Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Nieuwsbrief September

HarmServer

Eigenaar
Nieuwsbrief banner boven zomer (teamleden gezocht).png
Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Wij zijn enorm verrast met het aantal weergaven op de laatste nieuwsbrief, namelijk 500+!! Hopelijk worden dit er steeds meer en meer. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand!

Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden

We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.

🍁Herfst Spelletjes​

We hebben weer leuke puzzels voor je klaar staan! Los jij ze op?

🚨Teamleden gezocht​

Wij zijn opzoek naar extra versterking. Kom jij ons helpen?

🎤 Interview Special: Achter de Schermen met HetISJARNOO🎮

Een nieuw team lid is geïnterviewd over de Harmserver en zijn speelervaring.

🍁Updates en suggesties

Afgelopen tijd zijn er wat updates uitgevoerd, maar ook gekeken naar een aantal van jullie suggesties! Lees snel verder voor alle uitleg en informatie hierover.

🏗️ Bouwers in de Spotlight​

Er is een nieuwe zoektocht gestart naar een mooi en leuk bouwwerk! Welke is het deze maand geworden?...

🌧️Herfst Quote​

De herfst is begonnen: de dagen worden korter, de lucht grijzer en de regen laat zich steeds vaker zien☁️. Buiten wordt het kouder, en de zon lijkt zich steeds vaker te verstoppen. Maar juist in deze donkere maanden is het belangrijk om zelf wat licht en warmte te brengen. Dit voor jezelf en voor anderen.

🍁Herfst Spelletjes​

Het is weer tijd voor de leukste tijd van de maand:love:. Het is tijd voor een nieuw spelletje! Vooral met dit herfst weer is een spelletje extra leuk. Check ook meteen of je alle puzzels goed had van vorige maand!:unsure:

Simpel:
1. 🧱🌞⛏️ = Zomerbouwer
2. 🛏️🪖🔥= Hardcore mode
3. 🛠️☀️⏰= Zomerproject

Middelmatig:
4. 🍎📚🏫📝 = Back to School
5. 🌳🪓🔥🍖💤 = Survival

Hardcore:
6. ⛏️🧱🎮 ➕ 🔄🆕📦= Minecraft Update
Wist jij het goed te raden? 🤓✅

Geen zorgen als je 'm gemist hebt want deze maand hebben we natuurlijk weer een splinternieuw spelletje 🎮 voor jullie klaarstaan. En geloof ons, deze wil je niet missen! 👇👇👇

🍁 Herfst Woordenzoeker September. Kun jij ze allemaal vinden? 🍂

Verstopte woorden, dwarrelende bladeren en een flinke dosis herfstgezelligheid! In deze herfsteditie van de nieuwsbrief hebben we een leuke woordenzoeker verstopt. Zoek jij ze allemaal?

🧠 Woorden kunnen horizontaal, verticaal, diagonaal en zelfs achterste voren staan. Dus let goed op!

📩 Heb jij ze allemaal gevonden? Laat het het dan onder de nieuwsbrief weten en kijk volgende maand of je antwoorden kloppen!
1758833934419.png
Succes met het spelletje van deze maand!

🚨Oproep op de HarmServer!

De dagen worden korter, de lucht frisser en de blaadjes 🍂 vallen van de bomen…
En bij HarmServer zoeken we nieuwe talenten om samen deze herfst extra gezellig en creatief te maken!

Ben jij een creatieve geest 🎨 of een code-wizard 🧙‍♂️? Dan ben jij degene die we zoeken!
We zijn vooral op zoek naar Editors én (Junior) Developers, maar ook voor andere rollen kun je altijd solliciteren. 👉 (klik hier)

💻 (Junior) Developers​

Developer sollicitatie informatie

Hou je van programmeren en wil je bijdragen aan de toekomst van de server?
Als developer werk je aan nieuwe functies, verbeter je bestaande systemen en zorg je dat alles soepel draait.

Deze herfst zoeken we in het bijzonder iemand die zich wil focussen op event-gerelateerde ontwikkeling, maar andere interesses zijn natuurlijk ook welkom!

🎬 Editors​

Editor sollicitatie informatie

Ben jij handig met video’s, editing of creatieve content?
Dan zoeken we jou om onze TikToks, YouTube-video’s en shorts een frisse herfst-look 🍁 te geven.
Laat je creativiteit zien en maak samen met ons content waar de hele community van geniet! 🎥

🤝 Helpers​

Helper sollicitatie informatie

Vind jij het leuk om andere spelers te helpen en mee te denken om de server naar een hoger niveau te tillen solliciteer dan snel voor de functie van Helper door op de knop links te drukken.

Join ons team en beleef een kleurrijke herfst samen met ons!
Samen bouwen we aan een warme 🔥, gezellige en inspirerende plek op de HarmServer.
Dus, waar wacht je nog op?

🎤 Interview Special: Achter de Schermen met HetISJARNOO🎮

Normaal gesproken spreken we met spelers om te horen over hun avonturen, projecten en ervaringen op de Harmserver. Maar vandaag doen we het net even wat anders! We nemen een kijkje achter de schermen en gaan in gesprek met iemand die helpt de server draaiende te houden, namelijk een stafflid! 👮‍♂️✨

Ben je benieuwd hoe het is om aan de andere kant van de regels te staan, welke uitdagingen er zijn en wat er allemaal komt kijken bij het modereren van een server als de Harmserver of wil je gewoon meer over Jarno te weten komen? Lees dan snel verder, want dit wordt een uniek kijkje in het leven van een Harmserver-stafflid!

Hieronder vind je het interview:​

Hey, hallo, hoihoi!

Waarschijnlijk herkennen de meeste mij wel van de server, maar kennen mij niet buiten minecraft om. Dus zal ik me even voorstellen; mijn echte naam is Jarno, en in Minecraft heet ik HetIsJARNOO. Ik ben 15 jaar oud en mijn hobby’s zijn chatten in de Discord, gamen en tafeltennis.

Hoe ik in de server terecht gekomen ben, is eigenlijk heel simpel. Maar wel de waarheid; Video’s van Harm kijken. En ik begon met kijken eind survival 1, begin survival 2. Maar toen had ik nog niet de Java editie. En op een gegeven moment had ik Java editie gekocht en zodoende ben ik in de server gekomen.

FUNFACT: De eerste server die ik joinde met java editie was de Harmserver, en dat was op 2 September 2021😰

En toen werd ik op 19 Mei 2025 Helper. Waarom ik Helper wilde worden is omdat ik de community leuk vind en omdat het altijd erg gezellig is in de server. En bedacht ik me dat het ook leuk is om een steentje bij te dragen voor de server. En toen had ik gesolliciteerd, mocht ik een sollicitatiegesprek doen en toen kreeg ik de rank Helper.

Wat ik het leukste vind aan staff zijn is het helpen van spelers, je komt de hele tijd andere mensen tegen die problemen hebben. En dan vind ik het echt leuk om mensen te helpen.

Wat ik nog graag wil zien op de server is dat de server weer terug groeit naar 100+ spelers tegelijk online op de server. Dan voelt het toch weer wat drukker aan en heb ik ook nog meer mensen om te helpen. Wat ik heel graag doe.

De leukste gamemode op de server vind ik Survival, omdat het daar altijd wel gezellig druk is.

Dit is eigenlijk alles wat ik wil zeggen. Denk goed aan jezelf, zoal wat je doet irl als in servers. Zo blijft het voor iedereen leuk inclusief jezelf!

Voor eventuele vragen over mij mag je in mijn dm komen en anders tot in de server!
Joejoe, doeggg

(Ps: geef de nieuwsbrief-makers even een extra 😘je voor hun harde werk in het algemeen kanaal in Discord(met een tag!). Vinden ze leuk!)

Updates & Suggesties

Er zijn weer nieuwe updates bijgekomen en leuke suggesties voor de Harmserver!

Updates

Mocht je nog leuke ideeën hebben, laat dit zeker achter met een suggestie in de Discord-server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij!

Updates.png

🍁Herfstige Vernieuwingen

September bracht een frisse bries aan verbeteringen. Terwijl de bladeren vallen, gaan de Safezone en de Wildernis door! Of je nu loot verzamelt of bouwt in de gure wind, er is genoeg nieuws om warm van te worden.

⚔️🍂ClanWars

🔐 Containers locken
Goed nieuws! Containers kunnen vanaf nu weer gelocked worden, zodat jouw waardevolle spullen nóg veiliger zijn. Deze functionaliteit werkt op dezelfde manier als in Survival 5.

🛡️ Nieuwe Clan in de Wildernis
Er is onlangs een nieuwe clan verschenen in de Wildernis: ‘Doomerz’ 🔥
Deze spelers vormen de allereerste volledig door spelers opgerichte clan, zonder content creators in de gelederen. De leden van Doomerz zijn: Stijn_045, .MXB2011 & jamieboy2008.

Wij heten jullie van harte welkom in de Wildernis en wensen jullie veel succes in dit gevaarlijke, maar spannende gebied!

Suggesties

Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
  • We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
  • We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
  • Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
  • We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

Ingestuurde suggesties.png

Hieronder staan de suggesties die we afgelopen tijd hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.

Tekst uit de suggestie:
Nether roof
De nether roof aan want dit is fijn voor farms

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Afgewezen door community
Tekst uit de suggestie:
Clanwars kanalen in discord
Het lijkt mij erg fijn om te kunnen praten met de mensen die een whitelist hebben voor ClanWars om bijvoorbeeld te onderhandelen, informatie te delen en gezellig te chatten over ClanWars en dat dit kanaal dan ook alleen is voor de mensen met een whitelist want dan gaan mensen niet daar chatten die geen whitelist hebben

Kanalen zijn aangemaakt
Tekst uit de suggestie:
Clanwars commands
Het lijkt mij er fijn om /sand, /gravel, /dirt en /ice ook in ClanWars te hebben om map grieving te voorkomen

Afgewezen door community
Tekst uit de suggestie:
Rechtzaal in clanwars
Ik merk dat er veel mensen worden aangeklaacht door elkaar dus mijn idee is dat er een stukje op spawn vrij word gemaakt en dat ik of andere een rechtzaal bouwen voor rechtzaken!

Door de community afgewezen. Maar als spelers het leuk vinden om tussen de clan oorlogen door het zo op te lossen onderling geeft dit denk ik best een leuke toevoeging.
Tekst uit de suggestie:
Hey, hallo!

Toen de Skyblock meer gespeeld werd, waren er in een paar nieuwsbrieven terug een update met de totale eiland waarde van alle spelers bij elkaar. Maar dat is nu opeens verdwenen, maar omdat de Skyblock nu niet echt meer gespeeld wordt. En Clanwars wel, heb ik een ander idee wat je met de statistieken kan doen!

Als er een nieuwe update komt, komen de actieve spelers wel terug. Dat is niks nieuws. Dus ik dacht; is het niet leuk voor de statistieken om te laten zien hoeveel nieuwe spelers de server gejoint joint zijn. Dan ziet de community ook of de server groeit qua spelers aantallen, gelijk blijft of een beetje daalt.

Nu is alleen de statistiek van unieke spelers een beetje saai; dus misschien kan er nog een van de hoogste piek van online spelers(+staff wel, want staff zijn ook gewoon spelers 😝).
En dan nog een met hoevaak een gamemode gejoint is die maand. Dat is ook nog wel interessant om te volgen.

Als er nog meer ideeën voor mogelijke statistieken zijn voor in de nieuwsbrief, laat ze zeker weten!

Is zeker een leuk idee. Het probleem is alleen dat we niet heel veel meer statistieken hebben dan dat er gedeeld zijn in het verleden.
Tekst uit de suggestie:
Ik heb een leuk idee voor survival en skyblock

Omschrijving:
Mijn suggestie is om een coinflip-systeem toe te voegen, afgestemd op de verschillende gamemodes:

In Skyblock: spelers kunnen coinflippen met in-game geld.
In Survival: spelers kunnen coinflippen met items, bijvoorbeeld diamant tegen diamant, of andere gelijkwaardige spullen.
Dit zorgt voor spanning, player-interactie en een leuke manier om te gokken met risico – zonder dat het verplicht is.

Voorgestelde oplossing:
Voeg een /coinflip-systeem toe met gescheiden functionaliteit per gamemode:
  • Skyblock: coinflip met geld.
  • Survival: coinflip met items (alleen identieke items toegestaan om misbruik te voorkomen).
  • GUI waarin spelers coinflips kunnen aanmaken, joinen en lopende flips kunnen bekijken.
  • Optioneel: kleine belasting op de winst (bijv. 5%) voor balans.
  • Voeg een optie toe voor spelers om coinflip uit te schakelen als ze er geen gebruik van willen maken.
Verantwoord spelen:
Voor spelers die gevoelig zijn voor gokken: geef iedereen de optie om coinflip permanent of tijdelijk uit te zetten. Zo blijft het systeem volledig optioneel en veilig voor iedereen.

Waarom deze toevoeging waardevol is:
Het coinflip-systeem brengt leven in de economie van Skyblock én Survival, biedt een leuke en spannende feature, en verhoogt de interactie tussen spelers — allemaal zonder dat iemand eraan mee móét doen.

Het is zeker mogelijk dit toe te voegen maar het is wel een vorm van gokken. Dit is wel iets wat ons als server een klein beetje tegenspreekt.
Tekst uit de suggestie:
Ik ben er achter gekomen dat ook op clanwars mob farms nauwelijks werken. Ik snap dat het lagg voorkomt. Maar die farms zijn ook gewoon onderdeel van een survival, dus zou er misschien iets kunnen veranderen dat die farms wat nuttiger worden?

De limieten zijn inmiddels verhoogd
Tekst uit de suggestie:
Playtime leaderbord in clanwars lijkt mij leuk om toe te voegen.

Het is mogelijk dit te doen maar je kunt ook /playtime gebruiken
Tekst uit de suggestie:
We hebben de vele skyblock suggesties gelezen. En we zien de wensen. We gaan kijken wat we met de suggesties kunnen doen en hoe we het kunnen gaan toepassen.

Nog te bepalen – er wordt gekeken naar de mogelijkheden.

🏗️ Bouwers in de Spotlight

Deze maand zetten we een groep bouwers in de schijnwerpers die écht groots hebben uitgepakt. De clan Empire (Bonkie1227, Yannick_Clauwers, DogSniperX, Jdzuid en GodlyCrystaler) heeft namelijk… jawel… een echte Empire 🕌 gebouwd in de Clanwars Safezone! 😲

overzicht base 1.png

Wanneer je door deze bouwwerken loopt, voelt het alsof je droomt 💤. Huisjes 🏠, hoge torens 🏰 en sierlijke details brengen je meteen in een epische sfeer ✨. Je waant je in een plek waar geschiedenis geschreven 📜 wordt en waar nog veel kan geschreven worden. De sfeer is perfect voor dit seizoen 🍂, want overal lijkt de magie van de herfst aanwezig.

overzicht base 2.png

Wat dit bouwwerk extra bijzonder maakt is dat het perfect aansluit bij de herfst. Denk aan warme herfstkleuren 🍁 in de ramen 🪟, robuuste stenen muren 🪨 die je het gevoel geven van beschutting tegen de frisse herfstwind 💨 en gezellige pleinen waar je zo een marktkraam zou verwachten. Alles straalt kracht 💪 én gezelligheid 🕯️ uit, precies zoals je dat in de herfst ervaart.

molen.png

Dit Empire bestaat uit veel meer dan alleen muren en torens. Er staat een indrukwekkende molen die prachtig afsteekt tegen de warme gloed van de herfstzon ☀️. Er wordt hard gewerkt aan een haven ⚓ die straks de poort naar de zee zal openen en die nu al in het teken staat van de bedrijvigheid die de herfst met zich meebrengt. Daarnaast zijn er meerdere huisjes 🏡🏠 gebouwd die het geheel een levendige uitstraling geven, alsof er overal bewoners 👨‍🌾👩‍🍳 zijn die zich voorbereiden op lange herfstavonden 🌙.

Haven.png
En het mooiste van alles? Ze staan niet stil! 🚧 Er zijn nog grote werken aan de gang, waardoor dit Empire de komende tijd alleen maar indrukwekkender gaat worden. Je kan echt zien dat dit project leeft en groeit samen met de bouwers.

En het mooiste van alles is dat ze niet stil staan 🚧. Er zijn nog grote werken aan de gang 🏗️, waardoor dit Empire de komende tijd alleen maar indrukwekkender zal worden.Je kan echt zien dat dit rijk leeft 🫶 en dat er altijd iets nieuws in opbouw is, precies zoals de natuur zich steeds vernieuwt in de herfst 🌳.

Dit is zonder twijfel een van de grootste 🌍 projecten van de afgelopen tijd en een plek die je echt even met eigen ogen 👀 moet zien . Of je nu komt om inspiratie op te doen 💡 of gewoon om rond te wandelen 🚶, dit Empire weet je vast en zeker te betoveren ✨.

💡 Wil jij ook met jouw build in de spotlight staan? Reageer dan onder deze nieuwsbrief met de locatie van jouw base of project (Survival 🌲, Skyblock ☁️, Creative 🎨 of Clanwars ⚔️). Misschien schittert ✨ jouw creatie volgende maand wel in de nieuwsbrief 📬!

🌧️Herfst Quote​

De herfst is begonnen: de dagen worden korter, de lucht grijzer en de regen laat zich steeds vaker zien☁️. Buiten wordt het kouder, en de zon lijkt zich steeds vaker te verstoppen. Maar juist in deze donkere maanden is het belangrijk om zelf wat licht en warmte te brengen. Dit voor jezelf en voor anderen.

Daarom past deze quote perfect bij deze tijd van het jaar:
"Dan zal ik zelf maar het zonnetje in huis zijn." ☀️

Een mooie herinnering dat we, ondanks het sombere weer, altijd zelf kunnen kiezen om positiviteit en gezelligheid uit te stralen. Een lach, een vriendelijk woord of gewoon wat extra aandacht kan al genoeg zijn om iemands dag net wat lichter te maken. Want als de zon buiten even pauze neemt, waarom zouden wij die rol dan niet overnemen?

DiscordYoutubeTiktok

Nieuwsbrief banner beneden zomer.png

Bijlagen

• Nieuwsbrief banner boven zomer (teamleden gezocht).png
    Nieuwsbrief banner boven zomer (teamleden gezocht).png
    905,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan