Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Nieuwsbrief September

HarmServer

Eigenaar
Kop Nieusbrief.png
Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand!

Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden​

We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.

🌴 Skyblock - ⏰ 79 dagen?! Hebben jullie nog wel een leven?! 🤯​

🕵️ Clanwars - De Jacht Is Geopend: Het Grote Headhunters Bloedbad 💀⚔️​

🔍 Events - De Grote Verstoppertje Chaos met Harm & Duncan! 📦🔍​

🎤 Speler interview - Het interview van Jxro3n!​

🏘️ Build van de maand - Een sfeervol middeleeuws stadje! ✨🧱​

😱 Updates & Suggesties - Kleine veranderingen in de hub & Clanwars!​

🍂 Quote van de maand - Herfstagtige periode!​

📊 Statistieken - Stilte voor de storm..​

​

🌴 Skyblock - ⏰ 79 dagen?! Hebben jullie nog wel een leven?! 🤯​

De Speeltijd Leaderboard van Skyblock 3.0 liegt er niet om: sommige spelers zijn inmiddels zó vergroeid met hun stoel dat ze min of meer een permanent huurcontract hebben getekend op de server.

Op het moment van schrijven spant .Woordencake2053 de kroon met een duizelingwekkende 79 dagen en 4 uur aan speeltijd. Dat klinkt onschuldig, maar reken even mee: dat is grofweg 1.900 uur.

Ter vergelijking: als je dagelijks twee uur zou spelen, ben je daar ruim 2,5 jaar mee bezig. En wat had je in die 1.900 uur allemaal kunnen doen?

Pakweg 114.000 eieren bakken (als je heel fanatiek doorspreekt per minuut).

Of, als je in diezelfde uren had gewerkt voor €15 per uur, had je theoretisch €28.500 kunnen opstrijken.

Maar goed… dan had je natuurlijk geen 79 dagen aan epische Skyblock progressie gehad. Dus erg erg erg erg diep van binnen snappen we de keuze best. 😉

De Elite van de Grind
Woordencake staat overigens lang niet alleen in deze verslaving. .vinzgames7997 volgt op de tweede plek met maar liefst 59 dagen en 17 uur, terwijl CosmoElias en Dyleno allebei al comfortabel boven de 54 dagen zitten. Sterker nog: de hele top 15 heeft er inmiddels minimaal 37 dagen op zitten!

Mocht je je dus ooit afvragen waar al die ontbrekende uren van onze community naartoe zijn gegaan...

Ze zijn nergens heen. Ze zijn gewoon keihard omgezet in pure grind, strijders! 🔥

(Let op: deze tijden zijn gebaseerd op het moment van schrijven, de kans is groot dat ze inmiddels alledrie alweer een paar dagen verder zijn!)

🕵️ Clanwars🩸 De Jacht Is Geopend: Het Grote Headhunters Bloedbad 💀⚔️
De spanning op de Harmserver was al weeks om te snijden, maar toen de klok 18:00 sloeg op 24-09 startte de Headhunters week , toen veranderde de wereld in één grote, bloedige arena. Dit was geen doorsnee event waarin je lekker kon bouwen of rustig grondstoffen kon verzamelen. Dit was survival van de allerzuiverste, meest paranoïde soort.

Iedere deelnemer, verspreid over clans als Knakkers, Mercia, Zenith, Doomerz, Lunaris en Conexus, kreeg bij de start één heilig bezit in de inventory: hun eigen hoofd. Een macabere trofee en je eigen levenslijn in één. De regel was even simpel als meedogenloos: draag hem altijd bij je, bescherm hem met je leven, en zorg dat je aan het einde van de week de hoofden van anderen verzamelt.

🗡️ Vriend of Vijand?
Al snel bleek dat de regels tot rare fratsen leidden. Het event werd dan wel solo gespeeld, maar samenwerken met je clangenoten mocht... of kon je diezelfde clangenoten stiekem ook rugzak gewijs een kop lichter maken? De paranoia regeerde. Spelers liepen met samengeknepen ogen door de biomen, wetende dat iedereen op hun hoofd aasde. Soms lag de buit voor het oprapen; soms liep je recht in een zorgvuldig uitgezet net van vallen en hinderlagen.

Extra hoofdjes oprapen betekende rennen naar je enderchest om ze veilig te stellen, want sterven betekende niet dat je er meteen lag, zolang je maar wist te overleven en te looten.

🌑 De Schaduwen Slaan Toe
Maar alsof de onderlinge oorlog tussen de clans nog niet genoeg chaos veroorzaakte, had de server te maken met een ongenode gast. Velkar, de mysterieuze leider van De Stille Hand, mocht dan wel op "vakantie" zijn; hij had zijn zaakjes schrikbarend goed geregeld. Nog voordat de eerste dag goed en wel voorbij was, doken er plots vier zwaarbewapende handlangers van De Stille Hand op uit de nevelen.

Geen waarschuwing, geen onderhandeling. Binnen no time klonken de noodkreten en hadden deze mysterieuze schaduwen maar liefst vier hoofden buitgemaakt. Ze lieten hiermee een ijzingwekkend visitekaartje achter: de clans waren niet alleen met elkaar in gevecht, ze werden van binnenuit bedreigd door een veel duistere macht.

Het headhunters loopt vandaag af.

Wie blijft er overeind als de stof neerlapt? Wie verzamelt de meeste hoofden en eist de eeuwige roem op? De jacht is in volle gang, en op de Harmserver is niemand meer veilig... 👁️‍🗨️🔥

🔍 Events - De Grote Verstoppertje Chaos met Harm & Duncan! 📦🔍
Afgelopen dinsdag (28 september) was het weer tijd voor een knotsgek event dat niet alleen voor de gezelligheid op de server zorgde, maar ook meteen werd opgenomen voor Harm! Niet minder dan 100 spelers doken de map in om zich als de beste te verstoppen, met niemand minder dan Harm en Duncan als de meedogenloze zoekers.

🏝️ 5 Eilanden, 100 Spelers & een titanenstrijd tussen Harm & Duncan!
Het gevecht om uit de handen van de zoekers te blijven speelde zich af over maar liefst 5 verschillende skyblock eilanden. Ronde na ronde moesten de zoekers de eilanden doorkruisen om de verstopte zielen op te sporen, tot er slechts een selecte groep overbleef voor de bloedstollende finale.

Maar alsof dat nog niet genoeg spanning opleverde, barstte er tussen de zoekers zelf ook een felle strijd los. Harm en Duncan namen het tegen elkaar op in een ultieme race om te zien wie de spelers het snelste kon vinden. ⏱️💨

🏆 Wie won de strijd der zoekers?
Het lag ontzettend dichtbij elkaar, de strijd tussen Harm en Duncan scheelde aan het einde van de rit slechts 16 seconden! Welke heer er met de winst en de ultieme opscheprechten vandoor is gegaan? Dat gaan we natuurlijk nog niet verklappen...

Je zult de video even goed in de gaten moeten houden om te ontdekken wie van de twee als snelste zijn slag sloeg wanneer deze online komt! 🎥🍿

👀 SNEAK PEAK: Iets epischs komt eraan... 🤫🔥
Strijders, zet je schrap. De stilte op de server is bijna voorbij, en we breken open met iets wat we nog nooit eerder hebben gedaan op de Harmserver!

Een compleet nieuw, grootschalig PvP event staat te trappelen om los te barsten. Wat het precies is? Dat houden we nog even onder de pet... 🤐

Hier alvast een kleine sneak peak Teamwars!

Houd de aankondigingen de komende tijd angstvallig in de gaten, want de eerste details komen eraan. Durf jij het aan? ⚔️✨

🎤 Speler interview - Het interview van Jxro3n!​

De afgelopen paar nieuwsbrieven hebben we een paar staffleden gevraagd naar hun verhaal, maar deze maand hebben we weer een speler, een Makker deze keer. Deze keer is het niemand minder dan Jxro3n! Hij vertelt over hij hier is gekomen en wat hij het leukste vind om te doen op de HarmServer. Dus ben jij daar benieuwd naar, lees dan snel verder!

Hieronder lees je zijn verhaal:

Hoi! Ik ben Jeroen, ik ben 14 jaar oud. In mijn vrije tijd speel ik graag voetbal en ben ik veel aan het gamen. Voetbal doe ik al een tijdje en gamen vind ik vooral leuk om online bezig te zijn en plezier te hebben.

Ik speel de Harmserver al sinds december, eerst speelde ik vooral KitPvP maar nu speel ik meer skyblock.

Ik heb ondertussen al best wat tijd doorgebracht in de Harmserver. In het begin speelde ik vooral KitPvP, maar na een tijdje ben ik meer SkyBlock gaan spelen. Dat vind ik op dit moment ook het leukste om te doen op de server.

Ik ben bij de Harmserver terechtgekomen door een video van Harm. Ik kende de server daarvoor nog niet, maar na het zien van de video leek het me wel leuk om eens een kijkje te nemen. Sindsdien ben ik steeds meer gaan ontdekken wat je allemaal op de server kunt doen.

Wat ik het leukste vind aan SkyBlock, is dat je het eigenlijk nooit echt kunt uitspelen. Toch merk je dat je elke dag weer progressie maakt en steeds verder komt. Dat zorgt ervoor dat het leuk blijft om te spelen.

Ik zou zelf graag een nieuwe PvPgamemode zien waarin je 1v1’s kunt doen met verschillende kits. Zo kun je het tegen andere spelers opnemen zonder dat anderen zich ermee kunnen bemoeien, en kun je verschillende kits uitproberen.

Soms lijkt vooruitgang klein, maar als je terugkijkt zie je pas hoever je al bent gekomen.

Bedankt voor het delen van je verhaal. Lijkt het je ook leuk om geïnterviewd te worden? Laat het dan vooral hieronder even weten!

🏘️
Bouwer van de Maand: Een sfeervol middeleeuws stadje! ✨🧱

Elke maand komen we op de Harmserver weer prachtige bouwwerken tegen, maar sommige builds weten meteen de aandacht te trekken. Deze maand zetten we een project in de spotlight dat vooral uitblinkt in sfeer, detail en prachtige middeleeuwse architectuur. Wandel mee door een gezellig stadje vol indrukwekkende gebouwen, kronkelende straatjes en kleurrijke begroeiing op eiland Astrion!

1789893104275.png
🏘️
Een stad vol karakter en detail

Wat direct opvalt aan deze build, is de enorme hoeveelheid detail die in de gebouwen is verwerkt. De verschillende huizen hebben allemaal hun eigen vorm en uitstraling, terwijl ze door het gebruik van vergelijkbare materialen toch mooi één geheel vormen. Vooral de grote houten vakwerkhuizen springen eruit met hun uitgebreide gevels, hoge daken en vele kleine details.

Ook de kleinere gebouwen zijn zeker niet vergeten. De combinatie van hout, steen en verschillende dakvormen zorgt ervoor dat de stad nergens eentonig wordt. Zelfs de schoorstenen zijn voorzien van rook, waardoor het bijna lijkt alsof de bewoners ieder moment hun deuren kunnen openen. 🏠

1789893059322.png
🌳 Van bloemenperken tot sfeervolle straatjes

Niet alleen de gebouwen maken deze build bijzonder. Ook de omgeving is zorgvuldig ingericht. De straten zijn opgebouwd uit verschillende soorten blokken, waardoor ze een natuurlijke en gebruikte uitstraling krijgen. Hier en daar zijn stenen voorzien van mos en tussen de gebouwen staan talloze bomen, heggen en bloemen.

Vooral de paarse bloemen langs de straten vallen mooi op tegen de warme kleuren van de gebouwen. In combinatie met de verlichting en de ondergaande zon ontstaat er een ontzettend sfeervolle omgeving. 🌸

🏰 Een middeleeuwse sfeer om bij weg te dromen

Het knapste aan deze build is misschien wel hoe goed alles samenkomt. De architectuur, straten, begroeiing en verlichting versterken elkaar en zorgen ervoor dat het niet voelt als een verzameling losse gebouwen, maar als één echte leefbare stad.

Van de grote gebouwen die boven de straten uitsteken tot de kleine details langs de weg: overal valt wel iets nieuws te ontdekken. Dit is dan ook een build die absoluut een plekje in deze editie van de nieuwsbrief verdient!

Wat vind jij van deze indrukwekkende stad? 👀 Hoeveel tijd denk jij dat de bouwer hierin heeft gestoken? Laat het ons weten in de community en wie weet staat jouw eigen build volgende maand wel in de spotlight!

Updates & Suggesties

Er zijn weer nieuwe updates bijgekomen en leuke suggesties voor de Harmserver!

Updates & Bugfixes
Bug Fixes:

Hub
- Het vote leaderboard in de hub werkt weer

Clanwars:
Soms kreeg je wanneer je inlogde een spam van berichten met over clangebieden.

Updates:

Clanwars:
- Je kan op stairs zitten
- 2 nieuwe claninstellingen zijn toegevoegd
- De optie om pvp tussen allianties aan/uit te zetten
- De optie om aan/uit te zetten dat enkel allianties het clangebied kunnen betreden
- De claninstellingen hebben nu een eigen menu (toegankelijk via het clan info menu).

Ingestuurde suggesties.png

Suggesties
Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:

- We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
- We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
- Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
- We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
- We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

Hieronder staan de suggesties die we afgelopen tijd hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.

Skyblock:

Tekst uit suggestie:

challenges veranderen.

Naar mijn mening slaan sommige challenges nergens op. Ik vind als je 1200 honey bottles moet maken dat 300 honey blokken in de shop kopen en 1200 bottles geen challenge is. ook de pvp zijn enorm lastig, omdat alle noob spelers geen pvp ingaan en dan alleen pro's overblijven waarvan je niet wint. het gevolg is dan dat mensen gaan afspreken met vrienden wat niet is toegestaan en dan weer problemen krijgen met statsboosten. Ook voor bedrock spelers is dat enorm lastig omdat die amper kunnen winnen van een pc player. (geen optie ga beter worden in pvp want dan ben je 2 jaar verder)

Mijn oplossing: kijk voor volgend seizoen of challenges echt niet te simpel zijn en haal de pvp challenges eruit

punt 2: keuze in challenges

mij lijkt het leuk als je keuze hebt uit 2 challenges waarvan je er 1 kiest. Bv ik bn slecht in pvp dan kan ik ook kiezen voor farm 10k wheat. Waarvoor lijkt dit mij goed: zodat mensen die ergens geen farm voor hebben of iets echt niet kunnen een andere keuze hebben.

discussiepunt: wordt het niet te makkelijk dan, daar hoor ik graag jullie mening over.

punt 3: bans vergelijken met challenges

Veel mensen krijgen een ban voor niet toegestaande mods en clients, daarom is het erg oneerlijk als je niet kijkt of ze daarmee ook challenges doen. Vaak als mensen autoclicker hebben dan hebben ze die waarschijnlijk ook gebuikt voor challenges.

mijn oplossing: als ze autoclicker hebben en er sprake is van misbruik bij challenges reset de challenges of zet ze bv 10 challenges terug (als milde straf)

Want het is heel raar als 4 mensen met 150+ challenges gedaan er 3 een ban hebben zonder gevolgen, want dan wordt je genaaid zeg maar omdat je ze eerlijk doet en zo minder kans hebt.

Wat kunnen/gaan we doen met de suggestie?

Genoteerd voor mogelijke update in de toekomst.
Tekst uit suggestie:

Ik zou graag een functie zien waarbij je de logs van je eilandshop kunt bekijken. Zo kun je bijvoorbeeld zien wie iets heeft gekocht of verkocht, welk item het was, hoeveel ervan is verkocht en hoeveel geld erbij betrokken was.Dit zou vooral handig zijn om achteraf te kunnen controleren wat er in je shop is gebeurd en om eventuele fouten of verdachte transacties makkelijker terug te vinden.

Bijvoorbeeld:Wie heeft iets gekocht/verkochtWelk itemHoeveelVoor welke prijsDatum en tijd van de transactieZo heb je altijd een duidelijk overzicht van wat er in je eilandshop is gebeurd.

De huidige plugin staat dit helaas niet toe.
Tekst uit suggestie:

Ik vind het zelf jammer ik somige tools heb die ik in chat wil laten zien met [item] alleen dat de naam dan te lang is wat dit naar mijn mening een stukje vervelender maakt dus om deze reden lijkt het mij een leuke toevoeging om dit te doen.

Afgewezen door community.
Tekst uit suggestie:

Ik zou graag zien dat meerdere eiland leden toegang kunnen hebben tot dezelfde pshop. Als één eiland lid een pshop heeft gemaakt, kan de rest van het eiland er nu niet in om bijvoorbeeld spullen eruit te halen of geld erin te doen.

Voordelen:

Je kunt makkelijker samenwerken met je eiland.

Je bent niet afhankelijk van degene die de pshop heeft gemaakt, omdat iedereen zelf spullen kan pakken of toevoegen en geld kan toevoegen of opnemen.

We gaan kijken wat we kunnen doen.
Tekst uit suggestie:

Na alle toegevoegde tradingcards lijkt het mij leuk om ook pvp tradingcards toe te voegen.

Welke en hoe te verdienen?

Sword tradingcard: kans is 1 op 150 kills met jouw zwaard.

Totem tradingcard: Kans 1 op 200 dit kan je krijgen door totems te poppen.

Bow tradingcard: Kans 1 op 600 Dit kan je krijgen door hits uit te voeren op je tegenstanders.

Armor breaker tradingcard: Kans 1 op 80 dit kan je krijgen door armor te breken van andere spelers.

Dit lijkt mij een leuke toevoeging voor alle pvp mensen.Dit kan er voor zorgen dat meer mensen gaan pvpen.

Tekst uit suggestie:

Dus mijn idee was om het terug zo te maken dat spawners ook mobs spawnen als een visitor binnen 50 blokken is. Nu spawnen mobs alleen maar als een eiland lid binnen 50 bloken is. Want nu kun je niet meer een mobhunter grind warp maken wat ik wel een beetje spijtig vind

Tekst uit suggestie:

Ik zou graag een aparte permission zien waarmee je kunt bepalen wie armor van armor stands mag afhalen.

Argumenten:

• Voorkomt griefing: Leden kunnen niet zomaar armor van decoratieve armor stands verwijderen als ze daar geen permissie voor hebben.

• Betere leden-verdeling: Je kunt de permission alleen geven aan bepaalde vertrouwde leden. Bijvoorbeeld lid, moderator, admin of leider

• Handig voor grote eilanden: Op grotere eilanden zijn vaak meerdere leden actief, waardoor extra controle handig is.

• Meer veiligheid voor waardevolle items: Dure of speciale armor die als decoratie wordt gebruikt, blijft beter beschermd.

Je vertrouwt zelf mensen op je eiland, de keuze is dus aan jezelf.
Tekst uit suggestie:

/is rating werkt vaak niet omdat veel mensen ermee gaan kloten en pesten. Is rating is in mijn ogen bedoeld om te laten weten wat je van een eiland vind niet als je een ruzie hebt iemand die te geven om te pesten.

Clanwars:

Tekst uit suggestie:

ik wil heel graag clanwars joinen maar het kost geld en dat vind ik jammer want stel je zou het kopen de kans is klein dat je in de wildernis terecht komt

Discord:

Tekst uit suggestie:

Ik zie heel veel mensen die hun eiland promoten in de eiland fotos en dat is een beetje vervelend als je naar de mooie builds aan het kijken bent dus denk ik dat het wel handig zou zijn zouden ze dat in een apparte channel kunnen doen

🍂 Quote van de maand - Herfstagtige periode!
“Wanneer de dagen korter worden, ontstaat er meer ruimte voor gezelligheid.”

🍂 De herfst is begonnen
Oktober is de maand waarin de herfst echt goed merkbaar wordt. De dagen worden korter, de temperaturen dalen en de bomen veranderen langzaam van kleur. Waar we in de zomer vooral buiten te vinden waren, zoeken we nu steeds vaker de warmte en gezelligheid binnen op.

🎃 Een maand vol sfeer
Oktober brengt daarnaast een bijzondere sfeer met zich mee. De donkere avonden, vallende bladeren en natuurlijk Halloween zorgen ervoor dat deze maand net wat anders aanvoelt. Een dekentje erbij, iets lekkers te eten en een gezellige avond binnen: soms heb je helemaal niet zoveel nodig.

✨ Geniet van de kleine dingen
Juist wanneer de dagen wat donkerder worden, zijn het de kleine momenten die extra gezellig kunnen voelen. Een avondje gamen met vrienden, samen lachen in de chat of gewoon even genieten van een rustige avond. Oktober herinnert ons eraan dat gezelligheid niet afhankelijk is van zonnig weer, maar vooral van wat je er zelf van maakt.

Statistieken
De maand September is weer voorbij gevlogen, en daarbij zitten we alweer op 75% van het jaar 2026. Nu zijn we toch wel benieuwd wat er deze maand met de statistieken gebeurd is. In dit stukje lees je alles over degene met de meeste playtime totaan hoeveel berichten er in de chat gestuurd zijn, dus ben je daar nou benieuwd naar, lees dan gauw verder!

Nieuwsbrief:
De vorige nieuwsbrief is meer dan 2000 keer gelezen! Bedankt voor de getoonde support! 😎

Minecraft:
Zoals elke maand is er weer de grootste grinder van deze maand, degene die deze maand het langst op de HarmServer gespeeld heeft. Deze maand is dat Kytho . Deze speler heeft een playtime van 20 dagen en 4 uur behaald! Feliciteer hem zeker even als je hem online ziet!

Discord:
Deze maand was het gezellig druk in de Discord server, er zijn deze maand namelijk 3582 berichten verstuurd! Ook is er een totale call-tijd van 2369 minuten gehaald, dat is een en al gezelligheid!
Ook zijn er deze maand weer nieuwe leden bijgekomen, deze maand zijn dat maar liefst 53 leden erbij!

Dit waren alle statistieken die we voor deze maand voor jullie hebben. Mocht je deze keer statistieken gemist hebben die je wel weer heel graag in de volgende nieuwsbrief terug wil zien, laat het dan zeker in de reacties weten💬👇.

En wie weet zie jij jou aangevraagde statistiek wel terug in de volgende statistieken!

DiscordYoutubeTiktok

Nieuwsbrief beneden.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan