HarmServer
Eigenaar

Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Wij zijn enorm verrast met het aantal weergaven op de laatste nieuwsbrief, namelijk 912!! Hopelijk worden dit er steeds meer en meer. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand!
Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden
We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.Spelletjes
We hebben weer leuke puzzels voor je klaar staan! Los jij ze op?
BOO! TNT Run: Een Nachtmerrie van Dertien Rondes!
Afgelopen griezelmaand was onze server het toneel van een spookachtige ceremonie van chaos: ons TNT Run Event!Griezelig interview - interview stafflid
Een nieuw team lid is geïnterviewd over de Harmserver en zijn speelervaring.Updates en suggesties
Afgelopen tijd zijn er wat updates uitgevoerd, maar ook gekeken naar een aantal van jullie suggesties! Lees snel verder voor alle uitleg en informatie hierover.
Bouwers in de Spotlight
Er is een nieuwe zoektocht gestart naar een mooi en leuk eiland! Welke is het deze maand geworden?...Griezelige quote van de maand
Spannende spelletjes
Welkom bij de meest speelse hoek van onze nieuwsbrief! Voordat we je het spelletje van deze maan geven laten we natuurlijk eerst de oplossing van het spelletje van de vorige nieuwsbrief zien:
We testen deze keer je algemene kennis
Succes met het spelletje van deze maand!
BOO! TNT Run: Een Nachtmerrie van Dertien Rondes!
Afgelopen griezelmaand was onze server het toneel van een spookachtige ceremonie van chaos: ons TNT Run Event! Het was een lugubere reeks van dertien rondes, oftewel het ongeluksgetal! Een ware nachtmerrie waarin de vloer letterlijk onder jullie voeten verdween. De sfeer was tegelijk gespannen en gierend gezellig. Zelfs in de doodsangst was de server vervuld van hilarisch gegil en plezier. De roep om "Meer gruwel! Meer terreur!" na elke ronde bevestigde het, deze bijeenkomst van ondoden was een griezelig groot succes!
Meer Dan Gewone Terreur: De Vloek van de Variaties!
Dit was geen standaard race, de arena was behekst met duistere krachten:- PvP Paniekzolder: Vrienden veranderden in vijanden terwijl ze vochten én vielen.

- Wind Charge Waanzin: Onzichtbare krachten smeet jullie door de lucht. Velen gilden in de leegte!

- Potion Plaag: Mysterieuze elixers gaven ofwel een spookachtige boost of bezegelden juist jullie lot!

De Geesten Die Bleven Staan: Onze Overwinnaars!
Dertien rondes, dertien zielen die de chaos overleefden. Hier zijn de wezens die de dans ontsprongen in deze nachtmerrie:| Winnaar | Aantal Overwinningen |
| xDqqn | |
| Varkenties | |
| vidicator | 1x |
| .TwixxProdoPro | 1x |
| _klaproos_ | 1x |
| _21k | 1x |
| EncryptedNL | 1x |
| .Renzsavenkoel | 1x |
Onze diepste buiging (of bibbering) gaat uit naar de absolute Meesters van de Dood van deze avond:
Een behekste felicitatie aan alle winnaars, en dank aan iedereen die durfde deel te nemen aan deze chaotische rit. Jullie zijn de helden (of de verschrikkelijkste monsters) die we nodig hadden!
Tot de volgende volle maan, wanneer de grond weer zal beven...
Griezelig interview - interview stafflid
En wat past daar beter bij dan een interview met misschien wel de engste persoon van de HarmServer?
Hieronder vind je het interview:
Yooo lezers van onze nieuwsbrief
Jullie zullen vast denken: "Wat doet deze oude gek nou weer zolang bij een Minecraft server?"
Mijn naam is Branco, ingame beter bekend als Hellcutter
Na een paar maanden spelen zag ik een bericht in Discord dat er gezocht werd naar nieuwe staffleden. Ik dacht bij mezelf: "Waarom niet?"
Een aantal maanden als Helper en later ook als Moderator gaven mij daarna de kans om door te groeien naar een sturende/leidinggevende functie.
Toen ik dit aanbod kreeg voelde ik mij best vereerd dat ik deze kans kreeg. Het begon tenslotte als een hobby. Nu zit ik inmiddels 4.5 jaar in het team, waarvan al zeker 3.5 jaar als staff manager
Wat mijn functie precies inhoudt, vind ik lastig aan te geven omdat ik eigenlijk best wel veel doe
Wat mijn functie leuk maakt, is dat ik op veel vlakken bezig ben en ook altijd klaar kan staan om iedereen te helpen. Soms is het wat veel, maar gelukkig hebben we een geweldig team die ook zeker klaarstaat om mij te helpen als dit nodig is
Op de HarmServer hoop ik nog vele jaren mee te mogen maken met jullie als community. Ondanks dat een aantal van jullie mij als de kant van de community zien die soms heel streng kan zijn
Mocht je nou nog meer van mij willen weten, durf gerust te vragen. Mijn DM is niet altijd open, maar als je mij ziet, stel je vraag dan zeker (maar doe het AUB niet in een ticket
Een mooie zin om mee af te sluiten…
Nee, ik stuur geen konijnenfoto’s
Updates & Suggesties
Er zijn in deze spookachtige maand weer veel updates en suggesties bij gekomen, er gaan zelfs geruchten rond over een nieuwe gamemodeMocht je nog leuke ideeën hebben, laat die dan zeker achter met een suggestie in de Discord-server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij!
discord.harmserver.nl

Spooktaculaire Vernieuwingen
Oktober was een maand met vooral veel suggesties, maar natuurlijk ook een paar updates!Naast onze Minecraft-server zijn we ook actiever op TikTok!
Jazeker, je leest het goed! Een nieuwe gamemode is op weg naar de Harmserver! Na heel lang gewacht te hebben is eindelijk bekend gemaakt dat er een gloednieuwe Skyblock aan komt! Het duurt waarschijnlijk nog eventjes, dus als je nog ideeën hebt voor de nieuwe Skyblock, laat die dan zeker weten zodat jou favoriete features er ook bij komen!
Laat ook zeker je mening achter over de volgende ideeën:
1. Spelerlevels – Naast je eiland kun je ook zelf in level stijgen door te spelen.
2. Skills – Hoe meer je speelt, hoe beter je wordt! Bijvoorbeeld sneller minen of meer damage doen.
3. KOTH (King of the Hill) – Elke dag een event waarin je strijdt om de top. Hoe vaker je wint, hoe meer punten!
4. Treasure Chests – Op random plekken verschijnen kisten met unieke items.
5. Dungeons – Gevaarlijke plekken met sterke monsters, maar ook met enorme beloningen!
6. Mines – Sterke monsters per rank met zieke loot, maar pas op: het is gevaarlijk!
7. Custom Items – Misschien voegen we zwaarden met speciale enchantments toe (als dat technisch lukt).
Suggesties
Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:- We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
- We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
- Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
- We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

Hieronder staan de suggesties die we afgelopen tijd hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.
Tekst uit de suggestie:
Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Idee voor survival
Misschien een leuk idee wat zouden jullie er van vinden als ze elke maand 1 keer extra een nether reset doen op een random datum/tijd natuurlijk wel op tijden dat mensen online kunnen zijn tussen 15:00 en 21:00 bijvoorbeeld?
Afgewezen door meerderheid van de community
Tekst uit de suggestie:
aparte chats wildernis - safezone
Momenteel is het zo dat de safezone & wildernis chat strak door elkaar heen lopen, dat maakt het redelijk onoverzichtelijk voor roleplay in de aparte servers oid. Dus mijn idee met deze suggestie is dat je een command kan doen, met als voorbeeld: /chat [wildernis/safezone/public]. Dan kunnen de mensen die alleen in de safezone zitten alleen in de chat van safezone en public. En degene die in de wildernis zitten kunnen alle 3 de chats openen.En dan als je /chat public doet, kan iedereen daarin typen. Ookal zit je in de wildernis of safezone.met /chat safezone zie je alleen de chat van de safezone.en met /chat public maakt het niet uit of je in de wildernis of safezone zit. --- Dit is een vb voor een mogelijke oplossing, als er andere oplossingen zijn kunnen die in de suggestie besproken worden
Afgewezen door meerderheid van de community
Tekst uit de suggestie:
Clanwars toegang
Mij lijkt het voor de server een goed idee dat mensen met een Knaap of makker rank toegang hebben tot clanwars want deze mensen betalen ook een hoop geld en dan kunnen ze nog steeds niet alles en voor de playercijfers zal het ook goed doen gok ik. Dus ik vind dat Knaap en makker toegang moeten krijgen voor Clanwars zonder nog iets extra te kopen.
Er is bewust voor gekozen om dit buiten de ranks te houden. De reden hiervoor heeft te maken met dat we deze gamemode actief willen houden en dat vereist dus ook actieve mensen. Mocht je dit toevoegen aan een rank dan loop je meer de kans dat mensen één keer komen spelen en daarna weer ophouden.
Tekst uit de suggestie:
Proximity chat wildernis
Proximity chat lijkt me leuk om toe te voegen in de wildernis, zou ook leuker zijn voor de roleplay.
Voor wat betreft de safezone is er niet echt een toegevoegde waarde om dit toe te voegen. Dit omdat je ook discord hebt etc etc. Daarnaast zal voor de wildernis apart besproken worden.
Tekst uit de suggestie:
Nether Safezone
Zijn we al toe aan de nether?
Groot deel heeft voor JA gestemd. We gaan kijken om dit zsm toe te voegen.
Tekst uit de suggestie:
Ingame booster rank
Mij lijkt het een goed idee dan server boosters een Rank krijgen Mijn idee als je al een rank hebt + server booster dan Krijg je bijvoorbeeld 1 Home meer dus implaats van 3 2 als je gozer hebt bijvoorbeeld. of makker 6 inplaats En als je geen rank hebt dat je dan inprencipe de Maat perms hebt.
Boosters zijn een discord ding en zullen daarom niet betrokken worden in minecraft.
Tekst uit de suggestie:
Clanwars scouting
Ik stek voor dat staf ook in survival mensen zoeken en die dan naar de safzone kunnen zetten. Ik stel dit voor omdat ik een heel groot pay to win gevoel heb. Ze zeggen dat ze aleen serieuze spelers willen. Ik ben een serieuze speler maar ik wil gewoon geen 15euro voor clanwars betalen.
Afgewezen door de community
Tekst uit de suggestie:
Clanwars voor alle spelers maken
want mensen wil misschien wel clan war spelen en dan kan dat niet omdat je dan geld moet uitgeven en dat is dan niet leuk voor die mensen die de gamemode wilt spelen
Afgewezen door de community
Tekst uit de suggestie:
kitpvp chat
Wat de titel zegt
Met dit soort suggesties kunnen we helaas niet zoveel. Daarom gaan we er ook niets mee doen.
Tekst uit de suggestie:
Events zonder call
Misschien is het beter voor de mensen die geen microfoon hebben of niet in call mogen, waaronder ikzelf dat er events zijn waar er niet in call wordt gegaan. Een voorbeeld is door misschien door een event te doen met call en dan diegene daarna weer zonder call, of misschien is er een ander idee om dit te doen. Want ik zou zelf en misschien ook andere mensen zouden ook graag mee willen doen aan events maar dat dan niet mogelijk is.
Afgewezen door community.
Tekst uit de suggestie:
Rank voordelen
ik zou het een goeie toevoeging vind om een free lifetime whitelist bij een lifetime rank, omdat die mensen al veel geld hebben betaald en ik vind dat ze daarom meer mogen zoals dit. Ik vind dan wel een goeie alleen lifetime rank zodat ze d'r nog genoeg aan verdienen omdat je niet gwn per maand kan doen
Suggestie is onvoldoende uitgewerkt waardoor we niets kunnen met het voorstel. Wel heeft Teun aangegeven dat we er zeker naar willen kijken of en hoe er bepaalde zaken aangepast zouden kunnen worden. Dus kom met een goed voorstel en wie weet.
Bouwers in de Spotlight
Nu Clanwars volop leeft en groeit, laten we de Survival-server zeker niet achter! Deze maand hebben we daar een spooktastische build gevonden die perfect past bij Halloween Zodra je in de buurt komt, voel je de sfeer meteen. De mist
Het resultaat is een prachtige, mysterieuze
Griezelige quote van de maand
Daarom past de quote zo goed bij deze maand, de quote luid als volgt:
“De openbare mening lijkt op een spook in een kasteel: niemand heeft het gezien, maar iedereen laat er zich door terroriseren.”
We kennen het allemaal: die mysterieuze stem in je hoofd die fluistert "Wat zouden anderen hiervan denken?" Terwijl niemand écht iets heeft gezegd, voel je tóch de druk van wat andere er misschien van zouden kunnen vinden. Net als een spook in een kasteel, niemand heeft het ooit gezien, maar iedereen rent ervoor weg.
Juist daarom past de quote van de maand perfect bij deze periode: in oktober zijn we niet alleen bang voor monsters onder ons bed, maar soms ook voor de onzichtbare kracht van de publieke opinie. Niemand ziet het écht, maar toch laten we ons erdoor beïnvloeden. Het een mooie reminder: laat je niet gek maken door spoken die er misschien niet eens zijn. Doe wat goed voelt, wees jezelf en onthoud, zelfs het engste kasteel blijkt vaak gewoon een speeltuin met slechte verlichting

Laatst bewerkt door een moderator: