HarmServer
Eigenaar

Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Deze maand met een supervolle editie. De volste sinds tijden! We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand. Veel leesplezier!
Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden
We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.
Terugblik op de Survival Games Chaos! (11-11-2025)
Op 11-11 begaf de Harmserver zich weer op glad ijs, want het was tijd voor de adrenaline kick van de Survival Games! En wat was het een spektakel! We hebben in totaal twee bloedstollende rondes gespeeld, en het was fascinerend om te zien hoe de dynamiek telkens veranderde.
Wat enorm opviel en wat de Survival Games zo uniek maakt, was de strategische samenwerking. Jullie werkten in het begin perfect in teamverband samen, jaagden op kisten en beschermden elkaars ruggen. Het was een toonbeeld van community spirit!
Maar... de arena eist een kampioen. En hoe dichter we bij het einde kwamen, hoe meer die vriendschappelijke banden verbroken moesten worden. De laatste momenten waren gevuld met pure PvP gekkigheid en strategisch verraad. Het mes werd letterlijk in elkaars rug gezet naar mate het einde naderde.
Al met al was het een event vol adrenaline, list en ongelooflijk leuke chaos!
Na al het zweet, het bloed en de blokken die sneuvelden, hebben we twee ijzersterke winnaars die zichzelf tot kampioen van de arena mogen kronen:
- Winnaar Ronde 1: kuqx_. Gefeliciteerd met je perfecte overlevingsinstinct en de prijs!
- Winnaar Ronde 2: Magicify. Jouw PvP-skills waren duidelijk van de bovenste plank!
Op de laatste dinsdag van de maand November was het tijd voor het 'Harmserver Bingo' event. Hoewel het technisch gezien een rollercoaster was, was het fantastisch om met jullie allemaal de gekste items te verzamelen.
De eerste ronde was inderdaad meer een 'testronde', en dankzij jullie scherpe ogen
De tweede ronde liep vervolgens voorspoedig! Het was een nagelbijtend spannende strijd tussen drie giganten: zSemm, wimenniels en ArmijnSijb. De spanning was zo hoog, dat de server het blijkbaar niet meer trok...
Inderdaad, helaas klapte de server er vlak voor het einde eruit!
Omdat we op dat moment de strijd niet konden hervatten, hebben we besloten de meest eerlijke oplossing te kiezen, de speler die op dat moment bovenaan stond, te kronen tot winnaar!
- wimenniels
- Na bijna de gehele game bovenaan te hebben gestaan ben jij de terechte winnaar, gefeliciteerd met je prijs! - ArminSijb
- Vanuit onder bijna helemaal naar de top. Je hebt hard gestreden maar net niet voor de eerste plek. Goed gedaan! - zSemmm2
- Je draaide de gehele tijd mee rondom die top 3, helaas op het einde net niet sterk voor de prijs. Hard gestreden!
Na afloop kregen jullie de kans om feedback te geven en dat is iets wat wij enorm waarderen! Jullie input is goud waard en helpt ons om de volgende events, de regels en de prijzen nog beter te maken. Blijf dus meedenken!
Dit was een wijze les
Binnenkort gooien we de deuren van Skyblock wagenwijd open, en we zijn keihard aan het werk om dit de beste Skyblock ervaring ooit te maken! Maar.. we willen niet zomaar een Skyblock. We willen JOUW Skyblock.
Word een officiรซle Skyblock Visionair!
We hebben jouw briljante hersens
Wat Kun Je Doen?
- Bedenk een tof idee wat absoluut niet mag ontbreken in de nieuwe skyblock!
- Plaats jouw suggestie in Discord in het suggestie kanaal.
- De community en het team duiken erin, geven feedback en kijken hoe we het kunnen bouwen!

Sinterklaas zit weer op zijn stoel, hij kijkt naar jullie met een vrolijk gevoel
Zo weet je direct wat er goed ging, fijn toch? Het zijn echt de antwoorden en nee, het is geen bedrog. Na dat deel gaan we door, met nieuw vervolg! Het is tijd voor een leuke quiz en deze vragen worden gesteld zonder enige vorm van een slis.
We starten een nieuw spel en hopelijk is een leuk spelletje, het enige gevolg. Alvast veel plezier met het volgende spel, het is moeilijke dus hopelijk zit je niet knel!
1. Waarom vieren we het sinterklaasfeest op 5 december?
2. Op welke datum werd de eerste video geupload op Harm zijn hoofdkanaal op Youtube?
3. Hoe oud is Sint Nicolaas?
4. Hoe heette de server in 2017 toen de 'Harmserver' nog niet bestond?
5. Wanneer was de eerste Sinterklaas intocht?
6. Waarom neemt Sinterklaas stoute kinderen mee?
7. Wat is de precieze datum van de start van de Harmserver?
2. Op welke datum werd de eerste video geupload op Harm zijn hoofdkanaal op Youtube?
3. Hoe oud is Sint Nicolaas?
4. Hoe heette de server in 2017 toen de 'Harmserver' nog niet bestond?
5. Wanneer was de eerste Sinterklaas intocht?
6. Waarom neemt Sinterklaas stoute kinderen mee?
7. Wat is de precieze datum van de start van de Harmserver?
Zet de antwoorden in de reactie en er word geloot tussen iedereen met de juiste antwoorden voor een gold key voor op Survival of Clanwars.
De Sint zat te denken
Want hij wist, wie de server bouwt, is toch wel een baas. Dus sprak hij met een Developer van de Harmserver en dus zeker geen dwaas!
Hieronder vindt u het interview, vers van de boot, veel leesplezier met deze unieke noot!
'Hai,
Mijn naam is Louis, maar veel spelers kennen me als MqneySpqnder. Ik ben 16 jaar en werk nu ongeveer anderhalf jaar als junior developer op de Harmserver. Naast de server zit ik op school waar ik informatica en communicatiewetenschappen volg met een extra focus op cybersecurity.
Mijn verhaal op de Harmserver startte helemaal aan het begin bij Survival 1.0. Ik was erbij toen Harm in zijn eerste livestream de server aankondigde. Sinds die dag ben ik niet meer weggegaan. Ik speelde bijna elke survival van 1.0 tot en met 5.0. Dat komt vooral omdat ik hier veel vrienden heb leren kennen. Daardoor bleef het altijd leuk om terug te komen.
Je vindt me vooral in Survival. De laatste tijd ben ik iets minder actief, maar ik probeer toch elke week even binnen te springen. Soms kijk ik ook rond in Skyblock of KitPvP.
Als junior developer hoor ik bij het development team. Wij werken aan alles wat de server laat draaien. Nieuwe gamemodes bedenken en bouwen. Bestaande gamemodes onderhouden. Bugs oplossen. Alles wat je in game ziet of gebruikt, komt uit ons team.
Ik wilde developer worden omdat programmeren al langer mijn passie is. Ik had vroeger mijn eigen Minecraft servers, maar alleen werken gaf mij weinig motivatie. Ik zocht een plek waar ik echt iets kon bijdragen. Omdat de Harmserver de eerste server was waar ik ooit speelde, was de keuze snel gemaakt. Het voelt nog steeds speciaal dat ik nu mag bouwen aan iets waar ik ooit als speler begon.
In de afgelopen 1,5 jaar werkte ik aan verschillende events en leverde ik bijdragen aan Survival. Binnen het team help ik waar ik kan. Wat ik vooral waardeer is dat ik hier kan doorgroeien. De ervaren developers om me heen leren me veel en helpen me beter te worden in mijn werk. Ik hoop dat ik nog aan veel nieuwe projecten mag meewerken en nog lang deel blijf uitmaken van het team.
Leuk detail over mezelf. Ik begon hier als gewone speler en nu mag ik dingen fixen die ik vroeger waarschijnlijk zelf zou hebben stukgemaakt. '
Naast dat de Sint deze maand het land is binnengekomen, zijn er ook behoorlijk wat updates en suggesties bijgekomen op de HarmServer!
Mocht je nog leuke ideeรซn hebben, laat die dan zeker achter met een suggestie in de Discord-server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij!
discord.harmserver.nl
November was een maand vol vernieuwingen, bijna alle gamemodes zijn geรผpdatet naar de nieuwste Minecraft versie, zodat je je nieuwe favoriete Minecraft features ook kan gebruiken op de HarmServer!
- De server draait nu op versie 1.21.10
- Het is nu ook mogelijk om Copper Chests te locken.
- Traden is nu weer mogelijk.
- Fix voor Pocket edition/Bedrock - hakken van blokken zou weer mogelijk moeten zijn.
- Phantoms kunnen nu weer spawnen, met een spawnkans van 10%.
- Spelers kunnen de nacht nu overslaan wanneer 50% van de totale online spelers slaapt.
- Je kan clangenoten nu weer kicken door het volgende command uit te voeren: /clan kick [Naam].
- Deathmessages zijn nu correct wanneer iemand vermoord wordt in pvp.
- Een groot deel van de plugin is herschreven, het zou hierdoor een stuk beter moeten werken.
- Je moet nu minimaal 10% damage hebben gedaan voor een assist.
- Je kan nu msg gebruiken wanneer je in combat zit.
- Er komen binnenkort nieuwe kits aan

- Assist farmen in spawn is niet meer mogelijk.
- Soms ontving je geen damage als je in de border stond
- Beast kit werkt weer.
- Stats werden soms gereset

Suggesties
Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
- We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
- We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
- Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
- We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!
Hieronder staan de suggesties die we afgelopen maand hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.
Tekst uit de suggestie:
Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
trial chambers die om de 30 minuten / 1 uur resetten in clanwars safezone/wildernis en in het algemeen
het is nogal vervelend dat er de ele tijd een nieuwe moet zoek en want ik eb alle trails in de buurt al gedaan en tja je kan ze dan niet opnieuw doen na een tijd
Afgewezen door de community
Tekst uit de suggestie:
Een store maken naast sparen
Ik ben altijd op zoek naar spullen en misschien kan je daarom een store bouwen vlak bij spaw (of op spawn) waar je borden kan neer zetten om te zegen wat je verkoopt. Dit gaat over clan wars trouwnes
Tekst uit de suggestie:
Een kanaal waar je gifs kan sturen
In de discord een kanaal waar je gifs kan sturen ( kan nu nergens )
Tekst uit de suggestie:
Andere trade message
Ik vind dat als je crouched en trade doet dat de naam van de persoon waarmee je een trade wil doen niet mag verschijnen. Dit verwijdert de functie van een invis potion in de server onder elkaar. Het zou leuker zou al wist je niet wie de persoon is. Laat weten wat jullier ervan vinden. Ik vind dat het bericht moet aangepast worden naar iets zoals โTrade verzoek verzonden naar anoniem persoonโ als die invis is. En ook in de trade zelf de naam rechtsboven later verdwijnen of vervangen met een ? als de persoon invis is
Tekst uit de suggestie:
PvP verandering
Je kan zo veel meer halen uit het pvp wat er nu is de arena is nu super klein je kan geen strength 2 gebruiken en het is nooit een eerlijke fight. ik zat te denken aan 2 dingen gewoon een groot gebied voor pvp en een / duel voor 1v1
Het is deze maand aardig koud, maar de HarmServer werd verwarmd door een massief bouwwerk van ImmortqlBirth!
Als je dit paleis van buiten ziet, ziet het er van de voorkant al groot uit

Dit is een aanzicht van de zijkant, heel erg bijzonder!

Omdat het paleis zo immens groot is krijgen we het niet super mooi op de foto daarom zie je hieronder het kasteel op video. Zo kunnen we jullie wel het gehele kasteel laten zien:
Als je dit prachtige bouwwerk zelf wil bezoeken, kan je het vinden door in de Creative gamemode het volgende command uit te voeren:
/plot visit ImmortqlBirth
Sinterklaas zit op zijn stoel en zegt zacht tegen jou:" Als je iets krijgt, wees blij
Je moet een gegeven paard
Krijg je iets groots of iets kleins, een cadeautje is altijd iets fijns
Sinterklaas vindt het fijn als je glimlacht
Onthoud dit dus goed: Wees blij met wat je krijgt en ook al vind je het niet leuk, zorg dat je zwijgt. Sinterklaas geeft met zijn hart
En jij maakt hem blij als je dat merkbaar toont want onthoud dat Sinterklaas weet waar je woont!
Wij hebben de data van november geanalyseerd, en de cijfers liegen er niet om: de Harmserver draaide op volle toeren!
Nieuwsbrief views:
De vorige nieuwsbrief is maar liefst 964 keer bekeken! Dat is bijna duizend keer dat jullie onze avonturen, de sappige statistieken en de nieuwste events hebben gelezen. Geweldig! Hartelijk dank dat jullie zo trouw meelezen.
De Absolute Piek:
Zondag 16 november was afgelopen maand onze absolute drukste dag! Het spelersaantal bereikte toen een waanzinnige piek van maar liefst 81 spelers! Bedankt voor het vullen van onze gamemodes!
Unieke Inlogrecords:
Wij waren razend benieuwd naar de unieke logins. Jullie zijn massaal langsgekomen! Afgelopen maand zijn jullie in totaal 4993 keer
De Actiefste Grinder:
Sommige mensen spelen Minecraft, anderen wonen er.
Deze grind machine is in totaal 6 dagen en 18 uur
Mijlpaal Bereikt!
We hebben afgelopen maand weer een waanzinnige mijlpaal bereikt! We mochten namelijk de 58.000ste unieke speler op de server verwelkomen
Chatfeitjes:
Houd jullie vingers en toetsenborden maar klaar, want de chatstatistieken van afgelopen maand zijn waanzinnig!
Wist je dat de Harmserver community:
...meer dan 73.000 chatberichten
...in totaal meer dan 315.000 berichten
...bijna 275.000 commands
Jullie zijn het kloppende hart
Wat Wil Jij Weten?
Wil je nu meer leuke statistiekjes zien? Laat dan onder de nieuwsbrief weten wat jij interessant vindt om te weten! Misschien staat jouw suggestie volgende maand wel in de nieuwsbrief!
De Harmserver is niet meer te stoppen!
Vanaf deze maand kun je ons wekelijks vinden op zowel het Harmserver YouTube kanaal als op Harmserver TikTok! Abonneer en volg ons, want we hebben een bomvol schema.
- Tips & tricks
: Word een pro op al onze gamemodes! - Anti verveling hacks
: Zeg vaarwel tegen die saaie momenten. - Event recaps & montages
: Herbeleef alle chaos en overwinningen! - Harmserver achter de schermen
: Krijg extra inzage in het team dat alles mogelijk maakt.
Heb jij nog leuke ideeรซn die je graag terug wilt zien? Een speciale challenge? Een teamlid dat de spotlight verdient? Laat het ons dan vooral weten onder de nieuwsbrief!
Vind ons hier!
Hieronder vind je de links naar onze platforms:

Laatst bewerkt door een moderator: