Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl
Welkom op het vernieuwde forum van de HarmServer, wanneer je problemen ervaart meld deze dan op onze discord.

Instructie Survival 4.0

HarmServer

Eigenaar
Om jullie kennis te laten maken met survival 4.0 raad ik jullie aan om dit document goed door te lezen. Er staat namelijk alle belangrijke informatie in!

1679957252805.png

De nieuwe survival heeft veel overeenkomsten met de vorige survival. Echter is een groot verschil, en dat is de stad. De stad is een beschermd gebied waarin jij als speler een stukje land kan huren. Op je eigen land in de stad kan je bouwen en bijvoorbeeld een winkel starten. Het is wel belangrijk dat je wekelijks je huur betaald, anders zal het stuk land voor iemand anders beschikbaar gesteld worden. Geld kan je verdienen door spullen te verkopen, quests te voltooien of chatgames te winnen.

Ook zijn er nog veel andere dingen te doen in de stad. Zo staan er overal NPC’S verspreid die je van extra informatie kunnen voorzien. Ga dus eens met ze praten, zullen ze vast gezellig vinden! Verder kan je in de stad dingen vinden als:
  • Gemeentehuis (hier spawn je)
  • Veilinghuis (hier kan je items verkopen aan andere spelers)
  • Markt + Leaderboards (hier staan winkels waar je items kan verkopen aan de server)
  • Crates (hier kan je crates openen om zo coole tags of particles te ontgrendelen)
  • Pvp-arena (hier kan je pvpen tegen andere spelers)
Een ander groot verschil met de oude survival is dat er geen teams meer zijn. Iedereen speelt in hetzelfde gebied. Maar nu vraag je je misschien af, als de stad beveiligd is, hoe kan ik dan normaal survivalen? Het antwoord hierop is heel simpel, namelijk, in de wildernis! Net als de oude survival heeft ook de nieuwe survival een wildernis. Uit jullie suggesties is gebleken dat jullie graag een grotere wildernis willen. Hieraan is gehoor gegeven. Daarom is de wildernis nu 7000 blokken breed en 8000 blokken lang. Hierdoor is het totaaloppervlakte ruim 4x zo groot dan de oude survival.

En om de wildernis nog iets spannender te maken is er midden in de wildernis een warzone gebied. In dit gebied is het toegestaan om andere spelers te vermoorden, grieven of te trappen. Let op, in de wildernis is dit niet toegestaan. Om alsnog grieven in de wildernis te voorkomen is er een land claim plugin toegevoegd, meer informatie daarover is te lezen op KLIK HIER.

De nieuwe survival is enkel te joinen op Minecraft versie 1.19.4 voor zowel Java als Bedrock editie!

Dit waren de grootste veranderingen vergeleken met de oude survival. Echter zijn er nog veel meer kleine dingetjes aangepast. Van deze dingen staat hier onder een korte omschrijving (80% is afkomstig uit suggesties):
  • Het enchant & anvil systeem zijn weer zoals in standaard minecraft
  • Spelers met een rank kunnen meerdere quests tegelijkertijd doen
  • Alle quests zijn nu haalbaar
  • De dynmap is nu ook voor spelers beschikbaar https://map.harmserver.nl/ (deze wordt pas tijdens de opening openbaar gezet)
  • De nether is 2x per dag open (15.30 - 16.00 & 20.00 - 20.30)
  • Door shift-klik te doen op een armorstand of itemframe kan je het item dat erop staat bekijken
  • Raids zijn uitgeschakeld
  • Het command /bottle kan weer gebruikt worden
  • Advancements staan weer aan
  • Grindstones staan weer aan
  • De nether NPC laat zien wat de dropkansen zijn van mobdrops in de nether
  • De dirt, sand, etc shops zijn weer terug
  • Je kan shops maken op slabs (enkel op je plot in de stad)
  • Bij de smid in de stad kan je items hernoemen met kleuren
  • Bij de smid in de stad kan je speler heads kopen
  • Redstone staat weer aan
    • Redstone is gelimiteerd per chunk om lag te voorkomen. Niet elk type constructie zal dus werken.

Wij wensen jullie veel plezier met het spelen op de nieuwe survival!
 

elfie

Nieuw lid
Om jullie kennis te laten maken met survival 4.0 raad ik jullie aan om dit document goed door te lezen. Er staat namelijk alle belangrijke informatie in!

Bekijk bijlage 317

De nieuwe survival heeft veel overeenkomsten met de vorige survival. Echter is een groot verschil, en dat is de stad. De stad is een beschermd gebied waarin jij als speler een stukje land kan huren. Op je eigen land in de stad kan je bouwen en bijvoorbeeld een winkel starten. Het is wel belangrijk dat je wekelijks je huur betaald, anders zal het stuk land voor iemand anders beschikbaar gesteld worden. Geld kan je verdienen door spullen te verkopen, quests te voltooien of chatgames te winnen.

Ook zijn er nog veel andere dingen te doen in de stad. Zo staan er overal NPC’S verspreid die je van extra informatie kunnen voorzien. Ga dus eens met ze praten, zullen ze vast gezellig vinden! Verder kan je in de stad dingen vinden als:
  • Gemeentehuis (hier spawn je)
  • Veilinghuis (hier kan je items verkopen aan andere spelers)
  • Markt + Leaderboards (hier staan winkels waar je items kan verkopen aan de server)
  • Crates (hier kan je crates openen om zo coole tags of particles te ontgrendelen)
  • Pvp-arena (hier kan je pvpen tegen andere spelers)
Een ander groot verschil met de oude survival is dat er geen teams meer zijn. Iedereen speelt in hetzelfde gebied. Maar nu vraag je je misschien af, als de stad beveiligd is, hoe kan ik dan normaal survivalen? Het antwoord hierop is heel simpel, namelijk, in de wildernis! Net als de oude survival heeft ook de nieuwe survival een wildernis. Uit jullie suggesties is gebleken dat jullie graag een grotere wildernis willen. Hieraan is gehoor gegeven. Daarom is de wildernis nu 7000 blokken breed en 8000 blokken lang. Hierdoor is het totaaloppervlakte ruim 4x zo groot dan de oude survival.

En om de wildernis nog iets spannender te maken is er midden in de wildernis een warzone gebied. In dit gebied is het toegestaan om andere spelers te vermoorden, grieven of te trappen. Let op, in de wildernis is dit niet toegestaan. Om alsnog grieven in de wildernis te voorkomen is er een land claim plugin toegevoegd, meer informatie daarover is te lezen op KLIK HIER.

De nieuwe survival is enkel te joinen op Minecraft versie 1.19.4 voor zowel Java als Bedrock editie!

Dit waren de grootste veranderingen vergeleken met de oude survival. Echter zijn er nog veel meer kleine dingetjes aangepast. Van deze dingen staat hier onder een korte omschrijving (80% is afkomstig uit suggesties):
  • Het enchant & anvil systeem zijn weer zoals in standaard minecraft
  • Spelers met een rank kunnen meerdere quests tegelijkertijd doen
  • Alle quests zijn nu haalbaar
  • De dynmap is nu ook voor spelers beschikbaar https://map.harmserver.nl/ (deze wordt pas tijdens de opening openbaar gezet)
  • De nether is 2x per dag open (15.30 - 16.00 & 20.00 - 20.30)
  • Door shift-klik te doen op een armorstand of itemframe kan je het item dat erop staat bekijken
  • Raids zijn uitgeschakeld
  • Het command /bottle kan weer gebruikt worden
  • Advancements staan weer aan
  • Grindstones staan weer aan
  • De nether NPC laat zien wat de dropkansen zijn van mobdrops in de nether
  • De dirt, sand, etc shops zijn weer terug
  • Je kan shops maken op slabs (enkel op je plot in de stad)
  • Bij de smid in de stad kan je items hernoemen met kleuren
  • Bij de smid in de stad kan je speler heads kopen
  • Redstone staat weer aan
    • Redstone is gelimiteerd per chunk om lag te voorkomen. Niet elk type constructie zal dus werken.

Wij wensen jullie veel plezier met het spelen op de nieuwe survival!
cool
 
Bovenaan