Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Nieuwsbrief augustus

HarmServer

Eigenaar
Nieuwsbrief boven
Daar zijn we weer met een nieuwe nieuwsbrief!! Wij zijn enorm verrast met het aantal weergaven op de laatste nieuwsbrief, namelijk 384!! Hopelijk worden dit er steeds meer en meer. We hebben er weer een te gekke nieuwsbrief van gemaakt deze maand!



Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden

We hebben weer leuke onderwerpen bij elkaar verzameld voor deze nieuwsbrief.

Events

Aankomende maand komen er weer geweldige events aan, maar kijken ook zeker terug naar afgelopen events.

Interview

Een nieuw team lid is geïnterviewd over de Harmserver en zijn speelervaring.

Updates en suggesties

Afgelopen tijd zijn er wat updates uitgevoerd, maar ook gekeken naar een aantal van jullie suggesties! Lees snel verder voor alle uitleg en informatie hierover.

Eiland in de spotlight

Er is een nieuwe zoektocht gestart naar een mooi en leuk eiland! Welke is het deze maand geworden?...

Statistieken

We kijken weer naar de statistieken en kijken of er vooruitgang is en een nieuwe uitdaging met jullie kunnen aangaan.

Sollicitatie​

We zijn nog steeds opzoek naar nieuwe teamleden! Kijk hier welke rollen we nodig hebben voor het team!



Events

Heeeey allemaal! 🌟

THOMAS HIER!! Jaaa, jullie favoriete, altijd enthousiaste event avonturier van de HarmServer! Na een mega-epische vakantie ben ik helemaal HYPED en klaar om jullie weer mee te nemen op een waanzinnig avontuur vol gekke, coole, en vooral SUPERVEEL PLEZIER!! 🤯🎉

We zijn al volop bezig met het OPBOUWEN van een seizoen dat nog GROOTSER, KLEURRIJKER en GEKKER wordt dan ooit tevoren! Dit keer gooien we er een schepje bovenop met nog meer variatie, uitdagingen, en ja… een overload aan fun!! 😆

Heb jij een GEWELDIG, GEK of gewoon te BRILJANT idee voor een event? Deel het met ons! Drop je knettergekke suggestie als reactie onder deze nieuwsbrief of gooi ‘m in onze Discord. Samen gaan we er een seizoen van maken dat we NOOIT zullen vergeten! 🚀🎮

EN HOU JE VAST! Binnenkort komen we met ALLE DETAILS over de aankomende events. Dus zorg dat je niets mist, want dit wordt ÉPISCH! 🔥

Ik kan echt NIET WACHTEN om weer met jullie los te gaan! Let’s GOOOOO!! 🔥

Groetjes,
Thomas 😜




Interview

Deze maand is het de eer aan Quinten, beter bekend als Couba_ of Quinten_GamesYT, om geïnterviewd te worden voor onze nieuwsbrief. Quinten is een bekende naam op de server, en deze keer deelt hij zijn ervaringen en gedachten over zijn tijd bij ons.

"Hallo, ik ben Quinten, misschien ken je me ook wel als Couba_ of Quinten_GamesYT, mijn oude naam voor degenen die Skyblock 1.5 of Skyblock 1 hebben gespeeld. De afgelopen maand ben ik weer fanatiek aan het grinden op de server, maar mijn eerste kennismaking met deze server was ongeveer drie jaar geleden, toen Skyblock 1 net uitkwam. Vanaf mijn eerste paar uur op de server viel het me meteen op wat een geweldige community dit is, en hoe goed de server in elkaar zit.
Couba_ aan het chillen
Couba_ aan het relaxen op zijn Skyblock eiland
Ik speel altijd Skyblock, simpelweg omdat ik dat leuker vind. Oorspronkelijk wilde ik de 8 euro niet betalen voor Survival, maar nu het gratis is, blijf ik toch trouw aan Skyblock. Ik vind dat hun Skyblock een uitstekend concept heeft. Het Head Hunter-systeem was bijvoorbeeld een van de beste features op de server. Ook de andere mods op de server waren geweldig, wat HarmServer tot een unieke en zeker de beste Nederlandstalige server maakte. Het is altijd een doel van mij geweest om nummer 1 op een leaderboard te worden, maar dat is me nog niet gelukt. Er zijn altijd mensen die 24 uur per dag grinden, maar dat maakt me niet zoveel uit. Voor mij is het belangrijkste om plezier te hebben en vrienden te maken.


Persoonlijk vind ik Skyblock 2.0 een beetje tegenvallen, wat ook wel te zien is aan het aantal actieve spelers. Het is jammer dat ze het enchanten uit de game hebben gehaald; dat vond ik altijd erg leuk. Ik begrijp dat Skyblock 2.0 iets speciaals moest zijn, maar sommige veranderingen hebben het niet verbeterd. Toch weerhoudt dat me er niet van om plezier te hebben op deze server.

Ook heb ik onlangs een sollicitatie gedaan als builder, en hopelijk word ik aangenomen. Door deze interesse ben ik begonnen met bouwen in Creative op de HarmServer, en daar haal ik veel plezier uit. Als je een kijkje wilt nemen op mijn plot, doe dan /plot visit Couba_ om al mijn builds te zien."


Updates & Suggesties

Er zijn weer nieuwe updates bijgekomen en leuke suggesties voor de Harmserver!

Updates

🎉 Spannende updates op de HarmServer: Skyblock krijgt een epische upgrade en nieuws over de Survival! 🎉

HarmServer-community, maak je klaar voor iets waanzinnig gaafs! Onze Skyblock developers zijn keihard bezig om jullie spelervaring naar een hoger niveau te tillen, en wat er aan zit te komen is echt next-level. Eén van onze geweldige developers, Jesse (ook wel bekend als Itz_KiwiSap_), heeft een suggestie gedeeld vol met te gekke ideeën en gedetailleerde plannen die Skyblock compleet gaan veranderen.

Hier zijn een paar highlights voor de Skyblock:

🗡️ Head Hunter verbeteringen: Heads worden nóg waardevoller met een x10 geld multiplier, en het beste nieuws? Geen drop kans meer – elke mob dropt gegarandeerd een head! Maar dat is nog niet alles. We denken eraan om standaard drops voor elke mob te introduceren, inclusief zeldzame items. Dit betekent dat we misschien nieuwe, unieke drops gaan toevoegen of zelfs enkele mobs vervangen om de balans perfect te krijgen.

💥 Spawners krijgen een upgrade: Vanaf nu kunnen spawners stacken tot maar liefst 25! Daarnaast komen er nieuwe boost opties, zoals sneller spawnen, hogere kans op zeldzame drops, en zelfs kans op het spawnen van supersterke mobs met dubbele drops. Deze boosts zijn tijdelijk en kunnen worden gekocht met zeldzame items, geld, xp, of head hunter xp. En ja, je kunt tot wel twee boosts tegelijkertijd activeren!

⚔️ Nieuw zwaard voor de strijders: Er komt een gloednieuw zwaard speciaal voor head hunter mobs! Hoe meer je deze mobs verslaat, hoe sterker je zwaard wordt. Elk head hunter level geeft je een nieuwe upgrade voor dit krachtige wapen.

🏝️ Eiland aanpassingen: Straks kun je je eiland een eigen naam geven, en er komen eiland leaderboards aan om de strijd om de beste plek nóg spannender te maken!

Maar dat is nog niet alles! Er staan ook aanpassingen voor de shop en de Black Market op de planning, zodat alles nog beter in balans is en meer mogelijkheden biedt. En ja, je hebt het goed gezien: Survival staat in onderhoud. Wat betekent dit? Hou je ogen open, want binnenkort komt er een sappige update aan met al het nieuws!

We kunnen niet wachten om te zien hoe jullie met deze nieuwe features aan de slag gaan. Stay tuned voor meer informatie en updates, en zoals altijd horen we graag jullie feedback! 🚀

Survival 5.0
Lieve spelers,
De afgelopen paar weken heeft de Survival 4.0 eruit gelegen, helaas moeten wij mededelen dat het bestand van de survival corrupted geraakt. Hierdoor komt Survival 4.0 niet meer terug

Maar...
Hierdoor komt er een nieuwe survival!!! Het team is keihard bezig om veel ideeën bij elkaar te verzamelen en hier een nieuwe Survival van te maken. Stay tuned! En vertel alvast tegen al je vrienden dat er een nieuwe survival komt!


Mocht je nog leuke ideeën hebben, laat dit zeker achter met een suggestie in de Discord-server van de Harmserver. Zit je er nou nog niet in? Kom er dan snel bij!

Suggesties

Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
  • We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
  • We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
  • Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
  • We moeten ook rekening houden met het hoeveelheid werk dat nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

Suggesties

Ondanks de zomervakantie nemen we toch een kijkje naar de suggesties die ingediend zijn!

Tekst uit de suggestie:

Gemeenschapsprojecten

Organiseer grootschalige gemeenschapsprojecten waar iedereen aan kan bijdragen. Bijvoorbeeld:
  • Stedenbouw: Bouw samen een stad met verschillende wijken, parken, en openbare gebouwen.
  • Natuurreservaten: Creëer beschermde natuurgebieden met wandelpaden, dierentuinen en botanische tuinen.

Samenwerkingsuitdagingen

Stel uitdagingen voor waarbij samenwerking essentieel is. Bijvoorbeeld:
  • Grote monumenten: Bouw gezamenlijk een groot monument zoals een kasteel, piramide of wolkenkrabber.
  • Farmcomplexen: Creëer grote, efficiënte boerderijen voor voedsel en grondstoffen.

Vredige evenementen

Organiseer evenementen die de nadruk leggen op creativiteit en samenwerking in plaats van competitie. Bijvoorbeeld:
  • Bouwwedstrijden: Met thema's zoals "sprookjesdorp" of "toekomstige stad".
  • Kunsttentoonstellingen: Laat spelers hun pixel art en kunstwerken tentoonstellen.

Educatieve sessies en workshops

Bied educatieve sessies aan waar spelers nieuwe vaardigheden kunnen leren, zoals:
  • Redstone Basics: Een workshop over de basisprincipes van Redstone.
  • Terraforming Tips: Technieken om landschappen te creëren en te verbeteren.
  • Bouwtechnieken: Lessen in verschillende bouwstijlen en technieken.

Role-playing elementen

Integreer role-playing (RP) elementen om de verhaallijn en samenwerking te versterken. Bijvoorbeeld:
  • Dorpsoudsten en rollen: Wijs spelers specifieke rollen toe, zoals burgemeester, winkelier, of boer, om een dorpsgemeenschap te simuleren.
  • Quest lines: Maak verhaallijnen en quests die spelers moeten voltooien, zoals het herstellen van een oude tempel of het verkennen van onbekend terrein.

Economisch systeem

Ontwikkel een economisch systeem om handel en samenwerking te bevorderen:
  • Marktplaats: Bouw een marktplaats waar spelers goederen kunnen ruilen en verkopen.
  • Valuta: Introduceer een server-valuta voor handel en beloningen.
  • Jobs: Laat spelers verschillende banen aannemen, zoals mijnwerker, boer, of bouwer, met specifieke voordelen en beloningen.

Vredige avonturen

Organiseer avontuurlijke expedities en verkenningen:
  • Exploratie-uitstapjes: Organiseer gezamenlijke uitstapjes naar nieuwe gebieden zoals bossen, bergen en oceanen.
  • Treasure Hunts: Plaats schatten en laat spelers samen speuren naar aanwijzingen om deze te vinden.

Veilige speelzones

Creëer speciale zones waar spelers veilig kunnen spelen en bouwen zonder zorgen over griefing:
  • Persoonlijke plots: Wijs persoonlijke bouwpercelen toe aan spelers.
  • Gemeenschapsparken: Ontwerp gemeenschappelijke parken en tuinen waar iedereen van kan genieten.

Virtuele toerisme

Stimuleer spelers om toeristische bezienswaardigheden te creëren:
  • Musea: Bouw musea met Minecraft-historie of showcases van geweldige builds.
  • Pretparken: Ontwerp attracties en spellen voor anderen om van te genieten.

Groene initiatieven

Bevorder milieuvriendelijke bouwpraktijken in de game:
  • Hernieuwbare energie: Moedig het gebruik van duurzame bouwmaterialen en energiebronnen zoals windmolens en waterkracht.
  • Milieuprojecten: Start projecten zoals herbebossing of het opruimen van vervuilde gebieden.

Gezamenlijke verhalen

Laat spelers samen verhalen vertellen en deze in-game tot leven brengen:
  • Verhalende builds: Bouw structuren en landschappen gebaseerd op gezamenlijk bedachte verhalen.
  • Interactie met NPC's: Voeg NPC's toe die deel uitmaken van verhaallijnen en quests.

Speciale feestdagen en evenementen

Vier feestdagen en speciale evenementen met de community:
  • Feestdagen: Versier de server en organiseer evenementen rondom Kerstmis, Halloween, enz.
  • Seizoensgebonden activiteiten: Voer seizoensgebonden activiteiten in zoals lenteplantages of herfstfestivals.

    Community Feedback en Suggesties

    Zorg voor kanalen waar spelers feedback kunnen geven en suggesties kunnen doen:
    • Polls en stemming: Regelmatige polls om de mening van de gemeenschap te peilen over nieuwe functies en evenementen.​
    • Suggestiekanalen: Laat spelers ideeën en feedback delen over hoe de server verbeterd kan worden.

      Rustige ontmoetingsplaatsen

      Creëer rustige en mooie plekken waar spelers kunnen ontspannen en socializen:​
    • Meditatiegebieden: Bouw rustige tuinen en meditatieve ruimtes.
    • Cafés en lounges: Ontwerp gezellige in-game cafés waar spelers kunnen samenkomen.


Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
De community was het eens met deze suggestie en gaan we kijken wat we ermee kunnen doen
Tekst uit de suggestie:

Unieke Krachten en Skills:

Harm Skills: Introduceer speciale vaardigheden die verband houden met "harm," zoals bijvoorbeeld krachten die spelers kunnen gebruiken om hun vijanden schade toe te brengen of te beschermen tegen schade.
  • Custom Enchantments: Voeg speciale enchantments toe die spelers kunnen verkrijgen door moeilijke uitdagingen te voltooien. Deze kunnen bijvoorbeeld hun wapens krachtiger maken of hen unieke voordelen geven.

Speciale Uitdagingen en Quests:

  • Harm Challenges: Bied wekelijkse of maandelijkse uitdagingen aan waarbij spelers bepaalde vijanden moeten verslaan of overleven in gevaarlijke omgevingen.
  • Boss Fights: Creëer unieke boss fights die gebaseerd zijn op schade (harm), zoals een krachtige vijand die spelers samen moeten verslaan. Denk aan een "Damage Dragon" of iets vergelijkbaars.

Economisch Systeem:

  • Harm Currency: Introduceer een speciale valuta die alleen verdiend kan worden door het voltooien van schadelijke acties of gevechten. Spelers kunnen deze valuta gebruiken om zeldzame items te kopen.
  • Auction House: Maak een veilinghuis waar spelers zeldzame items kunnen kopen en verkopen, inclusief items die schade-gerelateerde buffs of krachten hebben.

Custom Biomes en Dimensies:

  • Harmful Biomes: Creëer speciale biomen waar de omgeving voortdurend schade toebrengt aan spelers, en beloon hen met zeldzame grondstoffen als ze erin slagen te overleven.
  • Nether en End Dimension: Breid de Nether en End uit met nieuwe gebieden die specifiek gericht zijn op gevechten en uitdagingen met een hoog risico.

PvP Arena’s:

  • Harm Arenas: Ontwikkel PvP-arenas waarin spelers alleen met bepaalde, schade-verhogende wapens of uitrusting kunnen vechten. Zorg voor unieke beloningen voor winnaars.
  • Team Battles: Organiseer teamgevechten waarbij elke speler een rol heeft, bijvoorbeeld een healer, een damage dealer (Harm), enzovoort.

Seizoensgebonden Evenementen:

  • Harm Events: Denk aan speciale evenementen waarbij schade een centrale rol speelt. Bijvoorbeeld, een "Damage Week" waar alle spelers dubbele schade oplopen en uitdelen, met speciale beloningen voor overlevenden.

Community Inzet:

  • Community Goals: Stel doelen voor de gehele community, zoals het gezamenlijk verslaan van een zeer krachtige vijand of het bouwen van een enorm fort, waarbij schade-elementen een belangrijke rol spelen.
  • Spelersshops: Laat spelers hun eigen winkels opzetten waarin ze schade-gerelateerde items kunnen verkopen of verhandelen.

Unieke Vervormde Items:

  • Harmful Items: Maak unieke items die spelers zowel voordeel als nadeel kunnen bieden, zoals zwaarden die extra schade doen, maar ook levenspunten kosten bij elke slag.

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
De community was het eens met deze suggestie en gaan kijken wat we ermee kunnen doen
Tekst uit de suggestie:
Nu de echte olympische spelen gedaan zijn waarom doen we ze dan niet in de harmserver.ik zat te denken om dan een stuk of 10 spelen te doen(de gene die het makelijkste te maken zijn)vb horde lopen dan kan je een baan maken en dan met glass panes de hordes maken, boulderen kan je een parkour maken tot boven, golf kunnen we dan midgetgolf doen enzovoort to we 10 spelen hebben en dan kunnen we hier een soort tournooi van maken en de winaar krijgt dan een prijs

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
De community was het eens met deze suggestie en gaan kijken wat we ermee kunnen doen
Tekst uit de suggestie:
Voorstel: Warps terugbrengen met een paywall-systeemOm het gebruik van warps opnieuw in te voeren zonder de server te overbelasten, stel ik voor om een betaalmodel te implementeren.
Dit kan bijvoorbeeld door:
• Betaalde warps: Spelers kunnen warps kopen voor bijvoorbeeld €5 per warp, of een bepaald bedrag in-game valuta, zoals 100k / 50k coins.
• Warp onderhoudskosten: Warps kunnen maandelijks onderhoudskosten hebben (bijv. 10k coins per maand) om ervoor te zorgen dat alleen actieve warps blijven bestaan.
Dit systeem zorgt voor een natuurlijke regulering van het aantal warps, terwijl het ook een nieuwe inkomstengenerator voor de server kan zijn. Daarnaast kunnen we de Skyblock signs shop plug-in toevoegen. Dit zal niet alleen de waarde van shops op spelers-eilanden verhogen, maar ook extra passief inkomen genereren. Dit moedigt spelers aan om strategisch te spelen en maakt het spel toegankelijker en leuker voor iedereen, zelfs degenen die minder tijd hebben om actief te spelen. Met deze aanpak kunnen zowel actieve als casual spelers genieten van het spel, en wordt de economie op de server gestimuleerd. Het biedt ook een mooi evenwicht tussen strategie en plezier. Wat denk je hiervan?

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Betreft de warps, die suggestie werd al gedaan door onze developer Jesse. De eilandshops uit de vorige Skyblock kan wel besproken worden aangezien de community het hiermee eens is
Tekst uit de suggestie:
Momenteel is het zo dat de suggesties elke maand in de nieuwsbrief bekend worden gemaakt. Maar als iemand een suggestie heeft gemaakt, dan duurt het echt geen maand voordat de community een keuze gemaakt heeft wat met de suggestie moet gebeuren(toevoegen of niet). Dus mijn voorstel is met deze suggestie dat de suggestie uitkomsten die nu in de nieuwsbrief komen eerder op het forum komen, ik dacht zelf aan elke 2 weken.

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
Ondanks de community het goedkeurt, moet de suggesties dan ook langs het bestuur. Dit neemt ook tijd in beslag. Daarom behouden we de suggesties iedere maand in de nieuwsbrief
Tekst uit de suggestie:
Een evenement organiseren waarbij het mogelijk is om terug naar de oude survival maps te gaan. Hierdoor zullen er mss veel mensen komen om terug oude herinneringen op te halen. Ik heb geen idee als dit mogelijk is maar leek mij wel leuk.

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
De community was het eens met de suggestie en gaan kijken wat we ermee kunnen doen
Tekst uit de suggestie:
ik zou het erg leuk vinden als de token shop terug gebracht word. en dit wil ik er graag inzien: full netherite (prot 4 unbreaking 3) keys fly een beetje het zelfde als eerst. Je kan tokens kopen met ingame geld en op de webshop

Wat kunnen/gaan we met deze suggestie doen:
De community was het eens met de suggestie en gaan kijken wat we ermee kunnen doen

In de volgende nieuwsbrief komen we zeker terug met updates over jullie ideeën. Bedankt voor jullie geduld en we kijken ernaar uit om jullie snel meer te vertellen!



Eiland in de spotlight

Iedere maand kijken we naar een random eiland van een/meerdere speler(s) die hard hun best aan het doen zijn op de Skyblock server! En voor deze maand is er gekozen voor het eiland van: Firestar3210, semiprobore5, darkfantoom, fem2010 en Glowinglots! Bezoek hun eiland zeker een keertje en bewonder hun prachtige bouwwerken!

Eiland spotlight
Op dit eiland zie je verschillende bouwwerken en ore torens. Op dit eiland is er een casino en een shop!

Mocht jij nou een eiland mooi vinden of vind je jouw eigen eiland leuk/mooi? Laat een reactie achter onder deze post en wie weet kiezen we jou/jullie uit!



Maandelijkse Statistieken

Het is tijd voor de maandelijkse statistieken van mei! Zijn de uitdagingen voor Juli behaald? Laten we ernaar kijken en een nieuwe uitdaging vaststellen.

  • De totale waarde van alle eilanden bij elkaar is nu 1.53 miljoen!!! Vorige maand was dit 1,12 miljoen. Laten we de 2 miljoen proberen aan te tikken in september! Zullen we het doel behalen?

  • Het aantal gemaakt eilanden is 14.2k! Vorige maand was dit 10,7K en zijn er 3.5k eilanden bijgekomen. Blijf je vrienden, vriendinnen, neefjes en nichtjes informeren om nog groter te worden!

  • Het geldbedrag op alle teambanken bij elkaar is 128 miljoen!!! Wat een bizarre mijlpaal, maar laten we het nog meer en meer!
Volgende maand gaan we opnieuw kijken of de statistieken gestegen zijn of nu gedaald? Laten we hopen op alleen stijgen! We zien het weer in de maand Juli.



Sollicitatie​

🚨 Oproep aan alle avonturiers op de HarmServer! 🚨

Ben jij een creatieve geest, een behulpzame speler of een code-wizard in de dop? 🌟 Dan zijn wij op zoek naar JOU! Wij zoeken enthousiaste editors, helpers en junior developers die onze community willen versterken. 💻🎮

Of je nu graag bouwt, andere spelers helpt of je technische skills wilt uitbreiden, dit is je kans om deel uit te maken van ons topteam!

Klaar om de server nóg toffer te maken? Solliciteer nu en laat van je horen! 💥

⚡ Join ons team, we wachten op je!

klik hier om te solliciteren junior developer(Junior) Developers:​

Heb je kennis van programmeren en wil je bijdragen aan de technische kant van onze server? Als Developer help je met het ontwikkelen van nieuwe functies en het verbeteren van de bestaande infrastructuur. Solliciteren kan door op de knop links te drukken.

klik hier om te solliciteren helperHelper​

Vind jij het leuk om andere spelers te helpen en mee te denken om de server naar een hoger niveau te tillen solliciteer dan snel voor de functie van Helper door op de knop links te drukken.

klik hier om te solliciteren editorEditors:​

Ben jij creatief en heb je oog voor detail? Als editor ben je verantwoordelijk voor het schrijven en bijwerken van teksten, het creëren van content en het onderhouden van de communicatie binnen onze community. Klik op de knop links om te solliciteren.




Klik hier om naar discord te gaanKlik hier om ons Youtube kanaal te zienKlik hier om ons tiktok kanaal te zien

Nieuwsbrief beneden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan