Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Nieuwsbrief september

HarmServer

Eigenaar
1726838161441.png

Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Wij zijn enorm verrast met het aantal weergaven op de laatste nieuwsbrief, namelijk 471!! Hopelijk worden dit er steeds meer en meer. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand!



Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden

We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.

Spelletjes​

We hebben weer leuke puzzels voor je klaar staan! Los jij ze op?

Events

Aankomende maand komen er weer geweldige events aan, maar kijken ook zeker terug naar afgelopen events.

Interview

Een nieuw team lid is geïnterviewd over de Harmserver en zijn speelervaring.

Updates en suggesties

Afgelopen tijd zijn er wat updates uitgevoerd, maar ook gekeken naar een aantal van jullie suggesties! Lees snel verder voor alle uitleg en informatie hierover.

Eiland in de spotlight

Er is een nieuwe zoektocht gestart naar een mooi en leuk eiland! Welke is het deze maand geworden?...

Statistieken

We kijken weer naar de statistieken en kijken of er vooruitgang is en een nieuwe uitdaging met jullie kunnen aangaan.



Spelletjes​

Of je nu al een maand op school zit, een week, of helemaal geen school hebt, iedereen kent de bekende schooltermen. Om je wat afleiding te bieden in deze eerste weken hebben we de perfecte oplossing: los dit kruiswoordraadsel op en ontdek een leuke zin! Met het thema "Back to School" hebben we weer een uitdagende puzzel voor je klaarstaan. Kraak jij hem? De oplossing komt volgende maand.
1727733753231.png
1727733776119.png
1727735386010.png



Events

🎉 HEY HEY HEY, HARMSERVER-BEWOONSTERS!!! 🎉

Thomas de Event Avonturier hier, en ik kan jullie vertellen: HET IS WEER ZOVER!!! 🥳 We hebben super veel zin om weer geweldige events voor jullie neer te zetten, en de planning begint al mooi vorm te krijgen! 💥🤩

Dit staat er tot nu toe op de planning:

  • 🏃‍♂️Team Parkour – Bereid je voor op bloedstollende sprongen en teamwork van een ander niveau! 🦘
  • 🎶Blockparty – Dansen, blokken, en keihard feesten! 💃🕺 Ben jij de laatste die op het juiste blok staat?
  • 💣TNT Run – Rennen, springen en… BOEM! 🧨 Wie blijft als laatste over op deze explosieve grond?!
  • 🛠️Prison Escape – Kun jij ontsnappen uit onze onbreekbare gevangenis? 💥 Plan je route, werk samen en breek uit als een pro! 🏃‍♀️🏃‍♂️

We zijn zo ontzettend hyped om dit voor jullie te organiseren, maar… er zijn nog een paar technische dingetjes die we moeten fixen 🛠️💻. Geen zorgen, we zijn er druk mee bezig en houden jullie he-le-maal up-to-date zodra we meer weten over de definitieve datums en details! ⏳👀

Hou dus je ogen open 👁️👁️ en blijf onze updates checken, want dit wil je echt niet missen! 😎🔥

Tot snel op de events! 💪✨

Groetjes van je enige echte Event Avonturier,
Thomas 🌟



Interview

Na ruim twee maanden in het team te zitten en flink wat uren op de server te hebben doorgebracht, deelt Daniël | Jeee_2003 zijn ervaring met ons in deze nieuwsbrief.

Hey allemaal!
Ik ben Daniël, maar de meesten van jullie kennen me waarschijnlijk als jeee_2003. En ja, ik weet het, tijd voor een betere username, maar dat is nu niet zo belangrijk. Ik ben 21 jaar en speel al heel lang Minecraft, soms misschien iets té veel 😉. Door de jaren heen heb ik veel verschillende gamemodes geprobeerd, maar Skyblock en modded Minecraft blijven mijn favorieten. Daarom kun je me vaak op Skyblock tegenkomen.

Naast gamen ben ik ook veel op het sportveld te vinden, zowel voor mijn werk als mijn hobby. Ik werk namelijk op een sportieve BSO (buitenschoolse opvang), waar we lekker veel bewegen. De nieuwere spelers hebben me vast al vaak gezien, maar de iets oudere spelers misschien niet. Ik speel namelijk sinds de 24-uurs livestream op de Harmserver, en hoewel ik er nog niet zo lang ben, ben ik inmiddels helper geworden. Ik ben bijna dagelijks online en maak flink wat uren op de server (maar dat blijft tussen ons, toch? 😉).

1726838428581.png
De sterke Daniël | Jeee_2003 heeft net Branco | Hellcutter verslagen in de ring.

Mijn doel op Skyblock? Samen met mijn team de nummer 1-positie veroveren op alle leaderboards en een prachtig eiland bouwen. Als helper hoop ik jullie snel te zien, en vergeet niet: hou je aan de regels en geniet van je tijd op de server!



Updates & Suggesties

Er zijn weer nieuwe updates bijgekomen en leuke suggesties voor de Harmserver!

Updates

Mocht je nog leuke ideeën hebben, laat dit zeker achter met een suggestie in de Discord-server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij!

Skyblock Mini Update
Uit de suggesties zijn een aantal verbeterpunten naar voren gekomen. Deze worden momenteel uitgerold op de server en zijn snel beschikbaar:

- Het uitnodigen en verwijderen van spelers is vereenvoudigd. Op een eiland met 5 of meer leden is nu slechts 75% van de stemmen (afgerond naar boven) nodig om een beslissing te nemen. Dit voorkomt dat één enkel lid de stemming kan blokkeren.

- De standaardlimiet voor het aantal leden op een eiland is verhoogd van 4 naar 5.

- Twee upgrades zijn toegevoegd om het maximale aantal leden uit te breiden, waardoor je nu tot 10 leden kunt upgraden!

- Spawners zijn nu sneller, de wachttijd tussen spawns is namelijk verminderd van maximaal 40 seconden naar 30 seconden.

Een grotere update waarin nog meer suggesties zijn meegenomen is momenteel volop in de maak, daarover later meer!

Suggesties

Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
  • We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
  • We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
  • Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
  • We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

1726838194626.png

Hieronder staan de suggesties die we afgelopen tijd hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.

Tekst uit de suggestie:
ik heb best wel wat farms en redstone machines op mijn eiland en als ik een nieuwe machine wil maken dan krijg ik steeds de melding: het limiet van hoppers berijkt' ik hoop dat jullie staff leden dit kunnen fixen dat er oneindig observers/hoppers/daylight detectors enzo kunnen geplaatst kunnen worden

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Dit doen we niet omdat dit anders kan leiden tot lagmachines. Er wordt wel met grote regelmaat gekeken naar een eventuele verhoging
Tekst uit de suggestie:
Om toch nog een klein eventje in de vakantie te hebben, die niet teveel voorbereiding kosten voor developers en/of mods. Heb ik een eventje bedacht die in de vakantie makkelijk voor te bereiden zijn.

Het is een build battle event, en dan bouwt iedereen binnen 1 uur ofzo een bouwwerk. En dan zijn de event creators de jury(hun mogen natuurlijk ook wat bouwen, en dan ranken de spelers de bouwwerken bijvoorbeeld), en dan kijken de event creators na het uur naar de bouwwerken. En dan krijgen de beste 3 een prijsje. En ik had bedacht €5 shop tegoed. Niet teveel, wel iets.

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Ondanks het geen vakantie meer is, kan er zeker wel gekeken worden of dit een event kan worden. De community is het eens met het idee voor een event
Tekst uit de suggestie:
ik wil net zoals bij de vorige skyblock versies dat er een clearlagg is zonder moblimiet dit maakt het grinden een stuk fijner en kan je werken met meerdere mob traps

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
De clear lag is in het verleden besloten om weg te halen aangezien deze als vervelend werd ervaren door heel erg veel spelers in de vorige 2 skyblock seizoenen. Items die zomaar verdwenen waardoor ze spullen kwijt waren etc. Om er toch voor te zorgen dat iedereen rustig kan blijven spelen zijn er bepaalde limieten op andere dingen gezet zodat je hetzelfde effect krijgt als met een clear lag.

We nemen deze suggestie wel mee om te bespreken aangezien er toch vraag is naar dit onderwerp maar we geven geen garantie dat het ook daadwerkelijk weer wordt aangepast.
Tekst uit de suggestie:
Er is nu een leaderbord met hoeveel geld je op saldo heb staan maar is het niet leuker om te zien hoeveel er op de bank staat. Want nu moet je persee al je geld op je saldo zetten als je erop wil staan met het risico dat je doodga.

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
De suggestie is afgewezen door de community en gaan er niks meer mee doen
Tekst uit de suggestie:
ik vind het erg hinderlijk dat ik geen brewing stands kan maken

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
We gaan niks met deze suggestie doen. Waarom dan niet? Er is geen echt argument erbij gegeven. Wat is de toevoeging van brewing stands? Als je dat weet te omschrijven, kunnen we er misschien meer mee :)
Tekst uit de suggestie:
Nieuw Skyblock seizoen

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Met deze suggestie gaan we ook niks mee doen. De Skyblock 2.0 staat pas sinds december en er komen vette updates aan! Maar met deze korte omschrijving kunnen we ook helemaal niks mee.


Eiland in de spotlight

Iedere maand kijken we naar een random eiland van een/meerdere speler(s) die hard hun best aan het doen zijn op de Skyblock server! En voor deze maand is er gekozen voor het eiland van: Oduasil! Bezoek zijn eiland zeker een keertje en bewonder zijn prachtige bouwwerken!

2024-09-22_13.04.26.png2024-09-22_13.04.43.png
Op dit eiland vind je diverse concrete buildings, er is een algemene shop aanwezig en een bannershop!
Mocht jij nou een eiland mooi vinden of vind je jouw eigen eiland leuk/mooi? Laat een reactie achter onder deze post en wie weet kiezen we jou/jullie uit!



Maandelijkse Statistieken

Het is tijd voor de maandelijkse statistieken van mei! Zijn de uitdagingen voor mei behaald? Laten we ernaar kijken en een nieuwe uitdaging vaststellen.

  • De totale waarde van alle eilanden bij elkaar is nu 1.62 miljoen!!! Vorige maand was dit 1,53 miljoen. Laten we de 2 miljoen proberen aan te tikken in oktober! Zullen we het doel behalen?

  • Het aantal gemaakt eilanden is 14.8k! Vorige maand was dit 14.2K en zijn er 600 eilanden bijgekomen. Blijf je vrienden, vriendinnen, neefjes en nichtjes informeren om nog groter te worden!

  • Het geldbedrag op alle teambanken bij elkaar is 134 miljoen!!! Wat een bizarre mijlpaal, maar laten we het nog meer en meer!
Volgende maand gaan we opnieuw kijken of de statistieken gestegen zijn of nu gedaald? Laten we hopen op alleen stijgen! We zien het weer in de maand oktober.



1726838831311.png1726838889669.png1726838917813.png

1726838252368.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan