HarmServer
Eigenaar
Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Wij zijn enorm verrast met het aantal weergaven op de laatste nieuwsbrief, namelijk 355!! Hopelijk worden dit er steeds meer en meer. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand!
Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden
We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.Feestelijke Feitjes
De feestdagen zitten vol verrassingen en geheimen die je misschien nog niet kende. Ben jij klaar om meer te ontdekken over kersttradities en oudejaarsfeesten? Maak je klaar voor een reis vol spannende feitjes!Winnaars Sintklaas gedichtje!
Wat een geweldige inzendingen hebben we ontvangen! De creatieve geesten hebben ons echt verrast. Na veel overwegen heeft de Sint zijn keuze gemaakt. Benieuwd naar de winnaars? Lees snel verder!Eindjaars events
Avonturiers van HarmServer, het was weer een legendarisch event! Benieuwd naar de winnaars en wat er gebeurde? Lees snel verder en mis niks!Indrukwekkend interview
Deze maand spraken we met een speler die al jarenlang een vaste waarde is binnen onze community. Benieuwd wie dit is en wat hij te vertellen heeft? Lees snel verder!Breaking news!
Breaking news! Het moment waar iedereen op wachtte is aangebroken... Survival Seizoen 5 is live! Wat maakt dit seizoen uniek? Lees snel verder, want dit wordt een avontuur dat je niet wilt missen!Skyblock 1 Jaar
Een jaar vol avontuur, teamwork en waanzinnige prestaties... Kun jij raden wat we vieren? Blijf lezen en ontdek hoe we samen geschiedenis hebben geschreven!Feestelijke Feitjes
Ho, ho, ho! De oplossing van het kruiswoordraadsel van vorige maand staat hieronder! Hopelijk hebben jullie het zonder ijzige vergissingen ingevuld. Vergelijk je antwoorden en ontdek hoe jij het hebt gedaan. Klaar voor de volgende feestelijke uitdaging?De feestdagen zitten vol magie, tradities en verrassingen. Maar ken jij de verhalen achter de kerstboom , champagne en goede voornemens? Ontdek fascinerende weetjes die deze tijd van het jaar nóg bijzonderder maken. Wist je dat...
...de moderne Kerstman , zoals we die kennen, deels werd gepopulariseerd door Coca-Cola-reclames in de jaren 1930? De vrolijke man in het rode pak is gebaseerd op de historische Sint-Nicolaas uit Europa.
...de grootste echte kerstboom ooit stond in Seattle in 1950 en maar liefst 67,36 meter hoog was?
...Home Alone (1990) een van de meest iconische kerstfilms is die elk jaar opnieuw wordt bekeken tijdens de feestdagen?
...het nummer "All I Want for Christmas Is You" van Mariah Carey wereldwijd wordt gedraaid en een van de populairste kerstliedjes aller tijden is?
...het vieren van Oud en Nieuw al meer dan 4000 jaar geleden begon in Mesopotamië en oorspronkelijk de komst van de lente markeerde, maar de datum van 1 januari pas later officieel werd vastgesteld door Julius Caesar?
...vuurwerk sinds de middeleeuwen wordt gebruikt om boze geesten af te weren en geluk te brengen, vooral in China, en vaak wordt geassocieerd met het nieuwe jaar en andere feestelijkheden?
...champagne de drank voor oudejaarsavond werd, dankzij slimme marketing door Franse champagneproducenten in de 19e eeuw, en snel een symbool van luxe en feestelijkheid werd?
...slechts 9% van de mensen hun goede voornemens het hele jaar door volhouden? En jij, houd jij ze vol?
Winnaars Sintklaas gedichtje!
Gefeliciteerd aan de schrijvers van deze twee prachtige gedichten!Jullie creativiteit en talent hebben ons diep geïnspireerd. De Sint had het niet makkelijk, want er waren veel mooie inzendingen. Toch sprongen deze werken eruit door hun unieke stijl, krachtige boodschap en vleugje humor.
Winnaars:
Met zijn schimmel en zijn staf in de hand.
In de nacht, zo stil en fijn,
Brengt hij geschenken voor groot en klein.
Maar dit jaar brengt hij iets heel bijzonders,
Een cadeau voor de Minecraft-liefhebbers onder ons!
Blokken om te bouwen, in een wereld zo groot,
Vol avonturen en steeds weer in de vroed.
Met zijn piet, zo snel als de wind,
Zorgt hij dat ieder cadeau weer vindt.
Minecraft-werelden vol creatief geweld,
Dat is het mooiste Sinterklaascadeau in de wereld!
In de nacht, zo stil en fijn,
Brengt hij geschenken voor groot en klein.
Maar dit jaar brengt hij iets heel bijzonders,
Een cadeau voor de Minecraft-liefhebbers onder ons!
Blokken om te bouwen, in een wereld zo groot,
Vol avonturen en steeds weer in de vroed.
Met zijn piet, zo snel als de wind,
Zorgt hij dat ieder cadeau weer vindt.
Minecraft-werelden vol creatief geweld,
Dat is het mooiste Sinterklaascadeau in de wereld!
De Sint is in het land
Maar wat is er aan de hand
Hij heeft een gebroken been
Dus ik geef mijn iron legging te leen
Alsnog valt de sint om
Dus ik voel me een beetje dom
We waren aan het enchanten voor een nacht
En nu is het pracht
De sint vroeg aan mij
Wat is een leuke server die ik kan bezoeken
Toen tipte ik hem om een vliegtuigje naar de harmserver te boeken
Hij zei wat ben jij aardig
Jij bent dit cadeau helemaal waardig
Liefs Sint en Piet
Maar wat is er aan de hand
Hij heeft een gebroken been
Dus ik geef mijn iron legging te leen
Alsnog valt de sint om
Dus ik voel me een beetje dom
We waren aan het enchanten voor een nacht
En nu is het pracht
De sint vroeg aan mij
Wat is een leuke server die ik kan bezoeken
Toen tipte ik hem om een vliegtuigje naar de harmserver te boeken
Hij zei wat ben jij aardig
Jij bent dit cadeau helemaal waardig
Liefs Sint en Piet
Bedankt aan iedereen die heeft meegedaan, en blijf vooral schrijven en creëren!
Eindjaars events
Avonturiers van HarmServer, luister goed!Op zaterdag 14 december 2024 hadden we een legendarisch avontuur dat jullie niet willen missen: Bingo in Minecraft! Het was een episch event vol spanning, snelheid en strategie. Ondanks een beetje lag in ronde 1, wisten onze geweldige spelers zich te overtreffen en stonden de winnaars uiteindelijk te stralen !
In ronde 1 was Robijnnn de absolute held! Binnen 54 minuten en 50 seconden wist hij als eerste Bingo te scoren! Wat een snelheid en scherpte! Hij gaf iedereen het nakijken met zijn meesterlijke zetjes.
De tweede ronde werd een ware nek-aan-nekrace ! yonkingneles trok uiteindelijk aan het langste eind en wist in 1 uur en 11 minuten als eerste de felbegeerde Bingo te scoren! Maar Tom | ItzCodex zat vlak achter hem en maakte het tot een zenuwslopend einde! De spanning was te snijden, en het resultaat was episch!
Een enorme shoutout naar iedereen die meedeed! Zonder jullie enthousiasme en strijdlust zou dit event niet hetzelfde zijn geweest! Bedankt aan onze geweldige devs en hosts voor hun topwerk ! En voor iedereen die het gemist heeft: wees er de volgende keer bij voor nog meer epische avonturen op HarmServer!
Groetjessss,
Thomas de Event Avonturier
Indrukwekkend interview
Voor deze editie van de nieuwsbrief spraken we met Lex, een fanatieke speler die al jaren deel uitmaakt van de community. Lex stelt zichzelf graag even voor:"Hey, mijn naam is Lex, beter bekend als Whiteshark007. In mijn vrije tijd doe ik aan basketbal, wat ik drie keer per week met veel plezier doe. Op school volg ik het vak M&T (Mobiliteit en Transport), waar ik zo'n 11 uur per week bezig ben met alles wat met auto's, motoren en fietsen te maken heeft. Mijn droom is om later te werken in de wereld van raceauto's.
"Ik speel op de HarmServer sinds het einde van Survival 1.0, wat inmiddels zo’n vier jaar geleden is. De video's van Harm volg ik al veel langer. Het leukste aan de HarmServer vind ik de survival: samen met een groepje vrienden een grote basis bouwen en proberen de beste van de server te worden. Daarnaast vind ik het geweldig hoe makkelijk je nieuwe vrienden maakt op deze server. Wat ik persoonlijk wel mis, zijn de teams van Survival 1.0, zoals de gevechten tussen rood en blauw. Maar ik moet zeggen: HarmServer heeft het weer fantastisch gedaan met de nieuwe survival."
Het is geweldig om te zien hoe belangrijk de community voor sommigen is. We wensen Lex alvast veel succes, zowel op de server als in zijn toekomstige carrière in de wereld van raceauto’s ! Wil jij ook geïnterviewd worden? Reageer hieronder, en wie weet schitter jij in de volgende nieuwsbrief!
️ Breaking news!
Het moment waar jullie allemaal op hebben gewacht is eindelijk aangebroken: Survival Seizoen 5 opende op dinsdag 17 december 2024, om 19:00 uur zijn deuren! Het HarmServer-team heeft keihard gewerkt om dit seizoen een unieke en onvergetelijke ervaring te maken. Hier is alles wat je moet weten:Wat kun je verwachten?
Dit seizoen draait helemaal om de pure Minecraft-beleving: back to basics met minimale aanpassingen. Jullie feedback heeft een centrale rol gespeeld bij het ontwerp van dit seizoen, en we kunnen niet wachten om jullie reacties te zien. Hieronder de belangrijkste features:
- Bijna geen nerfs: De gameplay blijft zo dicht mogelijk bij vanilla Minecraft. Alleen wat tweaks om lag te verminderen, zoals minder mob-spawning.
- Wereldgrootte: De wereld is 4000x4000 blokken groot en wordt uitgebreid als dat nodig is.
- Containerclaims: Claim tot 50 containers (zoals kisten en furnaces) met Shift+Click.
- Huisregels: Gebruik /sethome om je thuisbasis te markeren. Let op: /home en /spawn hebben een cooldown van 20 minuten (korter voor ranks!).
- Spawnerkansen: Door mobs te doden, maak je kans op een spawner van dat type.
- Handel: Het /trade-systeem werkt net zoals op SkyBlock.
- Villager Shops: In de spawn kun je dirt, sand, gravel en packed ice kopen.
- Crates: Open crates met /gems voor custom items en spawners.
- Geen mending trade: Villager trading is aan, maar zonder de mending trade.
- Smithing templates: Het dupliceren via crafting tables is uitgeschakeld.
- Komende updates: Nether, End, PvP en Dynmap worden later deze maand toegevoegd!
We willen dat iedereen een fijne speelervaring heeft. Daarom is griefen en trappen strikt verboden! Lees de volledige regels op: https://harmserver.nl/regels. Het is sterk aangeraden om deze goed door te nemen. Overtreders riskeren een ban, dus speel eerlijk en respecteer elkaar.
Rank-aanbiedingen!
Goed nieuws! De prijzen van de ranks zijn flink verlaagd. Wil je alle voordelen bekijken? Check dan snel de webshop: https://shop.harmserver.nl/.
Maak je klaar voor avontuur!
We zijn ontzettend enthousiast om Survival Seizoen 5 met jullie te delen en kijken uit naar jullie avonturen! Deel je feedback, creaties, en verhalen, zodat we samen dit seizoen legendarisch maken.
Wist je dat?
Op de eerste dag hebben we maar liefst 74 spelers tegelijkertijd online gehaald—wat een geweldige start!
Ook werd de allereerste spawner al snel gevonden door King_Schoeter, slechts 7,5 uur na de opening, om 2:34 uur 's nachts. Wat een prestatie!
Ben jij er ook klaar voor om je eigen avontuur te starten? Kom spelen op onze server en wie weet zien we je volgend jaar aan het kerstdiner óf vissen we je eerder op in de Vis Village!
Skyblock 1 Jaar
Op 20 december 2023 opende Skyblock 2.0 zijn deuren, en nu, een jaar later, mogen we terugkijken op een fantastisch jaar vol hoogtepunten. Samen hebben jullie maar liefst 1,78 miljoen aan eilandwaarde geplaatst, 15 800 eilanden gebouwd en 179 miljoen aan geld verzameld. Dat alleen al is indrukwekkend, maar daar houdt het niet op!Jullie hebben ook meer dan 1,62 miljoen berichten verstuurd, 61 368 keer gestemd en samen een ongelofelijke 16,1 jaar aan speeltijd neergezet. Is dat niet waanzinnig?
Natuurlijk willen we niet vergeten iedereen te bedanken die dit mogelijk heeft gemaakt. Een speciale shout-out gaat uit naar de grinders die de leaderboards hebben gedomineerd. Jullie inzet en vastberadenheid maken het verschil en inspireren ons allemaal.
Hieronder vind je enkele afbeeldingen van de leaderboards van Skyblock.
Laten we samen toewerken naar een nóg beter tweede jaar met nóg meer plezier!
Tips
Heb jij briljante ideeën voor onze nieuwsbrief? Of misschien iets dat je absoluut niet wilt zien? Laat het ons vooral weten! We waarderen alle feedback, van enthousiaste suggesties tot kritische noten. Stuur een DM naar een van onze nieuwsbriefmakers en deel je volledige bijbel met ons. We zijn benieuwd naar je creatieve ideeën en ook naar je tips over wat we beter kunnen doen!
Laatst bewerkt door een moderator: