Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Nieuwsbrief april

HarmServer

Eigenaar
Nieuwsbrief banner boven (teamleden gezocht).png
Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Wij zijn enorm verrast met het aantal weergaven op de laatste nieuwsbrief, namelijk 918!! Hopelijk worden dit er steeds meer en meer. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand!

Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden

We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.

Staff interview - De Harmserver in de ogen van Niwls! 👁️

Een nieuw team lid is geïnterviewd over de Harmserver en zijn speelervaring.

Spanningen van April​

Deze maand begon eigenlijk heel rustig… maar dat duurde niet lang 😏

Updates en suggesties

Afgelopen tijd zijn er wat updates uitgevoerd, maar ook gekeken naar een aantal van jullie suggesties! Lees snel verder voor alle uitleg en informatie hierover.

Quote van de maand​

"April: De maand van verbinding. Waar gezelligheid bloeit en samen bouwen centraal staat."

Eiland in de spotlight

Er is een nieuwe zoektocht gestart naar een mooi en leuk eiland! Welke is het deze maand geworden?...

Statistieken: Een overzicht 📄 van de gehele maand april

We kijken weer naar de statistieken en kijken of er vooruitgang is en een nieuwe uitdaging met jullie kunnen aangaan.

Staff interview - De Harmserver in de ogen van Niwls! 👁️

We hebben in de afgelopen maanden al heel wat spelers en staff gevraagd naar hun ervaringen binnen de Harmserver, van Junior Moderators tot Senior Moderators. Maar eigenlijk bleven de Helpers altijd een beetje op de achtergrond. Daarom hebben we vandaag Helper Niwls gevraagd naar zijn ervaringen binnen de Harmserver en gevraagd of hij zich even kort wil voorstellen.

Hieronder lees je zijn interview 👇

Ik ben Niels, maar in de Minecraft-wereld kennen de meeste mensen mij als Niwls. Ik ben 21 jaar oud en in mijn vrije tijd ben ik veel bezig met licht en geluid bij evenementen. Dat is voor mij een hobby die ik al sinds 2021. Ik vind het mooi om bezig te zijn met techniek, alles op te bouwen en uiteindelijk te zien dat de combinatie van licht en geluid heel mooi wordt.

Mijn avontuur op Harmserver begon dankzij een vriend van mij, Renz, die ook wel bekend is als Kabouter_smul. Hij heeft me destijds meegenomen en eigenlijk ben ik sindsdien blijven hangen. Inmiddels speel ik al ongeveer vijf jaar op de server, met af en toe een pauze tussendoor. Toch kom ik elke keer weer terug, omdat ik de community leuk vind.

Wat ik op dit moment het leukste vind om te doen op Harmserver is sowieso Skyblock. Dat is voor mij echt de game mode waar ik het meeste plezier uit haal. Ik vind het heerlijk om vanaf niks iets op te bouwen, doelen te halen en steeds verder te bouwen. Die progressie en uitdaging maken het voor mij verslavend en leuk.

Wat voor mij ook heel belangrijk is, is de sfeer op de server. Ik hou van een plek waar veel interactie is tussen spelers en waar iedereen gewoon zichzelf kan zijn. Dat maakt het voor mij echt gezellig en zorgt ervoor dat ik me er thuis voel. Het is niet alleen maar spelen, maar ook gewoon contact hebben met anderen en samen plezier maken.

Temu (1).png
Wil je nou ook geïnterviewd worden, laat dan een reactie achter onder deze nieuwsbrief en misschien komt jou stukje dan wel in de volgende nieuwsbrief! 👇

Spanningen van April​

Deze maand begon eigenlijk heel rustig… maar dat duurde niet lang 😏

Op de server werd er namelijk hard gewerkt aan de Clanwars. Achter de schermen zijn er allerlei kleine verbeteringen doorgevoerd die je misschien niet meteen ziet, maar wél merkt. Zo is de tablist een stuk rustiger geworden doordat de naamkleuren zijn weggehaald 😌 en hoef je nu nog maar 25% van de spelers te laten slapen voordat de nacht voorbijgaat 🛌. Ook zijn een paar rollen opnieuw benoemd: de Oprichter heet voortaan Leider 👑 en de Bestuurder gaat nu door het leven als Chef ⚔️.

Niet alles ging natuurlijk altijd goed en daarom zijn ook wat vervelende bugs aangepakt. Zo respawnde je soms in vijandig gebied alsof het de normaalste zaak van de wereld was… ook als dat eigenlijk niet meer mocht 😅. En het clanmenu gaf soms een compleet eigen interpretatie van wie er in welke clan zat. Dat is nu gelukkig verleden tijd 🐛💥

Tegelijkertijd is er iets nieuws ontstaan in de wereld van de vreemdelingen clan. Daar is nu een beschermd centrumgebied 🏕️✨. Een plek waar nieuwkomers rustig kunnen starten zonder meteen in de chaos te belanden. Pas wanneer je wordt gepromoveerd tot burger door clanleider Neil, mag je echt meedoen in het grotere werk. Een soort veilige start voordat het echte avontuur begint.

image.png

En toen kwam april… en daarmee ook een idee dat nét iets te leuk was om niet te doen 😏

Er werd besloten om iets geks te proberen: SkyBlock en Survival samenvoegen. En zo werd Skyvival geboren 🌍🔥

Het idee is simpel maar wild tegelijk. Je begint op een eiland hoog in de lucht ☁️, maar ondertussen kun je ook gewoon de normale wereld in duiken. Alles loopt door elkaar heen: je builds, je economie, je survival avonturen 💰⛏️. Soms voelt het chaotisch, soms juist perfect in balans maar altijd levendig 🤝

Meer spelers op één wereld betekent ook meer interactie, meer samenwerking en meer momenten waarvan je denkt: “oké dit had ik niet zien aankomen” 😆

En het mooiste? Dit is nog maar het begin… want er zitten nog verrassingen verstopt die je zelf moet ontdekken 👀🔒

Binnenkort gaat alles live. En één ding is zeker: het wordt niet wat je gewend bent maar precies dat maakt het spannend 🚀🔥

Skyvival is natuurlijk een 1 april grap

Updates & Suggesties - De server in volle ontwikkelingen 📋

De maand April is alweer voorbij, en wat is er toch weer veel veranderd, verbetert en bijgekomen. Er zijn weer een hele hoop Suggesties gemaakt op de Discord server, en nieuwe updates en verbeteringen bijgekomen. Voor een goed overzicht van wat er allemaal bijgekomen is, is dit het stukje wat je écht even moet lezen!

Mocht je nog leuke ideeën hebben, laat die dan zeker achter met een suggestie in de Discord server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij! Klik hier om de Discord te joinen.

Updates.png

Verbeteringen:
Na een maand vol verbeteringen zijn hier alle verbeteringen op een rijtje!

Overall
  • Eerste vote link (serverpact) is nu vervangen door (minecraft-server-list). Dit omdat ServerPact niet meer bestaat.
Skyblock
  • De paascrate is toegevoegd
  • Iedereen kan heads op zijn/haar hoofd plaatsen (voorheen konden alleen spelers met een rank dit d.m.v /hat (met /hat kan je nog wel items op je hoofd zetten!).
  • Mobs worden nu gelijk gestacked wanneer ze spawnen (dit is een expiriment om te kijken of dit lag verminderd)
  • Je verliest nu alleen spullen/xp/geld als je dood gaat op je eigen eiland of in de pvp-arena.
  • Mobs kunnen niet meer door portals (om lag te verminderen.
  • Bounty systeem (met dank aan Louis) voor in de pvp-arena (/bounty).
  • Het eiland permissions systeem is volledig heringericht, dit houdt in:
    - Permissions meer op logische volgorde gezet.
    - Permissions die niet gebruikt werden verwijderd.
    - Nieuwe permissions toegevoegd (generator blokken breken, setwarp en delwarp).
    - Omschrijvingen duidelijker gemaakt.
  • Nieuwe biomes in /is biome:
    - Cherry Grove
    - Mangrove Swamp
    - Pale Garden
    - Frozen Peaks
    - Deep Ocean
    - Warm Ocean
    - Deep Dark
  • Spawners vallen niet meer onder de waardevolle blokken (omdat hier een losse permission voor is)
  • Blockwaardes tegevoegd en eerlijker gemaakt.
  • MobHunter & spawners zijn beter op elkaar ingesteld:
    - Evoker staat helemaal bovenaan in de mobhunter/spawner rangorde.
    - Iron Golems droppen meer iron.
    - Witches droppen meer gold.
  • Performance update m.b.t. spawners. Dit zou lag moeten verminderen.
Hub
  • Cosmetics werken weer!
Clanwars
  • De vreemdelingen clan heeft nu een beschermd centrum gebied. In dit gebied kunnen nieuwkomelingen niet bouwen. Enkel vanaf de burger rol kan je hier bouwen. Neil, de clanleider, kan nieuwkomelingen promoten naar burger.
Bugfixes:

Overall
  • /vote werkt weer
  • MSG over verschillende gamemodes werkte niet.
  • Bij de tweede vote link kreeg je geen rewards.
Skyblock
  • trade werkt weer
  • Wanneer je SkyBlock betreed krijg je nu een waarschuwing over scammers en grievers. Dit om spelers hierop meer te attenderen.
  • Op het parkour kon je wind charges gebruiken.
  • Sommige spelers werden gekickt wanneer zij de biome van het eiland veranderde.
  • Bij breek blokken challenges telde ook niet blokken mee.
  • Mundane potions telde niet mee voor brewing challenges.
  • MCMMO i.c.m. server herstarts veroorzaakte soms dupes.
  • Op sommige eilanden crashte portals de server wanneer je hierin ging.
  • Wind Charges werkte op het parkour.
  • Meerdere typefouten verholpen.
  • De prijzen van de koningsdagcrate staan nu goed ingesteldDie crate is momenteel alweer weg
Survival
  • Het aanmaken van teams werkte niet.
Clanwars
  • Wanneer je spawnpoint in het gebied van een andere clan stond respawnde je daar (ook wanneer het gebied gesloten was)
  • Het clan info menu gaf de members niet goed weer
Hub
  • De lobby zoektocht hoofden werden niet goed ingeladen.
  • Het parkour in de hub werkte niet.
Ook is er een oplossing toegevoegd wat de crashes van Skyblock zal moeten verminderen. Wij hopen natuurlijk allemaal dat het nu een stuk minder zal zijn.

Suggesties

Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
  • We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
  • We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
  • Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
  • We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

Ingestuurde suggesties.png

Hieronder staan de suggesties die we afgelopen tijd hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.
Skyblock Suggesties:
Tekst uit Suggestie:
Maak auto sorters met redstone mogelijk.

(Alleen op een kleine schaal voor bv miners/ores en Heads van mobs)

of creer zelf een item dat kan autosorteren

Wat wordt/gaan we met deze suggestie doen?
Autosorters zijn gewoon mogelijk om te maken, daarom wordt deze gesloten.
Tekst uit Suggestie:
Sinds de nieuwe update stacken Sneeuwpoppen. Hierdoor kan je ze ook geen nametag geven dus je gaan dood na de clearlag en dit vind ik jammer want er stonden wat sneeuwpoppen op me eiland

Suggestie wordt onvoldoende gedragen door de community.
Tekst uit Suggestie
Op dit moment werken crafters niet fijn dus lijkt me een blockwand heel fijn (net zoals vroeger) want kost veel tijd extra anders om van dingen blocks te maken!

Suggestie wordt onvoldoende gedragen door de community.
Tekst uit Suggestie
Vroeger Kon je 1K spawners zal me leuk lijken als het iets omhoog kan natuurlijk geen 1k Dat is teveel voor de server wss Maar iets Omhoog zalden veel mensen waarderen net als Witch omhoog gooien

In verband met maximum aan server capiciteit is dit niet mogelijk.

Forum Suggesties:
Tekst uit Suggestie
Mijn idee is dat als je bent gebanned en je bijvoorbeeld 3 dagen moet wachten op bepaalde dingen en je strafvermindering krijgt van bijvoorbeeld 60 naar 30 dagen dat de ban dan op 27 dagen komt te staan want anders heb je ipv de 30 dagen ban wat de bedoeling is 33 dagen ban en kan je 3 dagen minder snel weer spelen

Suggestie heeft geen invloed op de complete community en wordt daarom gesloten.

Clanwars Suggesties:
Tekst uit Suggestie
Mij lijkt het leuk als er een discord server of een kanaal komt voor de leden van de vreemdelingen clan. Hier kan je mededelingen doen, to do list, overleggen en eig alles wat nuttig kan zijn zodat (bijna) iedereen het mee krijgt.

Is al iets voor geregeld ;)

Discord Suggesties:
Tekst uit Suggestie
Ik stel voor dat er een sound board in de harmserver discord kan zodat je grappige geluidjes kan afspelen en dat je deze zelf kan aan/uit zetten in je eigen prive call

Suggestie wordt niet gedragen door de community.

Overall Suggesties:
Tekst uit Suggestie
we hebben denken ik allemaal wel de clearlag doorgehad in de harmserver, het is er natuur om lag te voorkomen. maar soms is hij ook behoorlijk hinderlijk. want soms ga je dood en komt die clearlag en ben je je loot kwijt. daarom heb ik een suggestie: loot moet max 3 min liggen voordat despawnt.
of
waardevolle spullen (zoals diamond armour of enchants enz) niet despawnen. zo verliezen mensen hun spullen niet en dat zou behoor fijn zijn.

Tekst uit Suggestie
Zouden julie het mogelijk kunnen maken om mending uit een crate te krijgen? Want dat was in de vorige skyblocks wel zo.

Tekst uit Suggestie
Suggesties voor de nieuwsbrief.
- Bij de antwoorden oo de suggesties vermelden over welke gamemode het gaat (word verwarrend)
- Een Mogelijkheid om te solicteren om geïnterviewd te worden voor de volgende nieuwsbrief.
- Bij de statastieken lijkt me een leuk idee voor bijvoorbeeld gekillde mobs of blokken gehakt deze maand of Misschien het eiland die het meest gegroeid is kwa waarde deze maand(nieuwe eilanden)

Eerste zit erin.
2: Solliciteren vinden we erg ver gaan. Je kan altijd onder de nieuwsbrief neerzetten dat je geïnterviewd wil worden en misschien wordt je dan wel gecontacteerd.

🌿Quote van de maand​

"April: De maand van verbinding. Waar gezelligheid bloeit en samen bouwen centraal staat."
De dagen worden zachter, de lucht voelt lichter en overal ontstaat weer leven. April draait niet om snelheid of vooruitgang, maar om samen zijn. Op de HarmServer zie je het terug in elk hoekje van de wereld: spelers die elkaar opzoeken, projecten die samenkomen en momenten die je niet alleen beleeft, maar deelt. 🌷🌼

Samen maakt het sterker 🛠️

Een build is mooi, maar wordt pas echt bijzonder wanneer er meerdere verhalen in zitten. Misschien begon je alleen, maar al snel sluit iemand aan met nieuwe ideeën, hulp of gewoon gezelschap. Voor je het weet werk je niet meer aan een project, maar aan iets gezamenlijks waar iedereen een stukje van zichzelf in stopt.

De kracht van gezelligheid 🫶

Soms zit het niet in grote builds of indrukwekkende farms, maar in de kleine momenten. Een spontaan gesprek in de chat, iemand die even komt helpen, of gewoon samen rondlopen en ideeën delen. April laat zien dat de echte magie van de HarmServer niet alleen in de blokken zit, maar in de mensen erachter.

Dus nodig iemand uit, sluit aan bij een project of begin gewoon een praatje. Want deze maand draait niet om wat je maakt, maar om met wie je het maakt. 🌿

Bouwer van de maand - StrangeIsland 🏰

Soms kom je een eiland tegen waarvan je meteen weet: hier is iets bijzonders gebeurd. Deze maand gaat die eer zonder twijfel naar StrangeIsland. Wat ooit begon als een leeg stuk land, is uitgegroeid tot een indrukwekkend bouwwerk dat je niet zomaar over het hoofd ziet.

2026-04-23_20.41.13.png

2026-04-23_20.41.22.png

Midden op het eiland torent een gigantische kathedraal boven alles uit. Zodra je dichterbij komt, vallen de details direct op: van de zorgvuldig geplaatste blokken tot de verfijnde vormen die het geheel tot leven brengen. Elk hoekje lijkt doordacht, elke lijn klopt. Het is duidelijk dat hier niet alleen gebouwd is, maar echt gecreëerd. ⛪

1777922517871.png

En wie naar binnen stapt, ontdekt dat het daar niet stopt. De inrichting is minstens zo indrukwekkend als de buitenkant. Hoge plafonds, mooie patronen en een sfeer die perfect past bij het geheel maken dit bouwwerk compleet. Het is een plek waar je rustig even rondkijkt en telkens weer iets nieuws ontdekt. ✨

Achter dit meesterwerk staat een sterk team: QuintenS2001, King_Schoeter, oDwayntjee, KingofRock_ en SlightlyMad3. Samen hebben zij laten zien wat er mogelijk is wanneer je tijd, inzet en creativiteit combineert. Dit is niet zomaar een build, dit is het resultaat van samenwerken op hoog niveau. 🤝

2026-04-23_20.41.40.png

Ben je benieuwd geworden? Neem dan vooral een kijkje op StrangeIsland (als de eilandleden dat goed vinden natuurlijk). Eén ding is zeker: dit is een eiland dat je gezien móét hebben. 👀

Statistieken: Een overzicht 📄 van de gehele maand april

Ook in deze maand april is er weer flink veel gespeeld op onze gamemodes en was de gezelligheid in zowel de Discord als de Minecraft server flink te merken! We hebben weer wat statistieken verzameld wat interessant is om te laten zien.

Mocht je nou nog een idee hebben welke statistiek je graag in de Nieuwsbrief terug zou willen zien? Laat het dan weten met een reactie onder deze nieuwsbrief 👇, en misschien staat de door jou aangevraagde statistiek wel in de volgende nieuwsbrief! 🤩

Nieuwsbrief:
De nieuwsbrief van de maand maart is weer een goed aantal keer doorgelezen, namelijk 732 keer! Bedankt voor het actief lezen van de nieuwsbrieven.

Discord:
- Er zijn een hele hoop vragen vanuit jullie in tickets beantwoord, daar hebben we natuurlijk een leuke statistiek van! Deze maand zijn 471 tickets gemaakt en daarbij ook beantwoord. Dit is geen uitnodiging om zoveel mogelijk tickets aan te maken. Is enkel voor informatieve doeleinden.
- Ook is er deze maand weer gezellig veel in call gezeten, namelijk 26.114 minuten! En dat zijn natuurlijk altijd gezellige minuten geweest!
- Er zijn 603 leden bijgekomen deze maand! En dat is natuurlijk een en al gezelligheid met tegekke verhalen!

Minecraft:
Er is weer flink gegrind op de server, deze maand is er weer één speler die er echt bovenuit stak. Deze maand was dat niemand minder dan .vinzgames7997! Hij heeft een playtime weten te behalen van 12 dagen en 19 uur! Ongelooflijk dat dit is behaald!
Ook zijn er weer een hele hoop berichten verzonden, namelijk 840607 berichten! Een en al gezelligheid natuurlijk!
Ook zijn er weer een hele hoop unieke spelers gejoined deze maand, namelijk 2715 unieke spelers! We zijn blij om te zien dat de server zoveel mensen kan vermaken!

Deze maand gaan we ook de andere spelers die 2e en 3e van het meeste playtime aantal deze maand in het zonnetje zetten door een mooi plekje in de nieuwsbrief;
De 2e plaats is deze maand voor .WoodenCake2053, hij heeft een playtime van 11 dagen, 13 uur gehaald deze maand!
En de 3e plaats is deze maand voor Jeroendieleukis, hij heeft een playtime van 9 dagen, 18 uur gehaald deze maand!

Dit waren alle statistieken die we voor deze maand voor jullie hebben. Mocht je deze keer statistieken gemist hebben die je wel weer heel graag in de volgende nieuwsbrief terug wil zien, laat het dan zeker in de reacties weten💬👇.
En misschien staat jou aangevraagde suggestie wel in de volgende statistieken!

DiscordYoutubeTiktok

Nieuwsbrief banner beneden zomer.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan