HarmServer
Eigenaar

Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Deze keer zijn er weer heel wat nieuwe verhalen te vinden wat er deze maand allemaal gebeurd is in de HarmServer. Ben jij daar nou benieuwd naar, lees dan vooral even deze nieuwsbrief door, zodat je helemaal up to date bent!
Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden
We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.Clanwars -
Vakantie verhalen van Spelers - Avonturen voor in de boeken.
Events -
Staff interview - De Harmserver in de ogen van OgCheeseBall!
Build van de maand - Een indrukwekkend meesterwerk op Creative!
Quote van de maand - Waar de zomer eindigt, begint de herfst met nieuwe kansen.
Updates & Suggesties - Verbeteringen binnen Skyblock!
Statistieken - Getallen voor een vakantie
Afgelopen maand zijn we weer vol enthousiasme gestart met het organiseren van epische events op Clanwars, en man... wat een knaller was deze! Teams werden volledig willekeurig aan elkaar gekoppeld om te strijden voor de ultieme hoofdprijs: een unieke, niet te verkrijgen, Mending PvP ready set met custom enchants en een exclusieve trim.
Het toernooi begon in alle hevigheid met de tijd- en puntenronde van 3 minuten. Hier gold maar één wet: scoren en overleven. Elk team probeerde zo snel mogelijk pluspunten te pakken door kills te maken (bonuspunten als je géén mace gebruikte!), totempops te poppen of gewoon door een dikke battle attitude te tonen. Maar pas op: wie lafjes een Invis potion dronk of een Enchanted golden apple at, zag direct punten verdwijnen!
Na een bloedstollende strijd onder toeziend oog van de event hosts, wisten de beste 8 teams zich te plaatsen voor de kwartfinales.
De strijd in de voorrondes leverde de volgende iconische puntentelling op:
-
-
-
-
-
-
-
-
In de kwartfinales werd er in 4 gelijktijdige fights geknokt tot de dood. Alleen het duo waarvan minstens één speler overbleef, mocht door.
Daarna brak Ronde 3 (de Halve Finale) aan. Dezelfde meedogenloze regels, maar dan mét een extra scheut onvoorspelbare chaos die de spanning tot het kookpunt bracht!
Na slopende rondes en een hoop aangestookte vuurtjes, bleven de sterkste strijders over voor de normale 2v2 finale tot de dood. Wie als eerste beide tegenstanders uitschakelde, zou met de buit vandoor gaan.
Na een fenomenale pot waarin ze de boel flink wisten te domineren, ging de overwinning uiteindelijk naar... MRdog12_12 & JustM4rtie!
Zij hebben na bakken vol zweet, sterke staaltjes teamwork en tactisch spel de felbegeerde custom set binnengesleept. Een dikke, welverdiende pluim voor deze kampioenen!
Houd de Discord aankondigingen goed in de gaten, want het volgende event laat vast niet lang op zich wachten. Wie weet sta jij de volgende keer met de hoofdprijs!
Nog een belangrijke mededeling. Dit event was speler georganiseerd dus feliciteer xMXB__ & OgCheeseBall met de goede uitvoering van dit event!

Vakantie verhalen van Spelers - Avonturen voor in de boeken
Voor de meeste mensen is de zomervakantie alweer voorbij. De vrije dagen zitten erop en bijna iedereen gaat weer naar school of moet weer aan het werk. Tijdens de vakantie trekken veel mensen er een weekendje op uit, of misschien zelfs wat langer naar een camping of vakantiehuisje. En als je er even tussenuit bent, maak je natuurlijk de gekste dingen mee. Zo ook Kapi en Gijs! Hun verhalen waren zo leuk en bijzonder dat ze het graag met jullie wilden delen. Daar maken we natuurlijk ruimte voor!
Het verhaal van Kapi lees je hieronder;
''Ik ging van de zomer naar Amerika en ik heb daar een roadtrip van 2 weken gedaan. We moesten een dag door een natuurpark rijden voor een paar uur, waar wilde bruine beren waren, en ik ging na een paar uur even mijn benen strekken bij een riviertje. Het was best warm die dag, dus ik ging met mijn voeten het water in, maar toen zag ik op 10 meter afstand een bruine beer een zalm vangen. Ik was best bang, want ja, er staat een beest van 600 kilo 10 meter van je vandaan.''
Dat is een spannend verhaal
''Ik liep samen met mijn moeder en zusje richting de zee. We moesten even wachten, omdat mijn vader de auto nog moest parkeren.
Plotseling begonnen de strandwachters hard te fluiten en ze schreeuwden paniekerig: “Depuis la mer!” (uit de zee!). Verbaasd vroegen we aan een vrouw wat er aan de hand was. "Jellyfish," antwoordde ze. Wij dachten dat het om een normale kwal ging, maar achteraf bleek het om het gevaarlijke Portugees oorlogsschip te gaan.
We zijn gelijk naar een ander strand gegaan en zijn vijf kilometer verderop gereden. Gelukkig was de kust daar wel veilig.''
Poh, dat is ook weer zo een spannend verhaal. Dat lijkt mij wel even schrikken geweest te zijn. Dan is het maar goed dat de strandwachters zo oplettend geweest zijn!
Dat waren de verhalen, veel dank aan Gijs en Kapi voor hun verhaal. Wij hopen dat jullie dit niet snel zullen vergeten.
Dit is natuurlijk een heel ander stuk dan wat we normaal doen, wat vonden jullie van dit concept? Moeten we dit vaker doen of liever iets anders? Laat het weten in een reactie onder deze nieuwsbrief!
Zomervakantie voorbij: De stilte voor de storm...
Afgelopen twee maanden is het vakantie geweest, en we hopen allereerst dat iedereen hier enorm van genoten heeft en goed is uitgerust. Maar vergis je niet: stilstand is absoluut geen achteruitgang. Achter de schermen is er, naast dat er natuurlijk ook even vakantie is gevierd, keihard doorgewerkt aan een gloednieuw, kolossaal event. En het goede nieuws is: we hopen dit in de komende maand te gaan releasen! Wat kunnen jullie precies verwachten? Via dit item geven we je alvast een exclusieve sneak peek van wat komen gaat... Ben jij er klaar voor?
Sneak Peek: Maak je klaar voor TEAMWARS!
Het volgende grote evenement op de planning draagt de naam Teamwars! In dit spannende, gloednieuwe event word je automatisch ingedeeld in één van de vier kwarten. Elk van deze vier kwarten beschikt over een geheel eigen custom biome, compleet met unieke uitdagingen, moeizaamheden en speciale toevoegingen die het survivallen er zeker niet makkelijker op maken.
Van rust tot totale chaos
Teamwars is een volwaardig survival pvp event. Het begint allemaal rustig met een grace periode: een waardevolle startfase waarin je de tijd krijgt om grondstoffen te verzamelen, te bouwen en te overleven in je biome. Maar schijn bedriegt... Zodra deze periode erop zit, barst de strijd los!Vanaf dat moment is alles geoorloofd, zolang het binnen de serverregels valt. Werk samen met je team, span samen of val aan, want alles is erop gericht om ervoor te zorgen dat jouw kwart als enige als winnaar uit de bus komt.
Wanneer gaan we los?
We hopen dit fantastische event midden volgende maand helemaal klaar en af te hebben, zodat we het eind volgende maand met z'n allen kunnen gaan spelen!Hebben jullie al zin in deze nieuwe uitdaging? Slijp je zwaarden, bereid je voor op de strijd en houd de nieuwsbrief en Discord goed in de gaten voor alle updates!
Staff interview – De Harmserver in de ogen van OgCheeseBall!
We hebben de afgelopen maanden al verschillende spelers en staffleden gevraagd naar hun ervaringen binnen de Harmserver. Van Junior Moderators tot Senior Moderators: iedereen heeft weer een eigen verhaal. Deze keer is het de beurt aan een relatief nieuw gezicht binnen het staffteam: Scott, in game beter bekend als OgCheeseBall!We vroegen hem hoe hij op Harmserver terecht is gekomen, waarom Clanwars zijn favoriete gamemode is en natuurlijk hoe hij het vindt om onderdeel te zijn van het staffteam.
Hieronder lees je zijn interview
Ik ben Scott, maar in de game ben ik vooral te vinden als OgCheeseBall! Ik ben 15 jaar oud en in mijn vrije tijd ben ik graag bezig met het bespelen van verschillende instrumenten. Daarnaast gaat er natuurlijk ook behoorlijk wat tijd naar school, al ligt mijn passie daar toch iets minder.
Mijn avontuur op de Harmserver begon op een moment dat ik nog op zoek was naar een leuke server om echt veel op te spelen. Toen ontdekte ik steeds meer van wat Harmserver te bieden had. Vooral Skyblock en Clanwars spraken mij vrijwel meteen aan, waardoor ik steeds vaker begon te spelen. In het begin speelde ik af en toe, maar inmiddels ben ik alweer zo'n vijf à zes maanden erg actief op de server.
Als ik één gamemode moet kiezen, is mijn voorkeur toch zeker Clanwars. Daar haal ik steeds opnieuw veel plezier uit. Vooral de combinatie van bouwen, vechten en roleplay spreekt mij erg aan. Wat Clanwars voor mij extra leuk maakt, is dat je nooit helemaal weet hoe een situatie gaat verlopen. Een potje kan ineens een compleet onverwachte wending krijgen, en juist dat maakt het interessant.
Sinds een tijdje ben ik ook onderdeel van het staffteam. Ik ben staff geworden omdat ik het leuk vind om andere mensen te helpen en ervoor te zorgen dat alles op de server zo goed mogelijk blijft verlopen. Daarnaast vind ik het leuk om actief bezig te zijn en daarbij ook een bepaalde verantwoordelijkheid te hebben.
Als iemand met een probleem zit, vind ik het fijn als ik diegene kan helpen. Dat is voor mij één van de leukste kanten van staff zijn. Daarnaast is het ook gewoon gezellig, omdat je veel samenwerkt met andere staffleden en regelmatig met verschillende mensen in contact komt.
Voor mij is Harmserver dus niet alleen een plek om lekker te gamen, maar ook een plek waar ik actief bezig kan zijn, mensen kan helpen en samen met anderen plezier kan maken. Vooral Clanwars blijft voor mij een gamemode waar ik steeds weer naar terugkom!
Wil jij ook een keer geïnterviewd worden voor de nieuwsbrief? Laat dan vooral een reactie achter onder deze nieuwsbrief en misschien staat jouw verhaal dan binnenkort wel in de volgende editie!
Elke maand barst het op de Harmserver van het creatieve talent, maar dit keer is er een bouwwerk binnengekomen dat werkelijk alle verwachtingen overtreft. Neem even de tijd om je ogen uit te steken bij dit fenomenale project, volledig opgebouwd op onze eigen Creative server!

Als je naar de beelden kijkt, word je direct gegrepen door de enorme schaal en het ongekende oog voor detail. Het complex combineert klassieke, middeleeuws aandoende architectuur met strakke gotische elementen. De statige gevels met hun kenmerkende hoge ramen, de imposante muren van variërend steenwerk en de indrukwekkende torens die uitstijken boven de wolken geven het geheel een haast koninklijke uitstraling. Elk hoekje en nisje is met zorg ontworpen, waardoor het voelt an een levende, ademende stad.

Een werkelijk goede Minecraft-build beperkt zich niet alleen tot mooie muren, maar integreert ook de wereld eromheen. De maker heeft dit bouwwerk op meesterlijke wijze verweven in een natuurlijk landschap van ruige kliffen en diepe kloven. Tussen de bouwwerken door stort een spectaculaire waterval zich naar beneden, flanked door sfeervolle hangbruggetjes, subtiele lantaarns voor de avonduren en zorgvuldig geplaatste begroeiing. Van de mysterieuze scheepswrakken onderaan het water tot de hoogste torentop: elk detail klopt.

Dit is pas echte bouwkunst op de Harmserver! Wat vind jij van dit indrukwekkende project en hoeveel uur denk jij dat hierin zit? Laat het ons weten in de community en wie weet zie je jouw eigen creatie de volgende keer terug in de nieuwsbrief!
Quote van de maand
“Waar de zomer eindigt, begint de herfst met nieuwe kansen.”
De zomermaanden zitten er weer op en de herfstdagen komen er weer aan. Waar de zomer staat voor lange dagen, vakantie en mooi weer. Zijn er in de herfst andere dingen die die maand kenmerken, het wordt weer kouder, de dagen worden korter waardoor je wellicht midden op de dag productiever bent, omdat je het niet kan uitstellen.
In de herfst verandert de omgeving waar je in leeft mee. De bladeren in de bomen gaan verkleuren van groen naar geel en uiteindelijk vallen ze van de boom waardoor je lege bomen hebt. Dat is een duidelijk verschil met de zomer, want waarbij de zomer vaak levendig en zonnig aanvoelt, komt er in de herfst juist een rustige en gezellige sfeer. We zitten vaker binnen en pakken rust in de sfeer van de herfst.
Hoewel er veel verandert bij een seizoenswissel, betekent dat niet dat het negatief hoeft te zijn. Deze quote herrinert ons dat ook, want ieder seizoen heeft een mooie kant, want we laten de warme zomerdagen achter ons en gaan over naar kleurrijke bladeren en een bos waarbij de bladeren op het pad liggen in plaats van in de boom.
Updates & Suggesties
De maand augustus is voorbij en er zijn weer nieuwe updates bijgekomen en leuke suggesties voor de Harmserver! Lees hieronder snel hoe en wat!
Updates & Bugfixes
UPDATE:
SkyBlock (versie 3.6.0)
Verbeteringen:
5 nieuwe Mob Hunter-levels toegevoegd:- Vindicator
- Wither Skeleton
- Ravager
- Elder Guardian
- Shulkers
- Barracuda
- Marlijn
- Mantarog
- Hamerhaai
- 2 nieuwe Trading Card collecties (farming & mining) met in totaal 45 nieuwe Trading Cards zijn toegevoegd
- In de Spawner Shop kun je nu zien wat elke mob dropt, inclusief custom drops
- Crate Keys zijn nu verkoopbaar via /trade en in de Auction House
- Het maximale geldbedrag bij traden is verhoogd van 15 miljoen naar 30 miljoen
- Het fysieke spawner-limiet per eiland is verhoogd van 12 naar 15
Bugfixes:
- Challenge 135 (breek chorus plants) werkte niet. Deze is vervangen met mine cobblestone
Regelwijziging in Skyblock
Deze regel is verwijderd:
Het onderstaande is niet toegestaan:
- "Jezelf of iemand anders 'statsboosten'. Een voorbeeld hiervan is met elkaar afspreken om je te laten vermoorden in een pvp arena om hier bijvoorbeeld achievements mee te behalen of geld voor te krijgen."
- Eilanden fysiek samenvoegen. Hiermee word bedoeld dat de blokken of spawners van een eiland samen met de spelers overgaan naar een ander eiland.
Deze regel is toegevoegd:
"Het onderstaande is niet toegestaan:
- Het bezitten van meerdere eilanden als één team. Bijvoorbeeld om limieten te omzeilen waardoor één eiland sneller progressie kan maken.
- Met een alt-account lid zijn van een eiland waarop je niet met je hoofdaccount ook lid bent.
Opmerking:
Ben je recentelijk gestraft voor statsboosten, dan vervalt deze straf niet aangezien deze gegeven terwijl dit toen niet was toegestaan.

Suggesties
Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:- We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
- We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
- Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
- We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!
Hieronder staan de suggesties die we afgelopen tijd hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.
Tekst uit suggestie:
Hoi,Ik stel voor om accounts die permanent verbannen zijn van de server automatisch uit het leaderboard te verwijderen. Momenteel blijven permanent verbannen accounts op het leaderboard staan, terwijl zij niet langer deel uitmaken van de community. Hierdoor kunnen actieve leden lager op de ranglijst staan dan accounts die niet meer kunnen deelnemen.
Voordelen:
Wat gaan/kunnen we doen met de suggestie?
Ondanks dat door velen de interpretatie vermoedelijk zwaar verkeerd gelegd is namelijk leaderboards in discord en niet minecraft wordt hier al regelmatig naar gekeken of bepaalde zaken nodig zijn m te verwijderen.
Hoi,Ik stel voor om accounts die permanent verbannen zijn van de server automatisch uit het leaderboard te verwijderen. Momenteel blijven permanent verbannen accounts op het leaderboard staan, terwijl zij niet langer deel uitmaken van de community. Hierdoor kunnen actieve leden lager op de ranglijst staan dan accounts die niet meer kunnen deelnemen.
Voordelen:
- Het leaderboard laat alleen actieve leden zien.
- De ranglijst wordt overzichtelijker.
- Actieve spelers krijgen een eerlijkere positie.
- Er ontstaan geen plekken op het leaderboard die worden ingenomen door inactieve, permanent verbannen accounts.
Ondanks dat door velen de interpretatie vermoedelijk zwaar verkeerd gelegd is namelijk leaderboards in discord en niet minecraft wordt hier al regelmatig naar gekeken of bepaalde zaken nodig zijn m te verwijderen.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt mij leuk om chatgames uit te breiden. Naast de standaard raadsels en rekensommen, kunnen er misschien ook actieve chatgames worden toegevoegd. Hoe het werkt: Bijvoorbeeld om de 2 chatgames komt er een actieve chatgame. Wie deze als eerste uitvoert wint de zogeheten chatgame. Voorbeelden van opdrachten: Vang 20 cod. Eet 30 cooked porkchop. Breek 120 blokken. Kill 1 speler in pvp. Hak een oak boom Kill 30 mobs. Waarom dit leuk is: Zo worden de chatgames actiever en maken meer mensen kans. Nu zijn er mensen die alleen maar wachten in de chat op een chatgame. We weten dat er ook wat Bedrock spelers zijn waarbij het niet allemaal zo snel gaat dus voor hun ook meer kans.
Afgewezen door community
Het lijkt mij leuk om chatgames uit te breiden. Naast de standaard raadsels en rekensommen, kunnen er misschien ook actieve chatgames worden toegevoegd. Hoe het werkt: Bijvoorbeeld om de 2 chatgames komt er een actieve chatgame. Wie deze als eerste uitvoert wint de zogeheten chatgame. Voorbeelden van opdrachten: Vang 20 cod. Eet 30 cooked porkchop. Breek 120 blokken. Kill 1 speler in pvp. Hak een oak boom Kill 30 mobs. Waarom dit leuk is: Zo worden de chatgames actiever en maken meer mensen kans. Nu zijn er mensen die alleen maar wachten in de chat op een chatgame. We weten dat er ook wat Bedrock spelers zijn waarbij het niet allemaal zo snel gaat dus voor hun ook meer kans.
Afgewezen door community
Tekst uit suggestie:
hoi!
Mij zou het heel leuk en fijn lijken om Easy place in litemetica toe te staan binnen de minecraft server! EasyPlace is een functie waarmee blocks eenvoudiger op de juiste positie van een schematic geplaatst kunnen worden. De speler moet nog steeds zelf de materialen verzamelen en de blocks plaatsen. De functie bouwt niets automatisch en geeft geen toegang tot extra resources. de fijne voordelen:
Naast het feit dat het aanzienlijk meer downvotes heeft dan upvotes gaat dit er sws nooit komen. Je moet iets over hebben voor je bouwwerk, heb je dat niet dan snappen we niet waarom je de game speelt.
hoi!
Mij zou het heel leuk en fijn lijken om Easy place in litemetica toe te staan binnen de minecraft server! EasyPlace is een functie waarmee blocks eenvoudiger op de juiste positie van een schematic geplaatst kunnen worden. De speler moet nog steeds zelf de materialen verzamelen en de blocks plaatsen. De functie bouwt niets automatisch en geeft geen toegang tot extra resources. de fijne voordelen:
- Grote bouwprojecten kosten minder tijd.
- Minder fouten bij het plaatsen van blocks.
- Bouwkwaliteit en efficiëntie kunnen toenemen.
Naast het feit dat het aanzienlijk meer downvotes heeft dan upvotes gaat dit er sws nooit komen. Je moet iets over hebben voor je bouwwerk, heb je dat niet dan snappen we niet waarom je de game speelt.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt me leuk als er een Fish Key wordt toegevoegd aan de server. Tijdens het vissen heb je een kleine kans om een Fish Key te krijgen.Met deze key kun je op /warp crates een speciale Fish Crate openen. Zo wordt vissen niet alleen leuker, maar ook een goede manier om beloningen te verdienen.Mogelijke rewards:
Wat gaan/kunnen we doen met de suggestie:
Nog een crate erbij en wederom een extra poging om gratis crates te krijgen. Sorry maar hoe vaak is het inmiddels al uitgelegd waarom we dit soort dingen niet doen.
Het lijkt me leuk als er een Fish Key wordt toegevoegd aan de server. Tijdens het vissen heb je een kleine kans om een Fish Key te krijgen.Met deze key kun je op /warp crates een speciale Fish Crate openen. Zo wordt vissen niet alleen leuker, maar ook een goede manier om beloningen te verdienen.Mogelijke rewards:
- Netherite Ingots
- Mending Books
- Enchanted Golden Apples
- Diamonds
- Emeralds
- XP Bottles
- In game money
- Vissers armor setje
- Andere zeldzame items ( kan ook in reactie nog ideeën voor andere items)
Nog een crate erbij en wederom een extra poging om gratis crates te krijgen. Sorry maar hoe vaak is het inmiddels al uitgelegd waarom we dit soort dingen niet doen.
Tekst uit suggestie:
Ik zou een tab maken waar je kan zien op welke warps je kan ores kan verkopen en kopen en op welke warps je wat kan doen. Zodat je niet meer elke warp moet kaan bekijken om de juiste te vinden om hetgene te doen waarvoor je kwam. Ik dacht aan een /is warplist. en dat je dan duidelijk overzicht krijgt.
Afgewezen door community
Ik zou een tab maken waar je kan zien op welke warps je kan ores kan verkopen en kopen en op welke warps je wat kan doen. Zodat je niet meer elke warp moet kaan bekijken om de juiste te vinden om hetgene te doen waarvoor je kwam. Ik dacht aan een /is warplist. en dat je dan duidelijk overzicht krijgt.
Afgewezen door community
Tekst uit suggestie:
Mijn suggestie is om het huidige strafsysteem duidelijker en overzichtelijker te maken. Een goed uitgewerkt strafsysteem kan ervoor zorgen dat regels voor iedereen hetzelfde worden toegepast en dat spelers beter begrijpen waarom bepaalde maatregelen worden genomen. Het zou handig zijn om duidelijke richtlijnen te hebben voor verschillende soorten overtredingen, zoals spam, ongepast gedrag, valsspelen, misbruik van bugs of andere regels die overtreden kunnen worden. Hierdoor weten spelers beter wat de gevolgen van hun acties kunnen zijn en ontstaat er minder verwarring. Daarnaast zou er meer transparantie kunnen komen rondom straffen. Wanneer iemand een waarschuwing, mute of ban krijgt, kan het helpen als duidelijk wordt aangegeven welke regel is overtreden en waarom de straf is gegeven. Dit maakt het voor spelers makkelijker om hun fouten te begrijpen en voorkomt onnodige discussies. Ook kan een eerlijk systeem met bijvoorbeeld een mogelijkheid om een straf te laten beoordelen of bezwaar te maken zorgen voor meer vertrouwen tussen de community en het staffteam. Natuurlijk blijft het belangrijk dat staff de vrijheid houdt om situaties apart te beoordelen, omdat niet elke situatie hetzelfde is. Een duidelijk en eerlijk strafsysteem zorgt uiteindelijk voor een betere sfeer binnen de server, minder misverstanden en een prettigere ervaring voor zowel spelers als staff.
Enige tijd geleden is hier al een soort gelijke suggestie over gemaakt. Toen is ook het volgende aangegeven: We gaan aan het huidige Punishment systeem niets meer veranderen, de reden hiervoor is dat er heel erg hard gewerkt wordt aan een nieuw en verbeterd punishment systeem. Hier zit al feedback vanuit het verleden in. Dit punishment systeem stelt ons nog beter in staat om bepaalde zaken duidelijker te stellen aangaande mutes/bans. Dus ook wat meer kunnen varieren in bepaalde straf redenen. Bijvoorbeeld als je gescholden hebt met kanker dat dit duidelijker aangegeven wordt. Tot die tijd zullen we het allemaal op de gebruikelijke manier moeten verdragen.
Mijn suggestie is om het huidige strafsysteem duidelijker en overzichtelijker te maken. Een goed uitgewerkt strafsysteem kan ervoor zorgen dat regels voor iedereen hetzelfde worden toegepast en dat spelers beter begrijpen waarom bepaalde maatregelen worden genomen. Het zou handig zijn om duidelijke richtlijnen te hebben voor verschillende soorten overtredingen, zoals spam, ongepast gedrag, valsspelen, misbruik van bugs of andere regels die overtreden kunnen worden. Hierdoor weten spelers beter wat de gevolgen van hun acties kunnen zijn en ontstaat er minder verwarring. Daarnaast zou er meer transparantie kunnen komen rondom straffen. Wanneer iemand een waarschuwing, mute of ban krijgt, kan het helpen als duidelijk wordt aangegeven welke regel is overtreden en waarom de straf is gegeven. Dit maakt het voor spelers makkelijker om hun fouten te begrijpen en voorkomt onnodige discussies. Ook kan een eerlijk systeem met bijvoorbeeld een mogelijkheid om een straf te laten beoordelen of bezwaar te maken zorgen voor meer vertrouwen tussen de community en het staffteam. Natuurlijk blijft het belangrijk dat staff de vrijheid houdt om situaties apart te beoordelen, omdat niet elke situatie hetzelfde is. Een duidelijk en eerlijk strafsysteem zorgt uiteindelijk voor een betere sfeer binnen de server, minder misverstanden en een prettigere ervaring voor zowel spelers als staff.
Enige tijd geleden is hier al een soort gelijke suggestie over gemaakt. Toen is ook het volgende aangegeven: We gaan aan het huidige Punishment systeem niets meer veranderen, de reden hiervoor is dat er heel erg hard gewerkt wordt aan een nieuw en verbeterd punishment systeem. Hier zit al feedback vanuit het verleden in. Dit punishment systeem stelt ons nog beter in staat om bepaalde zaken duidelijker te stellen aangaande mutes/bans. Dus ook wat meer kunnen varieren in bepaalde straf redenen. Bijvoorbeeld als je gescholden hebt met kanker dat dit duidelijker aangegeven wordt. Tot die tijd zullen we het allemaal op de gebruikelijke manier moeten verdragen.
Tekst uit suggestie:
Hi, Ik vind dat er gestraft moet op grieven, omdat zo er voor mensen die gegrieved worden nog steeds het speelplezier is. En ik snap nog steeds dat het “eigen risico” is, maar dat vind ik zelf een stomme regel. Stel je word irl beroofd word die persoon ook gestrafd, dus hoezo niet in minecraft zelf? Laat mij vooral weten wat jullie hiervan vinden
Deze suggestie is afgewezen ondanks het behoorlijke aantal upvotes. De reden van afwijzen is omdat er in heel de suggestie en alle reacties terug komt dat de interpretatie van grieven voor een heel groot deel verkeerd gelegd wordt. Er wordt namelijk al vanuit gegaan dat op het moment dat er iets kleins gebeurd dat dit meteen grieven is. Hierin wordt het stuk eigen keuze van bijvoorbeeld mensen inviten of bepaalde trust geven op je eiland vergeten. Daar komt nog bovenop dat heel veel niet eens goed controleerbaar is door ons, zijn er spullen weg? Van wie waren bepaalde spullen? Waar is het naartoe gegaan? En zo zijn er nog wel meer zaken die daarin meespelen. Al met al begrijpen we best wel heel goed waar de suggestie vandaan komt en laat het dan voor velen ook een les zijn, wees je er van bewust wie je wel en niet vertrouwd.
Hi, Ik vind dat er gestraft moet op grieven, omdat zo er voor mensen die gegrieved worden nog steeds het speelplezier is. En ik snap nog steeds dat het “eigen risico” is, maar dat vind ik zelf een stomme regel. Stel je word irl beroofd word die persoon ook gestrafd, dus hoezo niet in minecraft zelf? Laat mij vooral weten wat jullie hiervan vinden
Deze suggestie is afgewezen ondanks het behoorlijke aantal upvotes. De reden van afwijzen is omdat er in heel de suggestie en alle reacties terug komt dat de interpretatie van grieven voor een heel groot deel verkeerd gelegd wordt. Er wordt namelijk al vanuit gegaan dat op het moment dat er iets kleins gebeurd dat dit meteen grieven is. Hierin wordt het stuk eigen keuze van bijvoorbeeld mensen inviten of bepaalde trust geven op je eiland vergeten. Daar komt nog bovenop dat heel veel niet eens goed controleerbaar is door ons, zijn er spullen weg? Van wie waren bepaalde spullen? Waar is het naartoe gegaan? En zo zijn er nog wel meer zaken die daarin meespelen. Al met al begrijpen we best wel heel goed waar de suggestie vandaan komt en laat het dan voor velen ook een les zijn, wees je er van bewust wie je wel en niet vertrouwd.
Tekst uit suggestie:
Ik hinder me enorm aan, en je wilt gwn goede farms kunnen bouwen. Meer mensen met dit probleem?
Afgewezen door community
Ik hinder me enorm aan, en je wilt gwn goede farms kunnen bouwen. Meer mensen met dit probleem?
Afgewezen door community
Tekst uit suggestie:
Locks in skyblock lijk me handig want je hebt niet altijd voldoende plek en dan kan je je eigendommen die je niet wil delen voor je zelf houden en dat niet je teammate je berooft en laat vooral weten wat je hiervan vind.
Afgewezen door community
Locks in skyblock lijk me handig want je hebt niet altijd voldoende plek en dan kan je je eigendommen die je niet wil delen voor je zelf houden en dat niet je teammate je berooft en laat vooral weten wat je hiervan vind.
Afgewezen door community
Tekst uit suggestie:
hoi hoi, allemaal jullie kennen me vast wel vandaag heb ik een nieuwe suggestie over heads inwisselen wat houdt dit in daarvoor gaan we stap 1 stap 1:dit houd in dat stel je voor je eilandgenoot is evoker ofzo en jij bent wolf dat hij zijn evoker heads kan wisselen voor wolf heads en dit kan altijd en de xp die je met evoker zou krijgen zit nu in je wolf heads voor je eilandgenoot (update): oke wat ik hier bedoel is dus ik ben evoker ben max dan kan ik die heads traden en dan wordt het automatisch zijn mobhunter level mob dan kan je wel grinden en hoef je niet elke keer van spawner wisselenstap 2:waarom ik dit nou echt leuk vindt?nou dat komt omdat je best wat mensen hebt die evoker zijn alleen die kunnen vrijweinig met hun heads daarom is dit een goeie oplossing ervoor.
Afgewezen door community
hoi hoi, allemaal jullie kennen me vast wel vandaag heb ik een nieuwe suggestie over heads inwisselen wat houdt dit in daarvoor gaan we stap 1 stap 1:dit houd in dat stel je voor je eilandgenoot is evoker ofzo en jij bent wolf dat hij zijn evoker heads kan wisselen voor wolf heads en dit kan altijd en de xp die je met evoker zou krijgen zit nu in je wolf heads voor je eilandgenoot (update): oke wat ik hier bedoel is dus ik ben evoker ben max dan kan ik die heads traden en dan wordt het automatisch zijn mobhunter level mob dan kan je wel grinden en hoef je niet elke keer van spawner wisselenstap 2:waarom ik dit nou echt leuk vindt?nou dat komt omdat je best wat mensen hebt die evoker zijn alleen die kunnen vrijweinig met hun heads daarom is dit een goeie oplossing ervoor.
Afgewezen door community
Tekst uit suggestie:
Ik zou /huts uitzetten of alleen in commands/games allowen, is namelijk een beste chatflood wat voor velen best irritant is haha
Afgewezen door community
Ik zou /huts uitzetten of alleen in commands/games allowen, is namelijk een beste chatflood wat voor velen best irritant is haha
Afgewezen door community
Tekst uit suggestie:
Mij zou het een leuk idee lijken dat er af een toe een klein evenement plaats vind, bijvoorbeeld een bouwopdracht of een parcours of een uitdaging in de pvp arena dus ook verschillende. Ik kwam op het idee doordat er gister avond rond 00:00 een parcours werd gemaakt op spawn door staff. Er stond ook een leuke prijs tegenover ik hoop dat meerdere mensen dit leuk vinden.
We zijn hard bezig dit weer te organiseren.
Echter niet altijd alleen voor Skyblock. We draaien liever losse events
Mij zou het een leuk idee lijken dat er af een toe een klein evenement plaats vind, bijvoorbeeld een bouwopdracht of een parcours of een uitdaging in de pvp arena dus ook verschillende. Ik kwam op het idee doordat er gister avond rond 00:00 een parcours werd gemaakt op spawn door staff. Er stond ook een leuke prijs tegenover ik hoop dat meerdere mensen dit leuk vinden.
We zijn hard bezig dit weer te organiseren.
Echter niet altijd alleen voor Skyblock. We draaien liever losse events
Tekst uit suggestie:
Het is erg vervelend om telkens items te zoeken in de shop en er vervolgens achter te komen dat je ze niet kan kopen, of om elke keer helemaal naar de laatste pagina moet gaan om iets te kopen.Door een zoekbalk toe te voegen wordt dit veel makkelijker en kost het minder tijd. Bijvoorbeeld je wilt zand kopen: Je gaat naar de /shop, klikt op de zoekbalk en je typt zand, en dan krijg je meteen het menu om zand te kopen.
Niet mogelijk in de plugin
Het is erg vervelend om telkens items te zoeken in de shop en er vervolgens achter te komen dat je ze niet kan kopen, of om elke keer helemaal naar de laatste pagina moet gaan om iets te kopen.Door een zoekbalk toe te voegen wordt dit veel makkelijker en kost het minder tijd. Bijvoorbeeld je wilt zand kopen: Je gaat naar de /shop, klikt op de zoekbalk en je typt zand, en dan krijg je meteen het menu om zand te kopen.
Niet mogelijk in de plugin
Tekst uit suggestie:
Hoi, ik heb gemerkt dat op een bedrock account de God pickaxe op is.Waarom? Wat ik zelf heb gezien met bevestiging is dat je instant super breaker hebt zelfs hogere efficiency dan een legendary pickaxe. Dit kan een heel groot voordeel geven want
Afgewezen door community
Hoi, ik heb gemerkt dat op een bedrock account de God pickaxe op is.Waarom? Wat ik zelf heb gezien met bevestiging is dat je instant super breaker hebt zelfs hogere efficiency dan een legendary pickaxe. Dit kan een heel groot voordeel geven want
- een god pickaxe kost vele malen minder geld
- Legendary pickaxen horen een hogere efficiency te hebben omdat dit een item is wat veel zeldzamer is dan een god pickaxe
- dit voordeel op een God pickaxe hebben java players niet eigenlijk een soort van voortrekken van bedrock players
Afgewezen door community
Tekst uit suggestie:
hoi! als je gedempt wordt in discord dan krijg je daar geen melding van. daardoor weet je soms niet waardoor je gemute bent. het zou mij fijn lijken als @HarmServer je dat stuurt en ook meld hoelang je bent gemute want anders weet je niet tot wanneer je niet kan praten.
Suggestie is ingediend bij MEE6 (de discord bot)
hoi! als je gedempt wordt in discord dan krijg je daar geen melding van. daardoor weet je soms niet waardoor je gemute bent. het zou mij fijn lijken als @HarmServer je dat stuurt en ook meld hoelang je bent gemute want anders weet je niet tot wanneer je niet kan praten.
Suggestie is ingediend bij MEE6 (de discord bot)
Tekst uit suggestie:
Ik begrijp dat het onmogelijk is om elke mogelijke situatie volledig in de regels te verwerken. Er kunnen altijd nieuwe situaties ontstaan die niet vooraf bedacht kunnen worden, waardoor staff soms naar de situatie zelf moet kijken. Toch denk ik dat de regels op sommige punten duidelijker gemaakt kunnen worden. Door bij bepaalde regels extra voorbeelden toe te voegen van wat wel en niet is toegestaan, wordt het duidelijker waar de grens precies ligt. Dit voorkomt dat spelers regels verkeerd interpreteren of pas achteraf ontdekken dat iets niet mocht. Ook kan het helpen om discussies over straffen te verminderen, omdat spelers beter begrijpen waarom iets wel of niet toegestaan is. Het doel is niet om elke kleine situatie in de regels te zetten, maar om de meest voorkomende onduidelijke situaties duidelijker te maken zodat iedereen weet wat er van hen verwacht wordt.Bij deze suggestie kunnen natuurlijk vragen komen zoals:
Zoals al aangegeven in de discussie kunnen we kijken naar opties.
Ik begrijp dat het onmogelijk is om elke mogelijke situatie volledig in de regels te verwerken. Er kunnen altijd nieuwe situaties ontstaan die niet vooraf bedacht kunnen worden, waardoor staff soms naar de situatie zelf moet kijken. Toch denk ik dat de regels op sommige punten duidelijker gemaakt kunnen worden. Door bij bepaalde regels extra voorbeelden toe te voegen van wat wel en niet is toegestaan, wordt het duidelijker waar de grens precies ligt. Dit voorkomt dat spelers regels verkeerd interpreteren of pas achteraf ontdekken dat iets niet mocht. Ook kan het helpen om discussies over straffen te verminderen, omdat spelers beter begrijpen waarom iets wel of niet toegestaan is. Het doel is niet om elke kleine situatie in de regels te zetten, maar om de meest voorkomende onduidelijke situaties duidelijker te maken zodat iedereen weet wat er van hen verwacht wordt.Bij deze suggestie kunnen natuurlijk vragen komen zoals:
- “Moet dan elke mogelijke situatie in de regels staan?” Nee, dat is niet het doel. Het gaat vooral om de meest voorkomende onduidelijke situaties.
- “Kan staff dan nog steeds zelf naar een situatie kijken?”
- “Gaan hierdoor alle overtredingen voorkomen worden?”Nee, maar het kan wel zorgen voor minder misverstanden en meer duidelijkheid.
Zoals al aangegeven in de discussie kunnen we kijken naar opties.
Tekst uit suggestie:
In plaats van alleen XP te krijgen door te vissen, zou het leuk zijn als er een Custom Fishing Challenge-systeem komt. Bij elk fishing level moet je een of meerdere uitdagingen voltooien voordat je verder kunt levelen.Voorbeelden van challenges:
Level 1: Vang 100 vissen.
Level 2: Vang 25 zeldzame vissen.
Level 3: Vang 10 schatkisten of andere speciale items.
Level 4: Vang 500 vissen.
Level 5: Vang vissen op verschillende locaties of tijdens regen.
Op hogere levels kunnen de challenges steeds moeilijker en gevarieerder worden. Waarom dit een goede toevoeging is: Vissen wordt minder saai en repetitief. Spelers hebben een duidelijk doel om naartoe te werken. Het geeft meer voldoening om een hoger fishing level te behalen. Het houdt spelers langer gemotiveerd om te blijven vissen. Het maakt de fishing skill unieker en leuker dan alleen maar XP verzamelen. Ik denk dat dit een leuke toevoeging zou zijn die vissen op HarmServer een stuk interessanter maakt.
Afgewezen door community
In plaats van alleen XP te krijgen door te vissen, zou het leuk zijn als er een Custom Fishing Challenge-systeem komt. Bij elk fishing level moet je een of meerdere uitdagingen voltooien voordat je verder kunt levelen.Voorbeelden van challenges:
Level 1: Vang 100 vissen.
Level 2: Vang 25 zeldzame vissen.
Level 3: Vang 10 schatkisten of andere speciale items.
Level 4: Vang 500 vissen.
Level 5: Vang vissen op verschillende locaties of tijdens regen.
Op hogere levels kunnen de challenges steeds moeilijker en gevarieerder worden. Waarom dit een goede toevoeging is: Vissen wordt minder saai en repetitief. Spelers hebben een duidelijk doel om naartoe te werken. Het geeft meer voldoening om een hoger fishing level te behalen. Het houdt spelers langer gemotiveerd om te blijven vissen. Het maakt de fishing skill unieker en leuker dan alleen maar XP verzamelen. Ik denk dat dit een leuke toevoeging zou zijn die vissen op HarmServer een stuk interessanter maakt.
Afgewezen door community
Tekst uit suggestie:
Ik vind dat alle commands uitgezet moeten worden in
┋algemeen, omdat het best wel hinderlijk is als er spelletjes ofzo gespeeld worden. /huts mag wat mij betreft wel blijven maar de rest niet.
Desondanks de downvotes gaat er toch gekeken worden naar een gepaste oplossing
Ik vind dat alle commands uitgezet moeten worden in
Desondanks de downvotes gaat er toch gekeken worden naar een gepaste oplossing
Statistieken - Getallen voor een vakantie
Het einde van de maand Augustus is geweest, de zomervakantie is voor de meeste alweer voorbij en dus moeten de meeste weer naar school of werken. Maar in de zomervakantie zijn is er waarschijnlijk weer een hele hoop met de getallen gebeurt voor in dit stukje van de nieuwsbrief.
Dus ben je benieuwd wat de playtime van iedereen van de afgelopen 30 dagen is en wil jij weten hoeveel leden er in de Discord bij zijn gekomen? Dan is dit stukje wat je zoekt, dus lees gauw verder!
Nieuwsbrief:
De nieuwsbrief van vorige maand is weer een mooi aantal keer doorgelezen, namelijk meer dan 1000 keer! Hartstikke bedankt voor het actief lezen van de nieuwsbrief, dit geeft ons NOG meer motivatie om nog meer leuke nieuwsbrieven in elkaar te zetten.
Minecraft:
Wist je dat;
- De grootste grinder van de afgelopen maand CosmoElias is?! Hij heeft een playtime van 14 dagen en 6 uur gehaald, dat is toch absurd!
- Er op Survival 1089 unieke spelers gejoined zijn?
- Er op Skyblock 2771 unieke spelers gejoined zijn?
Er op Clanwars 24 unieke spelers gejoined zijn?
Discord:
In de vakantieperiode vertellen veel mensen in Discord over hun vakantieverhalen, wat ze meemaken tot waar ze geweest zijn. Dat heeft waarschijnlijk gevolgen voor deze aantallen. Zo zijn er deze maand 44.610 berichten gestuurd en is er in totaal 17.413 minuten in call gezeten! Een en al gezelligheid natuurlijk!
Ook zijn in totaal 257 leden bijgekomen afgelopen maand!
Dit waren alle statistieken die we voor deze maand voor jullie hebben. Mocht je deze keer statistieken gemist hebben die je wel weer heel graag in de volgende nieuwsbrief terug wil zien, laat het dan zeker in de reacties weten
En wie weet zie jij jou aangevraagde statistiek wel terug in de volgende statistieken!
Socials

Laatst bewerkt door een moderator: