Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Nieuwsbrief april

HarmServer

Eigenaar
1746112365293.png

Welkom bij de Paas-editie van onze nieuwsbrief!
We huppelen blij het voorjaar in, en dat doen we met een mandje 🧺 vol paasplezier! Wat waren we verrast door maar liefst 374 weergaven van de vorige editie, dankjewel aan iedereen die heeft meegelezen! 💛

Deze maand draait alles om Pasen, gezelligheid én verstopte verrassingen! Dus strik je oren, zet je paasbril op en duik samen met ons in een nieuwsbrief vol leuke events, creatieve inzendingen en ei-genzinnige 🥚 weetjes!

Wat is er in deze nieuwsbrief te vinden

Ontdek de lentebloesems in onze nieuwsbrief! Deze editie staat boordevol frisse, leuke onderwerpen die je zeker zullen inspireren.

🌷 Wist je dat...? Paasweetjes!​

Duik in verrassende paaskennis! Van de oorsprong van de paashaas tot chocoladefeiten die je nog niet kende.

🥚 Paaseieren Raap​

We blikken terug op een vrolijk event vol plezier en verrassingen.

🐣 Paasview

Een speler deelt zijn paasbeleving op de server: gezelligheid, bouwen én een vleugje magie.

🥕 Paasverse Vernieuwingen

We hebben geluisterd naar jullie ideeën! Lees alles over de nieuwste paasupdates op de server.

🏗️ Bouwers in de Spotlight​

Deze maand zetten we een ei-genzinnig bouwwerk in het zonnetje. Laat je inspireren door creativiteit en detail!

🥳 Bijna jarig... maar psst, niet verder vertellen!​

Er hangt iets in de lucht... en het ruikt verdacht veel naar taart en verrassingen!

📜 Paasquote​

Een kleine spreuk vol paasgevoel. Perfect om deze editie mee af te sluiten.

🌷 Wist je dat...? Paasweetjes!​

Pasen draait om meer dan chocolade-eitjes 🍫 en paashazen! Het feest kent een eeuwenoude geschiedenis vol symboliek, tradities en bijzondere momenten. We hebben een reeks verrassende wist-je-datjes voor je verzameld over de oorsprong, betekenis én leuke paastradities van vroeger en nu. Duik mee in de wereld van het paasfeest 🐰!

1. Het Paasfeest is het oudste en belangrijkste feest in het christendom.
  2. De naam “Pasen” komt van het Hebreeuwse woord Pesach, het Joodse feest ter herdenking van de uittocht uit Egypte.
  3. De vastentijd (40 dagen) begint op Aswoensdag.
  4. Palmzondag is de zondag vóór Pasen en herdenkt de intocht van Jezus in Jeruzalem.
  5. Witte Donderdag (de dag vóór Goede Vrijdag) herdenkt het Laatste Avondmaal van Jezus met zijn apostelen.
  6. Goede Vrijdag is de dag waarop de kruisiging van Jezus wordt herdacht.
  7. Stille Zaterdag is een dag van bezinning tussen de dood en de opstanding.
  8. Pasen zelf herdenkt de verrijzenis van Jezus uit de dood op de derde dag na zijn kruisiging.
  9. De paashaas (Osterhase) komt oorspronkelijk uit Duitsland en werd voor het eerst genoemd in een kinderboek uit 1682.
  10. De Paashaas begon in de 17e eeuw eieren te verstoppen als beloning voor brave kinderen.
  11. Duitse emigranten brachten de paashaas in de 18e eeuw naar de Verenigde Staten.
  12. Chocolade-eieren verschenen rond 1875, toen de cacaoversnijding en -giet technieken voldoende ontwikkeld waren.
  13. In de VS eet men met Pasen gemiddeld 16 miljoen paaseieren per jaar.
  14. De populairste kleur chocolade-ei is melkchocolade.
  15. Pasen is het feest van hoop en nieuw leven, gevierd door miljoenen mensen wereldwijd in meer dan 200 landen.

🔍 Oplossing Lentezoeker​

In maart gingen jullie massaal aan de slag met de lentezoeker! Heb jij alle woorden kunnen vinden?
De oplossing vind je hieronder, check snel of je alles juist ✅ had!
1746113217508.png

🥚 Paaseieren Raap​

Afgelopen maand hebben wij een eivol en succesvol ‘Wipe Out’ event georganiseerd 🎉, waar weer heel veel mensen enthousiast aan mee hebben gedaan.

Het doel van het event was om een zo snel mogelijke tijd neer te zetten op het kleurrijke parkour. In het begin was het complete chaos: alsof een mand 🧺 vol paaseieren tegelijk werd omgekiept! Iedereen probeerde tegelijkertijd de eerste paar jumps te halen. Veel spelers plonsden meteen in het water 💦, terwijl slechts enkelen als een haasje meteen door hupsten.

Langzaam maar zeker splitste de grote groep zich op: sommigen sprongen vrolijk verder over de obstakels 🧱, terwijl anderen bleven steken bij de eerste hindernissen.

Na een flink aantal lastige sprongen kwamen de eerste spelers in zicht van de finish 🏁. Daarmee was het parkour officieel gekraakt! Toch waren velen nog niet tevreden met hun tijd, en al snel ontstond er een pittige rivaliteit ⚔️ tussen een aantal spelers die de snelste tijd wilden neerzetten.

Uiteindelijk gingen drie spelers de strijd aan voor de felbegeerde top 3 🥇🥈🥉 (en misschien een denkbeeldig gouden paasei): Noud, iFishing en AnneFlqnk. Na enkele uren fanatiek parkouren werden de beste tijden ⏱️ neergezet, en kwam er één absolute nummer één uit het mandje: De uiteindelijke winnaar 🏆 van het event is Noud geworden!

Maar laten we zeker onze doorzetters 💪 niet vergeten! Sommigen deden er wat langer over, maar gaven niet op. In het extreme geval zelfs iemand die er maar liefst 95 minuten en 54 seconden ⌛ over deed, dat noemen we pas écht paasgeduld!

We willen iedereen bedanken die heeft meegedaan aan ons ‘Wipe Out’ event en hopen dat jullie er net zo van genoten 😄 hebben als wij! Tot het volgende ei-volle avontuur!

1746113054474.png
Alle volhouders die tot het einde bleven (behalve Kristof | Kleeny)

Raadseltje voor het Volgende Event 🕵️‍♂️

Een verzameling van eieren, groot en klein,
In een mand, zo kleurrijk en fijn.
Een vrolijke kreet klinkt als een haas,
Wanneer je alles hebt, is het paasfeest in de haak!​

🐣 Paasview

Speciaal voor Pasen brengen we jullie geen gewoon interview, maar een heuse Paasview! Deze keer gingen we in gesprek 💬 met een speler die je vast al eens hebt gezien op de survivalserver 🌍: KevinBeast2001. Wat hem drijft, hoe hij in onze community rolde en wat hem zo actief houdt op de server? Je leest het allemaal hieronder in deze vrolijke paaseditie 🐰!

Geachte lezer

Leuk jullie te ontmoeten! Mijn naam is Kevin | KevinBeast2001. De naam verklapt het al... Ik ben 24 jaar oud (ja, ik zit tegen de leeftijd van LexFunkz aan). Hij noemt me ook wel de 'babyboomer'.

Naast het opdoen van nostalgie in Minecraft ben ik veel te vinden op de padelbaan, speel ik tafeltennis, drink ik een klein drankje in het café of werk ik in de horeca bij onze familiezaak. Een druk leventje dus. Gelukkig kan ik dat goed combineren met mijn scriptie aan het hbo. Ik werk zowel thuis als op kantoor aan mijn scriptie. Het thuis "werken" geeft mij overdag genoeg tijd voor Minecraft ;). In de zaak doe ik eigenlijk het grootste gedeelte samen met mijn ouders. We zijn niet alleen bezig met onze horeca, maar proberen ook te investeren in andere vormen van passief inkomen.

Je zult aan mijn gedrag en interesses wel merken dat ik een sociaal dier ben. Vandaar dat ik ook veel in de algemene chat aanwezig ben om anderen te ondersteunen waar nodig.

Ik speel nu sinds een klein maandje op de survival van de HarmServer, en eigenlijk überhaupt weer Minecraft. Na een hele lange pauze kwam ik via YouTube bij het Creator SMP toernooi terecht. Daar keek ik Qucee, en ik wist meteen dat Minecraft weer begon te kriebelen.

Het leukste aspect voor mij is gewoon mijn jeugd herbeleven met Minecraft. Survivallen met vrienden die je ontmoet, leuke projecten bouwen, nieuwe updates ontdekken, PvP'en en minigames zoals EggWars of BedWars doen. Ik vind het allemaal leuk.

Ik heb verschillende doelen op de server. Mijn persoonlijke doel heeft te maken met iets waar ik vroeger moeite mee had: ik verveelde me op een gegeven moment en verloor motivatie. Dat wil ik nu voorkomen door steeds weer nieuwe projecten te verzinnen en het mezelf moeilijk te maken. Speelplezier en ervaring staan bij mij op nummer één. Ik game om tot rust te komen en om mijn hoofd even uit te zetten.

Mijn doel voor de server is eigenlijk heel simpel. Ik wil bijdragen aan een gezellige, eerlijke en behulpzame community. Er gebeuren al genoeg dingen in de echte wereld. Daarom moeten we er samen voor zorgen dat er tijdens het gamen een positieve sfeer heerst. Zo probeer ik ook volwassen en behulpzaam te zijn richting het jongere publiek op de server.

Door mijn behulpzame houding krijg ik vaak veel vragen in mijn /msg of in de chat, ook al ben ik geen mod of helper. Dat doe ik natuurlijk met alle liefde. Toch krijg ik weleens de vraag of ik geen helper zou moeten worden. Misschien in de toekomst, maar voor nu focus ik me op mijn scriptie en de dingen die daarna gaan komen.

Dat was het voor nu, want anders krijg je nog een paar A4’tjes erbij. Mocht je nu denken: wat kraait deze gozer een hoop onzin, en wil je meer horen? Stuur me gerust een berichtje in-game of op Discord. Dan praat ik met liefde nog meer onzin tegen je ☺

Bedankt voor het lezen en ik wens jullie allemaal een fijne ervaring op de HarmServer!

Met vriendelijke groet
Kevin | KevinBeast2001

1746112851403.png
De almachtige KevinBeast2001

1746112398554.png

🥕 Paasverse Vernieuwingen

Terwijl de paasklokken luidden en de hazen renden, hebben wij in stilte gewerkt aan een mandje 🧺 vol verbeteringen en verrassingen 🎁. Wat er precies in zit? Dat verklappen we nog niet helemaal… maar reken maar op nieuwe functies en handige fixes.

Benieuwd naar alles wat er de afgelopen weken is uitgebroed? Klik op de knop hieronder en ontdek de ei-genzinnige veranderingen die jouw game-ervaring nog leuker maken!

Survival 5 (versie 1.7.2)​

Verholpen bugs​

• Silverfishes gaven extreem veel level experience.

Survival 5 (versie 1.7.3)​

Verbeteringen​

• De tijd van het parkour in de spawn wordt nu bijgehouden en er staat een leaderboard.
  • Performance update: De AI van mobs wordt na 30 seconde automatisch uitgeschakeld. Wanneer je vervolgens een mob slaat, breed, of tamed wordt de AI ingeschakeld.

Verholpen bugs​

• Het parkour scoreboard verdween niet wanneer je stopte met parkouren.

Survival 5 (versie 1.7.4)​

Verbeteringen​

• Elytra's staan nu uitgeschakeld in de pvp arena (uit suggesties).
  • De grappling hook staat nu uitgeschakeld in de pvp arena (uit suggesties).
  • Je kan nu met /warp parkour teleporteren naar de start van het parkour (uit suggesties).
  • Trial Spawners en Vaults kunnen nu niet meer gebroken worden (net als natuurlijke spawners).
  • Je pvp arena escape wordt nu automatisch geannuleerd wanneer je zelf de pvp arena verlaat.

Verholpen bugs​

• /escape werkte niet.
  • Met speedboots kon je het parkour sneller halen.
  • Speedboots werkte na het parkour niet meer.
  • d.m.v. home's kon je parkour blokken overslaan en hierdoor het parkour sneller halen.
  • Blazes deden geen fire damage.
  • De wither deed geen damage.

KitPvP (versie 1.7.4)​

Verbeteringen​

• De border breidt nu iets langzamer uit.

Verholpen bugs​

• De K/D-ratio op het scoreboard werd niet correct weergegeven.

Survival 5 (versie 1.7.5)​

Verbeteringen​

• Gelockte anvil vallen nu niet meer naar beneden als het blok eronder weggehaald wordt. Hierdoor kon je de lock bypassen.
  • De maximale lag voor traden is wat hoger gezet. Hierdoor zou je minder vaak de melding moeten krijgen dat je niet kan traden door lag.

Verholpen bugs​

• Je kon kisten samenvoegen met een gelockte kist waardoor je er spullen uit kon stelen.
  • Anvil locks werder niet verwijderd wanneer de anvil kapot ging door overmatig gebruil.
  • Chipped en Damaged anvil werden in het /locks menu weergegeven als hoppers.

🏗️ Bouwers in de Paasspotlight​

Zelfs met de lentezon 🌞 hoog aan de hemel en paaseitjes 🥚 verstopt overal, blijven we op zoek naar de mooiste bouwwerken op de server! Deze maand was de concurrentie groot, maar één base stak er met zijn kleurrijke charme bovenuit. De paastitel 🏆 voor mooiste lentebuild gaat naar de geweldige creatie van Gwn_Mikaaaa en babyaappro! Hun base straalt vakmanschap 🪚, creativiteit én een vleugje paasmagie uit.

Wil jij ook in de paasspotlight 🔦 komen in onze volgende nieuwsbrief? Zet je konijnenoren 🐇 op scherp, laat je fantasie bloeien en bouw iets spectaculairs! Reageer hieronder met de locatie van jouw base, en misschien schitter ✨ jij hier volgende maand wel tussen de paaskleuren!

1746112640626.png
De gigantische smurf in survival

🥳 Bijna jarig... maar psst, niet verder vertellen!​

Binnenkort is het zover: het 10:2-jarig bestaan van de server staat voor de deur! En zoals je van ons gewend bent, wordt dat natuurlijk niet zomaar voorbijgegaan… 👀 Er gonzen al mysterieuze geruchten over grote updates, nieuwe functies en misschien wel een gigantisch feestje… maar…

🔧 Oei! Er lijkt iets mis te gaan...

gsfdjhsdfljsdhf… systeemfout? Misschien mocht ik dit allemaal nog niet verklappen... 🤐

Wat we wél kunnen zeggen: hou de aankondigingen in Discord héél goed in de gaten. Het staff-team is al druk in de weer, en je weet wat dat betekent: verrassingen 🎁, evenementen 🎉 en waarschijnlijk weer een vleugje chaos.

In tussentijd zorgen onze fantastische (en soms een beetje gekke) staffleden ervoor dat je je geen moment hoeft te vervelen. Of het nu gaat om een gezellige nieuwsbrief als deze, spontane PvP-momentjes ⚔️ of andere verrassingen in de server, er valt altijd wel iets te beleven. En zeg nu zelf… wie trek jij de arena in als het er plots heet 🔥 aan toe gaat?

1746116207515.png
Een arena in de PvP arena van survival???

🚨 Let op! Deze arena is nog niet officieel bevestigd. Het was een spontane, leuke namiddagactiviteit, dus ga er niet van uit dat dit iets blijvends is. Maar wie weet... 👀

📜 Paasquote​

"Nieuw leven bloeit op uit het stille graf van gisteren."

Pasen laat ons zien dat elk einde plaats maakt voor een nieuw begin. Wat verdween, maakt ruimte voor iets moois ✨. Uit de donkere aarde groeien bloemen 🌷, uit stilte ontstaat vreugde. Deze maand vieren we de kracht 💪 van hoop, groei en nieuwe kansen!

Bedankt voor jullie enthousiasme, jullie maken de Harmserver tot wat hij is. Blijf ontdekken, bouwen en wie weet... vind jij het gouden ei 🥚! (Is er niet!)

1746112388674.png

Bijlagen

• 1746113054474.png
    1746113054474.png
    3,3 MB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan