Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Nieuwsbrief mei

HarmServer

Eigenaar
nieuwsbrief boven.png

Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Wij zijn enorm verrast met het aantal weergaven op de laatste nieuwsbrief, namelijk 706!! Hopelijk worden dit er steeds meer en meer. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand!

Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden

We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.

Spelletjes​

We hebben weer leuke puzzels voor je klaar staan! Los jij ze op?

Events

Aankomende maand komen er weer geweldige events aan, maar kijken ook zeker terug naar afgelopen events.

Interview

Een nieuw team lid is geïnterviewd over de Harmserver en zijn speelervaring.

Updates en suggesties

Afgelopen tijd zijn er wat updates uitgevoerd, maar ook gekeken naar een aantal van jullie suggesties! Lees snel verder voor alle uitleg en informatie hierover.

Bouwers in de spotlight

Er is een nieuwe zoektocht gestart naar een mooi en leuk eiland! Welke is het deze maand geworden?...

Spelletjes​

Deze maand hebben we weer leuke puzzels voor je klaar staan! Met deze maand als thema: examens!!! Los jij de puzzels op? Laat je antwoord weten met een reactie!

Puzzel nb mei.png

leerrijke Events

🎉 Een Koning, een Jubileum en een Schat: HarmServer viert feest! 🥳

Afgelopen weken stonden HarmServer in het teken van strijd, kennis en feestgedruis. Van intense gevechten tot nostalgische momenten, het was er allemaal. Tijd om samen terug te blikken op wat er allemaal is gebeurd. Leun achterover, pak een stukje chocolade (of dirt) en lees mee!

👑 King of the Hill – De Strijd om de Troon

Op een zonnige (virtuele) middag verzamelden spelers zich voor een klassieker: King of the Hill. De spanning was voelbaar, de arena bruiste van energie en iedereen wilde maar één ding: de top veroveren en daar blijven staan

koth foto.png

Wat volgde was een middag vol duels, verrassingen en jawel, behoorlijk wat gegil in de voicechat. Maar uiteindelijk bleven er drie ware kampioenen over:
🥇 zNixls_, de onbetwiste koning van de heuvel
🥈 Varkenties & mister_spaghetti, teamwork makes the dream work
🥉 Sander4219, een strijdlustige soloheld

Het was een gezellige chaos waarin strategie, snelheid en een beetje geluk samenkwamen. Een dikke shout out naar alle deelnemers, jullie maakten het een topmiddag! 🎮

🎂 HarmServer 5 Jaar. Een Feest om niet te Vergeten

Vijf jaar HarmServer. Laat dat even bezinken. Vijf jaar vol bouwwerken, memes, events, inside jokes, bananen in kisten en vriendschappen die ingame begonnen maar vaak veel verder reiken.

Natuurlijk konden we dat niet zomaar voorbij laten gaan. Dus zetten we de poorten open voor een feest waar de server nog lang over zal napraten.

Er was van alles te beleven:​

🧠 De Grote Kahoot Quiz
Spelers testten hun kennis over de server, events en rare feitjes. Stenrie had de meeste antwoorden goed, maar daar kwam zNixls_ weer, deze keer als snelheidsduivel. Dankzij z’n razendsnelle vingers pakte hij nét de winst. Wat een legende dit eventweekend! 💥

💎 De Grote Treasure Hunt
Verspreid over de map lagen geheime schatten verstopt. Sommige spelers vonden er één, anderen meerdere. Maar er was er eentje die wist zich extra goed te verstoppen. Pas acht dagen later werd hij ontdekt door SunsetNL, wat een doorzettingsvermogen! 🗺️🔍

Jubileum foto.png
🎈 En vooral... sfeer, gezelligheid en herinneringen
Van de eerste blokken in 2019 tot vandaag: HarmServer is meer dan alleen een Minecraftserver. Het is een plek waar verhalen ontstaan, vrienden gemaakt worden en waar een simpele trap op een pressure plate tot grootse avonturen kan leiden.

💚 Op naar de volgende 5 jaar!

Aan iedereen die erbij was, of je nou meedeed aan de events, kwam supporten of gewoon lekker in de chat zat: dankjewel. Zonder jullie zou HarmServer niet zijn wat het is.

We zijn trots op wat we samen hebben opgebouwd en nóg enthousiaster over wat er nog gaat komen.

Tot het volgende event en vergeet niet: altijd omhoog kijken, je weet nooit waar de volgende treasure ligt. 😉

Zomerview

Hey jij daar! Je vraagt je misschien af wie ik ben? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Mijn naam is Kristof, ook wel gekend als KleeNy. Hoe je dit wilt uitspreken, maakt voor mij niet veel uit ;).

Ondertussen ben ik 22 jaar en werk ik bij een verzekeringsmakelaar. Wat mij vooral in mijn vrije tijd bezig houdt, is gamen. Ik speel veel verschillende spellen tot ik ze beu ben en dan wissel ik weer naar een ander spel. Ook vind ik het wel eens leuk om een serie op een paar dagen te bingewatchen XD.

2025-06-05_22.59.07.png

Sinds 12.03.2021 ben ik op de harmserver te vinden. Het begon voor mij allemaal op Skyblock Lucht, waar voor mij mijn avontuur ook stopte doordat mijn eiland alles bij elkaar geduped had. (of ik hierin betrokken was... laat ik in het midden ;)). Hierna heb ik een lange pauze genomen en ben ik teruggekeerd einde februari 2023, waarbij ik dan gelijk mijn poging gewaagd heb om staff te worden. En wonder boven wonder is dit mij gelukt. Hier ben ik tot op de dag van vandaag nogsteeds heel blij om en doe het nogsteeds met een passie. Ik ben ondertussen doorgegroeid tot Senior Moderator dat samengaat met een management functie.

Het leukste aan de Harmserver blijft voor mij iets wat jammer genoeg nu niet meer bestaat, en dat is Skyblock 1 & 1,5. Hier heb ik enorm veel mensen op leren kennen die ik tot op de dag van vandaag nogsteeds spreek en dit was de beste tijd van mijn hele Harmserver carrière.

Mijn grootste doel op de server is ervoor te zorgen dat zowel alle spelers als staffleden een leuke tijd hebben binnen onze community.

De grootste wens die ik heb op vlak van de server is dat op een bepaald moment de oude Skyblock terugkomt zoals we hem allemaal gewoon zijn. Nachten lang blokken plaatsen en heads grinden terwijl je samen met de echte grinders in call zit.

Ik denk dat dit voor nu genoeg over mij is. Mochten jullie graag nog meer over mij te weten komen of toch eens graag in call gaan. Mijn dm staat altijd open voor iedereen!

Groetjes
Kristof

Updates & Suggesties

Er zijn weer nieuwe updates bijgekomen en leuke suggesties voor de Harmserver!

Updates

Mocht je nog leuke ideeën hebben, laat dit zeker achter met een suggestie in de Discord server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij!

Updates.png

De maand mei zat bomvol met verbeteringen, fixes en een paar flinke verrassingen. Of je nu speelt in Survival of Creative, er is genoeg nieuws om enthousiast van te worden. We nemen je mee door de updates!

🌍 Survival 5 – Versie 1.8.0

De Survival-wereld heeft een flinke upgrade gekregen met een nieuw wereldensysteem. Hierdoor zijn elke nieuwe Nether en End uniek, wat betekent dat je telkens opnieuw kunt ontdekken, verzamelen en vechten in onbekend terrein.

📆 Let op de resetmomenten:
  • De Nether wordt elke zondag om 20:00 gereset.
  • De End wordt elke zaterdag om 20:00 gereset.

Maar dat is nog niet alles...

🐉 De End, jouw poort naar avontuur (en een zeldzame verrassing!)

De End is niet langer een lege ruimte met een eenzame Enderdragon. Nee, het is nu een dynamisch strijdtoneel met een unieke mechaniek. De wereld heeft namelijk een border die groeit elke keer dat de Enderdragon wordt verslagen.

🎯 Hoe werkt het?
  • Aan het begin is de End beperkt in grootte. Alleen het centrale eiland en een stukje eromheen zijn bereikbaar.
  • Elke keer als spelers erin slagen de Enderdragon te verslaan, groeit de border. Dat betekent: meer ruimte, meer eilanden, meer loot en meer mogelijkheden!
  • Iedereen die meedoet aan de gevechten tegen de Enderdragon maakt kans op de ultieme beloning: een zeldzame verrassing. Dit unieke object wordt verloot onder de deelnemers.
  • Hoe meer damage jij doet aan de Enderdragon, hoe groter je kans op de verrassing. Dus mobiliseer je gear, roep je team bij elkaar en ga die uitdaging aan!

🛠️ Bugfixes Survival

Daarnaast zijn er een aantal bugs opgelost om het spelen nog fijner (en eerlijker) te maken:
  • TNT minecarts kunnen niet meer met dispensers geplaatst worden.
  • TNT en TNT-minecarts zijn niet meer te craften.
  • Firecharges konden eerder gelockte itemframes breken, dat is nu gefixt.
  • Water en lava drongen soms het beschermde spawngebied binnen, opgelost.
  • Blokken onder gelockte beacons waren soms te breken, ook dat is verholpen.

🎨 Creative (versie 1.2.0)

Ook de Creative-server heeft wat mooie updates gekregen!

✨ Nieuwe commando’s voor je plot:
  • /plot delete, verwijder je plot met één commando
  • /plot setbiome, pas het biome-type van je plot aan voor de perfecte sfeer
  • /plot sethome, stel je eigen home in op je plot
📍 In de spawn is nu ook een handig hologram toegevoegd met extra informatie voor nieuwe (en oude) spelers.

🐞 Bugfix:

De kleuren in het reviewmenu worden nu correct weergegeven, dus alles ziet er weer strak uit.

📢 Wat brengt de toekomst?

Mei bracht al veel vernieuwing, maar we zijn nog lang niet klaar. De zomer staat voor de deur, en dat betekent: meer events, meer functies en nog meer manieren om samen plezier te maken.

Tot in de Nether, de End of gewoon op je plot, we zien je daar!

Suggesties

Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
  • We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
  • We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
  • Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
  • We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

Bouwers in de spotlight

🏠✨ Spotlight Build: Vuursoepje’s Sfeervolle Haven ✨🏠

In het maanlicht aan de rand van het water schittert de nieuwste parel op de server: de prachtige creatie van Vuursoepje! 🌙💡

Met oog voor detail en een warme, uitnodigende stijl heeft Vuursoepje een reeks gezellige huisjes gebouwd, elk met een uniek karakter. Wat meteen opvalt is het creatieve gebruik van verschillende soorten hout, die samen zorgen voor een levendige en warme sfeer. Elk gebouwtje lijkt een eigen verhaal te vertellen of je nu een reiziger bent die aankomt in de haven, of een bewoner die uitkijkt over de zee.

2025-06-05_22.49.49.png

Het geheel straalt rust uit, maar met de vele lichtjes en schaduwen krijgt het ook iets magisch. De reflectie op het water maakt het plaatje helemaal af. Deze build is een perfect voorbeeld van hoe blokken en inspiratie samen kunnen komen tot iets betoverends.

Zeker weten: dit is een plek waar je even stil van wordt en daarna meteen inspiratie van krijgt om zelf te gaan bouwen! 🔨🌲

Goed gedaan, Vuursoepje! 🎉

Nieuwsbrief beneden.png
706

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan