HarmServer
Eigenaar

Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Deze maand met een supervolle editie en wat uitgebreide uitlag over o.a. Skyblock. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand. Veel leesplezier!
Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden
We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.
Sinds de release van Skyblock is het een vaste waarde in onze nieuwsbrief, en deze maand hebben we weer een heleboel sappige updates voor je. Pak je pickaxe erbij, want dit is er allemaal gebeurd in de wolken!
Challenge Accepted!
Op verzoek van de community heeft het challenge systeem op 21-02-2026 een flinke metamorfose ondergaan. We hebben goed naar jullie geluisterd:
- Meer uitdaging: Er zijn flink wat nieuwe challenges toegevoegd.
- Preview: Je kunt nu alvast vooruitkijken naar wat je te wachten staat.
- Betere Loot: De opdrachten zijn pittiger geworden, maar daar staan nu ook veel dikkere beloningen tegenover!

Er was een nek aan nekrace gaande wie als eerste de 50 zou aantikken. Deze strijd is gewonnen door ImmorqlBirth! Hij sleept hiermee een Legendary Key in de wacht. Het bewijs dat keihard grinden loont!
Progressie: Jouw Eiland, Jouw Regels!
Het is prachtig om te zien hoe divers de speelstijlen op Skyblock zijn. Aan de ene kant zie je eilanden die veranderen in gigantische mobgrinder machines
Onthoud goed: er is geen "juiste" manier om Skyblock te spelen. Of je nu een tycoon of een bouwer bent, doe vooral wat jij leuk vindt! Zo blijft het voor iedereen verfrissend.
Skyblock Verbeteringen
Onze devs hebben niet alleen bugs platgeslagen
Ken je dat? Je inventory zit vol net op het moment dat je een reward krijgt. Voorheen was je die dan kwijt, maar onze eigen MqneySpqnder heeft de Item Stash gebouwd! Zitten je zakken vol? Dan worden je items veilig opgeslagen. Gebruik /claimitemstash om je spullen alsnog op te halen. Nooit meer loot verlies!
We hebben de beloningen voor het inleveren van hoofden onder de loep genomen. De rewards voor de heads én de bijbehorende materialen zijn aangepast. Het loont nu meer om specifieke strategieën te bedenken voor je mob farm. Meer winst, meer plezier!
Een mooi voorbeeld: De Witches zijn flink gebuffed!
Wil je alle details weten over de laatste updates en suggesties met betrekking tot Skyblock? Check dan even het hoofdstuk 'Updates & Suggesties' verderop in deze nieuwsbrief. Daar staat alles tot in de puntjes uitgelegd!
Op 24 februari was het tijd om de dansschoenen uit de kast te trekken voor het Blockparty Event! De regels waren simpel, maar de uitvoering was zenuwslopend. Blijf als laatste over op de juiste kleur om een punt te scoren. De missie? Als eerste 3 punten verzamelen om de absolute winst te claimen!
Het was dringen op de vierkante meters en de ene na de andere speler zag de vloer onder zijn voeten verdwijnen. De concurrentie was moordend! De volgende topspelers wisten allemaal een ronde te domineren en een punt binnen te slepen:
-
-
-
-
Naarmate het event vorderde, werd het een nek aan nekrace. _Julian was ontzettend dichtbij de overwinning met maar liefst 2 gewonnen rondes. De spanning was om te snijden, zou hij die derde punt pakken?
Maar er kan er maar één de koning van de dansvloer zijn. Met een ijzerstrakke focus en bliksemsnelle reflexen wist ImmortqlBirth als eerste de magische grens van 3 gewonnen rondes te bereiken!
Als beloning voor deze legendarische prestatie ging ImmortqlBirth naar huis met de hoofdprijs: een Legendary Key!
Bedankt aan iedereen die erbij was om de boel op stelten te zetten.
Speler interview: Maak kennis met Noah!
Vandaag zetten we een relatief nieuw, maar super enthousiast gezicht in het zonnetje namelijk 024_Noah! Deze 26 jarige sportieveling en reislustige avonturier heeft zijn weg naar de Harmserver gevonden, en we zijn enorm blij dat hij er is!
Van YouTube scroll naar Skyblock grind
Het begon allemaal twee maanden geleden. Noah zat wat verveeld door YouTube te scrollen, op zoek naar die éne video die de vonk zou overslaan... en toen was daar: Harm zijn Skyblock video! "De features zijn geweldig en er komt steeds weer iets nieuws bij, waardoor het uitdagend blijft!" aldus een enthousiaste Noah.![]()
Samen bouwen aan de top
Noah bewijst dat je op Skyblock niet alleen hoeft te zwoegen. Hij werkt nauw samen met zijn teamleden om hun eiland naar een hoger niveau te tillen. In die korte twee maanden hebben ze samen al bergen werk verzet! Zijn gouden tip voor iedereen? Werk samen! Het versterkt niet alleen je progressie, maar vooral je speelplezier. Samen met zijn team brainstormt hij zelfs over de toekomst van de server. Hun grootste wens? Nog meer mini events!
Een boodschap voor de Community
Wat Noah het allermooiste vindt aan de Harmserver? De gemeenschap. Dat is waar hij zijn dagelijkse dosis plezier uit haalt. Voor alle nieuwkomers, de trouwe spelers en de hardwerkende staff achter de schermen heeft hij nog een mooie boodschap:"Blijf doen wat jullie doen! Houd de gezelligheid en die enorme creativiteit erin, zodat we hier met z'n allen nog heel lang van kunnen genieten!"
Noah, bedankt voor je positiviteit en we zien je snel weer in de wolken van Skyblock!
Ook deze maand zijn er weer een hele hoop Updates toegevoegd en hele hoop suggesties gemaakt, mocht je het allemaal niet meer bijgehouden hebben en wil je toch even een makkelijk overzicht hebben van wat er allemaal gesuggereeerd is. Dan is dit stukje wat voor jou. We nemen alle suggesties & updates even door.
Mocht je nog leuke ideeën hebben, laat die dan zeker achter met een suggestie in de Discord server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij! Klik hier om de Discord te joinen.
Updates en Bugfixes
verbeteringen:
Ook deze maand zijn er weer wat verbeteringen doorgevoerd op de server, we gaan ze een voor een even langs!
De challenges zijn volledig vernieuwd. Ze bevatten nu betere rewards en zijn opnieuw gebalanceerd voor een logischere en eerlijkere progressie. Deze challenges zijn mede tot stand gekomen dankzij jullie suggesties. We hopen dan ook dat iedereen hier tevreden mee is.
De voortgang van alle challenges is gereset. Dit is een bewuste keuze geweest, waar veel over is gesproken. Op deze manier begint iedereen weer gelijk én kan iedereen opnieuw de nieuwe rewards claimen.
- Bij alle challenges kun je nu beter zien wat voor soort activiteit je kunt verwachten.
- Mob Hunter-hoofden leveren nu meer geld op.
- Witches hebben nu 50% kans om 1 gold te droppen i.p.v. 33%
- Er is een Item Stash toegevoegd. Wanneer je inventory vol zit, worden items uit crates en challenge rewards automatisch hierin opgeslagen. Je kunt deze ophalen met /claimitemstash.
- Meerdere typefouten verholpen.
Bugfixes:
- Het parkour werkte niet
- Minecarts despawnden door clearlag.
- In de Nether viel je oneindig in de void; je gaat nu gewoon dood.
- Je kon op andere eilanden geen redstone ore in de generator slopen
- De prijs van de 4e spawner update stond verkeerd ingesteld
- Het commando /claimkey was nog aanwezig en is nu verwijderd.
Suggesties:
Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
- We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
- We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
- Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
- We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
- We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.
Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!
Hieronder staan de suggesties die we afgelopen maand hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt, of dat deze teveel lijkt op een die al geweest is in een eerdere suggestie.
Tekst uit de suggestie:
Misschien een leuk idee voor de votes: dat er in plaats van alleen een top 3 is dat je kan zien een top 10 dat je kan zien hoe dicht je op de anderen zat want nu zien we alleen de 3 die 30-20-10 euro gewonnen hebben zou het mij leuk lijken als er een top 10 zou komen dat je de top 10 votes kan zien aan het eind van de maand
Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
afgewezen door de community
Misschien een leuk idee voor de votes: dat er in plaats van alleen een top 3 is dat je kan zien een top 10 dat je kan zien hoe dicht je op de anderen zat want nu zien we alleen de 3 die 30-20-10 euro gewonnen hebben zou het mij leuk lijken als er een top 10 zou komen dat je de top 10 votes kan zien aan het eind van de maand
Tekst uit de suggestie:
Wij hebben zojuist de upgrade gekocht naar de nether, alleen wij dachten dat dit wel iets bijzonders zal opleveren voor de 12mil investering maar blijkt dat dit alleen een extra eiland is zonder extra zooi.. Is het misschien een idee dat als je hier een cobblestone gen maakt dat er een % kans is op ancient debris? En misschien ook weer een upgrade menu zoals in de overwereld?
Gaat worden besproken voor een eventuele update!
Wij hebben zojuist de upgrade gekocht naar de nether, alleen wij dachten dat dit wel iets bijzonders zal opleveren voor de 12mil investering maar blijkt dat dit alleen een extra eiland is zonder extra zooi.. Is het misschien een idee dat als je hier een cobblestone gen maakt dat er een % kans is op ancient debris? En misschien ook weer een upgrade menu zoals in de overwereld?
Gaat worden besproken voor een eventuele update!
Tekst uit suggestie:
Als je nu een shop hebt en je iets verkoopt komt het meteen op je balans Mij lijkt het beter dat je kan claimen ( net zoals ah ) Ibv je bijvoorbeeld in pvp zit en je gekilld word en dan verlies je 50% van je geld en zou heel vervelend zijn als gewoon de helft van je geld wat je net hebt verdiend met spullen verkopen weg gaat Edit: Shops die je op je eiland hebt
Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen?
Gaat besproken worden, het kan zijn dat dit niet mogelijk is, maar de developers gaan hun best doen!
Als je nu een shop hebt en je iets verkoopt komt het meteen op je balans Mij lijkt het beter dat je kan claimen ( net zoals ah ) Ibv je bijvoorbeeld in pvp zit en je gekilld word en dan verlies je 50% van je geld en zou heel vervelend zijn als gewoon de helft van je geld wat je net hebt verdiend met spullen verkopen weg gaat Edit: Shops die je op je eiland hebt
Gaat besproken worden, het kan zijn dat dit niet mogelijk is, maar de developers gaan hun best doen!
Tekst uit suggestie:
/is rate doet vrijweinig in de game maar als je er iets inbouwd met wie het beste gemiddelde heeft bovenaan komt als je /is warp doet krijgen bekende warps met goeie ratings ook een voordeel
We gaan het bespreken voor een eventuele update.
/is rate doet vrijweinig in de game maar als je er iets inbouwd met wie het beste gemiddelde heeft bovenaan komt als je /is warp doet krijgen bekende warps met goeie ratings ook een voordeel
Tekst uit suggestie:
Ik lijkt mij handig/logisch dat je in blackmarket ook dingen kan verkopen voor meer.
Ik lijkt mij handig/logisch dat je in blackmarket ook dingen kan verkopen voor meer.
Tekst uit suggestie:
Ik en veel andere vinden het een goed idee als je weer meer voordelen aan ranks hebt dus lijkt mij het een goed idee om ranks korting te geven op belasting.
Ik en veel andere vinden het een goed idee als je weer meer voordelen aan ranks hebt dus lijkt mij het een goed idee om ranks korting te geven op belasting.
Tekst uit suggestie:
Mij lijkt het leuk dat elke maand een player count grafiek op het forum komt, zo kan je zien waneer de piek en dallen zijn van de server.Implimentatie:Ik heb al een idee over de implimentatie van dit idee,Elke 5 minuten wordt het aantal spelers op de server opgeslagen en aan het einde van de maand wordt met de data de lijn grafiek gemaakt!
Mij lijkt het leuk dat elke maand een player count grafiek op het forum komt, zo kan je zien waneer de piek en dallen zijn van de server.Implimentatie:Ik heb al een idee over de implimentatie van dit idee,Elke 5 minuten wordt het aantal spelers op de server opgeslagen en aan het einde van de maand wordt met de data de lijn grafiek gemaakt!
Tekst uit suggestie:
Momenteel zijn we bezig met het opnieuw uitwerken van de challenges. We moeten alleen even kijken wat goede aantallen zijn voor bepaalde type challenges.
Er zijn nieuwe challanges toegevoegd!
Momenteel zijn we bezig met het opnieuw uitwerken van de challenges. We moeten alleen even kijken wat goede aantallen zijn voor bepaalde type challenges.
Er zijn nieuwe challanges toegevoegd!
Tekst uit suggestie:
De 3x mining drop is er wel maar 2x niet en zou wel heel erg helpen als dat gefixed zou kunnen worden
Er wordt naar gekeken hoe we dit gaan oplossen.
De 3x mining drop is er wel maar 2x niet en zou wel heel erg helpen als dat gefixed zou kunnen worden
Er wordt naar gekeken hoe we dit gaan oplossen.
Tekst uit suggestie:
geld is vrij nutteloos in kit pvp. Het enigste wat je kunt doen is een bounty maken maar zou het niet leuk zijn om met geld gaps ofzo te kopen of pots etc...Mij boeit het niet zo veel maar op dit moment is geld nutteloos en een pure flex voor leaderboard.
Suggestie had te weinig daadwerkelijke inhoud waar we iets mee kunnen, bij een meer uitgewerkte suggestie hierover mag je hiervoor altijd een nieuwe suggestie maken!
geld is vrij nutteloos in kit pvp. Het enigste wat je kunt doen is een bounty maken maar zou het niet leuk zijn om met geld gaps ofzo te kopen of pots etc...Mij boeit het niet zo veel maar op dit moment is geld nutteloos en een pure flex voor leaderboard.
Suggestie had te weinig daadwerkelijke inhoud waar we iets mee kunnen, bij een meer uitgewerkte suggestie hierover mag je hiervoor altijd een nieuwe suggestie maken!
Tekst uit suggestie:
Ik zou graag willen dat boten niet despawnen tijdens clearlagg, ik snap dat gedaan is om lagg te voorkomen maar je kan ook een bootlimiet op het eiland zetten net zoals minecarts.
Het was voor ons een bewuste keuze geweest om het zo te doen.
Ik zou graag willen dat boten niet despawnen tijdens clearlagg, ik snap dat gedaan is om lagg te voorkomen maar je kan ook een bootlimiet op het eiland zetten net zoals minecarts.
Het was voor ons een bewuste keuze geweest om het zo te doen.
Tekst uit suggestie:
.
Suggestie had te weinig onderbouwing om er ook echt daadwerkelijk echt iets mee te kunnen. Bij een meer uitgewerkte suggestie hierover mag je hiervoor altijd een nieuwe suggestie maken!
.
Suggestie had te weinig onderbouwing om er ook echt daadwerkelijk echt iets mee te kunnen. Bij een meer uitgewerkte suggestie hierover mag je hiervoor altijd een nieuwe suggestie maken!
Tekst uit suggestie:
spawners spawnen nu alleen mobs als er een eiland lid in de buurt van de spawners is, dus als jij als gast mobs wil killen dan moet er een eilandlid in de buurt zijn. Ik zou graag willen zien dat de spawners ook geactiveerd wordt als het eilandlid niet in de buurt is maar wel op hetzelfde eiland.
Wordt besproken voor een eventuele update.
spawners spawnen nu alleen mobs als er een eiland lid in de buurt van de spawners is, dus als jij als gast mobs wil killen dan moet er een eilandlid in de buurt zijn. Ik zou graag willen zien dat de spawners ook geactiveerd wordt als het eilandlid niet in de buurt is maar wel op hetzelfde eiland.
Tekst uit suggestie:
bijv wither skel ofzo andere die is legit t zelfde als skellie en niemand is daar vlgns nog yet
Suggestie had geen onderbouwing waarom het zal moeten gebeuren.
bijv wither skel ofzo andere die is legit t zelfde als skellie en niemand is daar vlgns nog yet
Suggestie had geen onderbouwing waarom het zal moeten gebeuren.
Tekst uit suggestie:
Momenteel mute ik mensen via "p" maar elke keer als ik (of zij weet ik niet zeker) reloggen, zijn ze weer geunmute. Sommige mensen zetten alleen maar onzin in de chat en dat zorgt ervoor dat ik de berichten die ik wil zien niet goed kan bijhouden, daarnaast zijn sommige mensen gewoon irritant en hoef ik die berichten ook niet te zien.
/ignore verbergt in dit geval alle berichten en /msg van de betreffende persoon in de chat
Gaat worden besproken voor een eventuele update.
Momenteel mute ik mensen via "p" maar elke keer als ik (of zij weet ik niet zeker) reloggen, zijn ze weer geunmute. Sommige mensen zetten alleen maar onzin in de chat en dat zorgt ervoor dat ik de berichten die ik wil zien niet goed kan bijhouden, daarnaast zijn sommige mensen gewoon irritant en hoef ik die berichten ook niet te zien.
/ignore verbergt in dit geval alle berichten en /msg van de betreffende persoon in de chat
Tekst uit suggestie:
Aangezien de dubble drops uitstaan, had ik een idee om minen weer wat aantrekkelijker te maken. Wellicht is het een oplossing om meer upgrades toe te voegen aan de generator, zodat de kans op het verkrijgen van bepaalde ores groter wordt en er dus weer meer geld te verdienen valt.
Is genoteerd en zal worden besproken voor een eventuele update.
Aangezien de dubble drops uitstaan, had ik een idee om minen weer wat aantrekkelijker te maken. Wellicht is het een oplossing om meer upgrades toe te voegen aan de generator, zodat de kans op het verkrijgen van bepaalde ores groter wordt en er dus weer meer geld te verdienen valt.
Is genoteerd en zal worden besproken voor een eventuele update.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt leuk als je net zoals de end en nether dat je ook een shulk eiland kan hebben waar je deepslate, shulk en tuff kan krijgen. want die zijn duur in de shop en dan kan je meer bouwen.
Het lijkt leuk als je net zoals de end en nether dat je ook een shulk eiland kan hebben waar je deepslate, shulk en tuff kan krijgen. want die zijn duur in de shop en dan kan je meer bouwen.
Tekst uit suggestie:
Mij lijkt het een goed idee als dat je in de shops meer een soort bank hebt net zoals in skyblock 1.5 bijvoorbeeld je zit in pvp dan moet je je eiland closen nu want je hebt geld nodig op zak. Dit fixt ook gelijk dat mensen offline in je shop kunnen verkopen
Genoteerd, we weten niet zeker of dit mogelijk is, maar we gaan het bespreken.
Mij lijkt het een goed idee als dat je in de shops meer een soort bank hebt net zoals in skyblock 1.5 bijvoorbeeld je zit in pvp dan moet je je eiland closen nu want je hebt geld nodig op zak. Dit fixt ook gelijk dat mensen offline in je shop kunnen verkopen
Genoteerd, we weten niet zeker of dit mogelijk is, maar we gaan het bespreken.
Tekst uit suggestie:
Als ik nu heads aan het farmen ben Despanwn soms random heads tijdens het neit clearlag is omdat ze dropte tussen de 0-1 minuut peroide en dan zijn ze opeens weg zonder waarschuwing het lijkt me beter dan alles despanwed bij de clearlag ( dus ook bats en en endermites) en als ze minder daan 1 minuut voor de cl spanwen gewoon de volgende cl despanwen
Genoteerd en zal worden besproken voor een eventuele update.
Als ik nu heads aan het farmen ben Despanwn soms random heads tijdens het neit clearlag is omdat ze dropte tussen de 0-1 minuut peroide en dan zijn ze opeens weg zonder waarschuwing het lijkt me beter dan alles despanwed bij de clearlag ( dus ook bats en en endermites) en als ze minder daan 1 minuut voor de cl spanwen gewoon de volgende cl despanwen
Genoteerd en zal worden besproken voor een eventuele update.
Tekst uit suggestie:
Volgensmij houdt niemand dit in de gaten, persoonlijk vind ik het ook best lelijk staan
Is genoteerd en zal worden besproken.
Volgensmij houdt niemand dit in de gaten, persoonlijk vind ik het ook best lelijk staan
Tekst uit suggestie:
alles wat in de chunk valt word opgevangen door de hopper
Evenveel updates en downvotes, ook zijn chunck hoppers relatief dupe gevoelig. We gaan deze niet bespreken.
alles wat in de chunk valt word opgevangen door de hopper
Evenveel updates en downvotes, ook zijn chunck hoppers relatief dupe gevoelig. We gaan deze niet bespreken.
Tekst uit suggestie:
Na kort te spelen krijg je snel teveel exp, dit heeft niemand na een bepaalde tijd echt meer nodig, met name alles boven level 50. nu kan het een leuk idee zijn als er een skill tree gemaakt word waar mensen hun exp in kunnen doen. hier kunnen hun kleine buffs ontwikkelen zoals 1% op dubbele head drops, 5% dubbele mining drops, enzovoort. mogelijk ook een optie om de exp apart te zetten door alleen exp gekregen door mining te gebruiken voor mining buffs. kwa thema's kan er gedacht worden aan de volgende: Mining, combat, fishing, farming en paar kleinere dingen zoals smelting.
Na kort te spelen krijg je snel teveel exp, dit heeft niemand na een bepaalde tijd echt meer nodig, met name alles boven level 50. nu kan het een leuk idee zijn als er een skill tree gemaakt word waar mensen hun exp in kunnen doen. hier kunnen hun kleine buffs ontwikkelen zoals 1% op dubbele head drops, 5% dubbele mining drops, enzovoort. mogelijk ook een optie om de exp apart te zetten door alleen exp gekregen door mining te gebruiken voor mining buffs. kwa thema's kan er gedacht worden aan de volgende: Mining, combat, fishing, farming en paar kleinere dingen zoals smelting.
Tekst uit suggestie:
Mij is opgevallen dat er onzinnige limieten zitten op bepaalde blokken, zoals enderchests, brewing stands en beacons.Ik zou graag willen dat deze bloklimieten worden verwijderd, omdat deze blokken geen lag veroorzaken.
Sommige blokken kunnen lagg geven als er teveel zijn. Wel kunnen we kijken of deze in verhouding staat met wat mogelijk is. Wordt besprken voor een eventuele update.
Mij is opgevallen dat er onzinnige limieten zitten op bepaalde blokken, zoals enderchests, brewing stands en beacons.Ik zou graag willen dat deze bloklimieten worden verwijderd, omdat deze blokken geen lag veroorzaken.
Sommige blokken kunnen lagg geven als er teveel zijn. Wel kunnen we kijken of deze in verhouding staat met wat mogelijk is. Wordt besprken voor een eventuele update.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt mij gaaf om hardcore te beginnen en dan 1 maand lang strijden voor op loot en ook je eigen base maken met vrienden en trade en crates of niet maakt niet uit en dan na die maand een gevecht net als creatorsmp
Afgewezen door de community
Het lijkt mij gaaf om hardcore te beginnen en dan 1 maand lang strijden voor op loot en ook je eigen base maken met vrienden en trade en crates of niet maakt niet uit en dan na die maand een gevecht net als creatorsmp
Tekst uit suggestie:
Ik vind dat je eigenlijk als je bijvoorbeeld seeds plaatst ook zou moeten levelen in plaats van dat je alleen levels krijgt van het hakken van crops, hoewel dat er dan wel een aanpassing gedaan moet worden omdat mensen anders het zouden kunnen gebruiken om heel snel heel hoog mcmmo level te worden door crops te hakken en plaatsen dus een cooldown op het blok van bijvoorbeeld 30 seconden ook zou je het bijvoorbeeld wel lager kunnen maken van hoeveel je ervan levelt in tegenstelling tot de volgroeide crop.
Dit is van MCMMO zelf, daarom kunnen we hier niks mee doen.
Ik vind dat je eigenlijk als je bijvoorbeeld seeds plaatst ook zou moeten levelen in plaats van dat je alleen levels krijgt van het hakken van crops, hoewel dat er dan wel een aanpassing gedaan moet worden omdat mensen anders het zouden kunnen gebruiken om heel snel heel hoog mcmmo level te worden door crops te hakken en plaatsen dus een cooldown op het blok van bijvoorbeeld 30 seconden ook zou je het bijvoorbeeld wel lager kunnen maken van hoeveel je ervan levelt in tegenstelling tot de volgroeide crop.
Dit is van MCMMO zelf, daarom kunnen we hier niks mee doen.
Tekst uit suggestie:
maak cactus meer money waard
maak cactus meer money waard
Tekst uit suggestie:
Dat je als je /report [speler] gebruikt meer opties kan doen bijv.
Spammen
Anders: dat je zelf iets kan invullen
Deze is al verwerkt in de server
Dat je als je /report [speler] gebruikt meer opties kan doen bijv.
Spammen
Anders: dat je zelf iets kan invullen
Deze is al verwerkt in de server
Tekst uit suggestie:
Dat je iemand tijdelijk permissions kan geven om bijv iets te doen zoals minen, bouwen etc
suggestie is genoteerd om te bespreken, er is geen zekerheid dat het ook kan in verband met misbruik.
Dat je iemand tijdelijk permissions kan geven om bijv iets te doen zoals minen, bouwen etc
suggestie is genoteerd om te bespreken, er is geen zekerheid dat het ook kan in verband met misbruik.
Tekst uit suggestie:
ik zou graag willen dat de pvp arena met 7 blokken verhoogt wordt want het is bijna niet te doen voor de mensen die een mace gebruiken hier bij mijn idee
Afgewezen door de community.
ik zou graag willen dat de pvp arena met 7 blokken verhoogt wordt want het is bijna niet te doen voor de mensen die een mace gebruiken hier bij mijn idee
Tekst uit suggestie:
Hoi, mij zou het leuk lijken als er een Kerel rank erin komt. De Kerel-rank moet erin komen omdat het een logische tussenstap is tussen Gozer en Knaap. Zonder deze rank voelt de overgang een beetje raar en groot (de verschillen tussen die 2 zijn redelijk groot) en met Kerel hebben spelers een tussen weg tussen gozer en knaap en het geld verschil Het nut van de rank is dat de voordelen tussen gozer en knaap zitten (voorbeeld gozer 5% Kerel 7% knaap 9% Daarnaast zou ik de kleur groen gebruiken voor de rank ziet er goed uit in de chat en laat het meteen zien dat iemand deze tussenstap heeft bereikt.
Er zullen niet meerdere ranks toegevoegd worden.
Hoi, mij zou het leuk lijken als er een Kerel rank erin komt. De Kerel-rank moet erin komen omdat het een logische tussenstap is tussen Gozer en Knaap. Zonder deze rank voelt de overgang een beetje raar en groot (de verschillen tussen die 2 zijn redelijk groot) en met Kerel hebben spelers een tussen weg tussen gozer en knaap en het geld verschil Het nut van de rank is dat de voordelen tussen gozer en knaap zitten (voorbeeld gozer 5% Kerel 7% knaap 9% Daarnaast zou ik de kleur groen gebruiken voor de rank ziet er goed uit in de chat en laat het meteen zien dat iemand deze tussenstap heeft bereikt.
Er zullen niet meerdere ranks toegevoegd worden.
Tekst uit suggestie:
IK hou het kort en krachtig. Er moeten gewoon meer updates komen, en meer manieren om geld te verdienen, ik merk aan veel spelers dat ze na een tijdje wel uitgespeeld zijn. de dingen die je doet om geld te verdienen zijn gewoon breindodend, kom wat met frequenter met updates en wees ook een beetje sneller met het fixen van bugs, de challanges duren al veelste lang + de double drops duurt echt al lang.
Geen inhoud om er wat mee te kunnen doen.
IK hou het kort en krachtig. Er moeten gewoon meer updates komen, en meer manieren om geld te verdienen, ik merk aan veel spelers dat ze na een tijdje wel uitgespeeld zijn. de dingen die je doet om geld te verdienen zijn gewoon breindodend, kom wat met frequenter met updates en wees ook een beetje sneller met het fixen van bugs, de challanges duren al veelste lang + de double drops duurt echt al lang.
Geen inhoud om er wat mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
/is clearlagg spreekt eigenlijk voor zich: dit commando start een clearlagg-actie alleen op jouw eiland.De normale globale clearlagg blijft gewoon actief.Waarom handig?Als je bijvoorbeeld je mob grinder wilt aanpassen en niet lang wilt wachten op de automatische clearlagg, kun je dit commando gebruiken om alle mobs direct te laten despawnen. Zo kun je meteen veilig verder bouwen of editen.
/is clearlagg spreekt eigenlijk voor zich: dit commando start een clearlagg-actie alleen op jouw eiland.De normale globale clearlagg blijft gewoon actief.Waarom handig?Als je bijvoorbeeld je mob grinder wilt aanpassen en niet lang wilt wachten op de automatische clearlagg, kun je dit commando gebruiken om alle mobs direct te laten despawnen. Zo kun je meteen veilig verder bouwen of editen.
Tekst uit suggestie:
Tja het spreek voor zich dat waren wel echt prime tijden bounties voor in pvp.
Voor de nieuwere onder ons bounties zat in skybock 1.0 ik denk niet 1,5? weet dat niet zeker, je kon op elkaar bounties zetten en boven de 99.999k kwam het in de chat te staan het was super lache want soms hadde mensen super hoge bounties zoals harm die had echt een kapot hoge bounty en maakte het echt lache om te pvpen
Tja het spreek voor zich dat waren wel echt prime tijden bounties voor in pvp.
Voor de nieuwere onder ons bounties zat in skybock 1.0 ik denk niet 1,5? weet dat niet zeker, je kon op elkaar bounties zetten en boven de 99.999k kwam het in de chat te staan het was super lache want soms hadde mensen super hoge bounties zoals harm die had echt een kapot hoge bounty en maakte het echt lache om te pvpen
Tekst uit suggestie:
Dat je bij afk melding geluid krijgt net als bij hypixel
Dat je bij afk melding geluid krijgt net als bij hypixel
Tekst uit suggestie:
Ik vindt dat de bow kit in kit pvp echt te veel damage doet want nu ben je met 2 goede bow hits dood en dat moet minder worden
Suggestie had te weinig inhoud om er wat mee te kunnen doen.
Ik vindt dat de bow kit in kit pvp echt te veel damage doet want nu ben je met 2 goede bow hits dood en dat moet minder worden
Suggestie had te weinig inhoud om er wat mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
Ik heb gemerkt dat er twee soorten spelers zijn:
Spelers die alleen basis PvP willen (armor, sword, axe, shield, golden apples), en Spelers die juist meer geavanceerde PvP willen (basis + potions, totems, etc.)
Ik heb gemerkt dat er twee soorten spelers zijn:
Spelers die alleen basis PvP willen (armor, sword, axe, shield, golden apples), en Spelers die juist meer geavanceerde PvP willen (basis + potions, totems, etc.)
Tekst uit suggestie:
Dia block waarde is goed maar doe 10k is lvls per neth block
Geen onderbouwing waarom het een goed idee is.
Dia block waarde is goed maar doe 10k is lvls per neth block
Geen onderbouwing waarom het een goed idee is.
Tekst uit suggestie:
mij is het opgevallen dat er maar 5 shops zijn op /is upgrades terwijl er 8 mensen op 1 eiland kunnen. Wij als groter eiland zitten aardig mee dat we niet allemaal een eigen shop kunnen hebben voor onze eigen voorraden (bijvoorbeeld je eigen gefarmde heads). Nou hebben wij admins plus de leider 1 shop, maar nu blijven nog 3 man over die geen shop kunnen plaatsen aangezien er maar 5 shops kunnen... Totaal onpraktisch en beetje onlogisch en natuurlijk, je kan 3 items in de shop doen maar je kan alleen maar in je eigen shop en niet in die van andere.
De gene zonder shop kunnen nu dus niet hun voorraden bewaren en doen dit in kisten, met de kans dat het perongeluk of express leeg gestofzuigd word. Mijn idee is als volgt; Shop limit vehogen naar 8 shopsprijzen: 5>6 2mil hoger als de vorige lol6>7 3mil hoger dan de vorigeen 7>8 ook 3mil hoger. Dit zorgt voor minder hoofdpijn en minder gezeur op alles uit te zoeken/ook een idee die ik meteen even meneem in deze is dat mensen in jou shop kunnen verkopen en kopen als je offline bent of als je je niet kon gedragen gebant bent. Dit is vele male beter aangezien je altijd online moet zijn stel iemand wilt wat in jou shop verkopen/kopen. Ook zie ik sommige warps met shops zoals wood, best irritant als je wood wilt kopen en je kan dit niet aangezien en niemand online is...
Community was verdeeld over de suggestie, daarom wordt het niet besproken
mij is het opgevallen dat er maar 5 shops zijn op /is upgrades terwijl er 8 mensen op 1 eiland kunnen. Wij als groter eiland zitten aardig mee dat we niet allemaal een eigen shop kunnen hebben voor onze eigen voorraden (bijvoorbeeld je eigen gefarmde heads). Nou hebben wij admins plus de leider 1 shop, maar nu blijven nog 3 man over die geen shop kunnen plaatsen aangezien er maar 5 shops kunnen... Totaal onpraktisch en beetje onlogisch en natuurlijk, je kan 3 items in de shop doen maar je kan alleen maar in je eigen shop en niet in die van andere.
De gene zonder shop kunnen nu dus niet hun voorraden bewaren en doen dit in kisten, met de kans dat het perongeluk of express leeg gestofzuigd word. Mijn idee is als volgt; Shop limit vehogen naar 8 shopsprijzen: 5>6 2mil hoger als de vorige lol6>7 3mil hoger dan de vorigeen 7>8 ook 3mil hoger. Dit zorgt voor minder hoofdpijn en minder gezeur op alles uit te zoeken/ook een idee die ik meteen even meneem in deze is dat mensen in jou shop kunnen verkopen en kopen als je offline bent of als je je niet kon gedragen gebant bent. Dit is vele male beter aangezien je altijd online moet zijn stel iemand wilt wat in jou shop verkopen/kopen. Ook zie ik sommige warps met shops zoals wood, best irritant als je wood wilt kopen en je kan dit niet aangezien en niemand online is...
Community was verdeeld over de suggestie, daarom wordt het niet besproken
Tekst uit suggestie:
mij lijkt het enorm fijn dat je zelf waardevolle blokken kan toevoegen voor jou island bij /waardevolleblokken
Suggestie bevatte te weinig informatie om er wat mee te kunnen doen.
mij lijkt het enorm fijn dat je zelf waardevolle blokken kan toevoegen voor jou island bij /waardevolleblokken
Suggestie bevatte te weinig informatie om er wat mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
Als je een farm met iemand wil delen die verder weg woont dan is dat erg onhandig. Dus k zou een instelling in de spawner willen die de spawner kan later spawnen op degene die jij insteld die die privileges heeft. Dus gwn als je de spawner aanklikt kan je net als een slot een lid toevoegen, zodat je handig kan samewerken maar niet in een team hoeft te zitten
Als je een farm met iemand wil delen die verder weg woont dan is dat erg onhandig. Dus k zou een instelling in de spawner willen die de spawner kan later spawnen op degene die jij insteld die die privileges heeft. Dus gwn als je de spawner aanklikt kan je net als een slot een lid toevoegen, zodat je handig kan samewerken maar niet in een team hoeft te zitten
Tekst uit suggestie:
Voeg een order-plugin toe waarmee spelers items kunnen kopen via een GUI-menu.Iedereen kan orders plaatsen (bijv. “ik koop 10 diamonds voor 1k”) en andere spelers kunnen die orders vervullen.
Het gaat besproken worden om toe te voegen aan een eventuele update.
Voeg een order-plugin toe waarmee spelers items kunnen kopen via een GUI-menu.Iedereen kan orders plaatsen (bijv. “ik koop 10 diamonds voor 1k”) en andere spelers kunnen die orders vervullen.
Tekst uit suggestie:
Ik heb gemerkt dat de huidige island block waarde van sommige blokken niet echt logisch zijn. Daarom heb ik hier een hergeschreven level van de volgende blokken:
[voorbeelden van blokken]
Ik heb gemerkt dat de huidige island block waarde van sommige blokken niet echt logisch zijn. Daarom heb ik hier een hergeschreven level van de volgende blokken:
[voorbeelden van blokken]
Tekst uit suggestie:
Ik wil graag voorstellen om Slowness Arrows toe te voegen aan de shop zodat spelers ze kunnen verkopen. Dit zou het farmen van stray spawners een stuk makkelijker en efficiënter maken. Op dit moment hebben Slowness Arrows weinig waarde omdat je ze niet kunt sellen, terwijl je ze juist veel krijgt tijdens het farmen van strays.
Als Slowness Arrows verkoopbaar worden, kunnen spelers alle loot van hun stray spawner volledig benutten en omzetten in geld. Dit maakt het farmen eerlijker en motiverender, omdat geen enkel item nutteloos blijft. Bovendien stimuleert het spelers om actief stray spawners te gebruiken, wat goed is voor de economie en de activiteit op de server.
Wordt meegenomen voor een eventuele shop update.
Ik wil graag voorstellen om Slowness Arrows toe te voegen aan de shop zodat spelers ze kunnen verkopen. Dit zou het farmen van stray spawners een stuk makkelijker en efficiënter maken. Op dit moment hebben Slowness Arrows weinig waarde omdat je ze niet kunt sellen, terwijl je ze juist veel krijgt tijdens het farmen van strays.
Als Slowness Arrows verkoopbaar worden, kunnen spelers alle loot van hun stray spawner volledig benutten en omzetten in geld. Dit maakt het farmen eerlijker en motiverender, omdat geen enkel item nutteloos blijft. Bovendien stimuleert het spelers om actief stray spawners te gebruiken, wat goed is voor de economie en de activiteit op de server.
Wordt meegenomen voor een eventuele shop update.
Tekst uit suggestie:
Mij lijkt het leuk en nuttig als makkers weer /repair inv kunnen doen om de 12h want nu heb je amper een voordeel op een makker rank wat je vroeger wel had
Mij lijkt het leuk en nuttig als makkers weer /repair inv kunnen doen om de 12h want nu heb je amper een voordeel op een makker rank wat je vroeger wel had
Tekst uit suggestie:
Ik heb al veel mensen van mn is moeten bannen en dan vragen ze haak "hzo?" dus om het procces te vermakkelijken lijkt het mij handig om redenen als een leeg textveld optie toe te voegen bij de isbans. Ook kan het handig zijn als een makkelijke manier van redenen op te slaan ipv een ban muur met signs te maken.
Niet slim om te doen, omdat er ruzies van kunnen komen. Daarom gaan we hier niks mee doen.
Ik heb al veel mensen van mn is moeten bannen en dan vragen ze haak "hzo?" dus om het procces te vermakkelijken lijkt het mij handig om redenen als een leeg textveld optie toe te voegen bij de isbans. Ook kan het handig zijn als een makkelijke manier van redenen op te slaan ipv een ban muur met signs te maken.
Niet slim om te doen, omdat er ruzies van kunnen komen. Daarom gaan we hier niks mee doen.
Tekst uit suggestie:
Op spawn nieuwe leaderboard snelste chatgame
Verdeelde mening door de community, wordt niet meegenomen.
Op spawn nieuwe leaderboard snelste chatgame
Verdeelde mening door de community, wordt niet meegenomen.
Tekst uit suggestie:
Ja skyblock extra eruit 3 mensen spelen het je kan het beter gewoon weer naar de normalen tranfseren en je de optie hebt om je loot overtezetten ofzo en kan kiezen welk eiland je wil.
Gaat naar gekeken worden.
Ja skyblock extra eruit 3 mensen spelen het je kan het beter gewoon weer naar de normalen tranfseren en je de optie hebt om je loot overtezetten ofzo en kan kiezen welk eiland je wil.
Gaat naar gekeken worden.
Tekst uit suggestie:
Eerder had je altijd: ore hoppers, crop hoppers en mob hoppers. Dit was echt ideaal farmen. Idee om dit weer terug te brengen? T idee van bijvoorbeed een ore hopper is dat alle ore die je minen binnen die chunk (ore hopper ging altijd per chunk) kwam in die hopper terecht direct en kon je dan makkelijk systeem van maken. Zelfde als crops en mob drops
Eerder had je altijd: ore hoppers, crop hoppers en mob hoppers. Dit was echt ideaal farmen. Idee om dit weer terug te brengen? T idee van bijvoorbeed een ore hopper is dat alle ore die je minen binnen die chunk (ore hopper ging altijd per chunk) kwam in die hopper terecht direct en kon je dan makkelijk systeem van maken. Zelfde als crops en mob drops
Tekst uit suggestie:
Mijn idee is dus dat je bij welk naast een key ook een bevriezer krijgt, dat houdt in dat als je stel: je kan een dag niet spelen, dat je dan je dagelijkse key streak niet kwijt bent.
Mijn idee is dus dat je bij welk naast een key ook een bevriezer krijgt, dat houdt in dat als je stel: je kan een dag niet spelen, dat je dan je dagelijkse key streak niet kwijt bent.
Tekst uit suggestie:
Elke maand in de nieuwsbrief staan bij een groepje suggesties iets van :"Tom heeft dit op de backlog gezet" dus aangezien dat de backlog (of een gedeelte ervan) al openbaar is lijkt het mij leuk om een backlog kanaal in de discord server te maken hierdoor kunnen suggesties nadat ze zijn besproken en op de backlog is gezet kan die info gedeelt worden met de rest van de community in een overzichtelijke plek.
Het is niet revelant om te weten wat hier allemaal opstaat, hier gaan we daarom ook niks mee doen.
Elke maand in de nieuwsbrief staan bij een groepje suggesties iets van :"Tom heeft dit op de backlog gezet" dus aangezien dat de backlog (of een gedeelte ervan) al openbaar is lijkt het mij leuk om een backlog kanaal in de discord server te maken hierdoor kunnen suggesties nadat ze zijn besproken en op de backlog is gezet kan die info gedeelt worden met de rest van de community in een overzichtelijke plek.
Het is niet revelant om te weten wat hier allemaal opstaat, hier gaan we daarom ook niks mee doen.
Heb je deze zin wel eens gehoord?
Dat klinkt misschien een beetje deftig, maar eigenlijk is het een heel vrolijk geheim! Dit is wat het betekent:"In februari is er alles om op te hopen en niets om spijt van te hebben." > - Patience Strong
Alles om op te hopen...
Februari is de maand waarin alles stiekem wakker wordt. De dagen worden langer, de eerste dappere bloemetjes (zoals sneeuwklokjes!) steken hun kopjes boven de grond en het zonnetje begint af en toe al weer te kriebelen. Het is de maand van voorpret. Je kunt hopen op het eerste lekker weer, op het voorjaar dat eraan komt en op alle leuke avonturen die je dit jaar nog gaat beleven!
Niets om spijt van te hebben!
Heb je in januari een foutje gemaakt? Was je je huiswerk vergeten of had je een keertje ruzie? Laat het lekker los! Deze spreuk zegt eigenlijk: kijk niet achterom naar wat er misging, maar kijk vooruit. Februari is als een schone bladzijde in je schrift. Je hoeft nergens spijt van te hebben, want elke dag is een nieuwe kans om er iets leuks van te maken.Kortom: Februari is de maand van de frisse start en dromen over wat er allemaal nog gaat komen. Maak er een feestje van!
Deze maand lichten we weer een nieuwe build uit, deze maand staat de ongelofelijke build op Skyblock. Namelijk op het eiland van 024_Noah. Het is zo een immense build, waar hij natuurlijk niet helemaal zelf aan gewerkt heeft. Op het eiland van hem zitten ook nog Grandmom0pol, Its_Coole_Kikker, demansven, gibstertje, Jeroesch & LarsPoth.

Als je de eerste keer naar de build kijkt, valt het natuurlijk direct op dat het enorm groot is, de vele torens die uit de lucht stralen om de ruimte op het eiland te vullen. Er is goed nagedacht over hoe alle texturen geplaatst moeten worden en er was een flink oogje voor detail nodig om dit te kunnen bouwen

Dit is het vooraanzicht, en het is nog steeds even indrukwekkend als de andere aanzichten. De grote muur die alle rijkdom binnenhoudt, en de kracht uitstraalt. De torens die boven de muren uitsteken is hoe je dit kasteel het beste kan omschrijven, vanaf de torens kunnen ze perfect het eiland in de gaten houden om de eventuele monsters buiten het kasteel te houden.

Dit is het zijaanzicht, de blauwe daken en de verschillende lagen wat in het kasteel aangebracht is maakt het kasteel wel. Op de torens wapperen de vlaggen in de wind, wat een uiterst goed detail is om het grote bouwwerk nog meer detail te geven. Ook is er goed nagedacht over hoe ze het groen kunnen toevoegen, en dat is gedaan door de groene binnenplaatsen.
Speeltijd Strijders
Houd je toetsenbord stevig vast, want de speeltijden van de afgelopen maand zijn werkelijk insane! We wisten dat jullie de Harmserver gezellig vonden, maar dit slaat alles.
Er zijn maar liefst 11 strijders die meer dan een volledige week (168 uur!) online zijn geweest. Dat is meer dan 25% van de hele maand! Maar natuurlijk kan er maar een top 3 de allersnelste klokkers zijn:
Chapeau aan al onze actieve spelers! Jullie maken de server tot wat hij is. Bedankt voor jullie geweldige aanwezigheid en gezelligheid!
Man o man, wat werd er afgelopen maand weer een hoop afgekletst op de Harmserver! De chat stond letterlijk geen seconde stil. Of het nu gaat om tactieken bespreken, grapjes maken of gewoon gezellig babbelen.. jullie zijn niet te stoppen!
Hier zijn de absolute toetsenbord tijgers van de afgelopen maand:
(Julian, even eerlijk: heb je nog vingers over of typ je inmiddels met je neus? Dit is een legendarische score!)
Echt bizar om te zien hoeveel er gedeeld wordt in de community. Bedankt voor alle gezelligheid, de memes en de hulp die jullie elkaar in de chat bieden. Op naar een nóg luidruchtigere volgende maand!
Vind ons hier!
Hieronder vind je de links naar onze platforms:

Laatst bewerkt door een moderator: