HarmServer
Eigenaar

Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Wij zijn enorm verrast met het aantal weergaven op de laatste nieuwsbrief, namelijk [aantal]!! Hopelijk worden dit er steeds meer en meer. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand!
Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden
We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.
Skyblock - Een nieuwe opzet!
Clanwars - De Stilte in de Wereld...
Events - Chaos & Explosies!
Speler interview - In de spotlights: Senne!
Build van de maand - Het eiland Aqualantis!
Updates & Suggesties - Minder verandingen, VEEL suggesties!
Quote van de maand - De Quote Van Juni.
Statistieken - Getallen om over te dromen
Skyblock - Een nieuwe opzet!
Deze maand iets anders dan wat informatie over een update!
Deze keer hebben we 3 spelers geinterviewd over Skyblock, lees hieronder snel waarom deze 3 mensen deze gamemode toch echt wel de leukste vinden!
Speler 1: Smoorverliefd
Hoi allemaal! Ik speel als Sinds 14 Maart 2021 Skyblock op de harmserver! Ik ben begonnen op Skyblock vuur en ben na ongeveer een jaar overgestapt Naar Skyblock Lucht! Ik hou van Skyblock omdat je altijd iets hebt om voor de grinden en je hebt heel veel vrijheid en veel compententie! Ik ben zeer actief. Dat kan je zien aan mijn totale playtime: op alle skyblocks van Ongeveer 60dagen! Mijn grote doel is dat ik #1 wil worden in de is levels met mijn islandgenoten!
Speler 2: Storm_0475
Hoi! Ik ben Storm_0475 en ik speel inmiddels al zo’n 6 jaar op HarmServer. Op de huidige Skyblock speel ik sinds januari en sindsdien ben ik best actief. Eigenlijk ben ik online zodra ik vrije tijd heb, omdat ik het gewoon leuk vind om te spelen.Wat ik het leukste vind aan Skyblock is het concept. Je begint met bijna niks en werkt jezelf steeds verder omhoog. Daarnaast vind ik deze server ook gewoon mooi opgezet en is er altijd wel iets te doen, waardoor het leuk blijft om actief te zijn. Mijn doel op Skyblock is om ooit nog eens de nummer 1 speler/island te worden. Dat lijkt me een mooie uitdaging en iets waar ik graag naartoe wil werken.
Speler 3: Onbegrip
Hey, hallo!
Ik speel Skyblock sinds Skyblock 1, begin 2023. In het begin moest ik nog veel leren en maakte ik regelmatig fouten, maar na verloop van tijd werd ik steeds beter. In 2024 en een deel van 2025 speelde ik minder actief, maar inmiddels ben ik weer vaak online en geniet ik net zo veel van Skyblock als vroeger. Wat begon door video's van Harm groeide uit tot een hobby waar ik veel plezier uit haal.
Door de jaren heen ben ik steeds meer onderdeel geworden van de community. Ik ben actief op zowel de Minecraft-server als de Discord-server, praat graag met andere spelers en help mensen als ze vragen hebben. Hierdoor heb ik veel leuke mensen leren kennen en mooie herinneringen opgebouwd.
Wat ik het leukste vind aan Skyblock is dat je met bijna niets begint en steeds verder groeit. Je werkt aan doelen, verdient geld en bouwt je eiland uit. Hoewel ik de huidige versie leuk vind, heb ik ook goede herinneringen aan Skyblock 1. Vooral /achievements, de fysieke /warp shop en de oude MobHunter vond ik erg leuk.
Als ik online ben, ben ik meestal bezig met geld verdienen, mijn eiland verbeteren of gezellig praten met andere spelers. De community is voor mij een van de belangrijkste redenen waarom ik nog steeds speel.
Ook doe ik graag mee aan events. Mijn favorieten zijn BlockParty en verstoppertje, omdat ze spannend zijn en vaak voor leuke momenten zorgen.
Voor de toekomst wil ik nog beter worden in Skyblock en een eiland bouwen waar ik trots op ben. Daarnaast lijkt het me leuk om later bouwer te worden. Ik blijf graag actief binnen de community, want voor mij draait Skyblock niet alleen om het spel, maar ook om de vrienden, ervaringen en herinneringen die je onderweg maakt.
Allemaal bedankt voor jullie leuke input en natuurlijk superfijn dat jullie jezelf zo vermaken op onze server!
Island rating!!! - een eiland onder de loep genomen!
Deze editie neem ik, SemZqnderRem_, een kijkje op een indrukwekkend middeleeuws eiland dat direct opvalt door zijn gigantische stadsmuren en sterke verdedigingswerken.
Wat meteen in het oog springt is de enorme ommuurde stad met hoge wachttorens, een imposante hoofdpoort en een prachtig markt- en woongebied binnen de muren. De bouwstijl is overal consequent doorgetrokken, waardoor het eiland één geheel vormt. Ook de details maken indruk: de verlichte stadsmuren, de nette paden, kleurrijke bloemenvelden en het centrale plein met fontein zorgen voor een levendige sfeer.
Daarnaast zie je op de achtergrond een grote klokkentoren en meerdere stadsgebouwen die het silhouet van de stad versterken. De combinatie van architectuur, schaal en sfeer laat zien dat hier veel tijd en aandacht in is gestoken.

- Sterke middeleeuwse uitstraling
- Indrukwekkende stadsmuren en torens
- Mooie verlichting en details
- Goede balans tussen decoratie en functionaliteit
- Groot project met duidelijke visie
- Door de grootte ogen sommige delen nog wat leeg van bovenaf
- Extra variatie in daken en straatdecoratie zou nog meer leven toevoegen
- Meer groen binnen de stad kan zorgen voor extra contrast
- Misschien de grote farm buiten de muren kan zorgen voor nog meer detail!

8,8 / 10
Een zeer sterk eiland met een prachtige middeleeuwse uitstraling en indrukwekkende schaal. De bouwer heeft duidelijk veel aandacht besteed aan detail en sfeer. Met nog wat extra invulling in enkele gebieden kan dit eiland zelfs richting de 9,5 gaan.
Wil jij nou zelf het hele dorp verkennen? Dat kan op /is warp niet_Tim.
Mysterie in Clanwars: De Stilte in de Wereld...
Er hangt iets in de lucht in Clanwars. Het begon subtiel, een deur die onverklaarbaar openstond, voetstappen in een base waar niemand hoorde te zijn... Momenten waarop je denkt alleen te zijn, maar toch dat ongemakkelijke gevoel hebt dat je bekeken wordt. Het leek toeval, maar toeval herhaalt zich niet. Er is een patroon ontstaan, en iedereen merkt dat er iets is veranderd. Er is iets in onze wereld.
Maandchallenge: Bouw 'De Gevangenis'
Om grip te krijgen op deze vreemde gebeurtenissen, roepen we alle clans op voor een speciale missie: bouw een functionele gevangenis.Dit is geen standaard bouwopdracht. We zoeken een plek met een ziel, een gebouw dat aanvoelt alsof het altijd al onderdeel is geweest van de grimmige wereld van Clanwars. Een gevangenis die niet alleen dient om spelers vast te houden, maar ook om het mysterie te voeden.
Ontmasker het mysterie
Terwijl jullie bouwen, gebeuren er dingen. Iemand... of iets... is altijd aanwezig. Soms vlak voordat er iets gebeurt, soms direct erna. Het is aan jullie om de fragmenten samen te voegen.Elke clan krijgt twee kansen om hun theorie in te dienen bij de spelleiding. Denk jij te weten wat (of wie) er achter de schermen aan de touwtjes trekt? Wees zeker van je zaak: twee foute conclusies betekenen direct uitschakeling voor de winst in deze challenge. Er is geen herkansing. Alleen zekerheid... of stilte.
Niet alles is wat het lijkt
Sommige dingen bestaan pas echt op het moment dat je ze begint te zien. Ben jij dapper genoeg om de waarheid te achterhalen, of laat je je verleiden door de stilte in de wereld? Stort je op de bouw, speur naar de aanwijzingen en wie weet ben jij degene die de geheimen van Clanwars ontmaskert! Hebben jullie al een idee voor de gevangenis, of is de spanning al te hoog opgelopen of lijkt het je leuk om deel uit te maken van deze roleplay? Join dan Clanwars!
Wat een explosieve avond was het afgelopen maand tijdens de vernieuwde editie van TNT Run! De spanning was om te snijden, de vloer verdween sneller dan ooit en de chaos was compleet. Hier is de terugblik op dit spectaculaire event!
TNT RUN RECAP: Chaos & Explosies!
De arena zat bomvol met enthousiaste sprinters. Met een piek van 57 spelers en constant tussen de 40 en 50 deelnemers per ronde, was de concurrentie moordend!
Wat een dynamiek!
De vernieuwde map was een succes, maar de echte chaosmakers waren de Mega Jump en de potions. Deze toevoegingen zorgden voor de nodige chaos en hielden iedereen op het puntje van hun stoel. Elke ronde was het weer een tactisch steekspel, hoe zorg je dat je niet als eerste in de diepte stort?
De strijd om de winst
Het was een titanenstrijd! Vele spelers wisten één of zelfs twee rondes te pakken, en we zagen Varkenties keer op keer gevaarlijk dicht bij de overwinning komen. Hij was de speler om in de gaten te houden, maar het was een ander die er uiteindelijk met de absolute hoofdprijs vandoor ging! 
Na een slopende reeks van 20 rondes was het MRdog12_12 die als eerste de felbegeerde 3 overwinningen op zijn naam schreef! Een waanzinnige prestatie die uiteraard beloond is met een dikke prijs op Clanwars. Gefeliciteerd, topper!
Wil jij de volgende keer ook de bokaal in de lucht steken?
Blijf scherp en zorg dat je erbij bent bij het volgende event! Wil je niks missen? Houd dan onze Discord aankondigingen goed in de gaten en zorg dat je de event tag aan hebt staan. Zo ben je er als eerste bij wanneer de volgende arena opent! Zie jij MRdog12_12 binnenkort in game? Geef hem dan even een welverdiende felicitatie voor zijn spectaculaire overwinning!
In deze editie van de nieuwsbrief hebben we een bekende naam uit het bouwteam aan de tand gevoeld! Maak kennis met Senne, de 17-jarige bouwer die al jarenlang de Harmserver onveilig maakt met zijn creatieve projecten.
In de spotlights: Senne!
Senne is al 5 jaar een trouwe strijder op de Harmserver. Als hij niet druk bezig is met het plaatsen van blokken in Minecraft, vind je hem op het basketbalveld. Zijn geschiedenis op de server is rijk: hij is begonnen in de creatieve wereld van Creative, heeft de survival avonturen geproefd en is momenteel een echte Skyblock kenner!
Wat is er veranderd?
We vroegen Senne wat hij de grootste verandering vindt sinds hij 5 jaar geleden begon. Zijn antwoord? De community! "De manier waarop mensen nu spelen is anders," vertelt hij. "Iedereen is veel opener en eerlijker tegen elkaar, dat vind ik echt heel tof om te zien."
Het 'Mad Scientist' Meesterwerk

Senne wilde zijn bouwskills naar een hoger niveau tillen en besloot zich aan te melden als bouwer. Dat hij talent heeft, bleek wel uit zijn favoriete creatie: een waanzinnig 'Mad Scientist House' dat hij heeft neergezet. Een plek waar menig speler jaloers op mag zijn!
Senne's Verbeterpunten & Wensen
Senne kijkt met een kritische blik naar de server. Het nieuwe vissysteem op Skyblock vindt hij tof, maar het feit dat vissen niet stacken (vanwege gewicht en prijs) blijft een frustratiepuntje. Heb je daarnaast nog wensen voor de toekomst? Senne ziet wel wat in meer evenementen of gamemodes zoals BuildBattle of Hide and Seek. Hoe tof zou het zijn om die oude vertrouwde games weer te spelen?
Bouw tips nodig?
Senne wil nog iets belangrijks meegeven aan iedereen die dit leest: "Als je vastloopt met je eigen build en niet meer weet hoe je verder moet, stuur me gerust een berichtje! Ik geef je met alle liefde tips om je bouwwerk naar een hoger niveau te tillen." Heb jij Senne al eens zien bouwen of wil je een bouw tip van de master zelf? Trek hem gerust even aan zijn virtuele mouw!
Build van de maand - Het eiland Aqualantis!
Net zoals elke maand plaatsen we ook een nieuwe build! Deze maand staat die op het eiland van niemand minder dan LegendChang. Op zijn eiland zitten ook nog Onebigbomb_, ARENDBUIZERD, Medialab18, Santinypepper477, Dennisdenhartog, Maurice_Mc, Vinkerttt, _KlapRoos_ en racoon33

Hier zien we een overview. Vanuit de lucht komt het ontwerp pas écht tot leven. De vier perfect uitgelijnde paden wijzen naar de windrichtingen en versterken het kompas-thema van de build. In het midden steekt de imposante uitkijktoren hoog boven het landschap uit, waardoor hij van grote afstand al zichtbaar is. Ook een praktische build, voor als je niet meer weet waar je bent!

Vanaf het water komt de toren ook zeker indrukwekkend over. De sierlijke architectuur rijst hoog boven de omliggende paden en tuinen uit, terwijl de warme gloed van de ondergaande zon de details prachtig accentueert. Dankzij de verhoogde ligging aan het water lijkt de toren als een baken over het eiland te waken, klaar om bezoekers de juiste richting te wijzen. De build is gebaseerd op de verhalen van Atlantis.

Die stad stond bekend als bloeiende handelsstad. Daarom is er ook veel water zichtbaar, die symboliseren de handelsroutes die overal heen gaan. De toren dient als een opslagplaats waar de goederen worden bewaard voor ze verder worden verhandeld.
Het kompas wijzen de richtingen aan die de schepen moeten volgen.

Dit indrukwekkende bouwwerk is door alle leden van eiland gebouwd. Samen hebben ze er namelijk meer dan 20 uur aan besteedt!
Wil jij ook in de nieuwsbrief komen met je mooie bouwwerk? Laat het ons hieronder weten en wie weet sta jij volgende week in de nieuwsbrief!
Updates & Suggesties - Minder verandingen, VEEL suggesties!
De maand Juni is toch ook weer voorbij gevlogen, en er zijn ook weer wat dingetjes bijgekomen, veranderd of verbetert. Ook zijn er weer een aantal Suggesties gemaakt die we in dit stukje van de nieuwsbrief zoveel mogelijk bespreken. En zoals altijd hebben we daar weer een heel mooi overzicht voor gemaakt, wat je hier allemaal zal lezen!
Mocht je nog leuke ideeën hebben, laat die dan zeker achter met een suggestie in de Discord server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij! Klik hier om de Discord te joinen.

Verbeteringen:
Na 31 dagen vol aanpassingen zijn hier alle verbeteringen op een rijtje!Skyblock - verbeteringen:
- Alle crates zijn verbeterd
- Er is een jubileum crate toegevoegd
- De MCMMO vis voortgang is opnieuw overgezet. Hierdoor kan het zijn dat je Vis Hunter level lager uitvalt dan gisteren. Dit was echter noodzakelijk doordat MCMMO eerst de data fout doorgaf en de data niet eerlijk was overgezet.
Skyblock - Bug fixes:
- Sommige challenges werden niet geregistreerd als voltooid
- Trading Cards die tegen muren geplaatst waren konden niet meer verwijderd worden.

Suggesties
Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:- We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
- We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
- Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
- We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!
Hieronder staan de suggesties die we afgelopen tijd hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.
Skyblock:
Tekst uit suggestie:
mij zou het leuk lijken om eilandfly fouchers ook te kunnen kopen met ingame geld. bijvoorbeeld 10min voor 1,5mil. zo kunnen mensen beter en sneller builds bouwen zonder echt geld uit te geven.
Wat kunnen/gaan we doen met de suggestie?
Suggestie is al eerder besproken, ook is het in deze skyblock niet mogelijk.
mij zou het leuk lijken om eilandfly fouchers ook te kunnen kopen met ingame geld. bijvoorbeeld 10min voor 1,5mil. zo kunnen mensen beter en sneller builds bouwen zonder echt geld uit te geven.
Suggestie is al eerder besproken, ook is het in deze skyblock niet mogelijk.
Tekst uit suggestie:
Waarom ondat mensen die rennen kan je nog bijhouden. En je kan hiermee nieuwe dingen uitproberen
Afgewezen door community
Waarom ondat mensen die rennen kan je nog bijhouden. En je kan hiermee nieuwe dingen uitproberen
Afgewezen door community
Tekst uit suggestie:
Dat je rewards krijgt voor je eiland level en hoe meer je waarde is hoe betere rewards
Suggestie is niet onderbouwd waardoor we hier niets mee doen.
Dat je rewards krijgt voor je eiland level en hoe meer je waarde is hoe betere rewards
Suggestie is niet onderbouwd waardoor we hier niets mee doen.
Tekst uit suggestie:
tja 50m voor een ingot denk dat nog niemand dat heeft gekocht
. Plus je kan het "gemakkelijk" netherite krijgen door te vissen op een hoog level, ik zou zeggen ish 20m per ingot
Wordt te weinig gesteunt door community.
tja 50m voor een ingot denk dat nog niemand dat heeft gekocht
Wordt te weinig gesteunt door community.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt me een goed idee om een dynamisch prijzensysteem toe te voegen aan de /shop. Je zou ook een minimum- en maximumprijs kunnen instellen zodat prijzen niet te laag of te hoog worden. En er kan ook komen als een item tevaak verkocht word in de shop het minder waard wordt en als het weinig verkocht word hem omhoog gooien.
Hierdoor werd vorige skyblock niet meer gespeeld, ook te weinig draagvlak. Daarom doen we hier niets mee.
Het lijkt me een goed idee om een dynamisch prijzensysteem toe te voegen aan de /shop. Je zou ook een minimum- en maximumprijs kunnen instellen zodat prijzen niet te laag of te hoog worden. En er kan ook komen als een item tevaak verkocht word in de shop het minder waard wordt en als het weinig verkocht word hem omhoog gooien.
Hierdoor werd vorige skyblock niet meer gespeeld, ook te weinig draagvlak. Daarom doen we hier niets mee.
Tekst uit suggestie:
Ik heb op mijn eiland spelers die willen graag huisdieren bijvoorbeeld een wolf. Maar omdat er een wolfspawner bestaat komt erboven te staan 1x wolf dus kun je ze geen nametag geven, dus wat heb je nu aan nametags in de server, en als je ze geen nametag geeft despawnen ze. Misschien kun je wolfeggs is de shop te koop zetten zodat die wel nametags kunne dragen en niet despawnen.
De community is niet volledig overtuigt en daarom wijzen we de suggestie af.
Ik heb op mijn eiland spelers die willen graag huisdieren bijvoorbeeld een wolf. Maar omdat er een wolfspawner bestaat komt erboven te staan 1x wolf dus kun je ze geen nametag geven, dus wat heb je nu aan nametags in de server, en als je ze geen nametag geeft despawnen ze. Misschien kun je wolfeggs is de shop te koop zetten zodat die wel nametags kunne dragen en niet despawnen.
De community is niet volledig overtuigt en daarom wijzen we de suggestie af.
Tekst uit suggestie:
Mij lijkt het leuk als er een /value command komt, hiermee kan je dan de /sell waarde zien van het item dat je in je hand hebt. Dit kan handig zijn omdat je op sommige plekken niet /shop kan doen om te kijken wat je voor een item krijgt als je het verkoopt en omdat je vaak geen zin hebt om naar de shop te gaan en helemaal naar je item te zoeken.
Wordt niet gesteunt door de community.
Mij lijkt het leuk als er een /value command komt, hiermee kan je dan de /sell waarde zien van het item dat je in je hand hebt. Dit kan handig zijn omdat je op sommige plekken niet /shop kan doen om te kijken wat je voor een item krijgt als je het verkoopt en omdat je vaak geen zin hebt om naar de shop te gaan en helemaal naar je item te zoeken.
Wordt niet gesteunt door de community.
Tekst uit suggestie:
Als je nu wat in je offhand hebt, dan kan je geen abilites zoals serrated strikes en super breaker gebruiken. Ik vind dit best wel irritant, als je bijvoorbeeld een totem in je offhand hebt. Ik weet niet of hier iets tegen gedaan kan worden, maar als het kan, dan zou dat echt heel fijn zijn. Het is nu namelijk heel hinderlijk.
Omdat dit een MCMMO dingetje is kunnen wij hier helaas niks aandoen. Ook heeft de suggestie te weinig upvotes om er daadwerkelijk wat mee te kunnen doen.
Als je nu wat in je offhand hebt, dan kan je geen abilites zoals serrated strikes en super breaker gebruiken. Ik vind dit best wel irritant, als je bijvoorbeeld een totem in je offhand hebt. Ik weet niet of hier iets tegen gedaan kan worden, maar als het kan, dan zou dat echt heel fijn zijn. Het is nu namelijk heel hinderlijk.
Omdat dit een MCMMO dingetje is kunnen wij hier helaas niks aandoen. Ook heeft de suggestie te weinig upvotes om er daadwerkelijk wat mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
Ik vind dat je zou moeten kunnen bieden op de AH. Nu is het gewoon dat je /ah doet en iets kan uitkiezen, met een vaste prijs. Ik vind dat je moet kunnen bieden met een percentage, bijv 10% of 20% lager dan de originele prijs. En hoger kan natuurlijk ook altijd. En dan kan je ook zien wat andere bieden op het item waarop jij bied. Als de eigenaar van het item in de ah online komt, kan die het hoogste, of het bod wat hij/zij wil kiezen. En dan wordt dat automatisch van de bankrekening van die persoon afgetrokken (in game). Je zit vast al te denken wat als die persoon dan niet meer het geld heeft. Nou je betaald je bod al, en krijgt je geld terug als een ander bod geaccepteerd is. Als je hoger bied betaal je dat bij het oude bedrag. Zodat je steeds andere mensen kan toppen. Als het gewoon meteen op originele prijs wordt verkocht, is het zoals het nu is. Dit is leuk, omdat je meer competite over items krijgt in de AH en dan wordt die misschien nog meer gebruikt!
Omdat al vaker zulk gelijke suggesties zijn gemaakt wijzen we deze af.
Ik vind dat je zou moeten kunnen bieden op de AH. Nu is het gewoon dat je /ah doet en iets kan uitkiezen, met een vaste prijs. Ik vind dat je moet kunnen bieden met een percentage, bijv 10% of 20% lager dan de originele prijs. En hoger kan natuurlijk ook altijd. En dan kan je ook zien wat andere bieden op het item waarop jij bied. Als de eigenaar van het item in de ah online komt, kan die het hoogste, of het bod wat hij/zij wil kiezen. En dan wordt dat automatisch van de bankrekening van die persoon afgetrokken (in game). Je zit vast al te denken wat als die persoon dan niet meer het geld heeft. Nou je betaald je bod al, en krijgt je geld terug als een ander bod geaccepteerd is. Als je hoger bied betaal je dat bij het oude bedrag. Zodat je steeds andere mensen kan toppen. Als het gewoon meteen op originele prijs wordt verkocht, is het zoals het nu is. Dit is leuk, omdat je meer competite over items krijgt in de AH en dan wordt die misschien nog meer gebruikt!
Omdat al vaker zulk gelijke suggesties zijn gemaakt wijzen we deze af.
Tekst uit suggestie:
Misschien is het leuk om Island Levels meer nut te geven door bij bepaalde levels kleine perks vrij te spelen.
...
Kunnen we niets mee doen omdat het de mensen die op een hoger eiland zitten meer voordeel geven.
Misschien is het leuk om Island Levels meer nut te geven door bij bepaalde levels kleine perks vrij te spelen.
...
Kunnen we niets mee doen omdat het de mensen die op een hoger eiland zitten meer voordeel geven.
Tekst uit suggestie:
Zoals veel mensen vinden (inclusief ikzelf) is de BM momenteel best wel oppervlakkig en saai. Het is een super idee, alleen de uitvoering is een beetje saai. Daarvoor heb ik een oplossing:
...
Dit staat op het lijstje, de ideeën die in reacties besproken zijn, zijn ook toegevoegd,
Zoals veel mensen vinden (inclusief ikzelf) is de BM momenteel best wel oppervlakkig en saai. Het is een super idee, alleen de uitvoering is een beetje saai. Daarvoor heb ik een oplossing:
...
Dit staat op het lijstje, de ideeën die in reacties besproken zijn, zijn ook toegevoegd,
Tekst uit suggestie:
Ik vind dat de parkour op de spawn momenteel een beetje saai en te makkelijk is. Omdat veel spelers hem al vaak hebben gedaan, is de uitdaging er een beetje af. Daarom lijkt het me leuk als er een nieuwe of uitgebreidere parkour komt op de Skyblock spawn.
Er gaat naar gekeken worden om het beter te maken!
Ik vind dat de parkour op de spawn momenteel een beetje saai en te makkelijk is. Omdat veel spelers hem al vaak hebben gedaan, is de uitdaging er een beetje af. Daarom lijkt het me leuk als er een nieuwe of uitgebreidere parkour komt op de Skyblock spawn.
Er gaat naar gekeken worden om het beter te maken!
Tekst uit suggestie:
Ik vind persoonlijk dat het Mob Hunter-levelsysteem een andere functie zou mogen krijgen.
...
In Skyblock 2 was niet goed gevallen, daarom gaan we dat niet nog is doen.
Ik vind persoonlijk dat het Mob Hunter-levelsysteem een andere functie zou mogen krijgen.
...
In Skyblock 2 was niet goed gevallen, daarom gaan we dat niet nog is doen.
Tekst uit suggestie:
Ik heb een paar perms voor SkyBlock die volgens mij handig zouden zijn.
Is eerder besproken en we gaat het laten zoals het nu is.
Ik heb een paar perms voor SkyBlock die volgens mij handig zouden zijn.
Is eerder besproken en we gaat het laten zoals het nu is.
Tekst uit suggestie:
Ik wil graag een idee voorstellen om het custom items systeem in SkyBlock uit te breiden.
...
We gaan de suggestie bespreken!
Ik wil graag een idee voorstellen om het custom items systeem in SkyBlock uit te breiden.
...
We gaan de suggestie bespreken!
Tekst uit suggestie:
Ik xou graag hebben dat je de hoopers nog kunt upgraden want als je al een deftige autosmelter eil maken met automatische block crafter. Dan kost je da al. Heel veel. Ook heb je er nodig voor kiste van mijn en spawners. En evokers vraagt ook al 20. Ofzo. Ik merk dat dit te weinimg is. Langd mijn kant uit. Ookal heb ik max upgrade
We gaan het eventueel later bekijken, omdat je er creatief mee om kan gaan.
Ik xou graag hebben dat je de hoopers nog kunt upgraden want als je al een deftige autosmelter eil maken met automatische block crafter. Dan kost je da al. Heel veel. Ook heb je er nodig voor kiste van mijn en spawners. En evokers vraagt ook al 20. Ofzo. Ik merk dat dit te weinimg is. Langd mijn kant uit. Ookal heb ik max upgrade
We gaan het eventueel later bekijken, omdat je er creatief mee om kan gaan.
Tekst uit suggestie:
Ik zou het leuk vinden als er speciale vishengel enchants zouden komen. Dus bijvoorbeeld autofish I II III IV dat zorgt er dan voor dat je automatisch je vis binnenhaalt en een idee van extra geluk I II III. Dan is het een idee dat je deze moet vrijspelen dus bijvoorbeeld een speciaal vislevel moet zijn of dat er een speciale enchanting table op spawn komt dat je deze kan kopen met geld of xp. Later zou dit ook voor andere tools kunnen komen.
Er was geen goede onderbouwing, ook is het niet tegen de regels. Dus kunnen we er niks mee doen.
Ik zou het leuk vinden als er speciale vishengel enchants zouden komen. Dus bijvoorbeeld autofish I II III IV dat zorgt er dan voor dat je automatisch je vis binnenhaalt en een idee van extra geluk I II III. Dan is het een idee dat je deze moet vrijspelen dus bijvoorbeeld een speciaal vislevel moet zijn of dat er een speciale enchanting table op spawn komt dat je deze kan kopen met geld of xp. Later zou dit ook voor andere tools kunnen komen.
Er was geen goede onderbouwing, ook is het niet tegen de regels. Dus kunnen we er niks mee doen.
Tekst uit suggestie:
Ik zou graag wat meer features terugzien in deze kaarten. Het concept is op zich leuk, maar er moet zeker verbeteringen komen.Op dit moment is de drempel namelijk extreem hoog ik ga bijvoorbeeld echt geen 250 polar bear spawners kopen alleen om een kaart vrij te spelen, en ik denk dat de meeste spelers daar hetzelfde over denken.
...
Omdat het idee een leuke extra toevoeging is voor de gameplay gaan we er geen extra perks aan geven,
Ik zou graag wat meer features terugzien in deze kaarten. Het concept is op zich leuk, maar er moet zeker verbeteringen komen.Op dit moment is de drempel namelijk extreem hoog ik ga bijvoorbeeld echt geen 250 polar bear spawners kopen alleen om een kaart vrij te spelen, en ik denk dat de meeste spelers daar hetzelfde over denken.
...
Omdat het idee een leuke extra toevoeging is voor de gameplay gaan we er geen extra perks aan geven,
Tekst uit suggestie:
Safe de mending prijzen!!
Afgewezen door community.
Safe de mending prijzen!!
Tekst uit suggestie:
De custom viskoppen stacken op dit moment niet omdat ze allemaal een ander gewicht of andere maat hebben. Dit vult je inventaris heel snel en is super irritant tijdens het vissen. Graag de plugin zo instellen dat identieke koppen gewoon tot 64 kunnen stacken, bijvoorbeeld door de unieke data (gewicht/maat) pas te berekenen bij de verkoop ervan.
De custom viskoppen stacken op dit moment niet omdat ze allemaal een ander gewicht of andere maat hebben. Dit vult je inventaris heel snel en is super irritant tijdens het vissen. Graag de plugin zo instellen dat identieke koppen gewoon tot 64 kunnen stacken, bijvoorbeeld door de unieke data (gewicht/maat) pas te berekenen bij de verkoop ervan.
Tekst uit suggestie:
Momenteel hoor ik heel vaak dat spelers met iets van hun tools/armour perongeluk op een gold block klikken, dit levert vaak frustratie op, omdat dit in 9/10 gevallen niet de bedoeling geweest is.
...
Toggelen is niet mogelijk, daarom kunnen we dit niet doen.
Momenteel hoor ik heel vaak dat spelers met iets van hun tools/armour perongeluk op een gold block klikken, dit levert vaak frustratie op, omdat dit in 9/10 gevallen niet de bedoeling geweest is.
...
Toggelen is niet mogelijk, daarom kunnen we dit niet doen.
Tekst uit suggestie:
ik vind dat er ook Fish Trading Cards moeten komen, net zoals de heads cards. Ik denk dat dit goed zou passen bij het huidige systeem.
Collectie tradingcards gaan we bekijken in de toekomst.
ik vind dat er ook Fish Trading Cards moeten komen, net zoals de heads cards. Ik denk dat dit goed zou passen bij het huidige systeem.
Collectie tradingcards gaan we bekijken in de toekomst.
Tekst uit suggestie:
Ik merk dat de vishengel 2.0 super rare is en daardoor bijna niemand deze heeft, mijn voorstel is om een manier toe te voegen waarop je deze kan krijgen of iets wat er op lijkt, denk aan lure 4 en luck of the sea 4 boekjes, de kans moet natuurlijk heel klein blijven maar zo blijft er een manier om deze vishengel te krijgen.
Trading cards moeten zeldzaam blijven, daarom gaan we hier niets mee doen.
Ik merk dat de vishengel 2.0 super rare is en daardoor bijna niemand deze heeft, mijn voorstel is om een manier toe te voegen waarop je deze kan krijgen of iets wat er op lijkt, denk aan lure 4 en luck of the sea 4 boekjes, de kans moet natuurlijk heel klein blijven maar zo blijft er een manier om deze vishengel te krijgen.
Trading cards moeten zeldzaam blijven, daarom gaan we hier niets mee doen.
Tekst uit suggestie:
Voor de mense die graag bezig zijn met decoreren van hun eiland. Zou het misschien een leuk idee xijn om hoofdjes te kunnen plaatsen. Kv de mush heads ,witch heads , visheads te kunne plaatsen en dat dit niet via armor stand moet gebeuren want dan worden ze vaak gedispawnt
Is niet mogelijklijk wegens armor stands.
Voor de mense die graag bezig zijn met decoreren van hun eiland. Zou het misschien een leuk idee xijn om hoofdjes te kunnen plaatsen. Kv de mush heads ,witch heads , visheads te kunne plaatsen en dat dit niet via armor stand moet gebeuren want dan worden ze vaak gedispawnt
Is niet mogelijklijk wegens armor stands.
Tekst uit suggestie:
het lijkt me een goed idee als je op discord en je account gelinked is en je een rank hebt(maat,gozer,knaap,makker) dat er een rol is voor permanent of maandelijks!Bijvoorbeeld Ik heb pemaneten maat en maand gozer dat er permmaat role is en MaandGozer of zoe iets in die richting Kleine maar toch handige toevoeging voorkomt vragen "heb je perm ranK of maandelijks word heel veel gesteld.
Discord is verleng stuk van Minecraft, daarom wijzen we deze af.
het lijkt me een goed idee als je op discord en je account gelinked is en je een rank hebt(maat,gozer,knaap,makker) dat er een rol is voor permanent of maandelijks!Bijvoorbeeld Ik heb pemaneten maat en maand gozer dat er permmaat role is en MaandGozer of zoe iets in die richting Kleine maar toch handige toevoeging voorkomt vragen "heb je perm ranK of maandelijks word heel veel gesteld.
Discord is verleng stuk van Minecraft, daarom wijzen we deze af.
Tekst uit suggestie:
Op dit moment is mining vooral blokken minen voor geld en eilandlevels. Dat werkt prima, maar het lijkt me leuk om unieke dingen toe te voegen die je kunt vinden, verzamelen of gewoon kunt vrijspelen.
...
Onvoldoende draagvlak om er iets mee te kunnen doen.
Op dit moment is mining vooral blokken minen voor geld en eilandlevels. Dat werkt prima, maar het lijkt me leuk om unieke dingen toe te voegen die je kunt vinden, verzamelen of gewoon kunt vrijspelen.
...
Onvoldoende draagvlak om er iets mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
Ore ontploffingen:
Af en toe spawnt er een ore in die er voor zorgt dat als je die hakt dat er grotere kans is dat die nog een keer spawnt.
Rijke ore:
Heel soms spawnt een rijke ore, die 3-5x de normale opbrengst geeft. Hij gaat weg als je hem niet hakt na 30 seconden. En deze heeft speciale particles.
Trading mine cards:
Dit is een soort van twist-off van het huidige trading trading card systeem. Het is eigenlijk precies hetzelfde, dus je hebt een 1 in 100.000 kans om een diamond trading card te krijgen wanneer je deze hakt. Deze mini kansen laten het nog steeds leuk en grindbaar.
Mine coins:
Heel soms en random spawnt er een mine coin als je een blok haakt (van een generator) met deze minecoins heb je een speciale mineshop op spawn. Voor mensen met een rank kunnen ze gewoon /mineshop of /ms. Zodat de mensen met de rank nog een extraatje krijgen.
coins zijn niet haalbaar, tradingcards worden al naar gekeken, ontploffingen geven meer ellende dan voordelen. Ondanks dat het idee leuk is wijzen we de suggestie af.
Ore ontploffingen:
Af en toe spawnt er een ore in die er voor zorgt dat als je die hakt dat er grotere kans is dat die nog een keer spawnt.
Rijke ore:
Heel soms spawnt een rijke ore, die 3-5x de normale opbrengst geeft. Hij gaat weg als je hem niet hakt na 30 seconden. En deze heeft speciale particles.
Trading mine cards:
Dit is een soort van twist-off van het huidige trading trading card systeem. Het is eigenlijk precies hetzelfde, dus je hebt een 1 in 100.000 kans om een diamond trading card te krijgen wanneer je deze hakt. Deze mini kansen laten het nog steeds leuk en grindbaar.
Mine coins:
Heel soms en random spawnt er een mine coin als je een blok haakt (van een generator) met deze minecoins heb je een speciale mineshop op spawn. Voor mensen met een rank kunnen ze gewoon /mineshop of /ms. Zodat de mensen met de rank nog een extraatje krijgen.
coins zijn niet haalbaar, tradingcards worden al naar gekeken, ontploffingen geven meer ellende dan voordelen. Ondanks dat het idee leuk is wijzen we de suggestie af.
Tekst uit suggestie:
Ik merk dat je alleen maar dezelfde boekjes vangt, dat zijn: quick charge 2, curse of binding samen met fire protection 4 en protection 4 samen met impaling 4
Mij lijkt het leuk als er meer variatie in de boekjes komt waardoor je meer kan vangen
De loot kans waarvoor je dingen kan krijgen is standaard minecraft. Hierdoor is deze suggestie niet haalbaar.
Ik merk dat je alleen maar dezelfde boekjes vangt, dat zijn: quick charge 2, curse of binding samen met fire protection 4 en protection 4 samen met impaling 4
Mij lijkt het leuk als er meer variatie in de boekjes komt waardoor je meer kan vangen
De loot kans waarvoor je dingen kan krijgen is standaard minecraft. Hierdoor is deze suggestie niet haalbaar.
Tekst uit suggestie:
Op dit moment zijn er vooral leaderboards zoals geld en eilandniveau. Die zijn leuk, maar extra leaderboards kunnen spelers nieuwe doelen geven en zorgen voor meer competitie tussen verschillende speelstijlen.
Een paar ideeën:
Blokken gemined
Mobs gedood
Vis gevangen
Gewassen geoogst
Totaal verdiend geld (all-time)
Hierdoor kunnen niet alleen spelers met veel geld of een hoog eilandniveau bovenaan staan, maar ook spelers die veel farmen, minen, vissen of andere activiteiten doen, maar natuurlijk is er een vishunter leaderboard, maar daar kan je alleen de xp zien niet de totale vissen
Het idee om leaderboards uit te breiden is al bezig met de uitwerkingen.
Op dit moment zijn er vooral leaderboards zoals geld en eilandniveau. Die zijn leuk, maar extra leaderboards kunnen spelers nieuwe doelen geven en zorgen voor meer competitie tussen verschillende speelstijlen.
Een paar ideeën:
Blokken gemined
Mobs gedood
Vis gevangen
Gewassen geoogst
Totaal verdiend geld (all-time)
Hierdoor kunnen niet alleen spelers met veel geld of een hoog eilandniveau bovenaan staan, maar ook spelers die veel farmen, minen, vissen of andere activiteiten doen, maar natuurlijk is er een vishunter leaderboard, maar daar kan je alleen de xp zien niet de totale vissen
Het idee om leaderboards uit te breiden is al bezig met de uitwerkingen.
Tekst uit Suggestie:
Vanaf Fishing Level 7 krijgen spelers de kans om extreem zeldzame schatten te vangen tijdens het vissen. Naast de normale vangsten kunnen spelers nu ook een Netherite Pickaxe, Netherite Sword, Netherite Axe, Netherite Shovel, Netherite Ingot, Netherite Scrap, Netherite Helmet, Netherite Chestplate, Netherite Leggings en Netherite Boots opvissen. Elk van deze voorwerpen heeft een kans van 1 op 100.000 per vangst.
Daarnaast kan een speler ook een Mending Book vangen. Omdat dit een van de sterkste enchantments in het spel is, heeft deze een nog zeldzamere kans van 1 op 200.000 per vangst.
Deze toevoeging maakt vissen spannender en beloont spelers die veel tijd besteden aan het vissen , terwijl de extreem lage kansen ervoor zorgen dat de items bijzonder waardevol en zeldzaam blijven
Afgewezen door community
Vanaf Fishing Level 7 krijgen spelers de kans om extreem zeldzame schatten te vangen tijdens het vissen. Naast de normale vangsten kunnen spelers nu ook een Netherite Pickaxe, Netherite Sword, Netherite Axe, Netherite Shovel, Netherite Ingot, Netherite Scrap, Netherite Helmet, Netherite Chestplate, Netherite Leggings en Netherite Boots opvissen. Elk van deze voorwerpen heeft een kans van 1 op 100.000 per vangst.
Daarnaast kan een speler ook een Mending Book vangen. Omdat dit een van de sterkste enchantments in het spel is, heeft deze een nog zeldzamere kans van 1 op 200.000 per vangst.
Deze toevoeging maakt vissen spannender en beloont spelers die veel tijd besteden aan het vissen , terwijl de extreem lage kansen ervoor zorgen dat de items bijzonder waardevol en zeldzaam blijven
Afgewezen door community
Tekst uit Suggestie:
Nieuwe WK crate uit skyblock.
Uitleg met wat erin moet..
Nog een crate wordt een beetje veel, daarom doen we hier niets mee.
Nieuwe WK crate uit skyblock.
Uitleg met wat erin moet..
Nog een crate wordt een beetje veel, daarom doen we hier niets mee.
Tekst uit Suggestie:
De nieuwe vis update vind ik best leuk, alleen het is zo super saai. Wat ik dus leuk zou vinden is als er bijv vis minigames en upgrades komen. bijvoorbeeld als je een hele grote vis vangt dat je een soort minigame moet doen. voor de upgrade lijkt me het leuk dat er een soort perk tree is waar je luck, en lure speed upgrades kan doen naarmate je meer vissen vangt of hogere vishunter level hebt.
De nieuwe vis update vind ik best leuk, alleen het is zo super saai. Wat ik dus leuk zou vinden is als er bijv vis minigames en upgrades komen. bijvoorbeeld als je een hele grote vis vangt dat je een soort minigame moet doen. voor de upgrade lijkt me het leuk dat er een soort perk tree is waar je luck, en lure speed upgrades kan doen naarmate je meer vissen vangt of hogere vishunter level hebt.
Tekst uit Suggestie:
zou het geen leuk idee zijn dat je jou speedboots kan enchanten met feather falling ?
zou het geen leuk idee zijn dat je jou speedboots kan enchanten met feather falling ?
Tekst uit Suggestie:
Ik heb weer een leuk nieuw idee voor de SkyBlock, namelijk achievements. Wat ik hiermee bedoel is niet gewoon vanilla achievements, nee het lijkt mij leuk om echte custom achievements voor de skyblock.
Hierbij heb je eiland achievements en persoonlijke achievements, zodat je samen, maar ook alleen kan grinden.
...
Er zijn al bepaalde plannen hiermee.
Ik heb weer een leuk nieuw idee voor de SkyBlock, namelijk achievements. Wat ik hiermee bedoel is niet gewoon vanilla achievements, nee het lijkt mij leuk om echte custom achievements voor de skyblock.
Hierbij heb je eiland achievements en persoonlijke achievements, zodat je samen, maar ook alleen kan grinden.
...
Er zijn al bepaalde plannen hiermee.
Tekst uit Suggestie:
Mij lijkt dit echt n heel goed plan, omdat nu is in early game van skyblock bij iemand minen vervolgens je max generator krijgen, veel mijnen, mushroom spawners krijg, heads sellen en dan evokers kopen. Mij lijkt t nou echt leuk om farmen hier ook bij toe te voegen. Gewoon dat het goed is voor early / mid game van skyblock. Nu doe je het alleen voor de challenges wat ook leuk is maar mega grote farms maken doe je eigenlijk niet. Ik vind farmen ook wel n key feature van skyblock. De crops die me leuk lijk die veel hoger worden zijn de crops die je niet kan bonemealen.
Hier zijn al bepaalde ideeën voor.
Mij lijkt dit echt n heel goed plan, omdat nu is in early game van skyblock bij iemand minen vervolgens je max generator krijgen, veel mijnen, mushroom spawners krijg, heads sellen en dan evokers kopen. Mij lijkt t nou echt leuk om farmen hier ook bij toe te voegen. Gewoon dat het goed is voor early / mid game van skyblock. Nu doe je het alleen voor de challenges wat ook leuk is maar mega grote farms maken doe je eigenlijk niet. Ik vind farmen ook wel n key feature van skyblock. De crops die me leuk lijk die veel hoger worden zijn de crops die je niet kan bonemealen.
Hier zijn al bepaalde ideeën voor.
Tekst uit Suggestie:
Ik ben er weer is met een nieuwe suggestie, namelijk over island ratings. Wat island ratings nu is is eigenlijk gewoon een cijfertje waar je eigenlijk niks mee kan. Dit moet volgens mij anders!
Wat mijn idee is:
Een island rating leaderbord of /israting top, rewards bij raten en rewards als er gerate wordt op je island.
Te weinig upvotes om er wat mee te kunnen doen.
Ik ben er weer is met een nieuwe suggestie, namelijk over island ratings. Wat island ratings nu is is eigenlijk gewoon een cijfertje waar je eigenlijk niks mee kan. Dit moet volgens mij anders!
Wat mijn idee is:
Een island rating leaderbord of /israting top, rewards bij raten en rewards als er gerate wordt op je island.
Te weinig upvotes om er wat mee te kunnen doen.
Tekst uit Suggestie:
Het lijkt mij een leuke en nuttige toevoeging om een contractensysteem toe te voegen aan de server.
Momenteel gebeurt het regelmatig dat spelers afspraken maken over bijvoorbeeld bouwwerkzaamheden, betalingen, verhuur van grond, samenwerkingen of andere diensten. Wanneer één van beide partijen zich vervolgens niet aan de gemaakte afspraken houdt, ontstaat er vaak discussie. In veel gevallen kan de staff hier weinig mee doen omdat er onvoldoende bewijs beschikbaar is of omdat het woord van de ene speler tegenover dat van de andere staat.
Leuk idee maar niet uitvoerbare variabelen, is ook veel werk voor staff. Daarom gaan we hier niets mee doen.
Het lijkt mij een leuke en nuttige toevoeging om een contractensysteem toe te voegen aan de server.
Momenteel gebeurt het regelmatig dat spelers afspraken maken over bijvoorbeeld bouwwerkzaamheden, betalingen, verhuur van grond, samenwerkingen of andere diensten. Wanneer één van beide partijen zich vervolgens niet aan de gemaakte afspraken houdt, ontstaat er vaak discussie. In veel gevallen kan de staff hier weinig mee doen omdat er onvoldoende bewijs beschikbaar is of omdat het woord van de ene speler tegenover dat van de andere staat.
Leuk idee maar niet uitvoerbare variabelen, is ook veel werk voor staff. Daarom gaan we hier niets mee doen.
Tekst uit Suggestie:
Ik heb een nieuw idee voor een command voor mensen met een rank. Namelijk /anvil.
Wat je hiermee kan: Je kan letterlijk een anvil gebruiken.
Omdat je gemakkelijk zelf naar een anvil kan lopen doen we niks met deze suggestie.
Ik heb een nieuw idee voor een command voor mensen met een rank. Namelijk /anvil.
Wat je hiermee kan: Je kan letterlijk een anvil gebruiken.
Omdat je gemakkelijk zelf naar een anvil kan lopen doen we niks met deze suggestie.
Tekst uit Suggestie:
Het zou fijn zijn als er normale XP Bottles in de shop komen. Op dit moment is Mending in PvP namelijk veel minder nuttig, omdat er geen makkelijke manier is om ervaring te krijgen tijdens gevechten. Met XP Bottles kunnen spelers hun uitrusting repareren via Mending, waardoor de enchantment daadwerkelijk waarde heeft in PvP. Dit zorgt voor meer balans en geeft spelers een extra reden om Mending te gebruiken.
Te weinig updates om er iets mee te kunnen doen.
Het zou fijn zijn als er normale XP Bottles in de shop komen. Op dit moment is Mending in PvP namelijk veel minder nuttig, omdat er geen makkelijke manier is om ervaring te krijgen tijdens gevechten. Met XP Bottles kunnen spelers hun uitrusting repareren via Mending, waardoor de enchantment daadwerkelijk waarde heeft in PvP. Dit zorgt voor meer balans en geeft spelers een extra reden om Mending te gebruiken.
Te weinig updates om er iets mee te kunnen doen.
Tekst uit Suggestie:
Ik vind het chestshop systeem superleuk, maar mij lijkt het handig als hier een paar veranderingen aan gebeuren, namelijk:
1:
Shop settings, hier kan je verschillende dingen aanpassen, zoals de chestshop display. Ik weet dat voor de chestshop display al een dingetje is, maar die zet je dan daarin.
2:
Een setting, waarbij je kan instellen wie dingen/geld in de chestshop kan doen. Nu is dat alleen de eigenaar van de shop, maar dit is onhandig als je bijv. ores koopt en de eigenaar is een paar dagen niet online kan je het geld niet opvullen.
We zijn afhankelijk van de externe pluginmaker, niet alle functies worden ondersteunt. Daarom kunnen we hier helaas niets mee doen.
Ik vind het chestshop systeem superleuk, maar mij lijkt het handig als hier een paar veranderingen aan gebeuren, namelijk:
1:
Shop settings, hier kan je verschillende dingen aanpassen, zoals de chestshop display. Ik weet dat voor de chestshop display al een dingetje is, maar die zet je dan daarin.
2:
Een setting, waarbij je kan instellen wie dingen/geld in de chestshop kan doen. Nu is dat alleen de eigenaar van de shop, maar dit is onhandig als je bijv. ores koopt en de eigenaar is een paar dagen niet online kan je het geld niet opvullen.
We zijn afhankelijk van de externe pluginmaker, niet alle functies worden ondersteunt. Daarom kunnen we hier helaas niets mee doen.
Tekst uit Suggestie:
Ik ben er weer is met een nieuwe suggestie ditmaal over de MCMMO. Het is super leuk hoe veel verschillende dingen er zijn, maar dit is onduidelijk en de server kan het vrijwel niet aanpassen.
Als je een eigen plugin hiervoor maakt (of je doet het stukje voor stukje) net zoals bij het vissen laatst, kan je het ook koppelen met custom dingen binnen de server.
Dit is ook goed, want je in de MCMMO zijn er veel dupes/bugs en als je een eigen plugin maakt kan je die zelf fixen.
Natuurlijk behoud je je stats (zoals bij het vissen) maar dan wordt het weer overgezet naar het andere systeem.
Dit is leuk omdat:
Alles kan veranderd worden, ook als er bijv klachten/suggesties zijn over veranderingen binnen het systeem, alles kan zelf bedacht worden (evt. met behulp bijv. suggesties of een kanaal), zo wordt alles veel duidelijker en je kan echte harmserver beloningen en/of challenges eraan koppelen.
Hier zijn al bepaalde plannen voor.
Ik ben er weer is met een nieuwe suggestie ditmaal over de MCMMO. Het is super leuk hoe veel verschillende dingen er zijn, maar dit is onduidelijk en de server kan het vrijwel niet aanpassen.
Als je een eigen plugin hiervoor maakt (of je doet het stukje voor stukje) net zoals bij het vissen laatst, kan je het ook koppelen met custom dingen binnen de server.
Dit is ook goed, want je in de MCMMO zijn er veel dupes/bugs en als je een eigen plugin maakt kan je die zelf fixen.
Natuurlijk behoud je je stats (zoals bij het vissen) maar dan wordt het weer overgezet naar het andere systeem.
Dit is leuk omdat:
Alles kan veranderd worden, ook als er bijv klachten/suggesties zijn over veranderingen binnen het systeem, alles kan zelf bedacht worden (evt. met behulp bijv. suggesties of een kanaal), zo wordt alles veel duidelijker en je kan echte harmserver beloningen en/of challenges eraan koppelen.
Hier zijn al bepaalde plannen voor.
Tekst uit Suggestie:
ik vindt dat het nu te simpel is om sommige trading cards te krijgen zoals evoker enzo daarom zou ik willen dat pig 1 op de 75000 zou zijn en dan per mob komt er 5000 bij
waarom? dit maakt sommige tradingcards meer rare
ik vindt dat het nu te simpel is om sommige trading cards te krijgen zoals evoker enzo daarom zou ik willen dat pig 1 op de 75000 zou zijn en dan per mob komt er 5000 bij
waarom? dit maakt sommige tradingcards meer rare
Tekst uit Suggestie:
Met de votepartys bedoel ik, dat als er bijvoorbeeld 200x gevote is door een speler, dat iedereen die op dat moment online is special rewards krijgt, deze rewards zijn random, dus de ene keer kan het 1 vote key zijn, maar de andere keer ook een rare key. (Dit is niet het enige wat gekregen kan worden, puur voorbeelden.
Ik denk dat als dit toegevoegd wordt veel meer spelers gaan voten, omdat het ook meer toegevoegde waarde gaat hebben om het te doen en het ook echt je tijd waard is.
Met de votepartys bedoel ik, dat als er bijvoorbeeld 200x gevote is door een speler, dat iedereen die op dat moment online is special rewards krijgt, deze rewards zijn random, dus de ene keer kan het 1 vote key zijn, maar de andere keer ook een rare key. (Dit is niet het enige wat gekregen kan worden, puur voorbeelden.
Ik denk dat als dit toegevoegd wordt veel meer spelers gaan voten, omdat het ook meer toegevoegde waarde gaat hebben om het te doen en het ook echt je tijd waard is.
Tekst uit Suggestie:
Het lijkt mij een goed idee om bij het vissen de optie toe te voegen om bepaalde vissoorten uit te schakelen zodra je een hoger level hebt. Vanaf ongeveer level 5 duurt het namelijk best lang om verder te levelen als je steeds de lagere vissoorten blijft vangen.
Als je het vergelijkt met spawners is dat daar anders. Ook daar heb je verschillende levels en mobs, maar je kunt zelf kiezen welke spawners je neerzet en dus op welke mobs je focust. Bij vissen heb je die keuze niet en blijf je alle eerdere vissoorten vangen, ook als die nauwelijks nog bijdragen aan je progressie.
Als het uitschakelen van vissoorten geen optie is, zou het misschien ook helpen als de XP van vissen wat beter meegroeit met je level. Op die manier voelt het levelen wat minder traag aan naarmate je verder komt.
Onvoldoende steun vanuit de community.
Het lijkt mij een goed idee om bij het vissen de optie toe te voegen om bepaalde vissoorten uit te schakelen zodra je een hoger level hebt. Vanaf ongeveer level 5 duurt het namelijk best lang om verder te levelen als je steeds de lagere vissoorten blijft vangen.
Als je het vergelijkt met spawners is dat daar anders. Ook daar heb je verschillende levels en mobs, maar je kunt zelf kiezen welke spawners je neerzet en dus op welke mobs je focust. Bij vissen heb je die keuze niet en blijf je alle eerdere vissoorten vangen, ook als die nauwelijks nog bijdragen aan je progressie.
Als het uitschakelen van vissoorten geen optie is, zou het misschien ook helpen als de XP van vissen wat beter meegroeit met je level. Op die manier voelt het levelen wat minder traag aan naarmate je verder komt.
Onvoldoende steun vanuit de community.
Survival:
Tekst uit suggestie:
in survival zijn er natuurlijk ook chatgames en als je daar zon chatgame wint krijg je er eigenlijk niks voor, dat vind ik jammer. Dus mij lijkt het leuk om chatgames in survival ook te belonen met wat diamonds per gewonnen chatgame laat voor weten wat jullie hier van vinden in de reacties!
Community heeft de suggestie afgewezen.
in survival zijn er natuurlijk ook chatgames en als je daar zon chatgame wint krijg je er eigenlijk niks voor, dat vind ik jammer. Dus mij lijkt het leuk om chatgames in survival ook te belonen met wat diamonds per gewonnen chatgame laat voor weten wat jullie hier van vinden in de reacties!
Community heeft de suggestie afgewezen.
Tekst uit suggestie:
spear toevoegen in clanwars en survival
Afgewezen door community, ook niet onderbouwd. Daarom doen we hier niks mee.
spear toevoegen in clanwars en survival
Afgewezen door community, ook niet onderbouwd. Daarom doen we hier niks mee.
Tekst uit suggestie:
Het toevoegen van fantomen in de survival lijkt mij een goed idee als je een Ely hebt kun je die langer gebruiken
Het toevoegen van fantomen in de survival lijkt mij een goed idee als je een Ely hebt kun je die langer gebruiken
Overige:
Tekst uit suggestie:
als je een rank koopt kan komt er op de mc server een melding te staan. Maar als iemand je de rankt heeft gedoneerd dan staat er dezelfde melding dan als je het zelf koopt. Het zou me leuk lijken dat je ook een melding krijgt wie wie heeft gedoneert en dat je het ook anoniem kan doen!
Afgewezen door de community.
als je een rank koopt kan komt er op de mc server een melding te staan. Maar als iemand je de rankt heeft gedoneerd dan staat er dezelfde melding dan als je het zelf koopt. Het zou me leuk lijken dat je ook een melding krijgt wie wie heeft gedoneert en dat je het ook anoniem kan doen!
Afgewezen door de community.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt mij handig om een speciale @event tag toe te voegen in de Discord server bijv voor aankondigingen als er een event aankomt. Zo kunnen spelers een melding krijgen wanneer er binnekort een event aankomt.
De rol is toegevoegd.
Het lijkt mij handig om een speciale @event tag toe te voegen in de Discord server bijv voor aankondigingen als er een event aankomt. Zo kunnen spelers een melding krijgen wanneer er binnekort een event aankomt.
De rol is toegevoegd.
Tekst uit suggestie:
Ik heb een leuk eventidee. Namelijk de olympische harmspelen.
...
Praktisch is het onmogelijk om uit te werken, daarom van event lijst afgehaald. Daarom afgewezen.
Ik heb een leuk eventidee. Namelijk de olympische harmspelen.
...
Praktisch is het onmogelijk om uit te werken, daarom van event lijst afgehaald. Daarom afgewezen.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt me leuk als je je discord gelinkt hebt en je viejaardag opgeven hebt in het commands kanaal dat je ingame voor je viejaardag een puur cosmetische rank hebt die boven makker op tab staat ( wel onder staff)
Idee is leuk, maar omdat er niet genoeg meerwaarde is voor de server en de tijd ervoor te lang is voor de meerwaarde, wijzen we de suggestie af.
Het lijkt me leuk als je je discord gelinkt hebt en je viejaardag opgeven hebt in het commands kanaal dat je ingame voor je viejaardag een puur cosmetische rank hebt die boven makker op tab staat ( wel onder staff)
Idee is leuk, maar omdat er niet genoeg meerwaarde is voor de server en de tijd ervoor te lang is voor de meerwaarde, wijzen we de suggestie af.
Tekst uit Suggestie:
Ik heb een idee voor een (klein) event, namelijk TNT-run.
Ik weet niet of jullie dit kennen, maar je loopt hierbij over blokken en als je er over heen loopt gaan ze weg dus je moet de hele tijd blijven bewegen.
Hierbij kunnen bijv 5 rondes met verschillende maps komen. En dan de winnaar krijgt een key bijv. Het is niet een super groot event maar wel leuk!
Waarom dit leuk is:
Het brengt meer mensen in de Harmserver, het is competitetief (niet te veel natuurlijkxD) en natuurlijk is het gezellig.
Ik heb een idee voor een (klein) event, namelijk TNT-run.
Ik weet niet of jullie dit kennen, maar je loopt hierbij over blokken en als je er over heen loopt gaan ze weg dus je moet de hele tijd blijven bewegen.
Hierbij kunnen bijv 5 rondes met verschillende maps komen. En dan de winnaar krijgt een key bijv. Het is niet een super groot event maar wel leuk!
Waarom dit leuk is:
Het brengt meer mensen in de Harmserver, het is competitetief (niet te veel natuurlijkxD) en natuurlijk is het gezellig.
Tekst uit Suggestie:
Een extra command zodat je kan zien wie de komende dagen jarig zijn
Niet onderbouwde suggestie, daarom kunnen we niks met deze suggestie doen.
Een extra command zodat je kan zien wie de komende dagen jarig zijn
Niet onderbouwde suggestie, daarom kunnen we niks met deze suggestie doen.
Quote vd Maand
"De zomer begint niet op de kalander, maar op het moment dat je weer ruimte voelt om te genieten."
De maand voor nieuwe energie
Juni voelt als een overgang naar een frisse en energieke periode. De dagen worden per dag langer waardoor je voor jezelf even ruimte kan pakken om te genieten van de kleine dingen die in het leven voorbij komen. Deze maand nodigt je uit om je nieuwe energie te vinden in dingen die voor jou belangrijk zijn.
Bewust genieten
Meestal wachten we heel erg af met op vakantie gaan, vrije tijd te nemen of een dagje even helemaal niks doen. Dat is helemaal niet erg deze maand. Je kan genieten van alles wat er gebeurd, een leuk gesprek met iemand, een wandeling door de omgeving of even je favoriete sport beoefenen. De Quote herrinert je eraan dat je geluk niet in de kleine dingen moeten zoeken, maar toch ook stil moet staan bij de grote dingen.
Een frisse start
De start van deze warme zomerdagen hoeft niet te betekenen dat je alles anders moet doen. Soms kan je dat ook even wat rustiger aandoen, in kleinere stappen. Eerst even inspiratie voor jezelf opdoen en doelen voor jezelf zetten die je deze maand wil bereiken. Door ruimte voor ontspanning en plezier te maken krijg je nieuwe motivatie. Zo kan je steeds verder bouwen op nieuwe maanden vol energie en motivatie.
Kortom: Maak in deze lange dagen tijd voor ontspanning en kijk uit naar alle momenten die deze zomer met zich meebrengt.
Statistieken - Getallen om over te dromen
Op de server is er natuurlijk weer een hele hoop gebeurt; nieuwe spelers zijn gejoined en er is weer een mooi aantal playtime behaald. Ook is er weer iemand die de hele maand gegrind heeft om de meeste playtime te behalen, wie dat is en nog wat meer lees je in dit stukje van de Nieuwsbrief!Nieuwsbrief:
De vorige nieuwsbrief van de maand Mei is in totaal 618 keer gelezen! Bedankt voor het actief volgen van de actuele updates.
Minecraft:
Natuurlijk hebben we ook deze maand weer iemand die het meest gespeeld heeft van iedereen, diegene wordt ook wel de grootste grinder genoemd. Deze maand is dat .WoodenCake2053! Hij heeft een playtime van 16 dagen en 8 uur gehaald deze maand! Dat is een bizarre prestatie, waar hij zeker voor gefeliciteerd mag worden!
Ook zijn er in totaal 515035 berichten verstuurd in de chat! Dat zijn een hele hoop biedingen, verhalen en grinders die allemaal willen laten zien dat zíj de beste zijn!
Als laatste hebben we een lijstje van hoeveel unieke spelers er welke gamemode gejoind zijn;
- Survival: 675 spelers
- Skyblock: 1852 spelers
- Clanwars: 21 spelers
Van KitPvP en Creative hebben we jammer genoeg geen aantallen.
Discord:
In de Discord server is er deze maand natuurlijk weer een hele hoop gebeurt, zo zijn er in totaal 39786 berichten verstuurt! Wat een boel verhalen zijn dat toch ook weer. Ook zijn er weer nieuwe mensen gejoined om splinternieuwe verhalen te delen, deze maand waren dat er 231 mensen!
Naast het aantal berichten is er natuurlijk ook weer fanatiek in call gezeten, deze maand was er in totaal 19353 minuten in call gezeten!
Dit waren alle statistieken die we voor deze maand voor jullie hebben. Mocht je deze keer statistieken gemist hebben die je wel weer heel graag in de volgende nieuwsbrief terug wil zien, laat het dan zeker in de reacties weten
En wie weet zie jij jou aangevraagde statistiek wel terug in de volgende statistieken!

Laatst bewerkt door een moderator: