Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Nieuwsbrief april

HarmServer

Eigenaar
Nieuwsbrief boven.png

We zijn terug met de nieuwsbrief dames en heren!

Wel op een andere manier, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Er hebben her en der wat veranderingen plaatsgevonden, zoals een nieuw team voor de nieuwsbrief! Naast dat we een nieuw team hebben voor de nieuwsbrief hebben we ook gekozen voor een compleet ander concept. Deze hele post is de complete nieuwsbrief in plaats van het 100 keer door moeten klikken om uiteindelijk bij dit te gekke nieuws te komen.



Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden​

In deze nieuwsbrief hebben we gekozen voor onderstaande onderwerpen:

Even voorstellen​

Wie maken er nu eigenlijk deze nieuwsbrieven. We stellen deze mensen graag even aan je voor.

Events​

Aankomende periode komen er weer geweldige events aan. We blikken even de toekomst in wat er komen gaat.
  • 4 jarig bestaan & livestream
  • Prophunt
  • Harmula 3.0

Interview​

Een speler is geïnterviewd over de speelervaring op de HarmServer.

Updates en suggesties​

Afgelopen tijd zijn er heel wat updates uitgevoerd maar ook gekeken naar een aantal van jullie suggesties. Lees snel verder voor alle uitleg hierover.

We hebben speciale aandacht voor de nieuwe KitPvP server die is aangekondigd.

Eiland in de spotlight​

Er is een zoektocht gestart naar een mooi en leuk eiland. Zie hier welke het is geworden.

Statistieken​

We hebben wat leuke statistieken op een rijtje gezet en gaan met jullie graag een uitdaging aan.



Even voorstellen​

Zoals al gezegd hebben we een compleet nieuw team die de nieuwsbrieven bedenkt en maakt. Lees hieronder wie er nu achter deze nieuwsbrief zitten.

Rafi | ItsJeBoyRafi:

Hallo ik ben Rafi, ook wel bekend als ItsJeBoyRafi en ik ben al een tijdje Staff op de Harmserver. Ik ben begonnen op 03-03-2022 als helper. Op 08-08-2022 werd ik gepromoveerd naar Moderator. Dit is later aangepast naar jr. mod vanwege een nieuwe indeling binnen het team. Verder maak ik al een tijdje de nieuwsbrief met Julian & Branco. Dit jaar is de nieuwsbrief veranderd en hebben we ook een nieuw team. Dit zijn Jesse, Neil en ik! Samen met jullie spelers gaan we weer aan de slag om de leukste nieuwsbrieven te maken.

Jesse | Official_JB:

Heyyy Harmserver peopleeee!!!!
Ik ben Jesse, beter bekend als Official_JB (of afgekort JB, dit mogen jullie uiteraard gebruiken!). Sinds vorig jaar september ben ik lid van het leuke staffteam! Inmiddels al een kleine tijd jr. mod. Daarnaast zit ik ook in het support team en nu lid van de nieuwsbrief. Dit ga ik doen met Rafi en Neil, en gaan er leuke nieuwsbrieven van maken! Zie jullie op de server!

Neil | Neiltjuhhh:

Heeyy!!
Ik ben Neil, beter bekend als Neiltjuhhh. Ik zit sinds december in het team en nu sinds een korte tijd gepromoveerd naar jr. mod. Daarnaast ga ik samen met Rafi en Jesse ook nog de nieuwsbrief schrijven.

nieuwsbrief trio-1.png
Van links naar rechts: Rafi, Neil, Jesse


Events:​

Ontdek wat er op komst is bij HarmServer!

Het is tijd om de teleurstelling van de afgelopen technische haperingen achter ons te laten, want bij HarmServer zijn we klaar om sterker dan ooit terug te komen! We willen jullie alvast een voorproefje geven van wat er de komende tijd te wachten staat.

Viering van 4 jaar HarmServer en Epische Livestream:​

Het is bijna ongelooflijk, maar de tijd is gevlogen en we staan op het punt om de viering van het vierjarig bestaan van HarmServer te vieren! Bijna vier jaar geleden begonnen we aan dit avontuur, met niets dan een visie en een handvol toegewijde spelers. Nu, na een reis vol spannende avonturen, onvergetelijke momenten en enkele technische hobbels onderweg, kunnen we met trots zeggen dat we een mijlpaal hebben bereikt die ver voorbij onze stoutste dromen gaat.

Wanneer we terugkijken op de afgelopen jaren, kunnen we niet anders dan verbaasd zijn over het ongelooflijke traject dat we hebben afgelegd. Van bescheiden begin tot een bloeiende gemeenschap van gepassioneerde gamers, elk moment is doordrenkt van herinneringen die we koesteren. Natuurlijk waren er uitdagingen en tegenslagen, momenten waarop we twijfelden en momenten waarop we vochten, maar door onze vastberadenheid en jullie onvoorwaardelijke steun hebben we elke hindernis overwonnen.

Daarom willen we deze speciale gelegenheid markeren met een evenement dat net zo groots is als onze gemeenschap zelf. Op zaterdag 11 mei nodigen we je uit om deel te nemen aan een epische 24-uurs livestream, gehost door niemand minder dan Harm zelf! Gedurende deze marathon van gamingplezier zullen we niet alleen onze mijlpaal vieren, maar ook onze waardering tonen voor elke speler die deel uitmaakt van de HarmServer-familie.

Verwacht een dag vol opwinding, avontuur en verrassingen terwijl we samen de hoogtepunten van de afgelopen vier jaar herbeleven. Van spannende uitdagingen tot verbluffende prijzen, het belooft een onvergetelijke ervaring te worden waarbij de gemeenschap centraal staat. Dus haal je agenda tevoorschijn, markeer 11 mei met dikke kruisen en maak je klaar voor een festijn dat je niet mag missen!

Bij HarmServer draait alles om meer dan alleen gaming; het gaat om het creëren van langdurige vriendschappen, het delen van onvergetelijke momenten en het vieren van onze passie voor alles wat met gaming te maken heeft. Dus kom samen met ons en laten we deze speciale mijlpaal vieren zoals alleen wij dat kunnen!

24uur.png

Prophunt Event:​

Een paar weken geleden moesten we helaas ons Prophunt-event uitstellen vanwege technische complicaties. Maar we hebben goed nieuws! We zijn terug en vastbesloten om jullie een onvergetelijke ervaring te bezorgen op zondag 19 mei. Blijf op de hoogte voor meer details!

Harmula 3.0 - Een Epische Terugkeer:​

Voor degenen die al bekend zijn met onze evenementen, zal Harmula geen onbekende term zijn. Maar voor nieuwkomers, laten we het verduidelijken: Harmula is een unieke combinatie van HarmServer en Formule 1, tot leven gebracht in de wereld van Minecraft. Na twee succesvolle edities is het tijd voor Harmula 3.0, met gloednieuwe toevoegingen en een adembenemend nieuw circuit! Binnenkort maken we de datum bekend, dus blijf op de hoogte via ons forum en Discord.

Mis het niet! Bekijk hier de oude trailer van Harmula:


Bij HarmServer draait alles om gemeenschap, plezier en avontuur. We kijken ernaar uit om samen met jullie deze nieuwe hoogtepunten te bereiken. Tot snel!



Interview met speler​

Voor deze maand hebben we een interview gehouden met de volgende speler binnen de Harmserver, laten we hem eens beter leren kennen!

Wat is je naam?
Mijn minecraftnaam is I_am_wathing_

Hoelang speel je al op de Harmserver?
Ik speel nu ongeveer 2 weken weer op de server. Hiervoor heb ik ook al op Skyblock 1.5 gespeeld.

Wat vindt je het leukste op de Harmserver?
Skyblock, ik wil mijn island zo goed mogelijk maken. Daarnaast vind ik de parkour heel erg leuk en probeer ik ook zo hoog mogelijk op het leaderbord te eindigen.

Wat is je doel op Skyblock/Server?
Nummer 1 worden op het parkour van de Skyblock en een goed en mooi island hebben.

Wat mis je persoonlijk op de Harmserver?
Ik mis het special armor die er ook was bij de 1.5 versie van Skyblock zoals boots die je sneller laten lopen ofzo.

Kunnen andere spelers je helpen op je Island?
Als iemand geen birch meer nodig heeft neem ik het graag aan! Dit heb ik namelijk nodig voor mijn island. Hoe meer donaties, des te sneller ik een mooier island kan maken en mensen hem kunnen.

1714638858366.png 1714848122603.png



Updates & suggesties​

Je hebt vast gemerkt dat de suggestie-updates niet meer verschijnen op het forum. Daar is een reden voor: we zijn weer begonnen met de nieuwsbrief en dachten dat het een geweldig idee zou zijn om de updates daarin op te nemen. Dus vanaf nu kun je deze updates in elke nieuwsbrief verwachten. Maar dat is niet alles! We hebben ook besloten om een terugblik op de updates van de afgelopen tijd toe te voegen aan de nieuwsbrief. Zo blijf je niet alleen op de hoogte van wat er gaat komen, maar ook van wat er al is geweest.

Updates​

De afgelopen tijd zijn er weer talloze kleine maar zeker ook grote updates doorgevoerd. Misschien heb je ze al gelezen, maar we zetten ze toch graag nog even voor je op een rijtje.

Voor de eerste grote update die we in deze nieuwsbrief behandelen, kijken we even terug naar maart (27 maart om precies te zijn). Toen is namelijk Skyblock versie 2.1.1 uitgebracht, met een scala aan updates en natuurlijk een flinke lading bugfixes. Als je nu alles hierover wilt teruglezen, klik dan zeker even op de onderstaande link.

SkyBlock update (2.1.1)

Na deze flinke update bleef het uiteraard niet bij deze ene keer. Een maand later (27 april) kwam er weer een giga lijst met leuke updates en bugfixes die je zeker niet gemist wilt hebben om te zien. Als je nu alles hierover wilt teruglezen, klik dan zeker even op de onderstaande link.

SkyBlock update (2.1.2)

Last but not least is het onze geweldige developers gelukt om alle Bedrock/Pocket edition spelers een stukje blijer te maken. De hoofden die we hebben voor een heel groot aantal dingen (mobs, custom heads etc etc) waren in het verleden altijd een basic minecraft hoofd.

NU NIET MEER!!!🥳🥳

Je ziet nu dus echt de hoofden zoals ze horen te zijn. Helaas is het alleen nog niet gelukt om skins op een hoofd te krijgen. Dit komt omdat het gewoon nog echt niet kan in minecraft (bedrock/pocket edition) om dit mogelijk te maken. Laten we hopen dat dit in de toekomst kan veranderen.🤞

Suggesties​

Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
  • We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
  • We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
  • Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
  • We moeten ook rekening houden met de hoeveelheid werk die nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

Ingestuurde suggesties.png

Hieronder staan de suggesties die we afgelopen tijd hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.

Tekst uit de suggestie:
Als mensen op andere tijden online zijn die niet in hetzelfde team zitten willen soms iets doneren aan een eiland omdat iemand iets moois aan het bouwen is (Geen cactusfarm :p).

Misschien is het mogelijk om een soort donate optie te maken beetje hetzelfde als met like te geven. /is like --> optie blokken doneren
Likes worden verkocht voor geld waardoor de waardering van een like teniet wordt gedaan.

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Het is zeker geen slecht idee om iets met donaten te doen. Maar hoe we dit kunnen aankleden gaan we nog verzinnen. Mocht hier meer over bekend zijn dan kun je dit teruglezen in #server-changelog.
Tekst uit de suggestie:
Heyyyy,
Hoe fijn zou het kunnen zijn om tinded glass te kunnen maken?

Ik vindt het persoonlijk het mooiste glass in Minecraft?

Laat zeker jullie meningen weten !
Bedankt alvast!

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Dit idee is toegevoegd aan de lijst met ideeën voor de shop. Mocht hier meer over bekend zijn dan kun je dit teruglezen in #server-changelog.
Tekst uit de suggestie:
Hey grindertjes,

Viscoins:
In sommige skyblock servers kan je mobcoins verzamelen, je kilt mobs en zo heb je een kans om mobscoins te krijgen. Miin idee is om het vissen wat leuker en uitgebreider te maken vandaar dus Viscoins.

Wat kan je met je Visvoins:
Met deze coins kun je vooral armor en tools vrijspelen. Hier onder een aantal voorbeelden van deze armor sets en tools

MOB armor set:
Als je deze set aandoet met het farmen van mobs waarvan je de head nog niet ontgrendelt hebt, heb je nu alsnog een kans deze heads dan wel te krijgen.

Houthakkers axe:
Met deze axe kun je meerdere logs tegelijkertijd hakken.

Vis armor set:
Met deze set heb je een hogere kans om betere items op te vissen. Dit kunnen zeldzamere vissen zijn maar ook items zoals ores of zelfs geldbedragen.

Mijners pickaxe:
Met deze pickaxe krijg je een abillity, mensen die vorige skyblock’s hebben gespeeld snappen meteen wat ik bedoel. Met deze abillity hak je gedurende 15 seconden een stuk sneller, deze abillity moet zich herladen zit zorgt ervoor dat je hem niet achter elkaar kunt gebruiken.

Upgrades:
Al deze items kun je upgraden dit doe je met geld. Elke upgrade die je koopt kost dan ook meer geld, de laatste upgrade zal behaald moeten worden door items van die set/tool. Stel je voor je hebt de vissers set dan zal de laatste upgrade bijvoorbeeld 500 salmon zijn.

Durabillity
deze items kun je niet onbeperkt gebruiken, tijdens het vissen zul je Robijnen (Ruby’s) kunnen opvissen. Hiermee kun je je armor sets of tools weer repareren. Per keer dat je dit doet zal het duurder worden tot het max aantal bereikt is. Vanaf hier zul je en Robijnen maar ook geld moeten betalen.

Met vriendelijke groet,
Merijn

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Bedankt voor het insturen van dit opzichzelfstaand super leuk idee. We zijn bezig met ideeën om te kunnen verwerken in de server en zullen deze inspiratie zeker meenemen.

Op de durability is in een eerdere post al gereageerd in een andere suggestie. Mocht je de reactie daarop willen zien dan kun je via deze link naar die post toe gaan.
Tekst uit de suggestie:
Kan er niet iets komen om glas te kunnen hakken? Vind het namelijk elke keer zonde om te hakken als je het verkeerd plaats of wil veranderen. Misschien met vaardigheden? Misschien hebben jullie ideetjes hiervoor?

Eventueel als vaardigheid toevoegen dat je soort van silk touch hebt.

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Zoals je wellicht al gemerkt hebt is dit idee al toegevoegd aan de Skyblock 2.1.2 update die op 27 april is gelanceerd. Mocht je dit gemist hebben in de tekst hierboven kun je naar de update informatie gaan via de link (blauwe tekst hierboven).

KitPvP server​

Het zal niet veel mensen ontgaan zijn dat er onlangs ook een aantal suggestie en vragen rondgegaan zijn over het idee om een eigen kitPvP server op te zetten. Mocht je dit toch gemist hebben dan zal je hieronder een overzicht vinden van de suggesties die erover geweest zijn.

Suggestie #1:
Op 7 april heeft Developer Tom | ItzCodex een bericht uitgestuurd in een suggestie over de PvP server (zie screenshot)

1714758604007.png

Nu kun je al aan de upvotes op de afbeelding zien dat er interesse is in een eigen KitPvP server. Daarnaast heeft Tom ook de berichtgeving gedaan dat het er gaat komen.

Suggestie #2:
In de tweede suggestie heeft Tom een aantal dingen aan bod laten komen die meer inhoudelijk op de KitPvP server ingaan.

Zo zijn de volgende punten aan bod gekomen:
  • Het idee voor de arena
    • De oude skyblock arena wordt de arena op de pvp server (eventueel met aanpassingen).
  • Kits
    • Spelers kunnen een kit kiezen welke ze in de arena kunnen gebruiken. Ga je dood, dan kan je opnieuw een kit kiezen en vechten.
  • Duel
    • Er komt een functie waarmee je andere spelers kan uitdagen (/duel). Mogelijk ook de optie om een 2v2 3v3 etc te starten.
  • Teams
    • Het is in de arena toegestaan om te teamen. Ook komt er een optie om een team/clan/groep op te richten.
  • Overige
    • Natuurlijk komen er ook standaard pvp gerelateerde functies zoals killstreaks, bounties etc. Alleen hier gaan we niet op stemmen omdat ze vrij standaard zijn.

2024-04-09_13.13.02.png
Arena uit Skyblock 2.0

Er is vrij uitgebreid gereageerd op alle punten die genoemd zijn. en duidelijk is geworden dat er veel behoefte is aan dit concept voor op de HarmServer. Laten we hopen dat het goed gaat met de ontwikkeling ervan en dat we snel mogen genieten van deze geweldige ervaring. Wat er nu precies met de arena en andere punten gaat gebeuren blijft nog even een grote verrassing.

Suggestie #3:
Als derde suggestie kwamen de kits aan bod. Deze zijn zorgvuldig uitgewerkt door moderator Kristof | KleeNy. Hierop kwamen positieve maar ook gemengde reacties maar desalniettemin zijn wij erg blij met alle reacties die erop gekomen zijn. Hierdoor kunnen wij alles zo goed mogelijk meenemen in het creëren van deze fantastische gamemode.

Hieronder staan de kits die door Kristof zijn uitgewerkt. Wat nu uiteindelijk het definitieve resultaat zal zijn houden we natuurlijk nog even als verrassing. 😉

BeastAxeSpeed/Runner
Diamond Helmet & Diamond Boots -> prot IIDiamond Helmet & Diamond Leggings -> Prot IDiamond Helmet & Diamond Leggings --> Prot II
Diamond Chestplate & Diamond Leggings -> prot IIIIron Chestplate & Iron Boots -> Prot IIIron Chestplate & Iron Boots --> Prot III
Diamond sword & stone sword.Diamond AxeDiamond Sword -> Sharp I
Speed II (effect)
Netherite potDiamond potSword Duel
Netherite armor -> Unb III, Prot IV & MendingDiamond armor -> Prot IV & Unb IIIDiamond armor -> Prot III
Netherite sword -> Sharp V & Unb IIIDiamond sword -> Sharp V & Unb IIIDiamond sword --> Sharp II
3 Totem of UndyingBow -> Power V, Punch II & Unb I
64 Golden Apple20 Steak
128 Bottle o' Enchanting32 Arrows
6 Splash Potion of Strength II (1:30)3 Splash Potion of Strength II (1:30)
6 Splash Potion of Swiftness II (1:30)3 Splash Potion of Swiftness II (1:30)
18 Splash Potion of Healing II3 Splash Potion of Regeneration (1:30)
24 Splash Potion of Healing II

Diamond OPAxe duelUHC duel
Diamond armor -> Prot IV & Unb IIIDiamond armorDiamond armor -> Prot III
Diamond sword -> Sharp IV & Unb IIIShieldShield
Diamond Axe -> Sharp V & Unb IIIDiamond sword & axeDiamond sword -> Sharp IV
5 Golden AppleBow & CrossbowDiamond axe -> Sharp I
12 ArrowsBow -> Power I
Crossbow -> Piercing I
16 Arrows
Diamond Pickaxe -> Effi V
16 Golden Apple
4 Water Bucket
2 Lava Bucket
8 Cobweb
128 Cobblestone



Islands in de spotlight​

Iedere maand kijken we naar een random Island van een/meerdere speler(s) die hard hun best aan het doen zijn op de Skyblock! En voor deze maand is er gekozen voor het island van: FlesjeRose, C_O_V_I_D, KoosVriendinLoos, Locked_Joost, thieme_, BacoWoensdag en Wxllem. Bezoek hun Island zeker een keertje als deze open staat en bewonder de prachtige bouwwerken!

1714847725014.png
Impressie foto van het eiland.

Maandelijkse Statistieken​

Het is tijd voor de maandelijkse statistieken van april! Kunnen we zorgen dat we met iedereen alles nog hoger weten te krijgen?
  • De totale waarde van alle islanden bij elkaar is 965.000!!! Wat enorm veel en zo dichtbij de 1 miljoen! Laten we proberen om in de maand mei de 1 miljoen aan te tikken!!

  • Het aantal gemaakte islanden is 9.480! Dat er al zoveel islanden zijn is ook enorm bizar. Hopelijk kunnen we dit doortrekken tot de 10.000 islanden op de HarmServer! Dus informeer je vrienden en vriendinnen om te komen spelen zodat dit doel bereikt kan worden!

  • Het geldbedrag op alle teambanks bij elkaar... is 90,3 miljoen! Wie hebben er hier toch zoveel geld?!:eek: Laten we er voor zorgen dat de teambanken de 100 miljoen euro aantikt. Dat zou fantastisch zijn!
Volgende maand komen we terug met dezelfde statistieken, zullen ze allemaal gestegen zijn of misschien zelfs gedaald?... We gaan het zien in de maand mei!

Nieuwsbrief beneden.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan