HarmServer
Eigenaar

Welkom bij de zomer-editie van onze nieuwsbrief!
De zon schijnt, de vakantie staat voor de deur en HarmServer bruist van de energie!

Wat een verrassing trouwens: de vorige nieuwsbrief werd maar liefst 590 keer bekeken, bedankt aan iedereen die heeft meegelezen!

Deze maand staat helemaal in het teken van ontspanning, avontuur en zonneschijn. Zet je zonnebril op, leg je voeten omhoog en duik met ons mee in een nieuwsbrief vol zomerse vibes!

Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden
De zomer is gearriveerd op HarmServer, en dat voel je! Deze editie zit boordevol frisse, zonnige onderwerpen die je helemaal in vakantiestemming brengen.
Zonnige Spelletjes
Test je kennis, maar geen zorgen, zonder punten of stress! Ontdek leuke weetjes, luchtige quizvragen en zomerse funfacts.
Hete Zomerklappers
We blikken terug op een knallend event dat het perfecte einde was na al dat studeren. Tijd om te ontspannen en plezier te maken!
Vers bloed in het nieuwsbriefteam!
Twee staffleden zetten hun vrije tijd na de examens in om samen met ons de nieuwsbrief naar een hoger niveau te tillen, met veel creativiteit en motivatie!
Oproep op de HarmServer!
Klaar met examens en op zoek naar iets leuks om te doen deze zomer? Sluit je aan bij ons fantastische team! Of je nu graag schrijft, bouwt of programmeert, jouw inzet maakt de server nóg leuker 
Zomerse Vernieuwingen
We hebben naar jullie geluisterd! Deze maand brengen we frisse updates, perfect om te ontdekken tijdens je zonnige vrije tijd.
Bouwers in de Spotlight
Met wat extra vrije tijd duiken veel spelers de bouwwereld weer in. Deze maand zetten we een meesterwerk in de kijker, laat je inspireren!
Quote voor de zomer
"Na de stress van de examens is er niets beter dan relaxen op je favoriete server." 
Geniet van de zon, de vakantie én van HarmServer, tot de volgende editie!
Zonnige Spelletjes
Om de vakantie goed te starten, hopen we dat jullie allemaal geslaagd zijn op school 

Geen stress

Denk

Veel puzzelplezier en alvast een fantastische zomer gewenst!
Hete Zomerklappers

Op zondag 22 juni 2025 zaten we niet in de schoolbanken, maar op het eventplein van Harmserver. We hadden deze maand helaas maar 1 event, maar wat voor een! Een knallende en super leuke TNT-Run!

Met zwetende handjes en vliegensvlugge voeten wisten jullie de blokken onder elkaar vandaan te rennen alsof het eindexamen naderde.
Met speciale items zoals dubbel jumps en effecten tot zelfs een elytra aan toe! Iedereen deed zijn best om de top te bereiken, maar er kunnen er maar een paar de beste van de klas zijn… De spelers met de hoogste cijfers waren:

Gefeliciteerd aan iedereen die een prijs gewonnen heeft, en bedankt aan iedereen die heeft meegedaan!

Hopelijk tot het volgende event, en voor nu: Fijne Zomervakantie!
Vers bloed in het nieuwsbriefteam!
De examens zijn (voor de meesten) achter de rug en het einde van het schooljaar is in zicht. Tijd om weer op adem te komen, en wat beter dan dat te vieren met 2 nieuwe nieuwsbrief leden?We zijn ondertussen al aan mijn 12de nieuwsbrief

Met veel plezier stel ik deze nieuwe gezichten aan jullie voor

Halloo iedereen die dit leest. Mijn naam is LexFunkz en ik ben nu sinds februari actief in het staffteam om de server te helpen. Ik zal voornamelijk in survival actief zijn om mensen te helpen of om te bouwen aan mijn stadje.
Sinds kort maak ik ook deel uit van het team voor de nieuwsbrief en zal ik leuke berichten maken over een scala aan onderwerpen. Ik hoop dat ik jullie met een gezonde dosis humor kan entertainen met mijn berichten.
Yodieyo hurmpelmensen!

Teunis hier! Ook wel Teunis20 als je me van Discord of Minecraft kent! je ziet me waarschijnlijk alleen op de survival, maar nu dus ook in de nieuwsbrief! geweldig, toch?
Ik zit momenteel al bijna 3 maanden in dit geweldige team en ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik een sollicitatie heb ingediend voor deze server!
Ik hoop samen met Jarne en Lex een paar mooie nieuwsbrieven in elkaar te mogen zetten voor jullie, en dat ik het natuurlijk een aardig tijdje kan volhouden! Laten we samen mooie tijden tegemoet gaan die uiteindelijk dus in de nieuwsbrief komen te staan! dan heb ik het over events, mooi bouwwerken, interviews en natuurlijk de geweldige community in het algemeen!

De vakantie komt eraan en dat is hét moment om iets nieuws te proberen! Wil jij ook deel uitmaken van dit fantastische team? Neem dan zeker een kijkje hieronder om te zien welke rollen we nog zoeken

Oproep op de HarmServer!
Ben jij een creatieve geest 

We zoeken enthousiaste editors én (junior) developers die onze community willen versterken.

Heb je ervaring met programmeren en wil je mee bouwen aan de toekomst van HarmServer? Als developer werk je mee aan nieuwe functies, verbeter je bestaande systemen en zorg je dat alles soepel draait.
We zoeken in het bijzonder iemand die zich wil focussen op event-gerelateerde ontwikkeling, maar andere interesses zijn altijd bespreekbaar!
Heb je interesse? Klik dan op de knop hiernaast en laat van je horen!

Ben jij handig met het maken van filmpjes, het bewerken van beelden of het in elkaar zetten van toffe content? Dan zoeken we jou om mee te werken aan onze TikToks, YouTube-video’s en shorts!

Kijken mag natuurlijk altijd, maar druk zeker op de knop links als je ook zelf content wil maken voor ons kanaal!
Join ons team, we wachten op je!
Samen maken we van HarmServer een nog leukere en mooiere

Zomerse Vernieuwingen
De maand juni zat vol met verbeteringen. Of je nu in de Survival survivalt, of de pvp-arena gebruikt, er is genoeg nieuws om enthousiast van te worden. We nemen je mee door de updates!
Survival 5 – Versie 1.8.1
Een update, vooral gericht op suggesties! De ranks zijn een beetje gebalanceerd & een paar veranderingen rond de pvp-arena.
- De arena timeout bestaat niet meer.

- Andere spelers kunnen niet meer traden met iemand zijn/haar gelockte villager (teamgenoten wel).
- De timeout voor villagers is voor spelers met een rank lager nu, zie hieronder het verschil:
- Maat: 17 min,
- Gozer: 14 min,
- Knaap: 12 min,
- Makker: 9 min
- Spelers die een makker rank bezitten kunnen nu een extra home zetten.
Survival 5 – Versie 1.8.2
- De arena timeout is ondanks dat het eruit was gehaald, weer terug. De timeout is nu echter 5 minuten in plaats van 10 minuten!

Suggesties
Er zijn laatst veel suggesties aangemaakt! Check hieronder elke suggestie door op de spoiler te klikken van welke suggestie jij wil bekijken!
Pvp arena (Survival),
Tekst uit suggestie:
Ik zou het graag hebben over de 2x dead cooldown. Ten eerste ik snap dat je moet wachten voor als je 2x dood gaat voor mensen killstreak hoog te maken. Ik zou dit verlagen/uitzetten. Want de meeste mensen doen het om echt pvp en dit is dan heel irritant.Wat kunnen/gaan we doen met deze suggestie:
De time-out is verlaagd van 10 minuten naar 5 minuten.
Achievements (Skyblock),
Tekst uit suggestie:Op de vorige sb waren er achievements, dit maakt de server leuk omdat je dan een goal had om naar toe te werken, nu zijn er geen achievements en is er eigenlijk niet echt een goal om naartoe te werken dit maakt sb ook minder leuk.
Wat kunnen/gaan we doen met deze suggestie:
Deze suggestie is neergelegd bij Development. Zodra er naar gekeken kan worden zal dit gebeuren.
Villager ai (Survival),
Tekst uit suggestie:Mij leek het een goed idee om mensen met ranks meer ai te kunnen gebruiken (lagere cooldown)
Deze suggestie is onlangs toegevoed, deze kun je hierboven, in de changelog en in de webshop vinden.
Misbruik van andermans villagers/ongevraagd in iemands base(Survival),
Tekst uit suggestie:Momenteel kan niet gecheckt worden wie er met je villagers trade.Op de server worden meerdere keren mensen gevraagd of de persoon de base kan verlaten. Deze persoon of personen doen dat, maar vervolgens staan ze op elke moment van de dag in je base als je niet online bent of niet fysiek aanwezig bent in je base. Zie hieronder wat evt. oplossingen zijn en de + en - minpunten eraan: • Kun je villagers net zoals chesten maken, zodat staff het kan checken en er daardoor bewijs is, waar je pu's aan kan verbinden,• Wat je kunt doen is mensen checken in /v > zie je ze continu in base en je villagers traden > inventories checken = pu, + Punten: • Minder mensen die ongevraagd in je base zijn,• Je hebt geen last van de volgende frustraties:,1: Er is niet constant iemand in je base, wat al helemaal niet fijn is als diegene ook in het verleden nog is heeft gegrieft, gestolen of iets heeft gedaan wat niet mag in je base 2: Je villlagers zijn niet out of stock door ze 3: Jouw hard gewerkte emeralds en diamonds voor die 1x per week villager egg of zombie villagers voelt dan als : 'kan er niet eens vollop gebruik van maken' 4: Diegene heeft gewoon easy life en ''steelt'' jouw emeralds en boekjes waar zij rijk mee worden. Wat weer klanten wellicht van jou afneemt. Puur omdat zij te 'lui' zijn of niet hun eigen villagers fixen -Punten: • Wat je dan ook krijgt als je regels verandert en mensen weten ervan af dat je niks kunt controleren met hard bewijs. Dat ze dan zeggen; ‘jaa die had ik al’. Want er werd mij verteld dat er geen ‘systeem’ is hiervoor, wat betekent dat we het alleen in /v kunnen checken,• Wat weer resulteert in meer werk voor mods, wat ze al moeten checken voor bijv. x-ray.. idk of degene die over zulke dingen gaat daarvoor bereid is om de community zo te helpen ;x,Het feit dat mods niet weten of iemand in je team zit of niet.. dus dan zouden spelers zelf een melding ervan moeten kunnen maken > mod kan dan hetgeen doen wat hierboven staat^
Het kunnen traden met villagers is aangepast naar enkel teamleden. Dus het is niet meer mogelijk om zomaar random met villagers van iemand anders te traden. Het voorkomen dat mensen in je base komen is niet mogelijk. Zolang zij zich gedragen zou er niets aan de hand moeten zijn. Worden mensen vervelend kan dit gemeld worden bij staff.
Balancing level systeem (Survival),
Tekst uit suggestie:
Het levelsysteem zit er nu een maandje. Mensen zijn al fanatiek aan het levelen op hun eigen manier. Het levelsysteem neemt al veel aspecten in de game mee, maar laat nog wel een aantal steken liggen. Hier onder in de lijst staat per categorie waar een aanpassing in mag komen op het levelsysteem wat gebalanceerder te maken. Hieronder kan je per categorie een reactie plaatsen. Wil je over een onderwerp discussiëren kan dat aan de hand van antwoorden. Zet hierbij gelieve wel de tag uit!
• Toevoegen (1)
• Aanpassen naar hoger (2)
• Aanpassen naar lager (3)
• Schrappen van exp geven (4)
Minen
• Gravel – 0,1-0,5 (1)
• Sandstone – 0,4-0,8 (1)
• Smooth basalt – 0,6-1,2 (1)
• Calcite – 0,6-1,0 (2)
• Deepslate emerald ore – 250-500 (2)
• Diamond ore – 15-25 (2)
• Emerald ore – 25-50 (2)
• Gold ore – 6-10 (2)
• Copper ore – 1,4-2,2 (3)
Farmen
• Glow lichen – 0,2-0,4 (1)
• Vines – 0,2-0,4 (1)
• Glowing berries – 0,3-0,5 (2)
• Spore blossom – 15-25 (2)
• Sugarcane – 0,2-0,4 (2)
• Sweet berries – 0,3-0,5 (2)
Vissen
• Leather boots (4)
• Lily pads (4)
• Tripwires (4)
Houthakken
• Crimson hyphae en warped logs – 2,5-4,0 (2)
• Mangrove log – 4,0-6,0 (2)
• Spruce log – 0,6-1,2 (3)
Mob hunter
• Breeze - 30-60 (2)
• Elder guardian – 2500 (2)
• Enderman - 80-120 (2)
• Guardian - 40-80 (2)
• Witch – 150-250 (2)
• Wither – 1500 (2)
• Wither skeleton – 40-80 (2)
• Skeletons - 10-20 (3)
• Zombies - 10-20 (3)
• Geen decrease meer op mobs uit trial spawners ^^
Dieren hunter
• Bats - 250-500
Dieren breeden
• Armadillo’s (1)
• Frogs (1)
Lopen
• -
Pvp
• Kill – 2500-5000
Chatgames
• -
Deze suggestie is doorgestuurd naar development. Zij zullen hier naar kijken en de mogelijkheden overwegen.
Tekst uit suggestie:
Het levelsysteem zit er nu een maandje. Mensen zijn al fanatiek aan het levelen op hun eigen manier. Het levelsysteem neemt al veel aspecten in de game mee, maar laat nog wel een aantal steken liggen. Hier onder in de lijst staat per categorie waar een aanpassing in mag komen op het levelsysteem wat gebalanceerder te maken. Hieronder kan je per categorie een reactie plaatsen. Wil je over een onderwerp discussiëren kan dat aan de hand van antwoorden. Zet hierbij gelieve wel de tag uit!
• Toevoegen (1)
• Aanpassen naar hoger (2)
• Aanpassen naar lager (3)
• Schrappen van exp geven (4)
Minen
• Gravel – 0,1-0,5 (1)
• Sandstone – 0,4-0,8 (1)
• Smooth basalt – 0,6-1,2 (1)
• Calcite – 0,6-1,0 (2)
• Deepslate emerald ore – 250-500 (2)
• Diamond ore – 15-25 (2)
• Emerald ore – 25-50 (2)
• Gold ore – 6-10 (2)
• Copper ore – 1,4-2,2 (3)
Farmen
• Glow lichen – 0,2-0,4 (1)
• Vines – 0,2-0,4 (1)
• Glowing berries – 0,3-0,5 (2)
• Spore blossom – 15-25 (2)
• Sugarcane – 0,2-0,4 (2)
• Sweet berries – 0,3-0,5 (2)
Vissen
• Leather boots (4)
• Lily pads (4)
• Tripwires (4)
Houthakken
• Crimson hyphae en warped logs – 2,5-4,0 (2)
• Mangrove log – 4,0-6,0 (2)
• Spruce log – 0,6-1,2 (3)
Mob hunter
• Breeze - 30-60 (2)
• Elder guardian – 2500 (2)
• Enderman - 80-120 (2)
• Guardian - 40-80 (2)
• Witch – 150-250 (2)
• Wither – 1500 (2)
• Wither skeleton – 40-80 (2)
• Skeletons - 10-20 (3)
• Zombies - 10-20 (3)
• Geen decrease meer op mobs uit trial spawners ^^
Dieren hunter
• Bats - 250-500
Dieren breeden
• Armadillo’s (1)
• Frogs (1)
Lopen
• -
Pvp
• Kill – 2500-5000
Chatgames
• -
Deze suggestie is doorgestuurd naar development. Zij zullen hier naar kijken en de mogelijkheden overwegen.
Trim op speedboots & nightvision helm (Survival),
Tekst uit suggestie:Het zou leuk zijn als je trims ook op speedboots en nightvison helm kan doen want dan kan je een hele combo maken want ja op speedboots en Nightvision kan dat niet, en dan heb je een halve outfit half Trim en half niet trim outfit en ja als gwn dan op die 2 kan doen heb je een mooiere outfit en ziet het er beter uit.
Development gaat kijken of dit mogelijk is of niet. Indien het mogelijk is gaat het worden toegevoegd.
Survival naar 1.21.6 (Survival),
Tekst uit suggestie:Simpel, update de survival/server zsm naar 1.21.6Voegt zoveel meer leuke dingen toe. En misch handig om de border dan ok wat uit te breiden voor misch wel nieuwe boimes enz.
Het zou mogelijk zijn om dit te doen. Het probleem is wel dat de complete wereld dan opnieuw ingeladen moet worden en elke speler dan zijn/haar spullen en base kwijt is. Ons lijkt het daarom niet handig om dit nu te doen.
Bouwers in de Paasspotlight

In een uithoek van de server vind deze mega grote duistere kerk van Huskyangel & Huskygirl23

Wanneer je aan komt lopen bij deze build beginnen de rillingen al over je rug heen te lopen.

Het is in een soort duistere stijl gemaakt en alles rondom de build laat dit ook zo aanvoelen. Er is goed rekening gehouden met detail om het mooi eruit te laten zien zonder het druk te maken. Precies dat geeft je dus dat spannende gevoel alsof je er niet helemaal hoort te komen.

Wanneer je binnenkomt krijg je meteen een imponerend gevoel. Het is heel indrukwekkend om in zo'n mooie grote gedetailleerde kerk te komen.

Verder is is er niet alleen aan de kerk gedacht maar ook aan het dorp er rond omheen met een begraafplaats met een groot skelet en natuurlijk wat extra huisjes er omheen. Alles wat perfect bij elkaar past.

Dit is een schoolvoorbeeld van hoe je een dorp bouwt in dezelfde stijl en dat levert dit fantastische resultaat op.
Goed gedaan en ga zo verder Huskyangel & Huskygirl23!

Quote voor de zomer
De zomer is de tijd om te genieten. De meeste hebben vakantie of genieten juist van het lekkere weer

Want voor je het weet is de vakantie weer voorbij...

Laatst bewerkt door een moderator: