HarmServer
Eigenaar

Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Deze maand met een supervolle editie. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand. Veel leesplezier!
Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden
We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.
De Skyblock is ondertussen alweer een maandje online, en wat is er alweer veel gebeurd in deze maand. Van updates die deze gamemode nog leuker maken dan deze al is tot aan wat spelers allemaal meemaken!

De eerste dagen van de Skyblock draaide de server letterlijk overuren.Er was een hoogtepunt van het aantal spelers bereikt. Meer dan 400 spelers

Hoe werkt Skyblock nou eigenlijk?
In de Skyblock krijgen staffleden vaak de vraag:''Hoe maak je een playershop?'' en ''Hoe maak je een eigen eiland?'' Wist je dat je dit allemaal op spawn kunt vinden? Als je vanaf de plek waar je spawnt op spawn naar voren loopt, dan kom je zo op het pleintje waar je ALLES vinden kan over Skyblock.
Bugfixes & Verbeteringen
In de tijd dat Skyblock gelanceerd is, zijn er al een hele hoop fouten eruit gehaald. En ook wat nieuwe dingetjes toegevoegd. Zo kon je eerst zien welke beloningen je kreeg voor een challange waar je nog niet was. Dat is eruit gehaald. Zodat het een echte verassing blijft.
Ook zijn de enderpearls in de PvP arena uitgezet
Maarrr naast dat er verbeteringen doorgevoerd zijn, zijn er ook weer een hele bugs verhopen. Zo voelt de gamemode nog meer compleet en kan je nog meer genieten van deze geweldige gamemode.
Een van de eerste bugs die eruit gehaald is, is dat de prijzen van sommige eiland upgrades niet goed weergegeven worden. Nu staan ze allemaal te schitteren in het upgrade menu. Zodat je direct in 1 oogopslag ziet hoe duur de prijzen zijn.
En gelukkig is de bug dat je monsters niet uit kon zetten op je eiland ook verhopen. Zo kan je zelf kiezen of je alle ongedierte op je eiland wil bestrijden. Of dat je het liever wat vrediger aanpakt, en het houdt bij de mobs die uit je zelfgeplaatste spawners komen.
Wil je nou niks missen over de laatste updates over de laatste server updates? Er is sinds kort een apart kanaal in onze Discord Server aangemaakt waar je de laatste verbeteringen kan lezen.
Wil je NOG meer weten over Skyblock, of misschien wel over Survival. Je kan altijd de geweldige spelers die online zijn vragen om hulp, of een van de staffleden. Zei weten zowat ALLES over de server. En staan altijd klaar om je te helpen bij alle vragen die hebt.
Pak je winterjas er maar bij, want we kijken terug op een ijskoud, maar razendsnel event: 'Snowball Knockout'! Het was een absolute chaos in de arena, en wat hebben we genoten van de strijd.
Het was een drukte van jewelste! Op het hoogtepunt telden we maar liefst 132 spelers die elkaar tegelijkertijd van de platforms probeerden te knikkeren.
We hebben diverse rondes gespeeld waarin de spanning om te snijden was. Verschillende spelers lieten zien dat ze over stalen zenuwen (en een goede mik) beschikten. De volgende strijders wisten een ronde op hun naam te schrijven:
- 5ietse
- Darkfantoom
Maar aan het eind van de dag kan er natuurlijk maar één de absolute heerser van het ijs zijn. Met een waanzinnige score van 3 wins stak één speler er met kop en schouders bovenuit: Baby_Ketjap!
Als beloning voor deze legendarische prestatie mocht Baby_Ketjap de felbegeerde Legendary Key in ontvangst nemen. Gefeliciteerd met deze ijzersterke overwinning!
Bedankt voor de Gezelligheid!
Niet alleen in game op de Minecraft server, maar ook in de Discord was de sfeer fantastisch. Bedankt aan iedereen die erbij was om mee te doen of om aan te moedigen. Zonder jullie enthousiasme zijn deze events niet half zo leuk!
Op naar het volgende event... hopelijk is het daar iets warmer!
Na het interview met een Moderator van de vorige nieuwsbrief, is het deze keer tijd om in gesprek te gaan met iemand die een andere rol vervult. Opnieuw een stafflid, maar nu een Junior Moderator.
Deze keer hebben we Its_Raoul geïnterviewd. In zijn verhaal komt voorbij, van hoe hij hier gekomen is, zijn wens voor de Harmserver en nog veel meer!
Hieronder lees je zijn verhaal:
`Hey allemaal!
Mijn naam is Raoul, en jullie kennen mij natuurlijk als Its_Raoul
Door het kijken van de video's van harm, ben ik eigenlijk begonnen spelen op de server en voornamelijk met vrienden.
Zelf vind ik het het leukst om spelers te helpen bij vragen, zodat iedereen een leuke tijd kan hebben op de server. Of je nou net begint of dat je al wat jaren op de server speelt.
Toen ik er dus al best wat jaren op had zitten op de server leek het mij erg leuk om is te solliciteren voor Helper. Het was toen best druk op de server en het leek me een leuke maar vooral gezellige uitdaging om aan te gaan. En heb hier na 9 maanden toch nog steeds geen spijt van.
Ik vind het leukste aan stafflid zijn dat je samen met een leuk team ervoor zorgt dat iedereen zijn of haar vragen kan stellen, ervoor zorgen dat iedereen zich netjes aan de regels houdt en op die manier de community voor jong-en-oud toegankelijk is.
Ik hoop dat de harmserver flink doorblijft groeien zeker met de nieuwe skyblock server, en dat we nog een hoop gezellige game dagen kunnen hebben met z'n alle!
Dankjewel allemaal voor het lezen!
Wil jij nu ook geïnterviewd worden? Laat het vooral hieronder even weten!
Updates & Suggesties
Het is heel erg druk geweest rond de server in de eerste maand van het nieuwe jaar, en we nemen jullie mee door alle updates en suggesties die ingezonden zijn!
Mocht je nog leuke ideeën hebben, laat die dan zeker achter met een suggestie in de Discord server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij! Klik hier om de Discord te joinen.
Er zijn deze maand heel wat vernieuwingen de server ingeblazen, laten we ze 1 voor 1 langsgaan!
- Je kan chairs nu met een eiland permission uitzetten voor gasten.
- Je kan de generators nu uitzetten d.m.v. /is settings.
- Je kan nu 12 fysieke spawners plaatsen i.p.v. 10.
- Enderpearls staan nu uitgeschakeld in de pvp-arena.
- Mob Hunter heads van mobs die geen andere drops droppen leveren nu meer geld op.
- Het visit systeem is uitgeschakeld omdat dit te erg bugde. In plaats daarvan kunnen eilanden nu een 2e warp zetten.
- Er staat nu een blocklimiet op dropper, observer en op pistons. Want blijkbaar vonden sommige eilanden het nodig om hier lag machines mee te maken. In een aankomende update ga je deze limieten kunnen upgraden.
- Er zijn nieuwe blokken en items toegevoegd aan /shop
- De hopper en minecart eiland upgrades zijn weg. Hiervoor is een algemene redstone upgrade in de plaats gekomen. Mocht je in het verleden al de hopper upgrade gekocht hebben dan is de redstone upgrade ook automatisch verhoogd.
- Er is een extra spawner upgrade toegevoegd. Je kan nu maximaal 250 spawners op je eiland plaatsen.
- Trade geld limiet is verhoogt naar 15 miljoen.
- Je krijgt nu een melding wanneer je inlogt en je niet geclaimde challenge rewards hebt.
- Wind charges staan uitgeschakeld in de pvp arena.
- Foxes hebben een 1/25 kans om een emerald te droppen.
- Evokers hebben nu een 50% kans om geen emeralds te droppen wanneer deze gekilled worden.
- Het spawnen van creakings is uitgeschakeld.
Bijna al deze verbeteringen komen van jullie! Heb jij nog een leuk idee voor Skyblock? Maak dan een suggestie op Discord aan!
- Brew challenges werden niet goed weergegeven
- Piglin spawners spawnde niet de juiste mobs in de overworld en nether.
- Mob Hunter hoofden werden soms in hopper gereset waardoor ze niet meer werkte.
- Vis challenges gaan nu maar met 1 voortgang omhoog per vangst. Dus vang je bijvoorbeeld 20 lapis, dan ga je niet met 20 vooruit.
- De sellprijs van gold staat weer goed.
- Birch saplings en mangrove werkte niet in de shop.
- De eiland settings spawn monsters en spawn dieren werkte niet (deze zijn nu verwijderd aangezien spawn-eggs niet in de game zitten).
- Leaderboards op SkyBlock extra werken nu ook.
- De emerald in de gemshop werkte niet, je opende dan de in-game shop.
- Copper golem chests konden altijd geopend worden door bezoekers.
- Eilanden die de nether gekocht hebben hadden hier heen toegang tot.
- /party commands werken weer
- Met /condense kon je soms items dupliceren.
- Pumpkins en melons kon je plaatsen en vervolgens breken om zo challenge voortgang te krijgen.
- Na een server herstart kregen alle geplaatste blokken hun MCMMO waarde terug. Hierdoor kon je snel levelen met minen (misbruik maken).
- Wanneer iemand van het eiland werd verbannen werd deze speler altijd naar spawn geteleporteerd, ook wanneer de speler niet op het eiland aanwezig was.
- Eiland ratings werden niet goed afgerond.
- Parkour en de leaderboard werkte niet.
- De mob hunter head prijzen waren niet goed ingesteld. Heads van mobs die geen drops droppen moeten meer waard zijn. Dit was niet in elk geval zo.
- Eilanden konden geen 2e warp aanmaken.
- Quartz blocks stonden 2x in de shop met een andere prijs (de prijzen zijn nu hetzelfde)
- Cobblestone generators veroorzaakte fouten bij /is blocks
- Meerdere fouten met de clearlag verholpen.
Zoals jullie zien is dit een hele waslijst. Afgelopen maand zijn al 23 bugs verholpen. Geef de developers ook tijd om moeilijkere bugs te fixen en blijf deze vooral ook melden op het forum! Wil je een bug melden? Klik dan hier.
- Heel veel nieuwe kits toegevoegd geïnspireerd door suggesties (Met dank aan Louis - Mqneyspqnder).
Suggesties:
Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
- We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
- We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
- Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
- We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
- We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.
Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

Hieronder staan de suggesties die we afgelopen maand hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.
Tekst uit de suggestie:
Shop Items
De volgende items zijn in suggesties ingezonden voor in de shop:
Windcharges
Sculk Sensor
Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Deze zijn toegevoegd aan de shop.
Shop Items
De volgende items zijn in suggesties ingezonden voor in de shop:
Windcharges
Sculk Sensor
Deze zijn toegevoegd aan de shop.
Tekst uit de suggestie:
instelling: drop items on feet
ik zie dit in veel skyblock servers die ik speel maar wat houd het in?Example:Als je een mob kill krijg je de items op de grond bij je voeten in minecraft dit kan handig zijn voor eventuele farms (crops) of andere soort gelijke dingen zoals cobble stone generator t is bij je voeten dus het kan ook niet burnen
Tom heeft deze suggestie gesloten en op de backlog gezet. Dit houdt in dat deze aan de game zal worden toegevoegd. Dit kan echter even duren, aangezien het samen met andere updates wordt uitgebracht.
instelling: drop items on feet
ik zie dit in veel skyblock servers die ik speel maar wat houd het in?Example:Als je een mob kill krijg je de items op de grond bij je voeten in minecraft dit kan handig zijn voor eventuele farms (crops) of andere soort gelijke dingen zoals cobble stone generator t is bij je voeten dus het kan ook niet burnen
Tom heeft deze suggestie gesloten en op de backlog gezet. Dit houdt in dat deze aan de game zal worden toegevoegd. Dit kan echter even duren, aangezien het samen met andere updates wordt uitgebracht.
Tekst uit de suggestie:
Skyblock generator Aan en Uit toggelen
Mij zou het super erg helpen als je in de instellingen van je eiland kan aan en uit zetten dat je ores krijgt van de generator (groetjes roemer)
Toegevoegd
Skyblock generator Aan en Uit toggelen
Mij zou het super erg helpen als je in de instellingen van je eiland kan aan en uit zetten dat je ores krijgt van de generator (groetjes roemer)
Toegevoegd
Tekst uit de suggestie:
Visvijver
De visvijver vergroten, vanwege mcmmo is de visvijver al snel overbevist en dus moet je steeds verplaatsen van plek. Een grotere visvijver zou dit vermijden gok ik. (Uit andere suggestie: Tall grass weghalen bij de visvijver, is een klein detaill maar het zit mij alleen maar in de weg. Denk ook dat het daarmee nog mooier kan worden!)
Visvijver
De visvijver vergroten, vanwege mcmmo is de visvijver al snel overbevist en dus moet je steeds verplaatsen van plek. Een grotere visvijver zou dit vermijden gok ik. (Uit andere suggestie: Tall grass weghalen bij de visvijver, is een klein detaill maar het zit mij alleen maar in de weg. Denk ook dat het daarmee nog mooier kan worden!)
Tekst uit de suggestie:
Meer hoppers toevoegen de slot is telaag
het is nu 64 als het naar 128 kan gaan is het veel beter
Meer hoppers toevoegen de slot is telaag
het is nu 64 als het naar 128 kan gaan is het veel beter
Tekst uit de suggestie:
GWn Dupliceren op neth template
ja..
Gesloten ivm vele downvotes
GWn Dupliceren op neth template
ja..
Tekst uit de suggestie:
squid beter maken
8.33 is echt veel te weinig voor zoon dure spawner
Suggestie is gesloten doordat er geen duidelijke input was voor een oplossing.
squid beter maken
8.33 is echt veel te weinig voor zoon dure spawner
Suggestie is gesloten doordat er geen duidelijke input was voor een oplossing.
Tekst uit de suggestie:
challenge 41
die is op dit moment bijna onmogelijk je moet 325 keer een fox killen maar die spawner is level 17 dus je kan bijna niet veder
challenge 41
die is op dit moment bijna onmogelijk je moet 325 keer een fox killen maar die spawner is level 17 dus je kan bijna niet veder
Tekst uit de suggestie:
Auto Crafters
Het zou me handig lijken als auto crafters in de sb komt als het er nog niet is want er zijn paar farms waar het handig zou kunnen zijn.
Suggestie is gesloten omdat deze al aanstonden.
Auto Crafters
Het zou me handig lijken als auto crafters in de sb komt als het er nog niet is want er zijn paar farms waar het handig zou kunnen zijn.
Suggestie is gesloten omdat deze al aanstonden.
Tekst uit de suggestie:
Minions
DT er minions in de game komen die kunnen vissen mine etc.
Minions
DT er minions in de game komen die kunnen vissen mine etc.
Tekst uit de suggestie:
sellwand
het lijkt me en denk ik ook ander mensen een sell wand willen doen dat je die kan craften net bij die ander skyblock laat dat je de sellwand moet upgrade dat laakt me supper leuk
Gesloten door veel tegen-reacties op de suggestie.
sellwand
het lijkt me en denk ik ook ander mensen een sell wand willen doen dat je die kan craften net bij die ander skyblock laat dat je de sellwand moet upgrade dat laakt me supper leuk
Tekst uit de suggestie:
Spawners activeren
Nu gaan de spawners alleen aan als een van de eiland leden er is maar beter is als ze aan gaan als er überhaupt iemand is. Of dat dat in de instellingen komt.
Suggestie is gesloten.
Spawners activeren
Nu gaan de spawners alleen aan als een van de eiland leden er is maar beter is als ze aan gaan als er überhaupt iemand is. Of dat dat in de instellingen komt.
Suggestie is gesloten.
Tekst uit de suggestie:
Head Hunter
de Head Hunter is net iets te moeilijk Want ik sta na #1 op het leaderboard en moet nou 1mil exp inleveren voor 1 level up wat echt veel te veel is
Head Hunter
de Head Hunter is net iets te moeilijk Want ik sta na #1 op het leaderboard en moet nou 1mil exp inleveren voor 1 level up wat echt veel te veel is
Tekst uit de suggestie:
Challanges
De 1e 20 challanges zijn ez en logisch. Maar dan moet je ineens ocelots killen. Ja het is verlaagd, maar je skipt 2 hele spawners, dus je gaat van 5min per challange ofz ineens naar eerst 2 uur moeten farmen voor je die challange kan doen.Ik zou de mob kills challanges gwn op volgorde doen van de volgorde dat je spawners unlocked.
Challanges
De 1e 20 challanges zijn ez en logisch. Maar dan moet je ineens ocelots killen. Ja het is verlaagd, maar je skipt 2 hele spawners, dus je gaat van 5min per challange ofz ineens naar eerst 2 uur moeten farmen voor je die challange kan doen.Ik zou de mob kills challanges gwn op volgorde doen van de volgorde dat je spawners unlocked.
Tekst uit de suggestie:
crop growth upgrade
/is upgrade een voor crops lijk me wel leuk voor mensen die wat farms willen bouwen
Suggestie wordt besproken binnen het team.
crop growth upgrade
/is upgrade een voor crops lijk me wel leuk voor mensen die wat farms willen bouwen
Suggestie wordt besproken binnen het team.
Tekst uit de suggestie:
Oude headhunter gui
Ik vind de nieuwe gui echt vv oude was bryerv(1.0)
Oude headhunter gui
Ik vind de nieuwe gui echt vv oude was bryerv(1.0)
Tekst uit de suggestie:
Smelt pickaxe
De smelt pickaxe dat als je ores hakt dat die meteen gesmolten worden.
Suggestie gesloten door te weinig up-votes.
Smelt pickaxe
De smelt pickaxe dat als je ores hakt dat die meteen gesmolten worden.
Suggestie gesloten door te weinig up-votes.
Tekst uit de suggestie:
scheldwoordenlijst opnieuw overkijken
mij lijk t handig als de devs die nog ff overlezen want woorden zoals '' damn '' mogen niet wat redelijk gek is zal vast nog meer woorden zijn die zomaar zijn geblocked zonder dat er enig kwaad in het woord is.
De lijst wordt regelmatig gecheckt, maar kan nooit 100% accuraat zijn.
scheldwoordenlijst opnieuw overkijken
mij lijk t handig als de devs die nog ff overlezen want woorden zoals '' damn '' mogen niet wat redelijk gek is zal vast nog meer woorden zijn die zomaar zijn geblocked zonder dat er enig kwaad in het woord is.
De lijst wordt regelmatig gecheckt, maar kan nooit 100% accuraat zijn.
Tekst uit de suggestie:
unieke spawners verhogen naar de aantal spawner limit
Ik was wat spawners aan het plaatsen en kwam erachter dat mijn spawnerlimit 25 is, maar dat ik maar 10 unieke spawners kan plaatsen. Persoonlijk vind ik dat het aantal unieke spawners verhoogd zou moeten worden naar de totale spawnerlimit, want dit is best raar je kan niet eens je unieke spawner limit upgraden
Suggestie is gesloten omdat het een bug was, en niet met opzet erin gedaan is.
unieke spawners verhogen naar de aantal spawner limit
Ik was wat spawners aan het plaatsen en kwam erachter dat mijn spawnerlimit 25 is, maar dat ik maar 10 unieke spawners kan plaatsen. Persoonlijk vind ik dat het aantal unieke spawners verhoogd zou moeten worden naar de totale spawnerlimit, want dit is best raar je kan niet eens je unieke spawner limit upgraden
Suggestie is gesloten omdat het een bug was, en niet met opzet erin gedaan is.
Tekst uit de suggestie:
Suggestie: Enderpearls uitschakelen in de PvP‑arena
Ik wil graag voorstellen om enderpearls uit te schakelen in de PvP‑arena. De arena is vrij groot en loopt rond de volledige spawn, waardoor de mobiliteit vanzelf al hoog is. Door pearls erin te laten is er een oneerlijk voordeel dat de PvP‑ervaring minder leuk en minder skill‑based maakt. Hieronder enkele argumenten:
1. Pearls maken ontsnappen té makkelijk
Zelfs met een cooldown van 10 seconden kan een speler blijven wegpearlen, zeker in een grote arena met veel open ruimte. Hierdoor wordt het bijna onmogelijk om een gevecht eerlijk af te ronden. Spelers die bijna dood zijn kunnen eindeloos blijven vluchten, wat de flow van PvP frustreert.
2. PvP draait om skill, niet om eindeloos vluchten
In een PvP‑omgeving hoort het gevecht beslist te worden door movement, aim en game‑sense. Enderpearls ondermijnen dat doordat ze een “reset‑knop” worden die je steeds opnieuw kan gebruiken. Hierdoor voelt PvP minder competitief en minder leuk.
3. Pearls zouden een last resort moeten zijn
Enderpearls zouden gebruikt moeten worden zoals een totem of een noodmiddel:
iets dat je inzet om te overleven wanneer je écht geen andere optie meer hebt.
Niet als een standaardmechanic om constant weg te rennen of gevechten te avoiden.
Door pearls in de arena toe te laten, worden ze misbruikt als mobiliteits‑spam in plaats van een tactisch item.
4. De arena is al groot genoeg
Omdat de arena rond heel de spawn loopt, is er al meer dan genoeg ruimte om te bewegen en slim te spelen. Extra mobiliteit via pearls is dus niet nodig en werkt eerder tegen de balans dan ervoor. Ook heb je de optie om te bowboosten wat skill verreist.
Door pearls uit te schakelen:
• worden gevechten eerlijker
• worden fights minder langdradig
• voelt winnen of verliezen meer “rewarding”
• blijft de arena actief en spannend
Suggestie: Enderpearls uitschakelen in de PvP‑arena
Ik wil graag voorstellen om enderpearls uit te schakelen in de PvP‑arena. De arena is vrij groot en loopt rond de volledige spawn, waardoor de mobiliteit vanzelf al hoog is. Door pearls erin te laten is er een oneerlijk voordeel dat de PvP‑ervaring minder leuk en minder skill‑based maakt. Hieronder enkele argumenten:
1. Pearls maken ontsnappen té makkelijk
Zelfs met een cooldown van 10 seconden kan een speler blijven wegpearlen, zeker in een grote arena met veel open ruimte. Hierdoor wordt het bijna onmogelijk om een gevecht eerlijk af te ronden. Spelers die bijna dood zijn kunnen eindeloos blijven vluchten, wat de flow van PvP frustreert.
2. PvP draait om skill, niet om eindeloos vluchten
In een PvP‑omgeving hoort het gevecht beslist te worden door movement, aim en game‑sense. Enderpearls ondermijnen dat doordat ze een “reset‑knop” worden die je steeds opnieuw kan gebruiken. Hierdoor voelt PvP minder competitief en minder leuk.
3. Pearls zouden een last resort moeten zijn
Enderpearls zouden gebruikt moeten worden zoals een totem of een noodmiddel:
iets dat je inzet om te overleven wanneer je écht geen andere optie meer hebt.
Niet als een standaardmechanic om constant weg te rennen of gevechten te avoiden.
Door pearls in de arena toe te laten, worden ze misbruikt als mobiliteits‑spam in plaats van een tactisch item.
4. De arena is al groot genoeg
Omdat de arena rond heel de spawn loopt, is er al meer dan genoeg ruimte om te bewegen en slim te spelen. Extra mobiliteit via pearls is dus niet nodig en werkt eerder tegen de balans dan ervoor. Ook heb je de optie om te bowboosten wat skill verreist.
Door pearls uit te schakelen:
• worden gevechten eerlijker
• worden fights minder langdradig
• voelt winnen of verliezen meer “rewarding”
• blijft de arena actief en spannend
Tekst uit de suggestie:
Mobstacken uit
Ik vind mobstacken onnodig en irritant en volgens mij veroorzaken ze ook niet veel minder lagg.
Suggestie gesloten door vele down-votes
Mobstacken uit
Ik vind mobstacken onnodig en irritant en volgens mij veroorzaken ze ook niet veel minder lagg.
Suggestie gesloten door vele down-votes
Tekst uit de suggestie:
Bank logs
Kunnen zien bij de bank logs hoeveel een bepaalde speler intotaal heeft gestord en opgenomen uit de gezamelijke bank.
Zit er al in.
Bank logs
Kunnen zien bij de bank logs hoeveel een bepaalde speler intotaal heeft gestord en opgenomen uit de gezamelijke bank.
Zit er al in.
Tekst uit de suggestie:
Fly-voucher uit crates
Het lijkt me een goed idee om uit crates geen directe /fly meer te krijgen, maar in plaats daarvan een fly-voucher.
Waarom?Zo kan de speler zelf kiezen wanneer hij /fly activeertHandig om te bewaren voor events, farms of specifieke momentenVoorkomt dat /fly meteen ingaat terwijl je het op dat moment niet nodig hebt
Hoe?Crates geven een vouch (bijv. 30 min /fly, 1 uur /fly, etc.)De voucher kan je later activeren wanneer je wiltIk denk dat dit de crates handiger en eerlijker maakt voor spelers.
Tom heeft deze suggestie gesloten en op de backlog gezet. Dit houdt in dat deze zo snel mogelijk aan de game wordt toegevoegd. Dit kan echter even duren, aangezien het samen met andere updates wordt uitgebracht.
Fly-voucher uit crates
Het lijkt me een goed idee om uit crates geen directe /fly meer te krijgen, maar in plaats daarvan een fly-voucher.
Tom heeft deze suggestie gesloten en op de backlog gezet. Dit houdt in dat deze zo snel mogelijk aan de game wordt toegevoegd. Dit kan echter even duren, aangezien het samen met andere updates wordt uitgebracht.
Tekst uit de suggestie:
challenge reward melding
Dat je een melding krijgt als je een challenge reward nog niet hebt geclaimed gwn 1x als je inlogt krijg je die melding
challenge reward melding
Dat je een melding krijgt als je een challenge reward nog niet hebt geclaimed gwn 1x als je inlogt krijg je die melding
Tekst uit de suggestie:
raw ores
je moet nu all je ores om smelten om ze te kunnen sellen kan je niet zeggen dat je ze kan sellen als ingot of raw en dan als je ze raw selld krijg je 75% van als je de ingot selld
Afgewezen
raw ores
je moet nu all je ores om smelten om ze te kunnen sellen kan je niet zeggen dat je ze kan sellen als ingot of raw en dan als je ze raw selld krijg je 75% van als je de ingot selld
Afgewezen
Tekst uit de suggestie:
Is visit aleen naar warp
Het is super irritant dat als je /is visit doet dat ze naar je is spawn gaan ipv naar je warp.Dit is waarschijnlijk niet de bedoeling achter warps
Is visit aleen naar warp
Het is super irritant dat als je /is visit doet dat ze naar je is spawn gaan ipv naar je warp.Dit is waarschijnlijk niet de bedoeling achter warps
Tekst uit de suggestie:
Spawner cap omhoog
200 is echt niet goed genoeg en ik snap echt wel dat 100 ook te OP zou zijn maar verhoog het naar 500 ofz want 200 is gwn niet te doen
Spawner cap omhoog
200 is echt niet goed genoeg en ik snap echt wel dat 100 ook te OP zou zijn maar verhoog het naar 500 ofz want 200 is gwn niet te doen
Tekst uit de suggestie:
Meer mobs uit 1 spawner
In vanilla minecraft zien wij uit een spawner meestal 1/5 mobs komen, als er genoeg ruimte om de spawner heen is dan spawnen er grotere getallen. Nou heb ik onderzoek uitgevoerd op de skyblock. De resultaten stelden mij wat teleur, het meeste wat je uit een enkele spawner kan vergaren zijn 2 dieren of monsters. Dit staat dus ver onder wat er in vanilla minecraft gehaald kan worden. Nou zou je dit natuurlijk kunnen beargumenten met 'Ja skyblock is niet vanilla'. Toch zie ik graag dit aspect terug in de skyblock. Het brengen van meer spawns (met voldoende ruimte 3/5) uit een enkele spawner zorgt toch voor wat meer beweging en activiteit op de server. Hierdoor wordt het speelplezier leuker en de ervaringen beter. Ik zou jullie graag willen activeren om op het vinkje te dukken! Hierdoor kunnen wij als community laten zien dat we dit met elkaar een goed plan vinden!
Gesloten aangezin de spawner limiet omhoog gaat
Meer mobs uit 1 spawner
In vanilla minecraft zien wij uit een spawner meestal 1/5 mobs komen, als er genoeg ruimte om de spawner heen is dan spawnen er grotere getallen. Nou heb ik onderzoek uitgevoerd op de skyblock. De resultaten stelden mij wat teleur, het meeste wat je uit een enkele spawner kan vergaren zijn 2 dieren of monsters. Dit staat dus ver onder wat er in vanilla minecraft gehaald kan worden. Nou zou je dit natuurlijk kunnen beargumenten met 'Ja skyblock is niet vanilla'. Toch zie ik graag dit aspect terug in de skyblock. Het brengen van meer spawns (met voldoende ruimte 3/5) uit een enkele spawner zorgt toch voor wat meer beweging en activiteit op de server. Hierdoor wordt het speelplezier leuker en de ervaringen beter. Ik zou jullie graag willen activeren om op het vinkje te dukken! Hierdoor kunnen wij als community laten zien dat we dit met elkaar een goed plan vinden!
Gesloten aangezin de spawner limiet omhoog gaat
Tekst uit de suggestie:
Bank logs
Kunnen zien hoeveel een bepaalde speler heeft gestort op de bank of heeft opgenomen uit de bank intotaal op jouw eiland.
Deze functie is helaas niet mogelijk met deze SkyBlock plugin.
Bank logs
Kunnen zien hoeveel een bepaalde speler heeft gestort op de bank of heeft opgenomen uit de bank intotaal op jouw eiland.
Deze functie is helaas niet mogelijk met deze SkyBlock plugin.
Tekst uit de suggestie:
cobble gen genereted blocks niet bij is level
Mij likjt het vrstandig om de cobble gen ggenereerde blokken dus voordat je ze mined niet meetellen tot het is level want dit ;lijkt mij de simpelste oplossing tot de bug die ik steeds tegenkom waarbij een cobble gen block minen het niet van het is level afhaalt terwijl het er wel toevoegt als hij spawned.(dit is ook een beetje een bug report)
Dit is een bug die al bekend is bij ons.
cobble gen genereted blocks niet bij is level
Mij likjt het vrstandig om de cobble gen ggenereerde blokken dus voordat je ze mined niet meetellen tot het is level want dit ;lijkt mij de simpelste oplossing tot de bug die ik steeds tegenkom waarbij een cobble gen block minen het niet van het is level afhaalt terwijl het er wel toevoegt als hij spawned.(dit is ook een beetje een bug report)
Dit is een bug die al bekend is bij ons.
Tekst uit de suggestie:
Level beloningen
Hoi, mij zou het leuk lijken als er eindelijk level beloningen in het spel zouden komen er staat dat deze binnenkort beschikbaar zijn maar dat staat er echt al een jaar of zelfs langer (bekijk foto). Het beste zou zijn hoe hoger het level hoe groter de beloning dus bij (voorbeeld) level 3 een iron axe en bij level 20 een spawner en bij level 40 een totem (hoe hoger, hoe beter). Welk level welke beloning krijgt is aan de server maar geen beloningen zoals stone of leather armor, iets waar je echt iets aan hebt wat bij het level past (en dat je de beloningen van de voormalige levels ook automatisch krijgt als de beloningen erin komen)
Gaan we bespreken
Level beloningen
Hoi, mij zou het leuk lijken als er eindelijk level beloningen in het spel zouden komen er staat dat deze binnenkort beschikbaar zijn maar dat staat er echt al een jaar of zelfs langer (bekijk foto). Het beste zou zijn hoe hoger het level hoe groter de beloning dus bij (voorbeeld) level 3 een iron axe en bij level 20 een spawner en bij level 40 een totem (hoe hoger, hoe beter). Welk level welke beloning krijgt is aan de server maar geen beloningen zoals stone of leather armor, iets waar je echt iets aan hebt wat bij het level past (en dat je de beloningen van de voormalige levels ook automatisch krijgt als de beloningen erin komen)
Gaan we bespreken
Tekst uit de suggestie:
Server Capaciteit
Ik heb nu eventjes gespeeld op de skyblock, maar merk dat er best wat spelers in de hub staan omdat de skyblockserver vol is... Zou zonde zijn dat je spelers verliest omdat ze geeneens de server op kunnen! Ik zou (als het mogelijk is) de server nog eens vergroten of een nieuwe skyblock server aanmaken zoals dat vroeger ook was. Zo behoud je meer spelers wat ook weer beter is voor de populariteit van de server!!
Er is een extra server bijgekomen.
Server Capaciteit
Ik heb nu eventjes gespeeld op de skyblock, maar merk dat er best wat spelers in de hub staan omdat de skyblockserver vol is... Zou zonde zijn dat je spelers verliest omdat ze geeneens de server op kunnen! Ik zou (als het mogelijk is) de server nog eens vergroten of een nieuwe skyblock server aanmaken zoals dat vroeger ook was. Zo behoud je meer spelers wat ook weer beter is voor de populariteit van de server!!
Er is een extra server bijgekomen.
Tekst uit de suggestie:
God pickaxe
ik vind dat op de god pickaxe ook mending moet komen want anders kan die uiteindelijk kapot gaat en dan ben je hem kwijt.
Gesloten door vele down-votes
God pickaxe
ik vind dat op de god pickaxe ook mending moet komen want anders kan die uiteindelijk kapot gaat en dan ben je hem kwijt.
Gesloten door vele down-votes
Tekst uit de suggestie:
goedkopere Gaps
Maak de golden appels goedkoper
Suggestie gesloten.
goedkopere Gaps
Maak de golden appels goedkoper
Suggestie gesloten.
Tekst uit de suggestie:
Levels op tab!
Hi, mij lijkt het erg leuk dat als je op tab klikt je de island levels ziet! Dit concept hadden ze ook op de survival 5.0 Het lijkt me zo leuk dat je dan echt ziet hoe het me je team gaat, en wie er aan kop staat met de meeste island levels etc. Zo zie je ook wie al wat ervaring heeft op de server!
Levels op tab!
Hi, mij lijkt het erg leuk dat als je op tab klikt je de island levels ziet! Dit concept hadden ze ook op de survival 5.0 Het lijkt me zo leuk dat je dan echt ziet hoe het me je team gaat, en wie er aan kop staat met de meeste island levels etc. Zo zie je ook wie al wat ervaring heeft op de server!
Tekst uit de suggestie:
Mace en Spear erin
1)doe de heavy core in rare en legendary crate2) spears in crate:A) wooden en stone in voteB) Stone en copper in dailyC) Copper en iron in weeklyD) iron en dia in MonthlyWaarom?Maces en spears zijn relatief nieuw in minecraft en ze toevoegen kan een leuke twist geven aan pvp.
Gesloten ivm vele downvotes.
Mace en Spear erin
1)doe de heavy core in rare en legendary crate2) spears in crate:A) wooden en stone in voteB) Stone en copper in dailyC) Copper en iron in weeklyD) iron en dia in MonthlyWaarom?Maces en spears zijn relatief nieuw in minecraft en ze toevoegen kan een leuke twist geven aan pvp.
Tekst uit de suggestie:
Alle nieuwe leden in een apart kanaal
Ja de titel beschrijft het al, want zo blijft de algemene chat overzichtelijk en dus ook beter leesbaar.
Afgewezen.
Alle nieuwe leden in een apart kanaal
Ja de titel beschrijft het al, want zo blijft de algemene chat overzichtelijk en dus ook beter leesbaar.
Afgewezen.
Tekst uit de suggestie:
Channel toevoeging Discord
Misschien een kopje bij skyblock3.0 met #trading of #marketplace waar je om de 6 uur een berichtje kunt typen, als dit gebruikt word als normale chat een eventuele warning / muten.
Te veel downvotes.
Channel toevoeging Discord
Misschien een kopje bij skyblock3.0 met #trading of #marketplace waar je om de 6 uur een berichtje kunt typen, als dit gebruikt word als normale chat een eventuele warning / muten.
Te veel downvotes.
Tekst uit de suggestie:
Dirt
Dirt is belaggelijk duur maak die goedkoper omdat er anders belagelijke pijzen komen en doe ze miss in de daily
Dirt
Dirt is belaggelijk duur maak die goedkoper omdat er anders belagelijke pijzen komen en doe ze miss in de daily
Tekst uit de suggestie:
Enchanting op /is warps
Hey!Misschien een leuke toevoeging voor Skyblock.Zou het mogelijk zijn om bij /island permissions extra opties toe te voegen voor het gebruiken van:
Enchanting table
Disenchanten
Anvil usage
Op die manier kunnen spelers ook openbare enchanting rooms bouwen op hun /is warp, zonder dat bezoekers direct alles mogen op het eiland. Dit zou samenwerken en het bezoeken van andere eilanden leuker en handiger maken.Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden
Suggestie afgewezen, je kan op spawn & op je eigen eiland enchanten.
Enchanting op /is warps
Hey!Misschien een leuke toevoeging voor Skyblock.Zou het mogelijk zijn om bij /island permissions extra opties toe te voegen voor het gebruiken van:
Enchanting table
Disenchanten
Anvil usage
Op die manier kunnen spelers ook openbare enchanting rooms bouwen op hun /is warp, zonder dat bezoekers direct alles mogen op het eiland. Dit zou samenwerken en het bezoeken van andere eilanden leuker en handiger maken.Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden
Suggestie afgewezen, je kan op spawn & op je eigen eiland enchanten.
Tekst uit de suggestie:
Creative update
Mij lijkt het een goed idee om de creative server gewoon mee te updaten naar versie 1.21.11. Momenteel staat hij nog op 1.20 of lager terwijl de blocks van 1.21.11 al wel in de game zitten, het probleem dat je nu krijgt is dat deze blocks van de latere versies in stone veranderen. Je zou zeggen klinkt nutteloos want wie speelt er nu creative? Toch kan het handig zijn en kost het niet heel veel moeite i guess.Alvast bedankt!
Zodra het kan updaten we de servers
Creative update
Mij lijkt het een goed idee om de creative server gewoon mee te updaten naar versie 1.21.11. Momenteel staat hij nog op 1.20 of lager terwijl de blocks van 1.21.11 al wel in de game zitten, het probleem dat je nu krijgt is dat deze blocks van de latere versies in stone veranderen. Je zou zeggen klinkt nutteloos want wie speelt er nu creative? Toch kan het handig zijn en kost het niet heel veel moeite i guess.Alvast bedankt!
Zodra het kan updaten we de servers
Tekst uit de suggestie:
voeg shulkers toe
Het is veel nicer om te gebruiken bv voor kits te pre craften of op ah grote hoevelheden te sellen
wordt besproken.
voeg shulkers toe
Het is veel nicer om te gebruiken bv voor kits te pre craften of op ah grote hoevelheden te sellen
wordt besproken.
Tekst uit de suggestie:
Belasting ah achteraf betalen
Je heb nu als je iets wilt verkopen op de ah dan moet je %10 procent belasting betalen zelfs als het niet verkocht word dat is heel irritant dus ik zat te denken aan dat het pas achteraf van wat je er mee verdient af gehaald wordt.
Belasting ah achteraf betalen
Je heb nu als je iets wilt verkopen op de ah dan moet je %10 procent belasting betalen zelfs als het niet verkocht word dat is heel irritant dus ik zat te denken aan dat het pas achteraf van wat je er mee verdient af gehaald wordt.
Tekst uit de suggestie:
Petitie om de nieuwe quests terug te brengen
De nieuwe quests waaren een leuke uitdaging teminste niet allemaal zo makkelijke dingen staff heeft hier zoveel tijd ingestopt om zo een bak aan commentaar te krijgen zijt eens een beetje blij dat ze iets doen
Petitie om de nieuwe quests terug te brengen
De nieuwe quests waaren een leuke uitdaging teminste niet allemaal zo makkelijke dingen staff heeft hier zoveel tijd ingestopt om zo een bak aan commentaar te krijgen zijt eens een beetje blij dat ze iets doen
Tekst uit de suggestie:
Nieuwe channel
Ik zat te denken aan ee trading channel zo kan je makkelijk met mensen traden in plaats van de hele tijd in de normale chats dingen sturen
Nieuwe channel
Ik zat te denken aan ee trading channel zo kan je makkelijk met mensen traden in plaats van de hele tijd in de normale chats dingen sturen
Tekst uit de suggestie:
sell instellingen
voeg een instellingen tab toe waar je kan kiezen wat je wilt sellen in je inventory als je /sellall doet
sell instellingen
voeg een instellingen tab toe waar je kan kiezen wat je wilt sellen in je inventory als je /sellall doet
Tekst uit de suggestie:
Banner paterns
Het is wel leuk van de shop update zojuist maar dan zou het ook fijn zijn als je de banner paterns kan kopen want dan kan je mooie vlaggen en shields maken.
Worden genoteerd.
Banner paterns
Het is wel leuk van de shop update zojuist maar dan zou het ook fijn zijn als je de banner paterns kan kopen want dan kan je mooie vlaggen en shields maken.
Worden genoteerd.
Tekst uit de suggestie:
Voeg candles toe aan de shop
Nu is het €3000
Worden genoteerd.
Voeg candles toe aan de shop
Nu is het €3000
Worden genoteerd.
Tekst uit de suggestie:
Unaniemj Dammage bij Mob stacks < 20 (onder de 20 mob)
Mij zall het leuk lijken als er unaniem dammage wordt gedaan bij mob stacks onder de 20 zo als ze fallen krijgt niet een mob de fall damage maar ze allemaal, dit is heel erg handig voor mobfarms!
Suggestie is gesloten.
Unaniemj Dammage bij Mob stacks < 20 (onder de 20 mob)
Mij zall het leuk lijken als er unaniem dammage wordt gedaan bij mob stacks onder de 20 zo als ze fallen krijgt niet een mob de fall damage maar ze allemaal, dit is heel erg handig voor mobfarms!
Suggestie is gesloten.
We zijn er deze maand weer met een quote van niemand minder dan Albert Einstein.
Leer van gisteren, leef voor vandaag, hoop voor morgen.
Gisteren is voorbij. Je kunt het niet aanpassen. Wat je wel kunt doen, is terugkijken. Wat ging goed. Wat ging mis. Wat heb je geleerd. Elke ervaring geeft je iets mee, als je bereid bent te kijken en te leren.
Vandaag is het enige moment dat echt van jou is. Dit is de dag waarop je keuzes maakt. Waarop je actie neemt. Klein of groot, het telt. Door aanwezig te zijn in vandaag, haal je meer uit wat je doet en uit hoe je je voelt.
Morgen bestaat nog niet. Toch denk je eraan. Niet om je zorgen te maken, maar om richting te geven. Hoop betekent vertrouwen dat er kansen komen. Dat wat je vandaag zaait, later iets kan opleveren.
De boodschap is simpel. Neem lessen mee uit het verleden. Leef bewust in het nu. Kijk vooruit met vertrouwen. Zo blijf je in beweging.
Een super diepzinnige quote voor de start van het jaar! Laten we met zijn allen gaan knallen dit jaar!
In de eerste maand van 2026 is er flink gegrind op de Harmserver. Dat is terug te zien in de cijfers, ook deze maand draaien de servers overuren. Zie hieronder wat dat allemaal inhoud:
Nieuwsbrief:
Jullie hebben echt genoten van de laatste editie van de nieuwsbrief van 2025. Jullie hebben deze meer dan 1000 keer bekeken! Dank jullie wel voor dit enthousiasme.
Grootste Grinder:
Dit is echt bizar. Iets wat we nog nooit gezien hebben. De grootste grinder van deze maand heeft meer dan 16 dagen playtime.. Deze insane grinder is.... Ronnyvd! Feliciteer hem allemaal met deze bizarre prestatie.
Discord chats:
Afgelopen maand zijn jullie weer mega actief geweest. Jullie hebben bijna 44k berichten verstuurd. Dit is echt insane!
Uren call op discord:
Naast actief in chat kanalen waren jullie ook mega actief in call. Afgelopen maand hebben jullie meer dan 15k minuten in call gezeten. Thanks voor jullie toevoeging aan onze community.
Daarnaast hebben we ook een heleboel nieuwe mensen mogen verwelkomen in onze Discord. Om precies te zijn hebben we afgelopen maand 780 nieuwe members erbij gekregen. Verwelkom ze en laat zien hoe tof onze community is.
Dit waren alle statistieken die we voor deze maand voor jullie hebben. Mocht je deze keer statistieken gemist hebben die je wel weer heel graag in de volgende nieuwsbrief terug wil zien, laat het dan zeker in de reacties weten
En wie weet zie jij jou aangevraagde statistiek wel terug in de volgende statistieken!
Vind ons hier!
Hieronder vind je de links naar onze platforms:

Laatst bewerkt door een moderator: