Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Nieuwsbrief Juli

HarmServer

Eigenaar
1722164173264.png
Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!!! We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand en dit keer met een kleine zomertwist! Er zijn dus echt sommige onderdelen puur gericht op de heerlijke vakantie die de meest hebben! Veel lees plezier!



Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden

We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.

Zomerpuzzels, tips en meer!​

In de zomerperiode geen events, dus daarvoor wat leuke puzzels, tips en meer!

Interview

Een speler die redelijk bekent is binnen de server wilde meedoen met het interview voor deze zomereditie!

Updates en suggesties

Afgelopen tijd zijn er wat updates uitgevoerd, maar ook gekeken naar een aantal van jullie suggesties! Lees snel verder voor alle uitleg en informatie hierover.

Eiland in de spotlight

Er is een nieuwe zoektocht gestart naar een mooi en leuk eiland! Welke is het deze maand geworden?...

Statistieken

We kijken weer naar de statistieken en kijken of er vooruitgang is en een nieuwe uitdaging met jullie kunnen aangaan.




Zomerpuzzels, tips en meer!​

Lieve spelers van de Harmserver! De zomer is aangebroken en dat betekent mooi weer!.. Althans dat hopen we allemaal! Vele zullen ook op vakantie zijn waardoor spelen lastig gaat. Het lezen van de nieuwsbrief kan daarin tegen wel. We hebben wat puzzels, tips en meer voor jullie betreft de zomer. Veel plezier!!

Puzzels​

1722164191496.png
1722164200707.png

1722164220655.png
1722164229131.png

Tips​

Natuurlijk heb je tijdens de zomer tips en tricks nodig om wel lekker cool te blijven zonder dat het zweet uitbreekt. Kijk maar of jezelf iets hebt aan de tips! Heb jezelf nog een tip? Laat die zeker achter met een reactie!

  1. Voldoende water drinken! Fruit/groente met veel vruchtsap helpt ook enorm.

  2. Anti fruitvlieg tip! Snij stukjes bananen en mix het met restanten van je fruit schillen. Stop het in een plastic bakje en sluit het af met een keukenfolie. Prik er een kleine gat erin zodat de fruitvlieg er in past. Als er een volgt, volgen er meerdere. Binnen enkele dagen zit je plastic bakje vol fruitvliegen.

  3. Afkoelen! Natuurlijk is een frisse duik in de zee/zwembad enorm lekker. Maar wat ook helpt is je polsen/enkels in een emmer met koud water houden. Na een enige tijd zal je merken dat je het steeds minder warm zal hebben.

  4. Koelen van je zolderkamer! Slaap je nou op een zolderkamer en ga je dood van de hitte? Zet 's avonds wanneer het aan het afkoelen is al je ramen open zodat het flink kan doorluchten.

  5. Muggen... Iedereen haat muggen! Je wordt helemaal lek gestoken door die beesten. En het gevaar loop je als je de ramen open zet dat ze naar binnen vliegen en gaan wachten tot de nacht... Maar daar hebben we een oplossing voor! Een citronella kaars! Citronellakaarsen zijn geurkaarsen die de etherische olie citronella bevatten. Doordat de kaarsen de geur subtiel verspreiden, ruiken ze erg lekker. Een groot bijkomend voordeel is dat deze kaarsen muggen op afstand houden. Dus doe dit dan ook wanneer je ramen open staan.

  6. Buitenland. Ben je toch niet tevreden over het weer in Nederland/België? Ga gewoon naar het buitenland! Volgens het iconische duo Bassie & Adriaan schijnt in Spanje altijd de zon! Naast Spanje zijn er nog genoeg vakantie bestemmingen om naar toe te gaan.

Feitjes​

We hebben wat leuke zomerfeitjes op een rijtje gezet voor jullie!
  1. Het grootste schepijsje ooit was 2 meter 81 en werd geschept in, dat kan natuurlijk maar in een land gebeuren... Italië!

  2. In de zomer is de Eiffeltoren 15 centimeter langer, want metaal zet uit wanneer het warm is.

  3. Mannen worden in de zomer sneller verliefd!! Dames pas dus op! :ROFLMAO:

  4. In de stad kan het 7 graden warmer zijn dan op het platteland.

  5. Alleen vrouwelijke muggen steken.

  6. Bij regen werken we dertig minuten langer en geconcentreerder dan wanneer buiten de zon schijnt. Dus de regen heeft niet altijd een nadeel.

  7. In 1916 hanteerde Nederland voor het eerst een zomertijd. De duur van de zomertijd verschilde echter wel per jaar. Tussen 1946 en 1976 hanteerde Nederland geen zomertijd.



Interview

Ondanks de zomervakantie was er toch een speler die een interview wilde doen! KoosVriendinLoos, veel spelers kennen hem en zijn eiland zat in "Eiland van de maand: Mei". Laten we beter kennis maken met deze speler!

Yoo, ik ben Quinten. De meeste spelers kennen me ook wel als KoosVriendinLoos. Ik ben 18 jaar en vooral te vinden op de werkvloer! Ik werk in de bouw als elektromonteur. Naast werk ben ik ook te vinden op de Harmserver, ik speel dit al ruim 3 jaar en nog steeds kan ik er plezier uithalen. Ik had in de 1e of 2e Skyblock een eigen eiland, en misschien kent iemand hem nog wel? Ik speelde hier veel op met vrienden om de top te bereiken, dit lukte aardig maar er was toch wel een eiland dat onverslaanbaar was... De oude tijden waren voor mij het leukste tot middernacht blokken plaatsen om toch nog even een mijlpaal aan te tikken met eiland levels. Graag zou ik dit terug willen zien maar helaas heb ik niet zo veel tijd meer als vroeger en is deze Skyblock voor mij prima.

1722164388600.png
Official_JB en KoosVriendinLoos aan het genieten van het mooie weer bij het zwembad

En oh oh wat een hitte zeg... Daarom heb ik voor jullie een paar tips! Als aller eerst zorg voor lekker koud drinken! Pak een koelbox en gooi deze vol met ijsklontjes, vergeet dan natuurlijk niet het drinken erin te doen😆 Ook kan je lekker naar het strand gaan en gaan liggen onder een parasol. Mijn aanrader is toch echt om lekker motor te pakken en dan richting Luxenburg/Duitsland te rijden en tussen te bergen door te crossen!



Updates & Suggesties

Er zijn weer nieuwe updates bijgekomen en leuke suggesties voor de Harmserver!

Updates

De afgelopen tijd zijn er geen nodige updates geweest. Wel blijven we de bugs fixen! Mocht je nog leuke ideeën hebben, laat dit zeker achter met een suggestie in de Discord-server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij!


Suggesties

Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
  • We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
  • We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
  • Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
  • We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

1722164422393.png

Hieronder staan de suggesties die we afgelopen tijd hebben bekeken. Staat jouw suggestie hier nu niet bij dan kan het zijn dat deze nog komt of dat deze al een keer voorbij gekomen is of door de community zelf is afgewezen.

Tekst uit de suggestie:
Beste HarmServer staff en alle spelers,

Ik deel met vele andere de mening dat Skyblock 1 leuker was, dit komt natuurlijk deels door de spelers die er toen waren, je had meer communicatie onderling maar natuurlijk ook deels omdat deze Skyblock te ingewikkeld is gemaakt, daarom heb ik een paar ideeën op een rijtje gezet om deze Skyblock te verbeteren!

Eiland upgrades
Naar mijn mening duurt het veel te lang voordat een eiland upgrade eindelijk is uitgevoerd, daarom kun je vanaf nu quests doen om deze tijd te verkorten, ook zou ik graag meer eiland upgrades terug willen zien, denk aan een beacon effect zonder dat je daar een beacon voor nodig hebt etc.

Athena pack
Nu heb je de Athena pack voor van alles en nog wat, hier heb je wat mijn betreft maar 2 opties voor,

Je schrapt de Athena pack volledig en in plaats van dat kun je alle onderdelen hiervan voor een goedkopere prijs in de gemshop halen.

De prijs van de Athena pack word verlaagd en er komt een optie om de lifetime versie van deze pack te kopen

Vaardigheid (punten)
De vaardigheden zelf worden nu alleen nog maar gebruikt voor Super mining (je hakt voor 15 seconden lang heel snel) zo hak je met de axe de hele boom weg en komen vissen sneller op je af etc, deze reload 7 minuten.

Het puntensysteem word iets aangepast, vanaf nu heb je zowel enchanting levels nodig als vaardigheidspunten en lapis. De max enchant kost normaal level 30, dit gaat nu naar level 15 elke keer dat je enchant gaan er 5 xp-levels vanaf. Ook zullen er circa 5 punten af gaan en 5 lapis. De enchants zijn dus niet meer custom.

Headhunter
- Je krijgt meer xp per head
- je krijgt meer geld per head
- er komt een tokenshop in de game waar elke week andere items inzitten.
- er komt ook een aparte tokenshop voor het vis hunter

Hopelijk zijn jullie het eens met deze suggestie en hebben jullie misschien nog wel een aanvulling!

Groeten
Merijn

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Deze suggestie is toegevoegd om te bespreken
Tekst uit de suggestie:
Ik zou het een slimme actie vinden als jullie bedwars adden op de Harmserver. Dit is niet alleen leuk en gezellig, maar had zal ook meer spelers in de server brengen.

Op het moment is Skyblock het enige wat de meeste spelers spelen. (en ook een heel klein beetje kit-pvp) Waardoor de Harmserver op een Skyblock server lijkt. Ik denk dat als je Bedwars op de server zet dat spelers dan niet alleen Skyblock gaan spelen.

Ik zou deze gamemode wel eerst op een beta zetten om te zien of genoeg mensen het gemiddeld spelen. Zie het als een test of bedwars waardig genoeg is om te blijven. Ik denk dat grotendeels van de spelers het hier mee eens zou! Ik wens jullie nog een hele fijna vakantie!!!

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Deze suggestie is toegevoegd om te bespreken
Tekst uit de suggestie:
In een eerdere Skyblock dan kon je met je axe 1 blokje hakken en dan verdwijnende die meteen. Misschien is het leuk om dit er weer terug in te doen.

Of alleen bij die vervelende boom waar al dat hout op een andere plek zit tussen de leaves.

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Deze suggestie is afgewezen door de community
Tekst uit de suggestie:
Iedereen heeft wel hekel aan dat je niet sneller kan hakken ik moet wel een uur wachten om 30 blocks te hebben gehakt.

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Deze suggestie is afgewezen door de community
Tekst uit de suggestie:
Dat je je instellingen voor vrienden hebt dat vrienden dingen kunnen dat andere mensen niet kunnen

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Deze suggestie is afgewezen door de community
Tekst uit de suggestie:
de shop is zeer onoverzichtelijk als ik een blok wil verkopen moet ik bijna 1 minuut zoeken waar dat blok staat en mss zou een sell wand met bv 25 uses of 50 uses ook wel een goed idee zijn

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Deze suggestie is afgewezen door de community




Eiland in de spotlight

Iedere maand kijken we naar een random eiland van een/meerdere speler(s) die hard hun best aan het doen zijn op de Skyblock server! En voor deze maand is er gekozen voor het eiland van: QuintenS2001!!! De kleinere eilanden mogen we ook zeker waarderen, want die kunnen ook enorm mooi zijn!
1722164438519.png

1722164448082.png
Een beginnerseiland al met een mooie start! Het is nog niet zo groot als andere eilanden, maar dit belooft al veel goeds!!

Mocht jij nou een eiland mooi vinden of vind je jouw eigen eiland leuk/mooi? Laat een reactie achter onder deze post en wie weet kiezen we jou/jullie uit!



Maandelijkse Statistieken

Het is tijd voor de maandelijkse statistieken van juli! Zijn de uitdagingen voor mei behaald? Laten we ernaar kijken en een nieuwe uitdaging vaststellen.
  • De totale waarde van alle eilanden bij elkaar is nu 1,42 miljoen!!! Vorige maand was dit 1,35 miljoen. Laten we de 1,5 miljoen proberen aan te tikken in augustus! Zullen we het doel behalen?

  • Het aantal gemaakt eilanden is 13,1K! Vorige maand was dit 12,4K en zijn er 700 eilanden bijgekomen. Blijf je vrienden, vriendinnen, neefjes en nichtjes informeren om nog groter te worden!

  • Het geldbedrag op alle teambanken bij elkaar is 100 miljoen!!! Wat een bizarre mijlpaal en hiermee hebben we ons doel bereikt!! Maar laten we het nog meer en meer van maken! We gaan voor de 150 miljoen in augustus!
Volgende maand gaan we opnieuw kijken of de statistieken gestegen zijn of nu gedaald? Laten we hopen op alleen stijgen! We zien het weer in de maand augustus.



1722164491536.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan