Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Nieuwsbrief Maart

HarmServer

Eigenaar
Nieuwsbrief boven herfst.pngDaar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Deze maand met een supervolle editie en wat uitgebreide uitleg over o.a. Skyblock. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand. Veel leesplezier!

Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden
We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.

☁️ Skyblock nieuws- De maand van de pieken

🎫 Event Maart - HARMSERVER ROYALE: De Terugblik!

🎙️ Speler interview - Maak kennis met LegendChang

⚙️ Updates & suggesties - De Harmserver vol veranderingen

❤️ Maart quote - Maart: De maand van vooruitgang. Sta niet stil, maar bouw verder aan je dromen."

🏗️Bouwer van de maand - Bouw aan je Dromen!

📈 Statistieken - De server maakt overuren

Skyblock Nieuws: De maand van de pieken ↗️
Wat een maand is het geweest op SkyBlock! Er wordt harder gegrind dan ooit en de eilanden schieten letterlijk uit de grond. Pak er een drankje bij, want hier is de enorme update recap van maart! 🏝️✨

🏔️ DE STRIJD OM DE MILJOEN: Zillion vs. Quintyland ⚔️

Het is officieel: we hebben de grens van 1.000.000 eiland levels doorbroken! Het eiland van Zillion schreef geschiedenis door als allereerste deze magische mijlpaal te bereiken. 🏆 Maar rustig achterover leunen was er niet bij... nog geen 24 uur later knalde Quintyland er alweer overheen! Op dit moment voeren deze twee eilanden een ware titanenstrijd om de nummer 1 plek. Wie gaat deze race winnen?! 🧗‍♂️🔥

🕵️‍♂️ SPEURNEUZEN GEZOCHT: De Grote Hoofdenjacht! 👤
Heb jij tijdens het wandelen door de nieuwe SkyBlock 3 spawn al iets geks gezien? Kijk de volgende keer dat je er bent eens héél goed om je heen, want we hebben een kleine uitdaging voor je klaargezet! 🗺️✨Er zitten namelijk precies 10 verborgen hoofdjes verstopt op de raarste plekken. Sommige staan brutaal in het zicht, maar voor anderen moet je echt even in de allerkleinste hoekjes gluren. 🧐🔍

Ben jij de ultieme Sherlock van de Harmserver? Trek je wandelschoenen aan, verken elk richeltje van de spawn en probeer ze allemaal te vinden. Succes met de jacht! 🏹💎

🛠️ NIEUWE FEATURES & VERBETERINGEN
We hebben de server weer een flinke upgrade gegeven om jullie ervaring nog vetter te maken:
  • Challenge Update: Er zijn maar liefst 60 nieuwe challenges toegevoegd (101 t/m 160!). Daarnaast zijn de vis challenges herzien, deze zijn nu perfect haalbaar in combinatie met MCMMO. 🎣📖
  • SkyBlock Menu: In je 9e slot vind je nu een speciaal SkyBlock-item (net als op SB2). Klik erop of gebruik /skyblock om je instellingen te personaliseren. Wil je het item liever niet in je inventory? Je kunt het in het menu gewoon uitschakelen! ⚙️📱
  • Island Fly 2.0: Fly wordt nu uitgegeven als voucher. Je bepaalt dus zelf wanneer je het activeert! Let op: Als je offline bent, pauzeert je fly grotendeels, maar loopt de tijd nog wel door op 10% snelheid (dus 10 uur offline = 1 uur fly verbruikt). 🕊️⏳
  • The End & Spawners: Eindelijk! End portal frames zijn nu te koop in de /shop (en ook weer te breken). Ook hebben spawners een flinke buff gekregen: de spawn-radius is verhoogd van 35 naar 50 blokken! 🌌👾
  • Veiligheid voorop: TPA-verzoeken worden nu geweigerd als je te dicht bij de PvP-arena staat (minimaal 5 blokken afstand). Na een teleport ben je de eerste 15 seconden beschermd tegen damage, tenzij je zelf de aanval opent! 🛡️🚫
  • Anti-Scam: We haten oplichters. Het is niet langer mogelijk om "nep-items" op de AH of in de trade te zetten die lijken op dure items. Blijf natuurlijk wel altijd zelf goed opletten! 🕵️‍♂️❌

🧹DE GROTE SCHOONMAAK (Bug Fixes)

Onze developers hebben weer flink wat stof weggepoetst:
  • Geld toevoegen aan een trade zorgt er niet meer voor dat de trade annuleert. ✅
  • De Server Heads zoektocht werkt nu eindelijk op de SkyBlock 3 spawn! 👤🔍
  • Diverse typfouten en foutjes in de eiland-level berekening zijn opgelost.
  • Je kunt geen parkour items meer traden (nice try! 😉).

👑 HARMSERVER ROYALE: De Terugblik! ⚔️

Het was niet zomaar een gevecht, het was een overlevingstocht tegen alles en iedereen. De spelers moesten niet alleen oppassen voor elkaars zwaarden, maar ook voor de verraderlijke map, hongerige mobs en natuurlijk die meedogenloze border die steeds dichterbij kwam... Je was nergens veilig! 😱☣️

🏁Ronde 1: De Grote Chaos

We trapten af met een bomvolle lobby van maar liefst 120 strijders! De ene na de andere speler sneuvelde in de strijd, maar uiteindelijk bleef er één iemand over die ondanks zijn naam nog vlijmscherp bleek te zijn:
  • 🏆 Winnaar: Beetjemoe (blijkbaar was hij nog nét wakker genoeg voor de winst! 😉)

👥Ronde 2: Het Gouden Duo

Ook in de tweede ronde stonden er weer 120 deelnemers klaar om elkaar het leven zuur te maken. Hier zagen we de opkomst van een onverslaanbaar team. Met perfecte samenwerking domineerden zij de arena:
  • 🏆 Winnaars: BxstPvPStqf_ & Ryanpeeters12 🛡️🔥

🏰Ronde 3: Harm vs. De Rest

Voor de grote finale kwam niemand minder dan Harm zelf de arena onveilig maken! Samen met zo'n 80 andere dappere spelers probeerde hij de winst te claimen. Maar de geschiedenis herhaalde zich... Het 'Dream Team' uit ronde 2 sloeg gewoon wéér toe! Ze flikten het onmogelijke en pakten een back to back overwinning:
  • 🏆 Winnaars: BxstPvPStqf_ & Ryanpeeters12 (De absolute koningen van de avond! 👑👑)1774644680954.png1774644692512.png

Gefeliciteerd!🎉

Alle winnaars hebben hun welverdiende prijzen inmiddels ontvangen. Zie je deze strijders binnenkort op de server voorbijlopen? Geef ze dan even een dikke felicitatie (en misschien een klein stapje opzij, want ze zijn gevaarlijk goed!). 👏💎

Bedankt aan iedereen die erbij was om deze eerste Royale onvergetelijk te maken. Op naar de volgende! 🚀

Speler interview: Maak kennis met Legendchang 💬
Ook voor deze nieuwsbrief hebben we weer een nieuw verhaal van een enthousiaste speler die zijn verhaal aan ons wilde doen. Het is niemand minder dan: Legendchang! Deze speler is een fanatieke Skyblock speler, en doet vandaag zijn verhaal over hoe hij op de server is gekomen, en meer!

Het verre begin
Het magische Harm server avontuur begon voor hem allemaal bij het kijken naar de video's van Harm, waaronder de survival series. Na het kijken van de video's werd hij nieuwsgierig en besloot is te kijken op de server. Het was eind 2021 toen zijn reis begon, en nu zijn we al ruim 5 jaar verder.
1773260700800.png

Skyblock & Crates
Skyblock is de meest favoriete gamemode van Chang. ''Ik speel nog steeds Skyblock en vind het leuk omdat er meestal veel mensen online zijn'' aldus Chang. De gezelligheid en het enthousiastme van de spelers zorgt ervoor dat hij helemaal in de Skyblock grind blijft, en dat hij de top in de Leaderboards niet zomaar opgeeft.
Als het aan Chang ligt mogen er events speciaal voor Skyblock zijn waarbij je keys of items uit crates kan winnen.

Tip voor de toekomst
Een suggestie die hij nog heeft voor de server is dat de regels op sommige vlakken nog iets duidelijker mogen worden gemaakt, zodat nieuwe spelers meteen begrijpen wat wel en niet mag. Zodat we misverstanden kunnen voorkomen.
Maar volgens hem is er één ding wat echt belangrijk is, en dat is Plezier hebben. Ook vind hij het leuk om te bouwen, geld verdienen en samen met vrienden te bouwen aan de top!

Bedankt voor het delen van je verhaal, en we zien je ongetwijfeld snel op Skyblock verschijnen!

Updates✨ & Suggesties 💬 - De Harmserver vol veranderingen
Deze maand zijn er weer wat Updates bijgekomen, wat de server nog beter maakt als wat het nu is. En een hele stapel Suggesties toegevoegd. Als het je allemaal even teveel werd en geen idee meer hebt wat er allemaal gesuggereerd is, dan is dit stukje perfect voor jou! We zetten alle Updates, Bugfixes en Suggesties op een rijtje. Zodat je het in 1 oogopslag duidelijk hebt.

Mocht je nog leuke ideeën hebben, laat die dan zeker achter met een suggestie in de Discord server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij! Klik hier om de Discord te joinen.

Updates en Bugfixes ⚙️
Verbeteringen:

Er zijn weer een hele hoop verbeteringen doorgevoerd op de server, hier staan ze allemaal op een rijtje!
Overall:
  • De code van de server is herschreven.
Survival
  • Survival gebruikt nu het vernieuwde clearlag systeem (deze zat al een tijdje op SkyBlock)
Skyblock
  • Er zijn voor stafleden commando's toegevoegd die het makkelijker maken om support te bieden aan spelers in tickets.
  • De vis-challenges zijn herzien en nu wel haalbaar i.c.m. MCMMO.
  • De challenges 101 t/m 160 zijn toegevoegd.
  • Er zijn extra items aan /shop toegevoegd.
  • Gekochte naamkleuren is nu ook zichtbaar in de tablijst.
  • In je 9e slot vind je nu een SkyBlock-item (net als op SkyBlock 2). Klik hierop of gebruik /skyblock om een menu te openen met de belangrijkste functies.
  • Via het SkyBlock-menu kun je verschillende instellingen aanpassen om jouw SkyBlock-ervaring te personaliseren. Je kunt hier ook het fysieke SkyBlock-item uitschakelen.
  • Eiland Fly wordt nu uitgegeven als voucher. Deze wordt niet meer automatisch geactiveerd klik op de voucher om de fly te activeren.
  • Eiland Fly wordt gepauzeerd wanneer je offline bent. Let op: de tijd loopt nog wel door op 10% snelheid (bijv. 10 uur offline = 1 uur fly verbruikt).
  • End portal frames zijn nu beschikbaar in de shop en kunnen ook worden gebroken. Hierdoor kun je naar de End reizen (mits je de upgrade hebt gekocht).
  • De spawn radius van spawners is verhoogd van 35 naar 50 blokken.
  • Vexes en andere eilandmobs stacken nu ook om lag te verminderen.
  • Eiland Shops hebben nu een eigen bank. Geld wordt niet langer direct van de balans van de eigenaar afgeschreven.
  • Je kunt nu alleen een eiland rating achterlaten als je minimaal 24 uur speeltijd hebt op SkyBlock.
  • Je kunt maximaal 5 eiland ratings per dag geven. Spelers met een rank hebben een hogere limiet.
  • Spelers met een rank kunnen nu gekleurde tekst op signs gebruiken.
  • Klik op een item in de chat om het beter te bekijken.
  • Gebruik shift + klik op items in armorstands of itemframes om deze beter te bekijken.
  • TPA-verzoeken worden automatisch geweigerd als iemand te dicht bij de PvP-arena staat. Je moet minimaal 5 blokken afstand houden van de rand.
  • Wanneer je teleport neem je de eerste 15 seconde geen damage (tenzij je zelf mobs gaat slaan of de pvp-arena in gaat)
  • Het is niet meer mogelijk om items op AH of in /trade te zetten die veel lijken op goede items (dus: nep items met de intentie om iemand op te lichten). Blijf echter wel alert en controleer items goed voordat je deze koop!
  • Beloningen uit chatgames worden nu duidelijker weergegeven.
Kitpvp:
  • Beast, Axe en Runner kit zijn terug (uit suggesties).
  • Miner, Tank en Mage kit zijn weg (uit suggesties).
Bugfixes:
Bugs zijn natuurlijk vervelend, maar gelukkig hebben we Developers die alle bugs kunnen oplossen zodat de gamemodes zo min mogelijk bugs bevatten. Hier staat een lijstje:

Discord
  • De subscribers teller van HARM2 helemaal bovenaan in discord is verwijderd.
Skyblock:
  • Geld toevoegen aan een trade annuleerde de trade.
  • Meerder typfouten verholpen
  • Je kon parkour items traden
  • Het kill salmon challenge aantal stond verkeerd ingesteld
  • Sommige blokken ontbraken bij de eiland level berekening
  • Verschillende typfouten opgelost.
  • De TPA-toggle instelling functioneert nu correct.
  • Een fout in een staff-functie opgelost die af en toe server-crashes veroorzaakte.
Clanwars:
  • Sloten op kisten/ovens etc laadde niet goed in. Hierdoor waren na de herstart sloten ineens verdwenen.
Overige updates:
Er is een nieuwe rol op de server toegevoegd; Admin. Op moment van publicatie word deze rol vervult door Teun, Tom en Branco. De rol is bedoeld om duidelijker aan te geven dat zij samen verantwoordelijk zijn voor het beheer van de server.
Het is niet mogelijk om voor deze rol te solliciteren

1773254444781.png
Suggesties:
Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:

- We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
- We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
- Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
- We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
- We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Bedankt voor al jullie inbreng en creativiteit die jullie insturen om de server elke dag weer een stukje beter te maken. Jullie helpen ons echt om de gamemodes te verbeteren voor iedereen!

Hieronder staan de suggesties die we afgelopen maand hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt, of dat deze teveel lijkt op een die al geweest is in een eerdere suggestie.

Tekst uit suggestie:
Een kanaal waar mensen opzoek gaan naar een team.

Wat gaan/kunnen we doen met de suggestie?
Afgewezen door de community
Tekst uit suggestie:
Skyblock leaderbords samenvoegen

Tekst uit suggestie:
Momenteel zijn er twee kanalen voor reactierollen. Persoonlijk vind ik dat wat onnodig. Het lijkt mij overzichtelijker om deze kanalen samen te voegen tot één kanaal.Een andere optie is om bijvoorbeeld het notificatie-rollen kanaal te gebruiken in plaats van ⁠het server-rollen kanaal, zodat het duidelijker is waar elk kanaal voor dient. En dan reactierollen voor je leeftijd enz.

Te weinig updates om er iets mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
Dat er nog een laatste spawner upgrade komt en dan heb je ongeveer 10 miljard headhunter xp nodig om hem te unlocken en 100 mil wat je moet betalen zodat je op de langere termijn ook iets hebt aan de headhunter xp (aantallen zijn nog te overleggen)

Te weinig upvotes om er iets mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
Mij lijkt het leuk als er speeren jn survival kan komen voor mobs de killen of voor in pvp want ik denk dat wel leuk zal zijn om de oefenen en mobs mee de killen.

Suggestie had te weinig inhoud om er wat mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
mijn suggestie is dat je de gewassen groei kan upgraden want het gaat nu heel langzaam

Suggestie had te weinig inhoud om er wat mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
De sell stick van vroeger terug er in dat die die kan kopen en dan op ene kist klikt en alles verkoopt wat je kan verkopen

Meerdere suggesties over geweest, je hebt al meerdere manieren ervoor
Tekst uit suggestie:
In de community post had ik de foto aangepast naar de wintersfeer. Aangezien het geen kerst meer is vind ik dit een leukere foto als server profiel, dan die we nu hebben. Ook omdat er meer details van Harm zichtbaar zijn.

Is al gebeurd
Tekst uit suggestie:
De top van de leaderboard bij het zelfde aantal challenge's gehaald staat (denk ik) op volgorde van naam alfabetisch.
Mijn suggestie is om dit aan te passen naar een format dat de eerste speler die de challenge haalt hoger op het scoreboard komt te staan, want nu zakken er mensen van het leaderboard af die in kortere tijd de challenge's gehaald hebben. Wat in mijn ogen een hogere plek op het leaderboard waard is

Is al gebeurd
Tekst uit suggestie:
In skyblock heb je meerdere xpbottles zoals de 5 levels en de 100 levels alleen ze zijn lastig uit elkaar te halen dus mijn suggestie is om elke verschillende xpbottle een andere kleur te geven (de texture) waardoor ze makkelijker te scheiden zijn

Onvoldoende gesteunt door de community.
Tekst uit suggestie:
Het is heel vervelend als je steeds je totem sellt en vrij onnodig om dit te kunnen verkopen dus ik zou als ik jullie was dit er weer uit halen het is zeer vervelend namelijk

Tekst uit suggestie:
Volgensmij vinden veel mensen het irritant dat je item uit je ofhand worden verkocht met /sellall, mijn idee is om dit optioneel te maken dus je kan /sellallofhandtoggle doen om /sellall ook je ofhand moet checken aan/uit te zetten.
Voor de mensen die zeggen:" Je kan ook /sellgui" doen, ja dat kan aleen voor veel mensen is dit gewoon niet praktish omdat ze een groot storrage systeem bij hun money farms hebben.

Suggestie is al eerder aangekaart.
Tekst uit suggestie:
Misschien een leuk idee: wat als de Harmserver naast de Minecraft server ook een ARK server wordt? Dan kunnen we afwisselen tussen bouwen in Minecraft en overleven met dinosaurussen in ARK. Het zou de server wat meer variatie geven en misschien ook nieuwe spelers aantrekken.

Suggestie wordt onvoldoende gesteund door de community.
Tekst uit suggestie:
Voeg de Trident toe aan de shop in de skyblock!

Onderbouwing is niet voldoende, en de suggestie wordt onvoldoende gesteunt door de community.
Tekst uit suggestie:
.

Suggestie is niet voldoende onderbouwd.
Tekst uit suggestie:
Veel spelers hebben het probleem dat ze per ongeluk belangrijke items verkopen via /sellall, zoals hun offhand totem of andere waardevolle spullen.Mijn idee is een Sell Lock systeem.Hoe het zou werken:
  • Je kunt via een GUI je inventory zien met slot nummers (inclusief je offhand).
  • Spelers kunnen bepaalde slot nummers locken.
  • Items in die slots worden niet verkocht wanneer je /sellall gebruikt.
Voordelen:
  • Voorkomt dat spelers per ongeluk belangrijke items verkopen.
  • Vooral handig voor dingen zoals totems, eten, etc
  • Kan veel frustratie voorkomt.

Suggestie word niet voldoende gesteund door de community.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt me beter als Je sword abilty niet een amourstand breekt dit is echt vervelend als je heads aan het grinden bent met gebruik maakt van een amourstand

Tekst uit suggestie:
beste Harmserver team en community.Dit is mijn 1e suggestie maar ook een hele goede denk ik :} de warp pvp in survivale5.0 is best klein en niet hoog daarom zou ik kraag willen dat er een hele nieuwe pvp arena komt veel mooier veel spannender ok zou ik dan graag willen dat je pearls kan gebruiken ik hoop dat deze suggestie uitgevoerd kan worden.:} Groet Filzycall en spelers van de HS survivale {niet allemaal}

Tekst uit suggestie:
Mijn idee is om in de discord waar eerst de abonnee count van harm stond nu het ip van de server te plaatsen. Dat komt omdat nu veel mensen en het ip vragen en om de chat er minder vol van te krijgen dat ze gwn naar boven kunnen scrollen om het ip te zien

Tekst uit suggestie:
Hai,ik zou graag willen dat de ghost kit aangepakt wordt omdat je bij 4 crits al dood bent ook id dit niet eerlijk tegen iemand met de tank kit daarom wil ik graag dat de tank kit slechter wordt en de ghost beter gemaakt gaat worden of veranderen in de runner kit

Tekst uit suggestie:
Volgens Tom draait de server op hardware van het hoogste niveau van vier maanden geleden. Op 9 februari van dit jaar heeft OVH bovendien de nieuwe “Game” dedicated servers uitgebracht. Waarom upgraden we de hosting dan niet? Zo kunnen we meteen testen of een Skyblock‑wereld met 300 spelers haalbaar is .Ja, het is prijzig, maar de server heeft veel actieve spelers en er worden daardoor veel ranks behaald, wat de investering rechtvaardigt.

Dit kan niet zomaar, daarom word het niet besproken.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt mij zeer handig om een /ignore command te hebben.
Stel je hebt iemand die jou de heletijd berichten stuurt omdat die persoon een is ban heeft (voorbeeldje). Kan het vervelend zijn en juist handig zijn als je met /ignore <naam> die persoon kan negeren in msg of ook in de chat.

Suggestie is niet voldoende geestemd om te beoordelen of de community het wil of niet.
Tekst uit suggestie:
.

Suggestiehad geen inhoud om er wat mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
Elke maand de top 3 uitbetalen, zo gaan mensen meer grinden en kun je nog iets terug verdienen..

Suggestie word niet gedragen door de community
Tekst uit suggestie:
Do nodige mcmmo wijzigingen suggestie van Tom was opzich wel een goede suggestie aleen de backclash kwam vooral door het feit dan men liever geen grote reset ziet mid season.

Suggestie had weinig inhoud om er wat mee te kunnen doen.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt alsof er een te groot verschil zit tussen sommige makkelijke en moeilijke challenges. Soms krijg je eerst een best moeilijke challenge en daarna ineens weer een hele makkelijke, zoals bijvoorbeeld rond challenge 23 waar daarna weer een easy challenge komt.

Daardoor voelt de progression een beetje onlogisch. Normaal verwacht je dat challenges steeds iets moeilijker worden, zodat je het gevoel hebt dat je echt verder komt in het spel. Nu voelt het soms meer alsof de moeilijkheid willekeurig is.

Dit kan ook invloed hebben op de motivatie van spelers. Als je net een moeilijke challenge hebt gedaan en daarna weer iets heel simpels moet doen, voelt het minder als vooruitgang. Andersom kan het ook vervelend zijn als de sprong van makkelijk naar moeilijk ineens te groot is.

Misschien kan er gekeken worden naar:
• Een geleidelijkere opbouw in moeilijkheid
• Minder grote sprongen tussen challenges
• Challenges die beter aansluiten op de vorige

Zo wordt de progression logischer en voelt het voor spelers ook meer alsof ze echt een stap omhoog gaan in moeilijkheid en progressie.Kortom: de challenges zouden beter gebalanceerd kunnen worden zodat de moeilijkheid meer geleidelijk stijgt in plaats van dat het steeds wisselt tussen makkelijk en moeilijk

Suggestie wordt niet gedragen door de community.
Tekst uit suggestie:
Ik heb zelf fox En ervaar veel lagg op einden laatsten 1 min van clearlagg veral rond 19:00 - 20:00 dat ze soms heel erg vast lopen En ik ben niet de enigsten

Tekst uit suggestie:
meer /is perms opties zoals: ores minen, zo dat guests kunnen minen bij jou zonder alles minen aan te zetten. en fix somige perms want een button staat op 2 permissions!

also er zijn nu meer als 300 spelers in de avond, bij 260+ mensen begint de server te laggen niet alleen met mobs maar ook met chest en alles er opaan. regel betere specs voor de server want deze server gaat er aan rond 4 uur smiddags

also fix de item stacking, de items gaan door muren heen en door blokken heen waardoor men storage system van men farm niet alles oppakt

Tekst uit suggestie:
Ik denk dat het handig is om te testen wat er gebeurt als we de mob-AI uitzetten. Dan kunnen we kijken of dit de lag-factor is tijdens piekmomenten (wanneer SB3 origineel vol zit).
Als dit een grote impact heeft op de TPS (dus een hogere TPS oplevert), kunnen we overwegen om de mob-AI uit te laten staan.
Een andere optie is om de AI alleen uit te schakelen wanneer er lag optreedt, zolang dit kan zonder dat er een server-restart nodig is.

Tekst uit suggestie:
Om de performance van de Skyblock server te verbeteren en meer spelers tegelijk stabiel te kunnen ondersteunen, kunnen we overwegen om Skyblock te verdelen over meerdere backend-servers die samen functioneren als één netwerk.

Tekst uit suggestie:
maak een one block voor skyblock ik vind one block persoonlijk leuker vanaf niks naar iets toewerken

Tekst uit suggestie:
De 225 man die max in de skyblock kan is niet genoeg, rond 16:00 is het altijd zo druk dat je een plekje moet veroveren om in de server te komen, dut duurt soms zolang dat je 15min bezig bent.Door de sever naar 250 man te brengen ben je er voorlopig wel even vanaf.

Suggestie is al voorbij gekomen
Tekst uit suggestie:
Ik stel voor dat er een nieuwe regel komt dat er voor elke trade op de server een ticket moet worden gemaakt voordat deze trade teveel impact heeft op de server economie want dat willen we natuurlijk niet omdat hierdoor andere spelers gedemotieveerd worden om te spelen

Suggestie is niet haalbaar.
Tekst uit suggestie:
Het lijkt me leuk en intressant om TnT aantezetten op de skyblock. Misschien kan het perm zijn die alleen de eigenaar kan aanpassen zodat het griefen voorkomt

Tekst uit suggestie:
er zijn verschilende spawners die uit belans zijn zoals iron golem witch en ik ga er van uit dat het er nog meer zijn kan dit worden aangepast?

Gaat besproken worden.
Tekst uit suggestie:
Vaak is er eind middag / savonds met 200+ man teveel lagg spikes of constante lagg.
Bijvoorbeeld in pvp met pots drinken duurt het 3x zo lang, bow schieten komt de pijl veel later.
Op island plaats je blocks en 3sec later zijn ze weg, of mobs killen loopt vast.

Suggestie is niet haalbaar.
Tekst uit suggestie:
Ik ben van mening dat de regels op het forum niet helemaal duidelijk zijn uitgelegd ik vind dat echt alles wat wel en niet mag benoemd wordt.

De regels zijn al uitgebreid genoeg.

🌱 Quote van de Maand: Bouw aan je Dromen! 🏗️

"Maart: De maand van vooruitgang. Sta niet stil, maar bouw verder aan je dromen."
De winter laat langzaam zijn laatste koude grip los en de eerste zonnestralen breken door. Dat betekent maar één ding: het is tijd voor een frisse start en een flinke dosis actie! Maart is de maand waarin alles begint te groeien, en dat geldt niet alleen voor de natuur buiten, maar ook voor onze avonturen op de Harmserver. 🌸✨

Elk blokje telt 🧱

Soms kijk je naar een leeg Skyblock eiland of een enorme bouwlocatie en denk je: "Hoe ga ik dit ooit afkrijgen?" De quote van deze maand herinnert ons eraan dat vooruitgang niet altijd met reuzensprongen hoeft te gaan. Het gaat erom dat je niet stilstaat. Elke keer dat je inlogt, een nieuwe challenge voltooit, of een slimme automatische farm bouwt, ben je weer een stapje dichter bij die absolute droom base. 🚀

Samen naar de top 🤝

Of je nu hebt getraint voor Harmserver Royale, je zinnen hebt gezet op de top 3 playtime strijders, of gewoon je eiland de allermooiste van de server wilt maken: blijf bouwen! Maart geeft ons de energie om door te zetten. Laat je niet ontmoedigen door een kleine tegenslag of een ingewikkelde redstone schakeling, maar zie het als een kans om weer iets nieuws te leren.

Dus pak die pickaxe op, overleg met je teamgenoten en maak van deze maand jouw meest productieve maand tot nu toe. Wij kunnen niet wachten om te zien welke dromen jullie deze maand gaan realiseren in de wereld van de Harmserver! 💎🏆

🏗️Bouwer van de maand - Het medieval dorp van EftelStijn!

Deze maand hebben we weer een knaller van een bouwwerk. Je word je direct uit de moderne Skyblock wereld getrokken en stap je rechtstreeks een prachtig middeleeuws sprookje binnen. Geen zwevende platforms van alleen maar cobblestone, maar een volledig uitgewerkt Medieval dorp dat barst van de sfeer. Het voelt alsof je de set van een epische ridderfilm oploopt, compleet met knusse steegjes en indrukwekkende bouwwerken! 🥖🕯️

Schermafbeelding 2026-03-11 230808.png

Schermafbeelding 2026-03-11 230924 (1).png

Dit betreft het eiland genaamd 'Farmen' en het eiland is van EftelStijn, Gasman3r1k, WilliePickle123 & puddy__.

Schermafbeelding 2026-03-11 230828.png

De details in dit dorp zijn werkelijk waanzinnig. Denk aan karakteristieke vakwerkhuizen met zware houten balken, daken van hooi en sfeervolle lantaarns die de geplaveide weggetjes verlichten. Overal waar je kijkt zie je dat er met passie is gebouwd: van de goedgevulde marktkraampjes tot de weelderige tuinen die tussen de huizen door kronkelen. Het is de perfecte plek om even te ontsnappen aan de dagelijkse grind en simpelweg te genieten van de architectuur. 🌾🏠

Schermafbeelding 2026-03-11 230856.png
Ondanks dat de naam doet vermoeden dat het hier alleen om het verzamelen van spullen gaat, is dit dorp een ware inspiratiebron voor elke bouwer op de HarmServer. Het bewijst dat je op Skyblock niet alleen een functioneel eiland kunt maken, maar een hele wereld kunt creëren met een eigen verhaal. Of je nu komt voor de resources of voor een flinke dosis bouw inspiratie, een bezoekje aan dit middeleeuwse pareltje mag je absoluut niet overslaan! ✨⚔️

Als je dit eiland wil bezoeken doe dan /is warp Farmen.

Wil jij nu volgende maand ook in de nieuwsbrief staan met jou mooiste bouwwerk laat het dan onder de nieuwsbrief in de reacties weten!

📊Statistiekjes: De server maakt overuren
Het einde van de maand maart is weer aangekomen, er is weer flink gegrind op de server en er zijn ook weer hoge playtime aantallen aangetikt, en dus ook wat mooie statistiekjes om te laten zien. We lopen wat statistieken met je door.

Nieuwsbrief:
De vorige nieuwsbrief is weer een flink aantal keren doorgelezen, namelijk [aantal views] keer. Dank jullie wel voor het actief lezen van de Nieuwsbrief!

Discord:
Wist je dat;
- Er deze maand meer dan 22.188 minuten in call is gezeten? Dank jullie wel voor de gezellige drukte in de calls!
- Er zijn 45.861 berichten verstuurd zijn door jullie als community? Dat zijn een hele hoop verhalen die uitgewisseld zijn.
- Er zijn 667 nieuwe leden bij zijn gekomen in de Discord? Dat zijn een hele hoop nieuwe gezichten die de server gaan vullen met ongelooflijke verhalen.

Minecraft:
Deze maand is er weer een hele hoop in de Minecraft server gebeurd, zo is de grootste grinder van deze maand KingPaximuss, hij heeft een playtime van 9 dagen en 41 uur Dat is toch bizar!? Feliciteer hem zeker met deze prestatie!
Ook zijn hier weer een hele hoop berichten gedeeld, namelijk 783790! Wat een enthousiastme in de server!
Ook is de totale playtime van alle spelers bij elkaar opgeteld, het is iets meer dan 3822 dagen! Thanks voor het opvullen van al onze gamemodes!
Ook zijn er door de challange update in Skyblock weer een hele hoop challanges gehaald in Skyblock, namelijk 26001! Dat is een prachtig aantal, bedankt voor dit enorme enthousiaste!

Dit waren alle statistieken die we voor deze maand voor jullie hebben. Mocht je deze keer statistieken gemist hebben die je wel weer heel graag in de volgende nieuwsbrief terug wil zien, laat het dan zeker in de reacties weten💬👇.
En misschien staat jou aangevraagde suggestie wel in de volgende statistieken!

Vind ons hier!
Hieronder vind je de links naar onze platforms:

DiscordYoutubeTiktok

Nieuwsbrief beneden.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan